ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
«Καμία υποχρεωτική παραμονή στο σχολείο πέραν του προβλεπόμενου ωραρίου» – Διευκρινίσεις της ΕΛΜΕ Κέκρυρας για διδακτικό και διοικητικό έργο

Η ΕΛΜΕ Κέρκυρας προχώρησε σε επίσημη διευκρίνιση σχετικά με τη λειτουργία των σχολείων και το ωράριο των εκπαιδευτικών, απαντώντας σε ερωτήματα και φήμες που κυκλοφορούν τις τελευταίες ημέρες. Σύμφωνα με την ανακοίνωση, δεν υφίσταται υποχρεωτική παραμονή των εκπαιδευτικών στο σχολείο από τις 8 π.μ. έως τις 2 μ.μ., όπως κάποιοι διευθυντές φαίνεται να επικαλούνται.

Το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών καθορίζεται σε 23 ώρες εβδομαδιαίως, ενώ το συνολικό εργασιακό ωράριο δεν υπερβαίνει τις 30 ώρες, σύμφωνα με το άρθρο 13 του Ν. 1566/1985 και τις τροποποιήσεις του Ν. 4823/2021. Η παρουσία στο σχολείο πέραν του διδακτικού ωραρίου απαιτείται μόνο όταν έχει ανατεθεί συγκεκριμένο έργο από το σύλλογο διδασκόντων ή τον διευθυντή, όπως διοικητικές εργασίες, συμμετοχή σε εορταστικές, αθλητικές ή πολιτιστικές εκδηλώσεις, ενημέρωση γονέων και τήρηση βιβλίων του σχολείου.

Η ΕΛΜΕ τονίζει ότι καμία προφορική οδηγία για παραμονή πέραν του προβλεπόμενου ωραρίου δεν είναι σύννομη, και καλεί τους εκπαιδευτικούς να ζητούν πάντα γραπτή εντολή για κάθε επιπλέον ανάθεση, ώστε να μπορούν να την προσβάλουν συνδικαλιστικά ή νομικά. Ειδικότερα, δεν υπάρχει υποχρέωση για «απασχόληση μαθητών» εκτός διδακτικού ωραρίου, και η επιτήρηση μαθητών περιορίζεται μόνο σε διαλείμματα και εφημερίες.

Η διαμόρφωση του εβδομαδιαίου ωρολογίου προγράμματος γίνεται με δημοκρατική συλλογική συζήτηση στον σύλλογο διδασκόντων, με στόχο την ορθολογική κατανομή των ωρών και την κάλυψη των αναγκών του σχολείου, χωρίς να παραβιάζονται τα δικαιώματα των συναδέλφων. Σε περίπτωση απουσίας εκπαιδευτικού, η κάλυψη του κενού ανατίθεται μόνο σε διαθέσιμο συνάδελφο που δεν έχει συμπληρώσει το διδακτικό του ωράριο.

Η ΕΛΜΕ καταλήγει καλώντας τους συλλόγους διδασκόντων να υπερασπιστούν αποφασιστικά τα εργασιακά τους δικαιώματα, να μην εφαρμόζουν αυθαίρετες οδηγίες της διοίκησης και να προστατεύουν τον κυρίαρχο ρόλο του συλλόγου διδασκόντων στη λειτουργία του σχολείου.

Οι ανακοινώσεις της ΕΛΜΕ Κέρκυρας

1. Για τη λειτουργία των σχολείων

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Κέρκυρας λαμβάνοντας υπόψη το σημερινό έγγραφο που έφτασε στα σχολεία και κατόπιν σχετικών ερωτημάτων και προς υπεράσπιση των εργασιακών δικαιωμάτων των συναδέλφων, υπενθυμίζει ότι:

