ΑΠ 140
Κορωπί 11/10/2013
Προς : τα μέλη, ΔΟΕ
Το δημόσιο σχολείο και ο εκπαιδευτικός στο στόχαστρο.
Βρισκόμαστε σε μια περίοδο όπου η κυβέρνηση προσπαθεί να ολοκληρώσει το πακέτο των μέτρων και το πρόγραμμα κινητικότητας – διαθεσιμότητας σε όλο το δημόσιο. Την ίδια στιγμή προετοιμάζεται ΝΕΟ ΜΝΗΜΟΝΙΟ με νέα φορολογικά μέτρα, μειώσεις συντάξεων και μισθών, απελευθέρωση των απολύσεων στον ιδιωτικό τομέα και συνέχιση της διαθεσιμότητας στο δημόσιο, πλειστηριασμοί πρώτης κατοικίας, προώθηση των ιδιωτικοποιήσεων. Το χρέος μεγαλώνει και δεν τελειώνει ενώ το «σαξες στόρι» αποδεικνύεται παραμύθι.
Σ΄ αυτή την περίοδο, από την αρχή της σχολικής χρονιάς βρίσκεται σε εξέλιξη ένας καταιγισμός μέτρων που ανατρέπει όλα τα δεδομένα και στην ΠΕ και προωθεί το νέο μοντέλο εκπαιδευτικού και το νέο σχολείο της αγοράς στα πλαίσια της κρίσης και των Μνημονίων.
· Οι κατασκευασμένες υπεραριθμίες με βάση την κατάργηση υποστηρικτικών κοινωνικών δομών και λειτουργιών του δημόσιου σχολείου (λειτουργική κατάργηση των θέσεων στα ολοήμερα, κατάργηση της πρωινής ζώνης, των τάξεων υποδοχής κλπ) και η ανακοίνωσή τους νύχτα κατά παράβαση κάθε νόμιμης διαδικασίας.
· Οι υποχρεωτικές μετακινήσεις συναδέλφων εντός ΠΥΣΠΕ αλλά και από άλλα ΠΥΣΠΕ, μέχρι τώρα, εντός της περιφέρειας.
· Οι υποχρεωτικές εκβιαστικές μετατάξεις, χωρίς αντίστοιχες οργανικές θέσεις, των συναδέλφων από τη ΔΕ, σε καθεστώς πλήρους αδιαφάνειας.
· Η ουσιαστική κατάργηση των αποσπάσεων που διαλύουν τη ζωή συναδέλφων την ίδια ώρα που τα ρουσφέτια των ημετέρων του Υπουργείου ακόμα και τώρα βρίσκουν το δρόμο για να ικανοποιούνται προκλητικά και ανερυθρίαστα.
· Οι κενές οργανικές θέσεις στην ειδική αγωγή και η πρόσληψη αντί για μόνιμους, αναπληρωτών ΕΣΠΑ (πιλοτικό πρόγραμμα).
· Η έξωση των προνηπίων από τα νηπιαγωγεία και το κλείσιμο τμημάτων αλλά και συμπτύξεις με μικτά τμήματα (κλασσικά και ολοήμερα).
· Η προσπάθεια να προχωρήσει σε προσλήψεις νηπιαγωγών μέσα από πρόγραμμα του ΟΑΕΔ!!!, κατά παράβαση της νομοθεσίας και της δημιουργίας μιας νέας ακόμα χειρότερης εργασιακής σχέσης στην εκπαίδευση, με εργαζόμενους με ειδικό καθεστώς και μισθό 427- 490 ευρώ!
· Η πρόβλεψη για αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη «σε εξαιρετικές περιπτώσεις» στους 28!!! – μέτρο το οποίο δεν έχουμε δει ακόμα την εφαρμογή του και τις συνέπειες που θα οδηγήσουν σε κλείσιμο εκατοντάδες τμήματα και νέα «περισσεύματα» εκπαιδευτικών.
· Η προετοιμασία της καθημερινής ηλεκτρονικής παρακολούθησης στα σχολεία.
· Τα σχέδια για την ανατροπή όλων των δεδομένων στις οργανικές θέσεις.
Είναι μέτρα που δεν φιλοδοξούν μόνο να καλύψουν τα κενά που δημιούργησαν οι μηδενικοί διορισμοί, η καρατόμηση των αναπληρωτών από τον κρατικό προϋπολογισμό (από 12500 σε 2000) αλλά θέλουν να μετατρέψουν τις μόνιμες δομές και λειτουργίες του δημόσιου σχολείου που καλύπτονται από μόνιμο προσωπικό με οργανικές θέσεις σε προσωρινά πιλοτικά προγράμματα(!)
Έτσι οι μόνιμοι συνάδελφοι που αντιστοιχούν σ΄ αυτές τις οργανικές θα βρεθούν στον «αέρα» και θα μετακινούνται στα όρια της περιφέρειας ή ακόμα και της χώρας με απόφαση υπουργού ενώ θα κατασκευαστούν δεξαμενές χιλιάδων συναδέλφων που σήμερα μπαίνουν στην περίφημη κινητικότητα και αύριο αυτός ο αριθμός θα είναι υποψήφιος για διαθεσιμότητα.
Από την άλλοι οι αναπληρωτές θα βλέπουν να μετατρέπονται από αναπληρωτές του κρατικού προϋπολογισμού σε αναπληρωτές ΕΣΠΑ, και στη συνέχεια σε αναπληρωτές μειωμένου ωραρίου, ωρομίσθιους ή εργαζόμενους σε προγράμματα κοινωφελούς εργασίας μέσω ΟΑΕΔ με 490 ευρώ για 6 μήνες (ήδη τέτοια προγράμματα περιλαμβάνουν νηπιαγωγούς!
Οι παραπάνω μετακινήσεις γίνονται με τον πιο απροκάλυπτο και ωμό τρόπο κατά παράβαση ακόμα και τις ισχύουσας νομοθεσίας και με την επιβολή εγκυκλίων με υπογραφή του ίδιου του υπουργού ώστε να καλύπτονται τα νομικά κενά που υπάρχουν.
Τεράστια προβλήματα επίσης δημιουργούν οι παλινωδίες με τις αποφάσεις του ΠΥΣΠΕ που έρχονται να εφαρμόσουν όλα αυτά με το χειρότερο τρόπο και λειτουργώντας κάτω από την πίεση της άμεσης εφαρμογής των εντολών της περιφέρειας και του Υπουργείου τοποθετεί βιαστικά με προχειρότητα και με αλλεπάλληλες μετακινήσεις 2 και 3 φορές συναδέλφων, μετακινώντας συναδέλφους αναπληρωτές από την Α΄στη Β΄ Αν. Αττική και ανάποδα με αποτέλεσμα τη διάλυση συναδέλφων και σχολείων.
Συνολικά διαμορφώνεται μια κατάσταση χωρίς προηγούμενο στα σχολεία όπου η διαμόρφωση των προγραμμάτων χαρακτηρίζεται από τον κατακερματισμό των γνωστικών αντικειμένων, με κυρίαρχο στοιχείο τη λογιστική των ωρών, με 2 και 3 εκπαιδευτικούς στο ίδιο μάθημα και ένα άλυτο πολλές φορές γρίφο τη διαμόρφωση του προγράμματος ενώ εκπαιδευτικοί καλύπτουν μαθήματα άλλων ειδικοτήτων.
Από την άλλη μεριά οι εκπαιδευτικοί νιώθουν πίεση και απειλή σε καθημερινή βάση και ζουν με την αγωνία του να συμπληρώσουν τις ώρες τους ακόμα και αν γίνουν λάστιχο πρωί απόγευμα για «να είναι εντάξει» απέναντι στο κοινό “big brother” του σχολείου, το σερβέι, και χωρίς να είναι σίγουροι για το που θα βρεθούν την επόμενη μέρα.
Αυτή η διαδικασία αποκρυσταλλώνεται σε αντίστοιχη λειτουργία με τάση αύξησης του αριθμού των μαθητών και πάνω από τα 25 παιδιά, με ολοήμερα χωρίς μόνιμο υπεύθυνο ολοήμερου αλλά με εναλλαγή κάθε μέρα με σοβαρά ζητήματα να εγείρονται για την παιδαγωγική λειτουργία όσο και την ασφάλεια των μαθητών, με την ουσιαστική έλλειψη συνολικής εποπτείας του ολοήμερου. Τέλος ανοίγει το ζήτημα της κατάργησης του δάσκαλου τάξης και της «γυμνασιοποίησης» του προγράμματος με πολλούς δασκάλους στην ίδια τάξη. Ιδιαίτερα ανοιχτό μένει το πρόβλημα που θα προκύπτει με την κάλυψη των κενών που θα δημιουργούνται δεδομένου ότι δεν θα υπάρχουν αναπληρωτές, στη διάρκεια της χρονιάς.
Απέναντι σε όλα αυτά το ΔΣ :
· Καλεί όλους τους συναδέλφους να τηρούν απαρέγκλιτα το πλαίσιο εργασιακών δικαιωμάτων – να ενημερώνου το ΔΣ σε κάθε πρόβλημα που προκύπτει.
· Καλεί τους συλλόγους διδασκόντων να ζητάνε με απόφασή τους από τη διοίκηση (δ/νση και σχ. Σύμβουλο) να αναλαμβάνουν την ευθύνη για τη λειτουργία του ολοήμερου χωρίς ένα υπεύθυνο ολοήμερου, όπως και για τις τάξεις χωρίς ένα δάσκαλο τάξης.
· Καλεί να πάρουν πρωτοβουλίες για την ενημέρωση των γονέων ανά σχολική μονάδα και να οργανώσουν κοινές αγωνιστικές πρωτοβουλίες με τους γονείς - να καλούν το ΔΣ σε τυχόν συντελέσεις γονέων κλπ
· Θα προχωρήσει σε καμπάνια ενημέρωσης και οργάνωση του αγώνα – με κοινές συγκεντρώσεις συνελεύσεις ανά πόλη γονέων και εκπαιδευτικών και όπου είναι δυνατό από κοινού με την ΕΛΜΕ για τη παρουσίαση όλης της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής.
· Θα συναντηθεί με τους σχ. Συμβούλους για τη διαμόρφωση των προγραμμάτων και για να αποδέχονται την κάλυψη του ωραρίου με ενισχυτική διδασκαλία.
· Καταγγέλλει το ΠΥΣΠΕ και καλεί τα διορισμένα μέλη να πάψουν να υλοποιούν αυτή την καταστροφική πολιτική για την εκπαίδευση και –σύμφωνα και με το κάλεσμα της ΔΟΕ πανελλαδικά - να παραιτηθούν και να μείνουν με τον κλάδο.
· Θα επιδιώξει συντονισμό με άλλους συλλόγους στην Αν. Αττική για κοινή παράσταση διαμαρτυρίας στο ΠΥΣΠΕ και πρωτοβουλίες για συντονισμό με τους συλλόγους και τις ΕΛΜΕ στα γενικότερα ζητήματα που εκδηλώνονται.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη