αναπληρωτης
Η ιστορία του  αναπληρωτή εκπαιδευτικού δεν είναι απλώς ένα «γραφειοκρατικό λάθος». Είναι η αντανάκλαση ενός συστήματος που αφήνει τους αναπληρωτές εκτεθειμένους σε απρόβλεπτες καταστάσεις, υπονομεύοντας την εργασιακή τους ασφάλεια και την ομαλή έναρξη της σχολικής χρονιάς.

Είναι γνωστή πλέον η περιπέτεια βίωσε ο Μιχάλης Πεταυράκης, αναπληρωτής καθηγητής, λίγες ημέρες πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς που ενώ είχε τοποθετηθεί επισήμως στην Τήλο, την παραμονή του Αγιασμού έλαβε αιφνιδιαστικό τηλεφώνημα από τις αρμόδιες υπηρεσίες: «Έγινε λάθος. Έπρεπε να πάτε στη Λέρο, όχι στην Τήλο».

Ο εκπαιδευτικός αναγκάστηκε να αλλάξει εσπευσμένα όλα του τα σχέδια και να επιβιβαστεί σε πλοίο με δικά του έξοδα προκειμένου να φτάσει εγκαίρως στη Λέρο. Το αποτέλεσμα ήταν να καλύψει μόνος του το εισιτήριο και τα επιπλέον κόστη μετακίνησης, προκειμένου να αναλάβει τα καθήκοντά του στο σωστό σχολείο.

Το περιστατικό δεν είναι μεμονωμένο. Χιλιάδες αναπληρωτές καλούνται κάθε χρόνο να μετακινηθούν σε απομακρυσμένες περιοχές, συχνά με ελάχιστη προειδοποίηση, καλύπτοντας από την τσέπη τους τα έξοδα στέγασης και μεταφοράς. Οι ελλείψεις σε σαφή και έγκαιρη ενημέρωση οδηγούν συχνά σε αναστάτωση και οικονομική επιβάρυνση.

ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ

Πήγαινε εδώ ...πήγαινε εκεί και αύριο... πήγαινε κάπου αλλού!

Ένας άλλος αναπληρωτής εκπαιδευτικός από την Έδεσσα προσλήφθηκε, στην Α΄ φάση Προσλήψεων  στη Ρόδο.  

Την Τρίτη 9 Σεπτεμβρίου έλαβε το  SMS από το Υπουργείο Παιδείας για το σχολείο τοποθέτησης και την Τετάρτη 10 Σεπτεμβρίου ήρθε στο σχολείο και ανέλαβε υπηρεσία 

Την ίδια μέρα βρήκε μια μικρή γκαρσονιέρα, πληρώνοντας 3 ενοίκια μπροστά, σύνολο 1400 ευρώ!

Την άλλη μέρα, Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου πήγε στον Αγιασμό του νέου του σχολείου.

Λίγο μετά το τέλος του Αγιασμού και αφού χαιρέτησε τους νέους του συναδέλφους πήρε το δρόμο για να γυρίσει στο σπίτι που είχε νοικιάσει.

Και εδώ αρχίζουν όλα.

Με ένα SMS που έλαβε από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ενημερώνεται ψυχρά και τηλεγραφικά ότι τελικά θα χρειαστεί να υπηρετήσει εκτός από το σχολείο που είχε τοποθετηθεί, στην πόλη της Ρόδου και σε ένα ακόμη σχολείο στην Κωμόπολη Κρεμαστή 25 χιλιόμετρα πήγαινε - έλα.

Έτσι, χωρίς καμιά εξήγηση, χωρίς να ρωτήσουν εάν έχει βρει σπίτι, εάν το πρόγραμμα μπορεί να ταιριάξει με την συγκοινωνία, εάν έχει αυτοκίνητο σε περίπτωση που η συγκοινωνία δεν βολεύει.

Η ιστορία του  αναπληρωτή εκπαιδευτικού δεν είναι απλώς ένα «γραφειοκρατικό λάθος». Είναι η αντανάκλαση ενός συστήματος που αφήνει τους αναπληρωτές εκτεθειμένους σε απρόβλεπτες καταστάσεις, υπονομεύοντας την εργασιακή τους ασφάλεια και την ομαλή έναρξη της σχολικής χρονιάς.

