Σχολεία σε υπόγεια και κοντέινερ στον Εύοσμο - Κίνδυνοι για μαθητές και εκπαιδευτικούς από τις ακατάλληλες σχολικές αίθουσες
Στο προσκήνιο το στεγαστικό πρόβλημα στον Κορδελιό Ευόσμου

Η Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης καταγγέλλει τα οξυμμένα προβλήματα σχολικής στέγης στον Δήμο Κορδελιού Ευόσμου, επισημαίνοντας ότι εκατοντάδες μαθητές αναγκάζονται να κάνουν μάθημα σε υπόγεια, κοντέινερ και ακατάλληλες αίθουσες, με σοβαρούς κινδύνους για την ασφάλεια και την υγεία τους.

Το σωματείο τονίζει πως η αδιαφορία κυβέρνησης και τοπικών αρχών έχει οδηγήσει σε υποβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, ενώ η έλλειψη σύγχρονων υποδομών και η προώθηση ιδιωτικοποιημένων λύσεων επιτείνουν τις ανισότητες στην εκπαίδευση.

Ζητά άμεση ανέγερση νέων δημόσιων σχολείων, κατάργηση των υπόγειων αιθουσών και πλήρη κρατική χρηματοδότηση, υπογραμμίζοντας ότι οι μαθητές των Δυτικών συνοικιών δεν είναι Β’ κατηγορίας και αξίζουν ίσες ευκαιρίες στη μόρφωση.

Αναλυτικά:

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ επισημαίνει για μια ακόμη φορά την οξύτητα των προβλημάτων στις κτηριακές υποδομές των σχολείων του  Δήμου Κορδελιού Ευόσμου και την επείγουσα ανάγκη αντιμετώπισής τους. Μετά από καταγγελίες γονέων και εκπαιδευτικών, πλήθος δημοσιευμάτων και αναφορών σε ΜΜΕ, αναδεικνύεται για μια ακόμη φορά  το οξυμμένο πρόβλημα σχολικής στέγης στο Δήμο Κορδελιού Ευόσμου, καθώς εκατοντάδες είναι οι ακατάλληλες σχολικές αίθουσες, τα υπόγεια και τα κοντέινερ με αποτέλεσμα υποβαθμισμένες συνθήκες μάθησης, αλλά και αυξημένη επικινδυνότητα και έλλειψη ασφάλειας. Προβλήματα που αφορούν τις κτηριακές υποδομές των σχολείων, όπως η ΕΛΜΕ έχει επισημάνει, υπάρχουν και σε άλλους Δήμους με πιο έντονα από αυτά στο Καλλιτεχνικό σχολείο Αμπελοκήπων, στο 1ο και 2ο Γυμνάσιο Λαγκαδά, στο ΕΠΑΛ Λαγκαδά.

Από τις Διευθύνσεις εκπαίδευσης ζητήθηκε  να υπογράψουν  οι γονείς του 3ου ΓΕΛ Ευόσμου  υπεύθυνη δήλωση ότι δέχονται τα παιδιά τους να κάνουν μάθημα σε υπόγειες αίθουσες που χρησιμοποιούνται εδώ και χρόνια και ήρθαν και πάλι στο προσκήνιο τα έντονα κτηριακά προβλήματα του σχολείου. Το σχολείο αυτό μάλιστα, μαζί με το 6ο Γυμνάσιο Ευόσμου προορίζονται να λειτουργήσουν ως Ωνάσεια σχολεία με επιλογή μαθητών μετά από εξετάσεις, παρά τις μεγάλες αντιρρήσεις και αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας. Υπουργείο και δημοτική αρχή ελπίζουν, όπως φαίνεται, να λύσουν το πρόβλημα των 5 υπόγειων αιθουσών στο 3ο ΓΕΛ Ευόσμου με αυτό τον τρόπο, καθώς θα αποκλειστεί από το σχολείο του μεγάλος αριθμός μαθητών που θα αναζητήσει σχολείο σε άλλη περιοχή, αν τα δύο σχολεία μετατραπούν σε Ωνάσεια, όπως με απόφαση της κυβέρνησης τα προορίζουν.

Στο Δήμο Κορδελιού Ευόσμου λειτουργούν όμως υπόγειες αίθουσες και στο 2ο ΓΕΛ Ευόσμου και στο Διαπολιτισμικό Γυμνάσιο, προκαλώντας έντονες αντιδράσεις από εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές. Το πρόβλημα αναδείχθηκε έντονα την περίοδο του covid, καθώς στις υπόγειες αίθουσες δεν υπάρχουν παράθυρα, επαρκής αερισμός, φως, ασφάλεια.

