ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΥΠΕΥΘΥΝΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΩΝ
ΚΕΝΤΡΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ - «ΠΑΝΕΚΦE»
email: [email protected]
ιστοσελίδα: www.ekfe.gr
Αθήνα 22/7/2013
Αρ. πρωτ. 395
ΠΡΟΣ : Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων κ. Κ. Αρβανιτόπουλο
ΚΟΙΝ : 1.Υφυπουργό ΠΑΙ.Θ. κ. Σ. Κεδίκογλου
2. Γενικό Γραμματέα Υ.ΠΑΙ.Θ. κ. Α. Κυριαζή
3. Ειδικό Γραμματέα Π/θμιας & Δ/θμιας Εκ/σης Σ. Γκλαβά
4. Δ/ντρια ΣΕΠΕΔ κ. Ε. Φουσέκη
4. Περιφερειακό Δ/ντη Εκ/σης Στερεάς Ελλάδας Η. Παλιαλέξη
5. Δ/ντη Δ.Δ.Ε. Φωκίδας Λ. Δημητρίου
6. ΠΥΣΔΕ Δ/νσης Δ.Ε. Φωκίδας
7. Σχολικό Σύμβουλο ΠΕ04 Φθιώτιδας Κ. Αργυρόπουλο
8. Υπεύθυνη ΕΚΦΕ Φωκίδας Ε. Μπεμπή
Θέμα: Δίωξη της Υπεύθυνης ΕΚΦΕ Φωκίδας Μπεμπή Ευαγγελίας
Και αυτό γιατί μπορεί να κατηγορηθούμε ότι λειτουργούμε συντεχνιακά, με μονομέρεια και ιδιοτέλεια. Παρόλα αυτά δεν είναι δυνατό να μην σχολιάσουμε τα πραγματικά γεγονότα, στα οποία όλες οι εμπλεκόμενες πλευρές συμφωνούν.
Όπως προβλέπει η κείμενη νομοθεσία και έχει καταδείξει η πολύχρονη θετική πρακτική των ΕΚΦΕ, η προσφορά έργου των υπευθύνων ΕΚΦΕ δεν αφορά διοικητικό έργο, αλλά κυρίως έργο στα σχολικά εργαστήρια. Η επιμόρφωση εκπαιδευτικών στη χρήση εργαστηριακών συσκευών και οργάνων, η πρακτική τους εξάσκηση στην υλοποίηση των υποχρεωτικών εργαστηριακών ασκήσεων καθώς και η εμψύχωση τους για τη προώθηση της πειραματικής πρακτικής απαιτεί τη φυσική παρουσία των υπευθύνων ΕΚΦΕ στα σχολεία. Μόνο έτσι μπορεί να ζωντανέψει ένα σχολικό εργαστήριο. Επιπλέον η ταξινόμηση, συντήρηση, αγορά συσκευών και αναλώσιμων συχνά απαιτεί εργασία εκτός του χώρου του ΕΚΦΕ.
Η συνάδελφος Μπεμπή διαπιστώθηκε ότι δεν βρισκόταν στο χώρο του Ε.Κ.Φ.Ε. όταν ο Διευθυντής Β/θμιας Εκπαίδευσης Φωκίδας την επισκέφτηκε δύο φορές απροειδοποίητα. Αυτό οδήγησε στην πειθαρχική της δίωξη από τον ίδιο και στη διαρκή «επιτήρηση» του έργου της και τελικά στη πρόταση του προς το ΠΥΣΔΕ για απαλλαγή από τα καθήκοντα της ως Υπεύθυνη του ΕΚΦΕ Φωκίδας.
Το γεγονός αυτό αναδεικνύει το μεγάλο πρόβλημα αξιολόγησης που υπάρχει στον τόπο μας. Δυστυχώς δικαιώνει όλους αυτούς που ισχυρίζονται ότι όταν κάποιοι λένε αξιολόγηση δεν εννοούν κυρίως το «είναι», αλλά το «φαίνεσθαι».