1.      Το εργασιακό ωράριο των εκπαιδευτικών είναι – κατ’ ανώτατο, και όχι υποχρεωτικό – 30  ώρες εβδομαδιαίως και ρυθμίζεται με την παρ. 8 του άρθρου 13 του ν. 1566/1985 (167 Α΄), όπως έχει τροποποιηθεί με την παρ. 2 του άρθρου 101 του ν. 4823/2021 (136 Α΄). Από τις δύο ως άνω προβλέψεις και από την νομολογία που έχει κρίνει το ζήτημα των ορίων διδακτικής αλλά και διοικητικής απασχόλησης των εκπαιδευτικών, προκύπτει ότι υφίσταται διάκριση μεταξύ του διδακτικού ωραρίου, που ορίζεται σαφώς, και του ωραρίου εργασίας, το οποίο σχετίζεται με την ανάθεση ορισμένου διοικητικού έργου. Το διοικητικό έργο, το οποίο μπορεί να ανατεθεί, συνδέεται με το γενικότερο εκπαιδευτικό έργο (πχ. συμμετοχή σε εορταστικές, αθλητικές και πολιτιστικές εκδηλώσεις, ενημέρωση των γονέων και κηδεμόνων, τήρηση βιβλίων του σχολείου, εκτέλεση διοικητικών εργασιών κλπ). Σε περίπτωση που στον/στην εκπαιδευτικό δεν έχει ανατεθεί συγκεκριμένο εκπαιδευτικό/διοικητικό έργο, δικαιούται να αποχωρήσει από το σχολείο μετά την λήξη του διδακτικού του ωραρίου ή να προσέλθει πριν την έναρξη του, εάν η έναρξη του διδακτικού ωραρίου δεν συμπίπτει με την έναρξη του ημερησίου σχολικού προγράμματος (Διοικητικό Εφετείο Αθηνών 438/2009, Α Δημοσίευση).

Επομένως, με τη λήξη του διδακτικού του ωραρίου, ο εκπαιδευτικός μπορεί να αποχωρήσει, εκτός αν κάποια φορά (και όχι πάγια) του έχει ανατεθεί από τον σύλλογο διδασκόντων άλλο συγκεκριμένο έργο, ή υπάρχει συνεδρίαση του συλλόγου διδασκόντων. Είναι σαφές ότι καμιά οδηγία-εντολή για υποχρεωτική παραμονή μέχρι τις 2μμ δεν είναι σύννομη, ως εκ τούτου αρνούμαστε μια τέτοια «παραμονή» και κάθε τέτοια εντολή, καθώς δεν έχει θεσπιστεί υποχρέωση παραμονής των εκπαιδευτικών στο σχολείο για τον πέραν του διδακτικού ωραρίου χρόνο, παρά μόνο όταν η παραμονή συνδέεται με άλλο συγκεκριμένο έργο που έχει  ανατεθεί στους εκπαιδευτικούς από τα αρμόδια συλλογικά όργανα.

2.    Το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών είναι κατ’ ανώτατο 23 ώρες, είναι απαραβίαστο και καθορίζεται από τον N.4152/2013, ενώ πάγιο αίτημα του κλάδου είναι φυσικά η επαναφορά του στο προ του νόμου ωράριο.

Καλούμε τους/τις συναδέλφους να μην εφαρμόζουν καμιά προφορική εντολή για κάλυψη ωραρίου πέραν του διδακτικού τους, και σε κάθε περίπτωση να ζητούν γραπτή εντολή για κάθε τέτοια ανάθεση, ώστε να μπορεί να προσβληθεί με κάθε τρόπο (συνδικαλιστικό, νομικό). Ο Ν. 1566/85 κάνει σαφή διάκριση μεταξύ εργασιακού και διδακτικού ωραρίου, ορίζοντας με σαφήνεια ότι οποιαδήποτε απασχόληση στην τάξη αφορά το διδακτικό ωράριο. Κατά συνέπεια, σε καμία περίπτωση δεν ευσταθεί ότι μπορεί συνάδελφος να «απασχολήσει» παιδιά στην τάξη στα πλαίσια του εργασιακού του ωραρίου. Κανείς δεν υποχρεούται στα κενά του να «απασχολεί» με οποιοδήποτε τρόπο τμήματα, πέραν του υποχρεωτικού του διδακτικού ωραρίου.  Κάθε απασχόληση σε τμήμα θεωρείται διδακτικό ωράριο  (έχει κριθεί και από την νομολογία των Δικαστηρίων). Επιτήρηση μαθητών προβλέπεται μόνο στο διάλειμμα και στην εφημερία μας. Όλες τις άλλες ώρες το σχολείο βρίσκεται σε διδακτικό έργο!

Σε περίπτωση απουσίας εκπαιδευτικού από το σχολείο, ο/η Διευθυντής/ντρια του σχολείου τροποποιεί το ημερήσιο πρόγραμμα διδασκαλίας ή αναθέτει την κάλυψη του κενού σε διαθέσιμο εκπαιδευτικό, όπου ως διαθέσιμος εκπαιδευτικός νοείται ο κάθε συνάδελφος, ο οποίος δεν συμπληρώνει το υποχρεωτικό ωράριο διδασκαλίας του (Καθηκοντολόγιο Διευθυντών Σχολικών Μονάδων, Αρ. Φ.353.1/324/105657/Δ1/8-10-2002)

Δεν είμαστε υποχρεωμένοι, εφ΄ όσον συμπληρώσουμε το διδακτικό μας ωράριο, να απασχολούμαστε σε «γραμματειακή υποστήριξη» ή σε αναπλήρωση των διευθυντών και υποδιευθυντών. Απαιτούμε την κάλυψη τέτοιων αναγκών από μόνιμους διοικητικούς υπαλλήλους, ή συναδέλφους που δεν καλύπτουν το ωράριό τους. Για όσες/όσους εκπαιδευτικούς απασχολούνται σε γραμματειακή υποστήριξη σχολικών μονάδων και σε υπηρεσίες διοίκησης της εκπαίδευσης, βάσει της παρ. 6 του άρ. 25 του Ν.4203/2013 η συμπλήρωση ωραρίου αφορά τις ώρες του υποχρεωτικού διδακτικού ωραρίου και μόνο. Οποιαδήποτε αυθαίρετη επέκταση του ωραρίου για γραμματειακή υποστήριξη, ενώ ο/η συνάδελφος έχει συμπληρώσει το υποχρεωτικό του ωράριο, από τη διοίκηση των σχολικών μονάδων και των υπολοίπων υπηρεσιών εκπαίδευσης, είναι παράνομη και θα πρέπει να καταγγέλλεται στις ΕΛΜΕ.

Η διαμόρφωση του εβδομαδιαίου ωρολογίου προγράμματος γίνεται με δημοκρατική συλλογική συζήτηση στον σύλλογο διδασκόντων. Αυτή η συζήτηση και η δημοκρατική συλλογική κουλτούρα πρέπει να πρυτανεύει σε κάθε σχολική μονάδα. Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων και τους διευθυντές των σχολείων να συμπράττουν στην υπεράσπιση της δημοκρατίας στο σχολείο και του κυρίαρχου ρόλου του συλλόγου διδασκόντων. Το πρόγραμμα πρέπει να διαμορφώνεται με τρόπο που θα εξυπηρετεί τις ανάγκες του σχολείου και θα ικανοποιεί στο μέτρο του δυνατού και με δίκαιο τρόπο τις επιθυμίες των συναδέλφων.

Τα διάφορα σεμινάρια, συνεδριάσεις συλλόγου διδασκόντων, ενημερώσεις-συναντήσεις με γονείς κλπ, δεν μπορεί να απαιτούν την παραμονή των συναδέλφων πέρα από το εργασιακό τους ωράριο, και ασφαλώς σε καμία περίπτωση δεν γίνονται απογευματινές ώρες.

Δεν εφαρμόζουμε καμιά προφορική εντολή της διοίκησης που συνιστά καταστρατήγηση των εργασιακών μας δικαιωμάτων και σε κάθε περίπτωση απαιτούμε έγγραφη και αιτιολογημένη εντολή.

Υπενθυμίζουμε, επίσης, ότι σε ό,τι αφορά τις συνεδριάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων: «Οι συνεδριάσεις γίνονται μέσα στο ωράριο εργασίας και σε καμιά περίπτωση σε ώρες διδασκαλίας των μαθημάτων» (Ν. 1566 άρθρο 11 ΣΤ.2). Καμία συνεδρίαση δε μπορεί να γίνεται εκτός εργασιακού ωραρίου ή σε αργίες. Τη μέρα που έχει συγκληθεί ο ΣΔ, γίνεται σύμπτυξη των διδακτικών ωρών, ώστε να μείνει χρόνος πριν τη λήξη του ωραρίου εργασίας για να συνεδριάσει ο ΣΔ.

Καλούμε τους/τις εκπαιδευτικούς να μην επιτρέπουν την παραβίαση των δικαιωμάτων τους και να απευθύνονται άμεσα στην ΕΛΜΕ σε περίπτωση που παρατηρηθούν τέτοια φαινόμενα.

Για το διδακτικό κι εργασιακό ωράριο των εκπαιδευτικών

Κάτι πλανάται πάνω από τη διεύθυνση δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Κέρκυρας. Κάποιοι το ψιθυρίζουν άλλοι το λένε δυνατά. Σίγουρα όμως είναι ένα από τα θέματα συζήτησης όλων των καθηγητών του νησιού. Ο λόγος για την υποχρεωτική παραμονή των εκπαιδευτικών στο σχολείο από τις 8 π.μ. μέχρι τις 2 μ.μ..

Κάποιοι διευθυντές προσπαθούν να τα εφαρμόσουν επειδή είναι και δικός τους πόθος ελπίζοντας ότι θα πάρει το φταίξιμο άλλος. Κάποιοι άλλοι επειδή έτσι νομίζουν ότι θα ικανοποιήσουν υποτιθέμενες επιθυμίες ανωτέρων.

Καταρχάς να ξεκαθαρίσουμε τα εξής: Οι αρμοδιότητες και οι υποχρεώσεις των εκπαιδευτικών δεν εξαντλούνται στην διδασκαλία. Οι εκπαιδευτικοί είναι επιφορτισμένοι με μια σειρά αρμοδιότητες και καθήκοντα όπως εφημερίες, υπεύθυνοι τμημάτων, σχεδιασμός και υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων, απουσίες, πρωτόκολλα, μητρώα, σύμβουλοι σχολικής ζωής και υπεύθυνοι Covid κλπ. Πολλές από τις παραπάνω εργασίες, όπως προετοιμασία μαθήματος, σχεδιασμός και διόρθωση διαγωνισμάτων κτλ. επιτελούνται ΕΚΤΟΣ των ωρών λειτουργίας του σχολείου.

Σε σχέση τώρα με την υποχρεωτική παραμονή όλων των εκπαιδευτικών καθόλη την διάρκεια λειτουργίας του σχολείου, καμία επίσημη οδηγία δεν υφίσταται, σχετικά με την υποχρεωτική παραμονή των εκπαιδευτικών στο σχολείο. Οποιαδήποτε προφορική οδηγία έχει δοθεί -αν έχει δοθεί- σε κάποιους, δεν μπορεί να υλοποιηθεί, αν αυτή δεν έρθει εγγράφως. Ό,τι άλλο ακούγεται είναι απλά μυθοπλασίες και ευσεβείς πόθοι.

Το μόνο που έχει έρθει στην αρχή της χρονιάς είναι μία παράγραφος από ένα νόμο που είναι γνωστός εδώ και 40 χρόνια, όπως διαμορφώθηκε το 2021 και αναφέρει:

Η παρ. 2 του άρθρου 101 του ν. 4823/2021 (136 Α΄) και ισχύει, που ορίζει ότι:

«8. Οι εκπαιδευτικοί των σχολείων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης παραμένουν υποχρεωτικά στο σχολείο τους τις εργάσιμες ημέρες, πέρα από τις ώρες διδασκαλίας, όχι όμως πέρα από έξι (6) ώρες την ημέρα ή τριάντα (30) ώρες την εβδομάδα και με την επιφύλαξη της παρ. 2 (1) του Κεφαλαίου ΣΤ' του άρθρου 11, για την προσφορά και άλλων υπηρεσιών που ανατίθενται από τον Διευθυντή ή τον Προϊστάμενο της σχολικής μονάδας και συνδέονται με το γενικότερο εκπαιδευτικό έργο, όπως η προετοιμασία του εποπτικού εκπαιδευτικού υλικού και των εργαστηριακών ασκήσεων, η διόρθωση εργασιών και διαγωνισμάτων, η καταχώριση ενημέρωση της αξιολόγησης των μαθητών, η συμμετοχή στην προετοιμασία και την πραγματοποίηση εορταστικών, αθλητικών και πολιτιστικών εκδηλώσεων, ο προγραμματισμός και η αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου, η συνεργασία με εκπαιδευτικούς που διδάσκουν στο ίδιο τμήμα ή που διδάσκουν τα ίδια γνωστικά αντικείμενα, οι παιδαγωγικές συναντήσεις για την κατάρτιση ομαδικών ή εξατομικευμένων προγραμμάτων υποστήριξης συγκεκριμένων μαθητικών ομάδων ή μαθητών, η επίβλεψη σχολικών γευμάτων, η ενημέρωση των γονέων και κηδεμόνων, η τήρηση βιβλίων του σχολείου και η εκτέλεση διοικητικών εργασιών.