Το πρόβλημα στέγασης του ΕΠΑΛ Κορδελιού παραμένει, οι μαθητές είναι διαρκώς  μεταφερόμενοι, επειδή οι αίθουσες δεν επαρκούν, αλλά και γιατί δεν έχουν τις κατάλληλες προδιαγραφές διδασκαλίας. Εκκωφαντική και εξοργιστική είναι η αδιαφορία από την πλευρά όλων των αρμόδιων αρχών για το κτηριακό πρόβλημα του ΕΠΑΛ Κορδελιού εδώ και δεκαετίες. Το 1ο ΓΕΛ Κορδελιού και 1ο Γυμνάσιο Κορδελιού ασφυκτιούν. Συνθήκες ασφυξίας αντιμετωπίζει και το 3ο Γυμνάσιο Κορδελιού, το 1ο και 2ο Γυμνάσιο Ευόσμου, το συγκρότημα των ΕΠΑΛ Ευόσμου με υπηρεσιακές δομές του Δήμου να στεγάζονται και να λειτουργούν στο χώρο των σχολείων και έπονται και άλλα.

Ιδιαίτερη περίπτωση αποτελεί το Ειδικό σχολείο, το ΕΕΕΕΚ Ευόσμου, το οποίο πρόσφατα μεταστεγάστηκε, αφού λειτούργησε για χρόνια και παρά την επανειλημμένη εισαγγελική παρέμβαση σε ένα άθλιο κτίριο, παντελώς ακατάλληλο, χωρίς ασφάλεια, προσβασιμότητα ή φωτισμό. Το νέο κτίριο στο οποίο μεταφέρθηκε συνεχίζει να έχει προβλήματα με τις κτηριακές υποδομές που ούτε επαρκούν, ούτε έχουν διαμορφωθεί κατάλληλα για όλα τα μαθήματα και,  παρότι δεν έχει σχέση με το προηγούμενο, δεν μπορεί  να καλύψει τις αυξημένες ανάγκες των μαθητών με ειδικά προβλήματα, αναδεικνύοντας τη σοβαρή έλλειψη ειδικών σχολείων και τον υπερπληθή αριθμό μαθητών που στεγάζουν. Εξάλλου, το ίδιο πρόβλημα  υπερπληθούς αριθμού μαθητών, αντιμετωπίζει και το ΕΕΕΕΚ Παύλου Μελά.

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ επισημαίνουμε ότι τα προβλήματα αυτά αποτελούν μέρος μόνο των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν συνολικά τα δημόσια σχολεία σε όλους τους Δήμους της δύναμης της ΕΛΜΕ. Επισημαίνουμε το χρονίζον κτηριακό πρόβλημα του Καλλιτεχνικού σχολείου και τα ιδιαίτερα προβλήματα των σχολείων του Λαγκαδά.  Πηγάζουν από την αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης, τη διαχρονική  πολιτική όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων και τις μεγάλες περικοπές δαπανών για την παιδεία οι οποίες όλα αυτά τα χρόνια έχουν μειωθεί κατά 40%. Οι Δημοτικές αρχές έχουν τεράστιες ευθύνες καθώς ούτε αναδεικνύουν τα προβλήματα, ούτε διεκδικούν λύσεις, αντίθετα τα αναπαράγουν και με ευθύνη τους γιατί συγκαλύπτουν τις αντιεκπαιδευτικές πολιτικές των κυβερνήσεων.

Το στεγαστικό πρόβλημα των δημόσιων σχολείων επιδεινώθηκε με την κατάργηση του ΟΣΚ και την ανάθεση της ευθύνης αυτής στην ΚΤΥΠ με τη σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα από τις κυβερνήσεις της Ν.Δ και του ΠΑΣΟΚ και τις μετέπειτα κυβερνήσεις στα πλαίσια των πολιτικών των ιδιωτικοποιήσεων που προωθούν.   

Τα μεγάλα λόγια για σύγχρονη, ψηφιακή εκπαίδευση, εκσυγχρονισμό και άλλα ωραία, καταρρέουν μπροστά σε αυτή την αμείλικτη πραγματικότητα. Οι υποσχέσεις για νέα σχολεία με συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, με χορηγίες του  προγράμματος “Μαριέττα Γιαννάκου” και του Ιδρύματος Ωνάση αναδεικνύουν την απόσυρση του κράτους από την υποχρέωση να παρέχει ίσες ευκαιρίες στη μόρφωση σε όλα τα παιδιά, την προώθηση ιδιωτικοποίησης της εκπαίδευσης και τις μεγάλες ανισότητες σε βάρος των μαθητών των λαϊκών οικογενειών. Όσο δε αφορά την προσφορά των 4 συστημικών τραπεζών  για το πρόγραμμα ‘’Μαριέττα Γιαννάκου’’, των οποίων τα κέρδη έχουν εκτοξευθεί, έγινε γνωστό ότι θα έχουν φοροαπαλλαγές, ενώ παρουσιάζονται ως μεγάλοι ευεργέτες για τα μερεμέτια που έκαναν σε ελάχιστο αριθμό σχολείων. Οι εργασίες έγιναν με απευθείας αναθέσεις σε εργολαβικές εταιρείες.

