ταξη
Μαζική αποχώρηση, μηδενικοί διορισμοί: Σε κρίση ο κλάδος της Γαλλικής Γλώσσας στην εκπαίδευση - Η επιστολή τον καθηγητών στη Σοφία Ζαχαράκη

Για «σημαντική υποστελέχωση του κλάδου ΠΕ05Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, τόσο στην Πρωτοβάθμια όσο και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση» κάνει λόγο σε επιστολή του προς την υπουργό Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη, ο Σύνδεσμος Καθηγητών Γαλλικής Γλώσσας Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (APF).

Χιλιάδες μαθητές και μαθήτριες έμειναν για μεγάλο χρονικό διάστημα χωρίς να διδάσκονται τη γαλλική γλώσσα, όπως καταγγέλλουν οι καθηγητές Γαλλικής Γλώσσας σε επιστολή τους την οποία δημοσιεύει το alfavita.gr.

«Τα τελευταία χρόνια, σε ό,τι αφορά στον κλάδο των εκπαιδευτικών Γαλλικής Φιλολογίας ΠΕ05, παρατηρείται το φαινόμενο ο αριθμός των διορισμών να είναι μικρότερος από αυτόν των συνταξιοδοτήσεων και να μην τηρείται η αναλογία 1:1 όπως για άλλους κλάδους» συμπληρώνουν.

Στη συνέχεια, αναφέρουν πως «οι αιτήσεις παραίτησης και οι αυτοδίκαιες αποχωρήσεις για τον κλάδο ΠΕ05 για το 2025 είναι 32 στην Πρωτοβάθμια και 93 στη Δευτεροβάθμια. Αριθμός ιδιαίτερα μεγάλος που θα αφήσει μεγάλα λειτουργικά και οργανικά κενά».

Ωστόσο, «ακόμα και με την τήρηση της αναλογίας 1:1, δεν θα καλυφθούν όλα τα υπάρχοντα κενά και οι ανάγκες σε εκπαιδευτικούς Γαλλικής κλ.ΠΕ05, κάτι που αποδεικνύεται και από τον αριθμό των αναπληρωτών/-τριών που προσλήφθηκαν το προηγούμενο σχολικό έτος 2024-2025. Λόγω της έλλειψης μόνιμων εκπαιδευτικών Γαλλικής κλ. ΠΕ05 έγιναν, όπως σας είχαμε καταγγείλει, περίεργες «διευθετήσεις» για την κάλυψη των κενών εκπαιδευτικών Γαλλικής».

Οι καθηγητές Γαλλικής Γλώσσας ζητούν να καλυφθούν όλα τα κενά εκπαιδευτικών Γαλλικής κλ. ΠΕ05 στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, όπως αυτά ανακοινώθηκαν από τις αντίστοιχες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και να συσταθούν νέες οργανικές θέσεις, ώστε να καλυφθούν όλες οι εκπαιδευτικές ανάγκες σε εκπαιδευτικούς Γαλλικής κλ. ΠΕ05 με στόχο την παροχή ποιοτικής και αναβαθμισμένης δημόσιας ξενόγλωσσης εκπαίδευσης.

Η επιστολή του Συνδέσμου Καθηγητών Γαλλικής Γλώσσας Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (APF)

 Αίτημα για επαρκή αριθμό διορισμών εκπαιδευτικών Γαλλικής Γλώσσας

Αξιότιμη κυρία Υπουργέ,

Επανερχόμαστε στο θέμα της κάλυψης των κενών εκπαιδευτικών κλάδου ΠΕ05, Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Ως Σύλλογος Καθηγητών Γαλλικής Γλώσσας Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης Ελλάδας, πιστεύουμε ότι η ανακοίνωση των 10.000 μόνιμων διορισμών στην εκπαίδευση αποτελεί αναμφίβολα ένα θετικό βήμα ενίσχυσης του δημόσιου σχολείου και στήριξης της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Ωστόσο, αισθανόμαστε την ανάγκη να επισημάνουμε με έμφαση τη σημαντική υποστελέχωση του κλάδου ΠΕ05 – Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, τόσο στην Πρωτοβάθμια όσο και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Το σχολικό έτος 2024-25, το διαχρονικό πρόβλημα των λειτουργικών κενών και της καθυστερημένης κάλυψής τους, έγινε ακόμη πιο έντονο, καθώς σε πολλές περιπτώσεις Διευθύνσεων Εκπαίδευσης οι σχολικές μονάδες στελεχώθηκαν με μεγάλη καθυστέρηση. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα χιλιάδες μαθητές και μαθήτριες να μείνουν για μεγάλο χρονικό διάστημα χωρίς να διδάσκονται τη γαλλική γλώσσα, γεγονός που υποβαθμίζει όχι μόνο την ποιότητα της ξενόγλωσσης εκπαίδευσης, αλλά και την ίδια τη μαθησιακή εμπειρία των παιδιών.

