Κωνσταντίνος Βλάσης
H εκπαιδευτική κάλυψη στη Νεάπολη στο επίκεντρο της Βουλής – Ερωτήματα για τα κενά, την αναπλήρωση ωρών και το ενδεχόμενο χαρακτηρισμού της περιοχής ως δυσπρόσιτης

Μια σειρά κρίσιμων ερωτημάτων για τα εκπαιδευτικά κενά που παραμένουν στη Νεάπολη Λασιθίου έθεσε στη Βουλή η βουλευτής κ. Γρηγοράκου, ζητώντας από το Υπουργείο Παιδείας ξεκάθαρες απαντήσεις σχετικά με την πορεία κάλυψης θέσεων, την αναπλήρωση των χαμένων διδακτικών ωρών και τα ενδεχόμενα κίνητρα προς τους εκπαιδευτικούς.

Όπως σημείωσε η βουλευτής, παρά τους συνεχείς διορισμούς και τις φάσεις αναπληρωτών, τα σχολεία της Νεάπολης εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν σημαντικές ελλείψεις. Το πρόβλημα, όπως τόνισε, έχει οξυνθεί τους τελευταίους δύο μήνες, με αποτέλεσμα να έχουν χαθεί πολλές διδακτικές ώρες.

Η ίδια ζήτησε από τον Υφυπουργό Παιδείας Κ. Βλάση να τοποθετηθεί με σαφήνεια σχετικά με την πρόβλεψη του Υπουργείου για την πλήρη κάλυψη των θέσεων που παραμένουν ανοικτές.

Ένα κρίσιμο ερώτημα που τέθηκε αφορά την αποκατάσταση της μαθησιακής απώλειας. Η βουλευτής ρώτησε ποιος είναι ο σχεδιασμός για την αναπλήρωση των ωρών που δεν διδάσκονται επί εβδομάδες, καθώς το ζήτημα επηρεάζει άμεσα την εκπαιδευτική πορεία των μαθητών, αλλά και την ψυχολογική τους σταθερότητα.

Η κ. Γρηγοράκου αναγνώρισε ότι η έλλειψη ενδιαφέροντος από αναπληρωτές ίσως συνδέεται με τη γεωγραφική και συγκοινωνιακή ιδιαιτερότητα της Νεάπολης, χαρακτηρίζοντάς την περιοχή με «δυσκολίες». Προκειμένου να υπάρξει ουσιαστικό κίνητρο προσέλκυσης εκπαιδευτικών, έθεσε το ενδεχόμενο να εξεταστεί ο χαρακτηρισμός της Νεάπολης ως δυσπρόσιτης, ώστε να ενεργοποιηθούν πρόσθετα επιδόματα ή άλλα μέτρα ενίσχυσης, όπως συμβαίνει ήδη σε ορισμένα σχολεία απομακρυσμένων νομών.

VLASIS-VOULI

Ο Υφυπουργός Παιδείας Κωνσταντίνος Βλάσης απάντησε εκτενώς, υπερασπιζόμενος την κυβερνητική στρατηγική και υπογραμμίζοντας ότι «κανένα παιδί δεν πρέπει να μένει χωρίς καθηγητή».

Ο Υφυπουργός Παιδείας Κωνσταντίνος Βλάσης απάντησε εκτενώς, υπερασπιζόμενος την κυβερνητική στρατηγική και υπογραμμίζοντας ότι «κανένα παιδί δεν πρέπει να μένει χωρίς καθηγητή».

Ο Υφυπουργός απέρριψε τον όρο «πρόχειρη λύση», τονίζοντας ότι το Υπουργείο κινήθηκε άμεσα με δύο παράλληλες παρεμβάσεις:

Κάλυψη μέσω υπερωριακής διδασκαλίας

  • Το ΠΥΣΔΕ Λακωνίας ενέκρινε 5 ώρες υπερωριακής διδασκαλίας από εκπαιδευτικό ΠΕ90.

  • Η Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού επέτρεψε άσκηση ιδιωτικού έργου, ώστε να καλυφθεί το μάθημα χωρίς καθυστέρηση.

Εξ αποστάσεως διδασκαλία μέσω Webex

  • Οργανώθηκε συνεργασία με το ΕΠΑΛ Καλύμνου,

  • έχουν οριστεί εκπαιδευτικοί και ωρολόγιο πρόγραμμα,

  • η διαδικασία άρχισε στις 18 Νοεμβρίου, διασφαλίζοντας ότι «κανένα πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα δεν μένει ακάλυπτο».

Ειδική προκήρυξη εντός ημερών

Ο κ. Βλάσης ανακοίνωσε ότι:

  • Εκδίδεται ειδική προκήρυξη για μόνιμη κάλυψη του κενού με δια ζώσης διδασκαλία.

  • Η λύση αυτή θεωρείται «θεσμικά ενδεδειγμένη» και προσφέρει σταθερότητα στη σχολική μονάδα.

Ο Υφυπουργός έδωσε ευρύτερη εικόνα για τη Λακωνία:

  • 311 μόνιμοι εκπαιδευτικοί διορίστηκαν από το 2020.

  • 106 αναπληρωτές προσλήφθηκαν φέτος μόνο στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση Λακωνίας.

  • Στον κλάδο ΠΕ90 δηλώθηκε μόλις ένα κενό, το οποίο δεν καλύφθηκε λόγω έλλειψης διαθέσιμων υποψηφίων.

Ο ίδιος χαρακτήρισε το φαινόμενο «αντικειμενική αδυναμία διάθεσης προσωπικού» σε ειδικότητες υψηλής εξειδίκευσης.

Η ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ

ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ (ΝΑΓΙΑ) ΓΡΗΓΟΡΑΚΟΥ: 

Κύριε Υπουργέ, το ημερήσιο επαγγελματικό λύκειο ΕΠΑΛ Βοιών Λακωνίας στη Νεάπολη αποτελεί το μοναδικό σχολείο του Νομού με ειδικότητα ναυτιλιακών σπουδών και ένα από τα δύο τα οποία υπάρχουν με την ίδια ειδικότητα στην Περιφέρεια Πελοποννήσου.

Ωστόσο το σχολείο αντιμετωπίζει σοβαρή έλλειψη διδακτικού προσωπικού, ιδίως στις ειδικότητες του τομέα πλοιάρχων του κλάδου ΠΕ90, γεγονός που υπονομεύει την ομαλή λειτουργία της σχολικής μονάδας. Το πρόβλημα είναι ακόμα πιο έντονα για τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου, όπου υπάρχουν δύο πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, τα ναυτιλιακά και το ναυτικό δίκαιο, όπου δυστυχώς καταλαβαίνετε ότι επί δύο μήνες τα παιδιά δεν είχαν κάνει μάθημα.

Καθώς, λοιπόν, στις πρόσφατες τοποθετήσεις αναπληρωτών πλοιάρχων από το Υπουργείο η Λακωνία δεν έχει καλυφθεί και επειδή αφενός ο ρόλος που επιτελεί το ΕΠΑΛ Βοιών στην επαγγελματική εκπαίδευση είναι αδιαμφισβήτητος και αφετέρου επιβάλλεται να εξασφαλιστούν και ίσες εκπαιδευτικές ευκαιρίες για τα παιδιά και τους μαθητές της Λακωνίας, θα ήθελα να μου απαντήσετε εάν και πότε προτίθεται το Υπουργείο να προχωρήσει στην κάλυψη των κενών θέσεων διδακτικού προσωπικού.

Θέλω να επισημάνω ότι η ερώτησή μας κατατέθηκε στις 13 του μήνα, όπως είπε και ο Πρόεδρος. Έκτοτε είδαμε και την κινητοποίηση και των δύο Βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας στο Νομό, όπου ο καθένας με αναρτήσεις του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης παρουσιάζει την πιθανή επίλυση του θέματος. Ο ένας είχε γράψει ότι θα υπάρξει επίλυση είτε με τη συνδρομή εκπαιδευτικού ειδικότητας πλοιάρχου από την ΑΕΝ Νεαπόλεως και συμπληρωματικά με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και ο δεύτερος είτε με την ανάθεση υπερωριακής διδασκαλίας σε μόνιμο εκπαιδευτικό γενικής εκπαίδευσης του κλάδου ΠΕ90.

Επομένως, καλό θα ήταν να μας ενημερώσετε σχετικώς κι εσείς αρμοδίως ποια τελικά είναι η πιθανή λύση και αν μία από αυτές αποτελεί τη λύση, την οποία έχει επιλέξει το Υπουργείο Παιδείας.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Βασίλειος Βιλιάρδος): Ευχαριστούμε πολύ, κυρία Γρηγοράκου.

Κύριε Υπουργέ, έχετε τον λόγο.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΒΛΑΣΗΣ (Υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού): Κύριε Πρόεδρε, κυρία Γρηγοράκου, σας ευχαριστώ θερμά για την ερώτηση που υποβάλλετε, η οποία αφορά σε μια σχολική μονάδα με ιδιαίτερη φυσιογνωμία και ουσιαστική συμβολή στην τοπική εκπαιδευτική και παραγωγική ανάπτυξη, το ΕΠΑΛ Βοιών Λακωνίας. Και χαίρομαι που από μόνη σας καταλάβατε πόσο γρήγορα δρα το Υπουργείο Παιδείας, το οποίο και το αναφέρατε με βάση αυτά που είπαν και οι συνάδελφοι Βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας.

Θέλω να είμαι απολύτως σαφής. Σαν Υπουργείο Παιδείας και σαν Κυβέρνηση γενικότερα νοιαζόμαστε να διασφαλίσουμε ίσες ευκαιρίες μάθησης για όλους τους μαθητές, για όλα τα γεωγραφικά σημεία της χώρας. Για εμάς κανένα παιδί δεν πρέπει να μένει χωρίς εκπαιδευτικό, πολλώ δε μάλλον όταν προετοιμάζεται για τις πανελλαδικές εξετάσεις.

Με αυτό το σκεπτικό κινηθήκαμε -το οποίο το είπατε κι εσείς- άμεσα, σε πλήρη συνεργασία με τις υπηρεσίες και με την άμεση ενεργοποίηση του Γενικού Γραμματέα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Συνεδρίασε, λοιπόν, το ΠΥΣΔΕ Λακωνίας και εκδόθηκε και έχει ήδη αναρτηθεί στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ η απόφαση ανάθεσης 5 ωρών υπερωριακής διδασκαλίας σε εκπαιδευτικό του κλάδου ΠΕ90.

Η διαδικασία αυτή υλοποιήθηκε κατόπιν συνεννόησης με την Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού, η οποία παρείχε την αναγκαία έγκριση για άσκηση ιδιωτικού έργου, επιτρέποντας την άμεση κάλυψη του μαθήματος χωρίς καμία διακοπή στη μαθησιακή διαδικασία. Κατά συνέπεια, το βασικό πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα έχει ήδη καλυφθεί πλήρως.

Παράλληλα, από την προπερασμένη Παρασκευή, με πρωτοβουλία πάλι του Γενικού μας Γραμματέα, υλοποιείται οργανωμένη συνεργασία μεταξύ του ΕΠΑΛ Βοιών και του ΕΠΑΛ Καλύμνου, με σκοπό τη διδασκαλία ορισμένων μαθημάτων εξ αποστάσεως μέσω της πλατφόρμας Webex. Άρα και οι δύο διαδικασίες στις οποίες αναφερθήκατε εσείς. Υπάρχει ήδη εγκεκριμένο ωρολόγιο πρόγραμμα και έχουν οριστεί οι αντίστοιχοι εκπαιδευτικοί. Η εφαρμογή ξεκίνησε την Τρίτη 18 Νοέμβρη. Άρα, σήμερα κανένα πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα δεν παραμένει ακάλυπτο.