Είναι δυνατόν να αξιολογείται θετικά ή αρνητικά ένας/μία υπεύθυνος/η Ε.Κ.Φ.Ε. από το εάν βρίσκεται ή όχι τη συγκεκριμένη ώρα στο εργαστήριο του/της και όχι από το συνολικό έργο που έχει προσφέρει κάθε χρόνο στα σχολεία ευθύνης του/της σχετικά με την προώθηση της εργαστηριακής διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών; Είναι δυνατόν να καλείται η συνάδελφος να εκτελεί υπηρεσία στο χώρο του Δ/ντη Β/θμιας Εκπ/σης; Αυτός αλήθεια είναι ο ρόλος των Ε.Κ.Φ.Ε όπως προβλέπεται από το σχετικό νόμο;
Πιστεύουμε ότι ο/η Υπεύθυνος/η ΕΚΦΕ, όπως και οποιοσδήποτε εκπαιδευτικός σε θέση ευθύνης, θα πρέπει να κρίνεται θετικά ή αρνητικά για το έργο του στην εν λόγω θέση. Και γι αυτό να αξιολογείται.
Ίσως να φαίνεται αδιανόητο και εξωπραγματικό, αλλά στην Ευρωπαϊκή Διαστημική Υπηρεσία, (γνωστή ως ESA) με 2000 και πλέον εργαζόμενους, δεν υπάρχουν κάρτες προσέλευσης και αποχώρησης. Οι εργαζόμενοι κρίνονται αποκλειστικά και μόνο από το έργο τους.
Εμείς ως επιστημονικό σωματείο επιδιώκουμε και θέλουμε την αξιολόγηση. Μία όμως αξιολόγηση ουσιαστική και πραγματική, που θα λειτουργήσει με γνώμονα την ευγενή άμιλλα και την αξιοκρατία και όχι μία αξιολόγηση με στόχο τη χειραγώγηση και την τιμωρία προς παραδειγματισμό.
Για τους παραπάνω λόγους συμπαραστεκόμαστε στη συνάδελφο Μπεμπή Ευαγγελία και ζητούμε να σταματήσει κάθε περαιτέρω πειθαρχική δίωξη σε βάρος της που οδηγεί στην απαλλαγή από τα καθήκοντά της ως Υπευθύνου ΕΚΦΕ Φωκίδας.
Γνωρίζουμε τη προσφορά της από το 2003 μέχρι σήμερα στη λειτουργία των σχολικών εργαστηρίων και στην ένταξη της πειραματικής πρακτικής στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών στα Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια της Φωκίδας, καθώς και στη δημιουργία μέσω των ΠΕΠ σχολικών εργαστηρίων σε σχολεία περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας. Η προσφορά της συναδέλφου αναγνωρίζεται από τους δασκάλους και τους καθηγητές που δίδαξαν και διδάσκουν Φυσικές Επιστήμες στην Φωκίδα και την τελευταία δεκαετία αλλά και από τους προηγούμενους Περιφερειάρχες, Δ/ντες Δ.Ε. και Σχολικούς Συμβούλους με τους οποίους συνεργάστηκε. Το ίδιο θα περιμέναμε να γίνει από τον σημερινό Διευθυντή Δ. Εκπαίδευσης Φωκίδας, καθώς και από το Σχολικό Σύμβουλο.
Τέλος, θα θέλαμε να καταθέσουμε την πάγια θέση μας, την οποία επιδιώκουμε σε πανελλαδικό επίπεδο, ότι το σημαντικότερο για να επιτευχθούν οι στόχοι οποιασδήποτε εκπαιδευτικής διαδικασίας, είναι η δημιουργία ενός κλίματος και μιας κουλτούρας συνεργασίας μεταξύ των στελεχών της Διοίκησης της εκπαίδευσης, των Σχολικών Συμβούλων και των Υπευθύνων των υποστηρικτών δομών που παρέχουν συμβουλευτικές και υποστηρικτικές υπηρεσίες στους εκπαιδευτικούς. Ενέργειες όπως αυτές του Δ/ντη Δ.Ε. Φωκίδας, δεν βοηθούν στην προώθηση της συνεργασίας, δεν επιλύουν, αλλά αντίθετα οξύνουν προβλήματα και αντιθέσεις .
Με τιμή
Για το Δ.Σ. της ΠΑΝΕΚΦΕ
Ο Πρόεδρος Ο Γενικός Γραμματέας
Κ. Καμπούρης Γ. Τουντουλίδης
Φυσικός M.Sc.- MEd Φυσικός M.Sc.
Υπ. ΕΚΦΕ Χαλανδρίου Υπ. ΕΚΦΕ Πειραιά- Νίκαιας
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη