Χωρίς καθηγητές Χορού και Κινηματογράφου εξακολουθούν να λειτουργούν τα Καλλιτεχνικά Σχολεία της χώρας, δύο μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, όπως καταγγέλλει σε επιστολή της προς την Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κ. Σοφία Ζαχαράκη η Ένωση Καθηγητών Χορού και Κινηματογράφου Καλλιτεχνικών Σχολείων.
«Σήμερα, 12 Νοεμβρίου 2025, και ενώ οι οριστικοί πίνακες έχουν αναρτηθεί από τις 24 Οκτωβρίου, οι προσλήψεις ΔΕΝ έχουν ολοκληρωθεί», αναφέρει η επιστολή, επισημαίνοντας πως «11 σχολεία, περισσότερα από 2.500 παιδιά και 4.000 γονείς αναμένουν τους καθηγητές για τα μαθήματα στα οποία οι μαθητές διαγωνίστηκαν στις εισαγωγικές εξετάσεις του Ιουνίου».
Η Ένωση κάνει λόγο για «μαθητές δύο ταχυτήτων», καθώς «οι μαθητές της κατεύθυνσης Εικαστικών Τεχνών παρακολουθούν κανονικά το πρόγραμμα σπουδών τους», ενώ οι υπόλοιποι στερούνται τα κύρια μαθήματα των κατευθύνσεών τους. Τα κενά, σύμφωνα με τα στοιχεία, «υπερβαίνουν τις 1.000 διδακτικές ώρες».
Στο κείμενο γίνεται σκληρή κριτική στη λειτουργία των αρμόδιων υπηρεσιών, με τους εκπαιδευτικούς να μιλούν για «ένα διαρκές παιχνίδι αλληλομετακύλισης ευθυνών» και να περιγράφουν τον μηχανισμό του κράτους ως «τον Λεβιάθαν της γραφειοκρατίας – έναν πανίσχυρο, άκαμπτο μηχανισμό που λειτουργεί εις βάρος της διαφάνειας και της λογοδοσίας».
Η επιστολή της Ένωσης Καθηγητών Χορού και Κινηματογράφου Καλλιτεχνικών Σχολείων
Αξιότιμη Υπουργέ Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κα. Σοφία Ζαχαράκη
ΘΕΜΑ:
Άμεση πρόσληψη καλλιτεχνών – εκπαιδευτικών στα Καλλιτεχνικά Σχολεία και σύσταση εκπαιδευτικών κλάδων ΠΕ Χορού και ΠΕ Κινηματογράφου
Αξιότιμη κυρία Υπουργέ,
Την 23η Σεπτεμβρίου 2025 αναρτήθηκαν στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας οι προσωρινοί αξιολογικοί πίνακες κατάταξης των υποψηφίων καλλιτεχνών – εκπαιδευτικών Χορού και Κινηματογράφου για τα Καλλιτεχνικά Σχολεία.
Σήμερα, 12 Νοεμβρίου 2025, και ενώ οι οριστικοί πίνακες έχουν αναρτηθεί από τις 24 Οκτωβρίου 2025, οι προσλήψεις ΔΕΝ έχουν ολοκληρωθεί.
Ως αποτέλεσμα, τα Καλλιτεχνικά Σχολεία της χώρας παραμένουν χωρίς καλλιτέχνες – εκπαιδευτικούς στα κύρια μαθήματα των κατευθύνσεων Χορού και Θεάτρου – Κινηματογράφου. 11 σχολεία, περισσότερα από 2.500 παιδιά και 4.000 γονείς αναμένουν τους καθηγητές/τριες για τα μαθήματα στα οποία οι μαθητές διαγωνίστηκαν στις εισαγωγικές εξετάσεις του Ιουνίου. Τα κενά υπερβαίνουν τις 1.000 διδακτικές ώρες. Αντίθετα, οι μαθητές της κατεύθυνσης Εικαστικών Τεχνών παρακολουθούν κανονικά το πρόγραμμα σπουδών τους, δημιουργώντας έτσι μαθητές δύο ταχυτήτων και πλήττοντας την αρχή της ίσης μεταχείρισης.
Σε ένα διαρκές παιχνίδι αλληλομετακύλισης ευθυνών, οι κεντρικές και περιφερειακές δομές του ελληνικού κράτους αδυνατούν να δώσουν απαντήσεις σχετικά με την απαράδεκτη καθυστέρηση στην ολοκλήρωση της διαδικασίας προσλήψεων. Το πρόβλημα αναδεικνύει την παθογένεια ενός δυσκίνητου και απρόσωπου συστήματος. Οι Περιφέρειες, οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), καθώς και τα συναρμόδια Υπουργεία Παιδείας και Οικονομικών, παραμένουν άφαντα στην ανάληψη της ευθύνης.
Η έλλειψη συντονισμού μεταξύ των υπηρεσιών έχει οδηγήσει σε έναν γραφειοκρατικό δαίδαλο, όπου κανείς δεν αναλαμβάνει πρωτοβουλία και η αναποτελεσματικότητα καθίσταται καθεστώς με θύμα τα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς. Η κατάσταση αυτή δεν είναι απλώς αναποτελεσματική. Αποτελεί την επιτομή του "Λεβιάθαν" της γραφειοκρατίας, ενός πανίσχυρου, άκαμπτου μηχανισμού που λειτουργεί εις βάρος της διαφάνειας και της λογοδοσίας.
Ζητούμε
Άμεση ολοκλήρωση των προσλήψεων στα Καλλιτεχνικά Σχολεία της επικράτειας.
Άμεση αναπροσαρμογής της ωριαίας αντιμισθίας από το εξευτελιστικό ποσό των 6,26, στα 10 ευρώ.
Άμεση έναρξη διαδικασιών για Σύσταση εκπαιδευτικού κλάδου
ΠΕ Κινηματογράφου, στον οποίο να εντάσσονται ισότιμα οι απόφοιτοι ΑΕΙ Κινηματογράφου και των Ανώτερων Τριετών Καλλιτεχνικών Σχολών (με αναγνώριση ισοτιμίας ΤΕΙ από το ΙΤΕ) που διαθέτουν Παιδαγωγική και Διδακτική Επάρκεια (ΑΣΠΑΙΤΕ), κατά τα πρότυπα του κλάδου ΠΕ91.02 Δραματικής Τέχνης.
Σύσταση εκπαιδευτικού κλάδου ΠΕ Χορού, για αποφοίτους Ανώτερων Τριετών Σχολών Χορού με παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια.
Η επίλυση του ζητήματος απαιτεί άμεση, οριστική και ολιστική παρέμβαση της Πολιτείας, ώστε να διασφαλιστεί η ισονομία, η ποιότητα της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης και η εύρυθμη λειτουργία των Καλλιτεχνικών Σχολείων της χώρας.
Με εκτίμηση,
Η Ένωση Καθηγητών Χορού και Κινηματογράφου Καλλιτεχνικών Σχολείων.
Συνυπογράφει ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Δραματικής Τέχνης ΣΕΔΡΑΤΕ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 12/11
Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ
Κοκκινάκη Υπατία