Επιπλέον, τις αμέσως επόμενες ημέρες θα εκδοθεί και ειδική προκήρυξη για την πλήρη κάλυψη του κενού με δια ζώσης διδασκαλία από εκπαιδευτικό του κλάδου ΠΕ90, εξασφαλίζοντας σταθερότητα, συνέχεια και παιδαγωγική συνέπεια στη λειτουργία της σχολικής μονάδας ως τη λήξη του σχολικού έτους.

Κυρία συνάδελφε, πρέπει να γνωρίζετε ότι η επαγγελματική εκπαίδευση και ιδιαίτερα οι ναυτιλιακές ειδικότητες αποτελούν στρατηγικό αναπτυξιακό πυλώνα για τη χώρα. Οφείλουμε, λοιπόν, να το ενισχύουμε με συνέπεια και η ουσία είναι μία και το είδατε και εσείς με την απάντηση στην ερώτηση αυτή ότι η Κυβέρνηση παρεμβαίνει με λύσεις έγκαιρα, στοχευμένα και αποτελεσματικά.

Σας ευχαριστώ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Βασίλειος Βιλιάρδος): Ευχαριστούμε πολύ, κύριε Βλάση.

Κυρία συνάδελφε, έχετε τον λόγο.

ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ (ΝΑΓΙΑ) ΓΡΗΓΟΡΑΚΟΥ: Ευχαριστώ πολύ, κύριε Υπουργέ.

Η αλήθεια είναι ότι βλέπουμε ότι προς το παρόν υπάρχει μια πρόχειρη λύση από την πλευρά του Υπουργείου, η οποία, βέβαια, όπως καταλαβαίνετε, δεν είναι ιδανική. Αυτό μας κάνει ιδιαίτερη εντύπωση καθ’ ότι ειδικά εσείς, η Κυβέρνηση και πρόσφατα σε σχετικό νομοσχέδιο μας μιλούσατε για την μεγάλη προσφορά σας στην επαγγελματική εκπαίδευση και πώς το διατυμπανίζει αυτό η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας.

Το πρόβλημα είναι, όμως, ότι αυτό εμείς δεν το είδαμε στο ΕΠΑΛ Βοιών στη Νεάπολη και μου κάνει ιδιαίτερη εντύπωση, καθ’ ότι για τους καθηγητές οι οποίοι υπήρχαν πέρυσι είχαμε δύο αποσπάσεις. Ο ένας καθηγητής πήγε στην ΑΕΝ Νεαπόλεως και ο άλλος στην Κεφαλλονιά. Ορθώς μπορεί να πήγαν οι άνθρωποι, πληρούσαν τις προϋποθέσεις. Το Υπουργείο, όμως, δεν γνώριζε ότι θα υπάρχουν αυτά τα δύο κενά και ότι θα πρέπει με κάποιον τρόπο να καλυφθούν; Δεν γνώριζε το Υπουργείο ότι δεν υπήρχαν αναπληρωτές, οι οποίοι να έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον, προκειμένου να καλυφθούν αυτές οι θέσεις;

Άρα, λοιπόν, επειδή μιλάμε και για την ίση ευκαιρία μεταξύ των μαθητών της Λακωνίας και επειδή υπάρχουν και πάρα πολλά παιδιά απ’ όλο τον δήμο Μονεμβασιάς, τα οποία μπορούν να κάνουν καθημερινώς 70 χιλιόμετρα για να πάνε και να έρθουν προς τη Σχολή -γιατί δεν είναι μόνο από τη Νεάπολη, είναι και από τη Συκιά και από άλλες περιοχές του νομού- νομίζουμε ότι το Υπουργείο θα έπρεπε να έχει ρίξει περισσότερο βάρος επάνω σε αυτό.

Σε κάθε περίπτωση, αντιλαμβάνεστε ότι και η εξ αποστάσεως διδασκαλία δεν είναι πανάκεια, με την εξής έννοια, την προηγούμενη Παρασκευή, για παράδειγμα, υπήρχε προγραμματισμένη διακοπή ρεύματος στη Νεάπολη. Άρα, λοιπόν, μαθήματα δεν έγιναν. Επίσης, μπορεί για κάποιον λόγο να υπάρχει και αδυναμία του δασκάλου, που κάνει την εξ αποστάσεως διδασκαλία, να συνδεθεί μέσω Webex.

Συνεπώς, θα πρέπει να μας πείτε και πώς, πέρα από την ειδική προκήρυξη στην οποία λέτε ότι θα βγει, στην οποία μακάρι να καλυφθούν, αλλά σε περίπτωση που δεν καλυφθούν, ποια είναι η πρόβλεψη η οποία υπάρχει από την πλευρά του Υπουργείου; Επίσης, δευτερευόντως θα θέλαμε να μας πείτε στη δευτερολογία σας και πώς όλες αυτές οι ώρες, οι οποίες έχουν χαθεί τους τελευταίους δύο μήνες, θα αναπληρωθούν;

Σε κάθε περίπτωση, επειδή καταλαβαίνω ότι από τη στιγμή που δεν υπήρχαν αναπληρωτές στην ουσία η Νεάπολη είναι μια δυσπρόσιτη περιοχή, με κάποιες δυσκολίες, που δεν υπάρχει ενδιαφέρον, αν από την πλευρά του Υπουργείου υπάρχει κάποια προσπάθεια να κηρυχθεί, ίσως, δυσπρόσιτη, προκειμένου να παρέχουν περισσότερα κίνητρα για τους εκπαιδευτικούς, ώστε να εκδηλώσουν ενδιαφέρον.

Ευχαριστώ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Βασίλειος Βιλιάρδος): Ευχαριστούμε, κυρία Γρηγοράκου.

Ορίστε, κύριε Υφυπουργέ, έχετε τον λόγο.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΒΛΑΣΗΣ (Υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.

Κυρία Γρηγοράκου, πρώτα απ’ όλα δεν μπορώ να καταλάβω την χρήση των λέξεων «πρόχειρες λύσεις». Θα προτιμούσα να πείτε άμεση λύση, γιατί δείξαμε ότι και με τις υπερωριακές ώρες, τις οποίες αμέσως εγκρίναμε, όσο και με την μέθοδο Webex, η οποία γνωρίζετε ότι είναι μια διαδικασία που ειδικά μετά την εποχή covid χρησιμοποιείται πάρα πολύ, θέλαμε να δώσουμε άμεση λύση, γιατί εμείς θέλουμε να μην χάνεται ούτε μία ώρα διδασκαλίας στα παιδιά μας. Γι’ αυτόν τον λόγο νομίζω ότι πρέπει να το αναγνωρίζετε.

Επίσης, μιλήσατε για κάποια κενά και αποσπάσεις που κατά καιρούς παίρνουν κάποιοι συγκεκριμένοι εκπαιδευτικοί. Το γνωρίζετε και το έχουμε ξανασυζητήσει εδώ ότι όλη η διαδικασία κάλυψης των κενών είναι μια δυναμική κατάσταση. Και εμείς είμαστε η Κυβέρνηση, που από το 2019, που ήρθαμε, έχουμε διορίσει σχεδόν 50.000 μόνιμους εκπαιδευτικούς, 10.000 κάθε χρόνο. Τόσοι, περίπου, διορίστηκαν και σήμερα. Αυτό δεν έχει κανένα προηγούμενο στα προηγούμενα χρόνια.

Και πέραν αυτής της διαδικασίας γνωρίζω ότι και στις αρχές Σεπτέμβρη και στο τέλος του Σεπτέμβρη και τώρα με την τρίτη διαδικασία των αναπληρωτών καθηγητών -τρεις διαδικασίες, οι οποίες γίνανε ταχύτατα και πιο γρήγορα από ποτέ- έχουμε φροντίσει ουσιαστικά να μην υπάρχουν κενά ή αυτά που υπάρχουν είναι πραγματικά ελάχιστα και αυτό φαίνεται μάλιστα και από τις ερωτήσεις, που πλέον δεν γίνονται εδώ πέρα στο Κοινοβούλιο.

