education 1280
Κενά στα σχολεία: Χιλιάδες μαθητές χωρίς καθηγητές Γαλλικής

Με αφορμή τον φετινό εορτασμό της Ευρωπαϊκής Ημέρας Γλωσσών, ο Σύνδεσμος Καθηγητών Γαλλικής Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης Ελλάδας απηύθυνε επιστολή προς την Υπουργό Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη, εκφράζοντας έντονο προβληματισμό για τη συνεχιζόμενη έλλειψη εκπαιδευτικών γαλλικής γλώσσας στα ελληνικά σχολεία.

Παρά τη σημασία που αποδίδεται από το ΥΠΑΙ.Θ.Α. στην προώθηση της πολυγλωσσίας και την ποιοτική εκμάθηση ξένων γλωσσών, οι καθηγητές Γαλλικής κάνουν λόγο για παγιωμένες δυσλειτουργίες, όπως κενά σε προσωπικό, αναχρονιστικούς περιορισμούς στον σχηματισμό τμημάτων και παραβίαση της επιλογής των μαθητών στη δεύτερη ξένη γλώσσα.

Το Δ.Σ. του Συνδέσμου ζητά την άμεση κάλυψη των υφιστάμενων κενών με πρόσληψη αναπληρωτών και την απόσυρση των υπουργικών αποφάσεων που, όπως υποστηρίζει, εμποδίζουν τη δίκαιη και ισότιμη διδασκαλία της γαλλικής. Παράλληλα, δηλώνει ανοιχτό σε διάλογο για μια ορθολογική και σύγχρονη ξενόγλωσση εκπαίδευση.

Η επιστολή του Συνδέσμου Καθηγητών Γαλλικής Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης Ελλάδας 

Επιστολή για τον εορτασμό της Ευρωπαϊκής Ημέρας Γλωσσών και Αίτημα για επαρκή αριθμό διορισμών εκπαιδευτικών Γαλλικής Γλώσσας

Αξιότιμη κα Υπουργέ

Στο έγγραφο ΦΣΕ 41/62395/Η1/30.5.2025 του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. με θέμα: «Πρόσκληση συμμετοχής στον εορτασμό της Ευρωπαϊκής Ημέρας Γλωσσών για το 2025» τονίζεται ότι εφέτος συμπληρώνονται 25 χρόνια εορτασμού της Ευρωπαϊκής Ημέρας Γλωσσών που καθιερώθηκε από το Ευρωπαϊκό Κέντρο Σύγχρονων Γλωσσών, Οργανισμό του Συμβουλίου της Ευρώπης, ο οποίος μελετά, σχεδιάζει και προτείνει μέτρα για την ενίσχυση και τη βελτίωση της διδασκαλίας των γλωσσών στα κράτη μέλη του, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, η οποία και είναι ιδρυτικό μέλος του.

Σκοπός του εορτασμού της Ευρωπαϊκής Ημέρας Γλωσσών, μεταξύ άλλων, είναι:

➢ Η προώθηση της εκμάθησης ξένων γλωσσών και της πολυγλωσσίας.

Με το ίδιο έγγραφο, το ΥΠΑΙ.Θ.Α. καλεί εκπαιδευτικούς και μαθητές/μαθήτριες να συμμετάσχουν στον εορτασμό και προτείνει διάφορες δραστηριότητες. Το εν λόγω έγγραφο μας βρίσκει καθόλα σύμφωνους σε σχέση με τον στόχο της ποιοτικής εκμάθησης των γλωσσών για όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες.

 Άλλωστε σχετικό με την εκμάθηση της πολυγλωσσίας στο ελληνικό σχολείο έγγραφο έχει κατατεθεί στο Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. από τους Επιστημονικούς φορείς των Εκπαιδευτικής Γαλλικής και Γερμανικής γλώσσας με αναλυτικές και επιστημονικά τεκμηριωμένες προτάσεις.

Ωστόσο, εύλογα διερωτώμεθα αν το ΥΠΑΙ.Θ.Α. πιστεύει ότι θα επιτευχθεί ο προσδοκώμενος στόχος και ότι οι μαθητές/τριες θα αποκομίσουν τα αναμενόμενα οφέλη με τη συνεχιζόμενη, εδώ και δεκαετίες, αναποτελεσματική και αναχρονιστική εκπαιδευτική πολιτική για τη ξενόγλωσση εκπαίδευση στη χώρα μας και ιδιαίτερα για τη διδασκαλία της β΄ ξένης γλώσσας στο ελληνικό σχολείο.