Και ο νόμος αυτός είναι ο 4823/21 ή αλλιώς το τερατούργημα της Κεραμέως για την εκπαίδευσηΗ Κεραμέως, που θέσπισε την αξιολόγηση και κατηγοριοποίηση των σχολείων και που τώρα περνάει νόμο για τις 13 ώρες δουλειάς στον ιδιωτικό τομέα. Δεν θα μπορούσε η τότε υπουργός Παιδείας, να προσθέσει μία απλή πρόταση, η οποία να λέει ότι οι εκπαιδευτικοί παραμένουν στο σχολείο από τις 8 μέχρι τις 2, υποχρεωτικά;

Στην παράγραφο αυτή αναφέρεται ξεκάθαρα, ότι παραμένουμε στο σχολείο όταν έχουμε κάποια συγκεκριμένη διοικητική δουλειά, η οποία μας έχει ανατεθεί από το σύλλογο ή το Διευθυντή του σχολείου. Εφόσον δεν υπάρχει αυτό, μπορούμε να αποχωρήσουμε μετά το πέρας του διδακτικού μας ωραρίου. 

Ας σταματήσουν λοιπόν κάποιοι να διασπείρουν φήμες, οι οποίες δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα. Και ας σταματήσουν κάποιοι διευθυντές να επικαλούνται προφορικές οδηγίες, στους συναδέλφους εκπαιδευτικούς.

Αν και όταν έρθει τέτοια οδηγία, τότε η ΕΛΜΕ και το κίνημα θα δώσουν την απάντησή τους και θα αφήσουν και αυτή την οδηγία στα χαρτιά, όπως τόσες άλλες πριν από αυτήν. 

Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων να μην ανεχτούν τέτοιες οδηγίες και να υπερασπιστούν αποφασιστικά τα εργασιακά τους δικαιώματα.

2. Για το διδακτικό κι εργασιακό ωράριο των εκπαιδευτικών

Κάτι πλανάται πάνω από τη διεύθυνση δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Κέρκυρας. Κάποιοι το ψιθυρίζουν άλλοι το λένε δυνατά. Σίγουρα όμως είναι ένα από τα θέματα συζήτησης όλων των καθηγητών του νησιού. Ο λόγος για την υποχρεωτική παραμονή των εκπαιδευτικών στο σχολείο από τις 8 π.μ. μέχρι τις 2 μ.μ..

Κάποιοι διευθυντές προσπαθούν να τα εφαρμόσουν επειδή είναι και δικός τους πόθος ελπίζοντας ότι θα πάρει το φταίξιμο άλλος. Κάποιοι άλλοι επειδή έτσι νομίζουν ότι θα ικανοποιήσουν υποτιθέμενες επιθυμίες ανωτέρων.

Καταρχάς να ξεκαθαρίσουμε τα εξής: Οι αρμοδιότητες και οι υποχρεώσεις των εκπαιδευτικών δεν εξαντλούνται στην διδασκαλία. Οι εκπαιδευτικοί είναι επιφορτισμένοι με μια σειρά αρμοδιότητες και καθήκοντα όπως εφημερίες, υπεύθυνοι τμημάτων, σχεδιασμός και υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων, απουσίες, πρωτόκολλα, μητρώα, σύμβουλοι σχολικής ζωής και υπεύθυνοι Covid κλπ. Πολλές από τις παραπάνω εργασίες, όπως προετοιμασία μαθήματος, σχεδιασμός και διόρθωση διαγωνισμάτων κτλ. επιτελούνται ΕΚΤΟΣ των ωρών λειτουργίας του σχολείου.

Σε σχέση τώρα με την υποχρεωτική παραμονή όλων των εκπαιδευτικών καθόλη την διάρκεια λειτουργίας του σχολείου, καμία επίσημη οδηγία δεν υφίσταται, σχετικά με την υποχρεωτική παραμονή των εκπαιδευτικών στο σχολείο. Οποιαδήποτε προφορική οδηγία έχει δοθεί -αν έχει δοθεί- σε κάποιους, δεν μπορεί να υλοποιηθεί, αν αυτή δεν έρθει εγγράφως. Ό,τι άλλο ακούγεται είναι απλά μυθοπλασίες και ευσεβείς πόθοι.