Ειδικά για τη Λακωνία εγώ θα σας πω και ποια είναι η εικόνα των τελευταίων ετών. Από το 2020 έως και σήμερα έχουν διοριστεί 311 μόνιμοι εκπαιδευτικοί στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση της Λακωνίας εκ των οποίων οι 240 είναι στη γενική εκπαίδευση. Πρόκειται για ουσιαστικά και ενδεικτικά μεγέθη, τα οποία επιβεβαιώνουν με πόση συνέπεια και με τι προγραμματισμό προχωράει το Υπουργείο Παιδείας.

Μόνο στην τρέχουσα σχολική χρονιά, κυρία Γρηγοράκου, έχουν ήδη πραγματοποιηθεί 106 προσλήψεις αναπληρωτών στη δευτεροβάθμια Λακωνίας εκ των οποίων 68 στη γενική εκπαίδευση. Τώρα όσον αφορά στον κλάδο ΠΕ90 στην τελευταία φάση των προσλήψεων δηλώθηκε μόλις ένα κενό για τη Λακωνία. Το κενό δεν καλύφθηκε, επειδή τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή δεν υπήρχε διαθέσιμος υποψήφιος στο αντίστοιχο πεδίο για την περιοχή.

Καταλαβαίνετε ότι δεν υπάρχει τρόπος μαγικά να κάνουμε κάποιον να θέλει να ενδιαφερθεί άμεσα να έρθει εκεί. Και αυτό δεν αποτελεί -και νομίζω αυτό είναι ξεκάθαρο σε όλους μας- καθυστέρηση υπηρεσιών, αλλά ουσιαστικά είναι μια αντικειμενική αδυναμία διάθεσης προσωπικού, φαινόμενο που εμφανίζεται ειδικά σε ειδικότητες υψηλής εξειδίκευσης.

Επομένως, η πολιτεία προχωρεί ήδη στη διαδικασία της ειδικής προκήρυξης -αυτό είναι το αμέσως επόμενο βήμα, από τα βήματα που ανέφερα προηγουμένως- η οποία αποτελεί το θεσμικά ενδεδειγμένο εργαλείο και έχει ενεργοποιηθεί εγκαίρως, ώστε η σχολική μονάδα να έχει και μόνιμη και λειτουργικά σταθερή λύση με δια ζώσης παρουσία εκπαιδευτικού. Και εγώ θα συμφωνήσω ότι σαφώς η ζωντανή διδασκαλία δεν έχει καμία σχέση με την εξ αποστάσεως, η οποία όμως οφείλουμε, όταν βλέπουμε ότι δεν υπάρχει ενδιαφέρον από κάποιον εκπαιδευτικό, να την φέρουμε σε λειτουργία.

Και κλείνω με αυτό, για εμάς η δέσμευσή μας είναι απόλυτη ότι κανένα παιδί δεν πρέπει να μένει χωρίς καθηγητή και αυτό το δείχνουμε στις πράξεις και όχι στα λόγια.

Σας ευχαριστώ.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Black Friday σε μοριοδοτούμενα σεμινάρια και Πιστοποιήσεις Ξένων Γλωσσών για έξτρα 20 μόρια

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 24/11

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kafeneio.jpg
Καλαμάκια του καφέ και μπαλτάδες
«Όσο η εξουσία κόβει και μοιράζει με το ίδιο παλιό μαχαίρι, μήπως οι άνθρωποι  σηκωθούν από τα τραπεζάκια και αποφασιστικά με το χέρι πετάξουν από...
Καλαμάκια του καφέ και μπαλτάδες
Εκπαίδευση
Η Γ’ Αθήνας βγαίνει στους δρόμους: Μεγάλη εκπαιδευτική κινητοποίηση στις 2/12
Η Ένωση Συλλόγων Γονέων Περιστερίου καλεί σε μαζική κινητοποίηση για τα κενά στα σχολεία, τις συγχωνεύσεις και την υποβάθμιση της δημόσιας...
Η Γ’ Αθήνας βγαίνει στους δρόμους: Μεγάλη εκπαιδευτική κινητοποίηση στις 2/12