Εκφράζουμε, κατά συνέπεια, την ανησυχία μας για το κατά πόσο είναι δυνατό να εξασφαλιστεί η ποιοτική εκμάθηση της γλώσσας και να πραγματοποιηθούν όλες αυτές οι ωραίες δράσεις που προτείνονται στο έγγραφο όταν:

σε πολλά σχολεία της χώρας δεν έχουν τοποθετηθεί ακόμα εκπαιδευτικοί Γαλλικής γλώσσας και εξακολουθούν να υφίστανται πολλά κενά σε σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

➢ μαθητές/τριες εξαναγκάζονται να διδαχθούν άλλη γλώσσα από αυτήν που επέλεξαν ή/και να διδαχθούν διαφορετική γλώσσα από αυτήν που διδάχθηκαν στην προηγούμενη τάξη ή βαθμίδα λόγω αφενός της έλλειψης εκπαιδευτικού γαλλικής γλώσσας ή της εφαρμογής της §3β που ορίζει ότι «Ο αριθμός των παράλληλων τμημάτων δεν μπορεί να υπερβαίνει τον αριθμό των υφιστάμενων τμημάτων Γενικής Παιδείας»

➢ Διευθύνσεις Εκπαίδευσης περιμένουν την 1η Οκτωβρίου για να προχωρήσουν στην εφαρμογή της § 4 της εγκυκλίου Φ52/ 48745 /Δ1/06-05-2025 με την οποία ορίζεται ότι «στην περίπτωση κατά την οποία μέχρι την 1η Οκτωβρίου κάθε σχολικού έτους δεν έχει καλυφθεί η θέση του/της εκπαιδευτικού της ξένης γλώσσας που επιλέχθηκε σύμφωνα με τις προβλέψεις της παραγράφου 3, τότε με απόφαση του οικείου Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, οι μαθητές/τριες διδάσκονται την ξένη γλώσσα για την οποία υπάρχουν διαθέσιμες διδακτικές ώρες σε επίπεδο της οικείας Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης» ώστε να φαίνεται ότι δεν υφίστανται κενά εκπαιδευτικών.

Ζητάμε να προχωρήσετε άμεσα σε απόσυρση των Υ.Α. που θέτουν περιορισμούς στον σχηματισμό τμημάτων 2ης ξένης γλώσσας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Και κυρίως σε άμεση πρόσληψη του απαιτούμενου αριθμού αναπληρωτών Γαλλικής γλώσσας για να καλυφθούν πλήρως όλα τα υφιστάμενα κενά , όπως αυτά ανακοινώθηκαν από τις αντίστοιχες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης ώστε όλοι οι μαθητές και όλες οι μαθήτριες να έχουν την δυνατότητα να εορτάσουν την Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών και να διδαχθούν τη γλώσσα που έχουν επιλέξει.

Σε κάθε περίπτωση, διατηρούμε την πεποίθηση ότι θα ανταποκριθείτε θετικά στο αίτημά μας για άμεσο διάλογο που αποσκοπεί στην κοινή προσπάθεια για απρόσκοπτη, άρτια και υψηλής ποιότητας ξενόγλωσση παιδεία. Παραμένουμε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση.

Με εκτίμηση,

το Δ.Σ. του Συνδέσμου Καθηγητών Γαλλικής Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης Ελλάδας

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 14/9

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

χανια
Σπαράζει ο πατέρας του Παναγιώτη που πέθανε στο τροχαίο με την Πόρσε στα Χανιά: «Από το παιδί μου μας έφεραν μόνο τα παπούτσια του»
Ο νεαρός οδηγούσε το δικό του όχημα όταν συγκρούστηκε με μια Πόρσε, η οποία εισήλθε στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας
Σπαράζει ο πατέρας του Παναγιώτη που πέθανε στο τροχαίο με την Πόρσε στα Χανιά: «Από το παιδί μου μας έφεραν μόνο τα παπούτσια του»