pyspe
Ενημέρωση Αιρετών ΠΥΣΠΕ Αν. Αττικής στο alfavita μετά από τη Β΄ φάση προσλήψεων αναπληρωτών
Παρά τη β΄ φάση προσλήψεων αναπληρωτών, περισσότερες από τέσσερις στις δέκα σχολικές μονάδες εξακολουθούν να αδυνατούν να αναπτύξουν πλήρες πρόγραμμα.
 
Η εξέλιξη αυτή δεν είναι συγκυριακή. Αντιθέτως, αποτελεί συνέπεια μιας μακροχρόνιας πολιτικής υποχρηματοδότησης και συρρίκνωσης του δημόσιου σχολείου, η οποία αποτυπώνεται σε ελλείψεις προσωπικού, ανισοκατανομή πόρων και περιορισμό παιδαγωγικών δυνατοτήτων.

Αποδυνάμωση του ολοήμερου σχολείου

Η εξέλιξη αυτή δεν είναι συγκυριακή. Αντιθέτως, αποτελεί συνέπεια μιας μακροχρόνιας πολιτικής υποχρηματοδότησης και συρρίκνωσης του δημόσιου σχολείου, η οποία αποτυπώνεται σε ελλείψεις προσωπικού, ανισοκατανομή πόρων και περιορισμό παιδαγωγικών δυνατοτήτων.

 

Τα ολοήμερα σχολεία, δημοτικά και νηπιαγωγεία, υφίστανται συστηματικά την απώλεια του παιδαγωγικού τους χαρακτήρα. Η μη στελέχωσή τους υπονομεύει τον θεσμικό τους ρόλο, που σύμφωνα με το Π.Δ. 79/2017 και τις κατευθύνσεις του Υπουργείου Παιδείας στοχεύει στη στήριξη της οικογένειας, την ενίσχυση της μάθησης και την κοινωνική συνοχή.

Ειδικότητες και Ειδική Αγωγή

Η έλλειψη εκπαιδευτικών ειδικοτήτων στερεί από τους μαθητές την πρόσβαση σε μαθήματα που ενισχύουν τις δεξιότητες του 21ου αιώνα (τέχνες, ξένες γλώσσες, πληροφορική, φυσική αγωγή). Ιδιαίτερα ανησυχητική είναι η κατάσταση στην ειδική αγωγή: οι ελάχιστες παράλληλες στηρίξεις βρίσκονται σε αντίφαση με τη φιλοσοφία της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης, που κατοχυρώνεται τόσο στη Σύμβαση του ΟΗΕ για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία (Ν. 4074/2012) όσο και στις κατευθυντήριες γραμμές της Ε.Ε. Η μη κάλυψη των αναγκών αυτών οδηγεί σε εκπαιδευτικό αποκλεισμό και εντείνει τις κοινωνικές ανισότητες.

Μεταφορές μαθητών

Στους Δήμους Λαυρεωτικής και Σαρωνικού, οι αποτυχημένοι διαγωνισμοί της Περιφέρειας Αττικής οδήγησαν στην αδυναμία μεταφοράς μαθητών, ακόμη και μετά την έναρξη του Οκτωβρίου. Η κατάσταση αυτή συνιστά παραβίαση της συνταγματικής υποχρέωσης της Πολιτείας (άρθρο 16 Σ.) για ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση και δημιουργεί σοβαρές κοινωνικές πιέσεις στις οικογένειες.

Κτιριακές υποδομές

Τα κτιριακά προβλήματα παραμένουν οξυμένα. Σχολικές μονάδες όπως το 3ο Νηπιαγωγείο Κερατέας, το Ειδικό Νηπιαγωγείο Λαυρίου και το 6ο/12ο Δημοτικό Σχολείο Αχαρνών λειτουργούν σε ακατάλληλες συνθήκες, με ανεπαρκείς και ακατάλληλους χώρους. Το γεγονός αυτό έρχεται σε αντίθεση με τις διεθνείς προδιαγραφές για ασφαλείς και παιδαγωγικά επαρκείς σχολικούς χώρους, όπως αποτυπώνονται στις οδηγίες του ΟΟΣΑ για την Ποιότητα των Εκπαιδευτικών Υποδομών (OECD Learning Environments Evaluation).

Αναγκαιότητα άμεσης παρέμβασης

Η απουσία μιας ολοκληρωμένης πολιτικής στελέχωσης του δημόσιου σχολείου δημιουργεί κίνδυνο σχολικής διαρροής και μετακύλισης μαθητικού πληθυσμού προς τον ιδιωτικό τομέα. Απαιτούμε από το Υπουργείο Παιδείας την άμεση προκήρυξη γ΄ φάσης προσλήψεων, με στόχο την κάλυψη των αναγκών και τη διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας των σχολείων.

Συναδέλφισσες και Συνάδελφοι, για κάθε υπηρεσιακό ζήτημα, μπορείτε να απευθύνεστε στους αιρετούς του ΠΥΣΠΕ Ανατολικής Αττικής. Παραμένουμε στη διάθεσή σας για υπεύθυνη ενημέρωση και στήριξη.

Οι Αιρετοί ΠΥΣΠΕ Αν. Αττικής

 

Γιάννης Κανελλόπουλος

Γιώργος Αρακάς

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 1/10

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

αξιολο
Διευκρινίσεις εκπαιδευτικών για την ατομική αξιολόγηση
«Μια αξιολόγηση, την οποία προσπαθούν να επιβάλουν εδώ και 4 χρόνια κι έχουν βρει απέναντί τους τον κλάδο και την αποφασιστική του στάση»
Διευκρινίσεις εκπαιδευτικών για την ατομική αξιολόγηση