Το μόνο που έχει έρθει στην αρχή της χρονιάς είναι μία παράγραφος από ένα νόμο που είναι γνωστός εδώ και 40 χρόνια, όπως διαμορφώθηκε το 2021 και αναφέρει:

Η παρ. 2 του άρθρου 101 του ν. 4823/2021 (136 Α΄) και ισχύει, που ορίζει ότι:

«8. Οι εκπαιδευτικοί των σχολείων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης παραμένουν υποχρεωτικά στο σχολείο τους τις εργάσιμες ημέρες, πέρα από τις ώρες διδασκαλίας, όχι όμως πέρα από έξι (6) ώρες την ημέρα ή τριάντα (30) ώρες την εβδομάδα και με την επιφύλαξη της παρ. 2 (1) του Κεφαλαίου ΣΤ' του άρθρου 11, για την προσφορά και άλλων υπηρεσιών που ανατίθενται από τον Διευθυντή ή τον Προϊστάμενο της σχολικής μονάδας και συνδέονται με το γενικότερο εκπαιδευτικό έργο, όπως η προετοιμασία του εποπτικού εκπαιδευτικού υλικού και των εργαστηριακών ασκήσεων, η διόρθωση εργασιών και διαγωνισμάτων, η καταχώριση ενημέρωση της αξιολόγησης των μαθητών, η συμμετοχή στην προετοιμασία και την πραγματοποίηση εορταστικών, αθλητικών και πολιτιστικών εκδηλώσεων, ο προγραμματισμός και η αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου, η συνεργασία με εκπαιδευτικούς που διδάσκουν στο ίδιο τμήμα ή που διδάσκουν τα ίδια γνωστικά αντικείμενα, οι παιδαγωγικές συναντήσεις για την κατάρτιση ομαδικών ή εξατομικευμένων προγραμμάτων υποστήριξης συγκεκριμένων μαθητικών ομάδων ή μαθητών, η επίβλεψη σχολικών γευμάτων, η ενημέρωση των γονέων και κηδεμόνων, η τήρηση βιβλίων του σχολείου και η εκτέλεση διοικητικών εργασιών.

Και ο νόμος αυτός είναι ο 4823/21 ή αλλιώς το τερατούργημα της Κεραμέως για την εκπαίδευση. Η Κεραμέως, που θέσπισε την αξιολόγηση και κατηγοριοποίηση των σχολείων και που τώρα περνάει νόμο για τις 13 ώρες δουλειάς στον ιδιωτικό τομέα. Δεν θα μπορούσε η τότε υπουργός Παιδείας, να προσθέσει μία απλή πρόταση, η οποία να λέει ότι οι εκπαιδευτικοί παραμένουν στο σχολείο από τις 8 μέχρι τις 2, υποχρεωτικά;

Στην παράγραφο αυτή αναφέρεται ξεκάθαρα, ότι παραμένουμε στο σχολείο όταν έχουμε κάποια συγκεκριμένη διοικητική δουλειά, η οποία μας έχει ανατεθεί από το σύλλογο ή το Διευθυντή του σχολείου. Εφόσον δεν υπάρχει αυτό, μπορούμε να αποχωρήσουμε μετά το πέρας του διδακτικού μας ωραρίου. 

Ας σταματήσουν λοιπόν κάποιοι να διασπείρουν φήμες, οι οποίες δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα. Και ας σταματήσουν κάποιοι διευθυντές να επικαλούνται προφορικές οδηγίες, στους συναδέλφους εκπαιδευτικούς.

Αν και όταν έρθει τέτοια οδηγία, τότε η ΕΛΜΕ και το κίνημα θα δώσουν την απάντησή τους και θα αφήσουν και αυτή την οδηγία στα χαρτιά, όπως τόσες άλλες πριν από αυτήν. 

Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων να μην ανεχτούν τέτοιες οδηγίες και να υπερασπιστούν αποφασιστικά τα εργασιακά τους δικαιώματα.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 22/9

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

μαθητές των Τρικάλων
Οι μαθητές των Τρικάλων «ζωντάνεψαν» την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας 2025
Με δράσεις δημιουργίας, μάθησης και συνεργασίας, τα δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία της πόλης συμμετείχαν ενεργά στο πρόγραμμα του Δήμου Τρικκαίων...
Οι μαθητές των Τρικάλων «ζωντάνεψαν» την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας 2025