Το στεγαστικό κτηριακό πρόβλημα των σχολείων του Δήμου Κορδελιού Ευόσμου  είναι καταγεγραμμένο εδώ και χρόνια. Το ίδιο και η αδιαφορία των αρμόδιων αρχών να δρομολογήσουν τις αναγκαίες λύσεις με την απαραίτητη συντήρηση και με ουσιαστικά έργα υποδομής των σχολείων, και ιδιαίτερα για μόνιμες και κατάλληλες υποδομές με την ανέγερση νέων σχολείων.

Απαιτούμε από την κυβέρνηση, το ΥΠΑΙΘΑ, τα αρμόδια υπουργεία και τη δημοτική αρχή Κορδελιού Ευόσμου την κατάργηση των υπόγειων και ακατάλληλων αιθουσών, ελέγχους πυρασφάλειας και ανέγερση νέων σχολικών μονάδων. Απαιτούμε τα αυτονόητα. Γιατί όλοι οι μαθητές πρέπει να έχουν τις ίδιες ευκαιρίες για γνώση και μάθηση. Γιατί οι μαθητές των Δυτικών συνοικιών δεν είναι Β κατηγορίας. Το επόμενο διάστημα οργανώνουμε συνάντηση της ΕΛΜΕ και αντιπροσώπων των σχολείων με τη δημοτική αρχή Κορδελιού Ευόσμου και κινητοποίηση με άλλους φορείς.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:

  • Ανέγερση νέων σύγχρονων σχολείων για όλα τα παιδιά.
  • Κατάργηση των υπόγειων, των κοντέινερ και των ακατάλληλων αιθουσών.
  • Να ξεκινήσει επιτέλους η ανέγερση νέου σχολείου για το ΕΕΕΕΚ Κορδελιού.
  • Να ξεκινήσει η ανέγερση νέου σχολείου για το ΕΠΑΛ Κορδελιού. Άμεση λύση στα έντονα κτιριακά προβλήματα με ενοικίαση εγκαταστάσεων που να καλύπτουν τις ανάγκες του σχολείου.
  • Αντιμετώπιση  των κτηριακών προβλημάτων του 3ου Γυμνασίου Κορδελιού
  • Να σταματήσουν να λειτουργούν και να μεταφερθούν από τα ΕΠΑΛ Ευόσμου υπηρεσιακές δομές του Δήμου. 
  • Να γίνουν δεκτές και να υλοποιηθούν οι προτάσεις των σχολείων προς το Δήμο Κορδελιού Ευόσμου που αφορούν κτηριακά προβλήματα.
  • Ούτε ΣΔΙΤ, ούτε χορηγίες, αποκλειστικά κρατική χρηματοδότηση και πρόγραμμα ανέγερσης νέων σχολείων, έλεγχοι πυρασφάλειας και σεισμικής προστασίας σε όλα τα σχολικά κτήρια.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραλήρημα Λατινοπούλου: Σκουπίδια οι Εκπαιδευτικοί - Να απολυθούν - Ζήτω ο Μεταξάς (Βίντεο)

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 29/10

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kostas gavroglou
Γαβρόγλου: Πολιτικό εγχείρημα να καταστούν πειστικές στον κόσμο οι απαντήσεις που θα διαμορφωθούν από το Ινστιτούτο Τσίπρα
Με αφορμή τη συμμετοχή του στο Επιστημονικό Συμβούλιο του Ινστιτούτου Τσίπρα, ο πρώην υπουργός Παιδείας (2016–2019) και βουλευτής Επικρατείας του...
Γαβρόγλου: Πολιτικό εγχείρημα να καταστούν πειστικές στον κόσμο οι απαντήσεις που θα διαμορφωθούν από το Ινστιτούτο Τσίπρα
Αθανάσιος Κατσίμπελης
Διευθυντής ΠΕ Ζακύνθου: «Ζήτησα συγνώμη από τη Μητρόπολη για την ενδυμασία του εκπαιδευτικού»
«Η Εκκλησία απαιτεί σεβασμό, οι εκπαιδευτικοί προειδοποιούνται. Αν δεν φοράς γραβάτα ή κοστούμι, καλύτερα να μην πας σε εκδήλωση»
Διευθυντής ΠΕ Ζακύνθου: «Ζήτησα συγνώμη από τη Μητρόπολη για την ενδυμασία του εκπαιδευτικού»
νηπιαγωγείο
Σχολεία χωρίς υποδομές: Νηπιαγωγεία σε containers και αίθουσες χωρίς εξοπλισμό

Η Ένωση Γονέων Αγίας Παρασκευής έθεσε στο Περιφερειακό Συμβούλιο τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι σχολικές...

Σχολεία χωρίς υποδομές: Νηπιαγωγεία σε containers και αίθουσες χωρίς εξοπλισμό