Τα τελευταία χρόνια, σε ό,τι αφορά στον κλάδο των εκπαιδευτικών Γαλλικής Φιλολογίας ΠΕ05, παρατηρείται το φαινόμενο ο αριθμός των διορισμών να είναι μικρότερος από αυτόν των συνταξιοδοτήσεων και να μην τηρείται η αναλογία 1:1 όπως για άλλους κλάδους. Όπως γνωρίζετε οι αιτήσεις παραίτησης και οι αυτοδίκαιες αποχωρήσεις για τον κλάδο ΠΕ05 για το 2025 είναι 32 στην Πρωτοβάθμια και 93 στη Δευτεροβάθμια. Αριθμός ιδιαίτερα μεγάλος που θα αφήσει μεγάλα λειτουργικά και οργανικά κενά.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει συλλέξει και επεξεργαστεί ο Σύνδεσμος Καθηγητών Γαλλικής Γλώσσας Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης Ελλάδας, ακόμα και με την τήρηση της αναλογίας 1:1, δεν θα καλυφθούν όλα τα υπάρχοντα κενά και οι ανάγκες σε εκπαιδευτικούς Γαλλικής κλ.ΠΕ05, κάτι που αποδεικνύεται και από τον αριθμό των αναπληρωτών/-τριών που προσλήφθηκαν το προηγούμενο σχολικό έτος 2024-2025. Λόγω της έλλειψης μόνιμων εκπαιδευτικών Γαλλικής κλ. ΠΕ05 έγιναν, όπως σας είχαμε καταγγείλει, περίεργες «διευθετήσεις» για την κάλυψη των κενών εκπαιδευτικών Γαλλικής, καταστρατηγώντας το δικαίωμα των μαθητών και μαθητριών στην ελεύθερη επιλογή της 2ης ξένης γλώσσας την οποία επιθυμούν να διδαχθούν.

Η Γαλλική Γλώσσα, ως επίσημη γλώσσα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, γλώσσα διεθνών οργανισμών και βασικό εργαλείο στην καλλιέργεια της πολιτισμικής πολυγλωσσίας, οφείλει να διδάσκεται ισότιμα και απρόσκοπτα σε όλα τα σχολεία. Η συστηματική έλλειψη εκπαιδευτικών κλ. ΠΕ05 οδηγεί σε περιορισμό των επιλογών των μαθητών/μαθητριών, σε περίεργες «διευθετήσεις» εκ μέρους των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, σε άνιση μεταχείριση των σχολικών μονάδων και σε ενίσχυση μιας τάσης μονογλωσσίας που δεν ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της σύγχρονης ευρωπαϊκής εκπαίδευσης.

Ως εκ τούτου, ζητάμε να υπάρξει ουσιαστική μέριμνα, ώστε στους επικείμενους διορισμούς να συμπεριληφθεί σημαντικός αριθμός εκπαιδευτικών του κλάδου ΠΕ05 Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας. Ο αριθμός αυτός θα πρέπει να ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες των σχολείων, όπως αυτές καταγράφονται κάθε χρόνο από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και τις Περιφερειακές Διευθύνσεις και όπως αποδεικνύεται από τον αριθμό των αναπληρωτών που προσλήφθηκαν.

Η ενίσχυση της γλωσσομάθειας και η εκμάθηση της γαλλικής γλώσσας στα σχολεία μας δεν είναι απλώς ζήτημα επαγγελματικής αποκατάστασης ενός κλάδου. Είναι ζήτημα παιδαγωγικό, πολιτιστικό και ευρωπαϊκό. Σας καλούμε να προχωρήσετε στις απαραίτητες ενέργειες, ώστε η διδασκαλία της Γαλλικής να αποκτήσει τη θέση που της αρμόζει στο σύγχρονο σχολείο.

Συγκεκριμένα ζητάμε:

1. την κάλυψη όλων των κενών εκπαιδευτικών Γαλλικής κλ. ΠΕ05 στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, όπως αυτά ανακοινώθηκαν από τις αντίστοιχες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και

2. την άμεση σύσταση νέων οργανικών θέσεων, ώστε να καλυφθούν όλες οι εκπαιδευτικές ανάγκες σε εκπαιδευτικούς Γαλλικής κλ. ΠΕ05 με στόχο την παροχή ποιοτικής και αναβαθμισμένης δημόσιας ξενόγλωσσης εκπαίδευσης.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

«Θέλω να πατήσω ένα κουμπί και να εξαφανίσω τους τουρίστες» – Η αίσθηση της έλλειψης χώρου στην Αθήνα

Προσοχή! Νέο κύμα καύσωνα από σήμερα Κυριακή με διάρκεια και κινδύνους – Ποιες περιοχές θα «καούν»

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 14/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Παύλος Μαρινάκης - Κυβερνητικός εκπρόσωπος
ΟΠΕΚΕΠΕ: Η κυβέρνηση επιλέγει εξεταστική από το... 1998 για το σκάνδαλο
Ο Παύλος Μαρινάκης έκανε λόγο για «μικροκομματικές σκοπιμότητες» και κατηγόρησε πολιτικά κέντρα και μέσα ενημέρωσης ότι επιχειρούν να «βγάλουν από τη...
ΟΠΕΚΕΠΕ: Η κυβέρνηση επιλέγει εξεταστική από το... 1998 για το σκάνδαλο
anemogennhtries
Μελέτη-σοκ για τις ανεμογεννήτριες που απειλούν τα βουνά της κεντρικής Εύβοιας
Έρευνα-κόλαφος του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων αποκαλύπτει την καταστροφή που επιφέρει το γιγαντιαίο έργο αιολικών στην προστατευόμενη φύση
Μελέτη-σοκ για τις ανεμογεννήτριες που απειλούν τα βουνά της κεντρικής Εύβοιας
ypaith.jpg
Νέοι κανόνες για τα Σχολικά Οικοτροφεία: Τι αλλάζει σε άδειες και διαδικασίες
Ανανεώνεται το πλαίσιο για τα ιδιωτικά Σχολικά Οικοτροφεία – Νέες οδηγίες από το Υπουργείο Παιδείας
Νέοι κανόνες για τα Σχολικά Οικοτροφεία: Τι αλλάζει σε άδειες και διαδικασίες