«Εάν δεν πάτε όπου σας στείλουμε, παραιτηθείτε»: Σοκαριστική επιστολή αναπληρωτή ΑμεΑ

Μία αναπληρώτρια εκπαιδευτικός κοινοποίησε πρόσφατα επιστολή της προς το Υπουργείο Παιδείας, αναδεικνύοντας τα σοβαρά εμπόδια που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί με ειδικές ανάγκες και τις πρακτικές αλλαγές που απαιτούνται άμεσα.

Όπως καταγγέλλει η εκπαιδευτικός, το σύστημα μοριοδότησης για τους αναπληρωτές με αναπηρία εξακολουθεί να υποτιμά τη σημασία τους. Σήμερα, τα μόρια που λαμβάνουν για προτεραιότητα στον πίνακα υπολογίζονται ως 0,4 επί του συντελεστή αναπηρίας — ένα ποσό που χαρακτηρίζεται ανεπαρκές και μη αντιπροσωπευτικό.

Η ίδια ζητά τη δημιουργία ξεχωριστού πίνακα προσλήψεων για ΑμεΑ, με σαφή προτεραιότητα από την αρχή της σχολικής χρονιάς.

Η καθημερινή πρόκληση στα σχολεία

Η ένταξη ενός εκπαιδευτικού με αναπηρία στο σχολικό περιβάλλον δεν περιορίζεται μόνο στην πρόσληψη. Το άγχος και η αβεβαιότητα ξεκινούν από την προσβασιμότητα της σχολικής μονάδας, την αποδοχή από τους συναδέλφους, μέχρι την εύρεση κατοικίας κοντά στη σχολική μονάδα και την κάλυψη των αναγκαίων μετακινήσεων. Όλα αυτά τα ζητήματα, που θα έπρεπε να θεωρούνται αυτονόητα, παραμένουν ανεκπλήρωτα, δημιουργώντας ένα κλίμα συνεχούς πίεσης και ανασφάλειας για τους αναπληρωτές.

Η ίδια επισημαίνει ότι η εκπαιδευτική πολιτική προωθεί θεωρητικά δράσεις ενσυναίσθησης και συμπερίληψης στα σχολεία, ενώ στην πράξη δεν υπάρχει ουσιαστικός σεβασμός προς τους αναπληρωτές με αναπηρία. Τα παραδείγματα που φέρνει είναι σοκαριστικά: «Εάν δεν μπορείτε να πάτε όπου σας στείλουμε, παραιτηθείτε…», «Δεν μας αφορά το ζήτημα της προσβασιμότητας, σκεφτείτε πόσοι είστε…»

Η αναπληρώτρια εκπαιδευτικός ζητά επίσημη και γραπτή απάντηση από το Υπουργείο, τονίζοντας ότι η αντιμετώπιση του ζητήματος δεν μπορεί να περιορίζεται σε προφορικές οδηγίες ή σε μεμονωμένες περιπτώσεις.

Η επιστολή της αποτελεί ουσιαστική έκκληση για δράση και αναθεώρηση των πολιτικών προσλήψεων, με στόχο την πραγματική συμπερίληψη. Η εκπαιδευτικός επισημαίνει ότι κανένας εκπαιδευτικός με αναπηρία δεν επέλεξε το επάγγελμα για να αντιμετωπίζει ετήσια αβεβαιότητα και περιορισμούς στις επιλογές του, ενώ η χώρα υποχρεούται να διασφαλίσει ίσες ευκαιρίες και αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας για όλους.

Αναλυτικά η επιστολή της εκπαιδευτικού

«Σε μια χώρα που στα σχολεία υποτίθεται καλλιεργείται η ενσυναίσθηση θεωρητικά, τα εμπόδια για τους εκπαιδευτικούς με οποιαδήποτε μορφή αναπηρίας είναι πολλά, σοβαρά και πρέπει ΑΜΕΣΑ να λυθούν !

Αρχικά με βάση όσα αναφέρετε ως υπουργείο Παιδείας τα μόρια που παίρνουμε για να έχουμε προτεραιότητα στον πίνακα είναι 0.4 x τον συντελεστή αναπηρίας (ψίχουλα δηλαδή). Αντιθέτως λοιπόν εάν θέλουμε να μιλάμε πραγματικά για συμπερίληψη πρέπει ΑΜΕΣΑ να αλλάξει αυτό και να υπάρχει ξεχωριστός πίνακας προσλήψεων για Αμεα με προτεραιότητα από Σεπτέμβρη.

Επίσης κάθε εκπαιδευτικός με οποιοδήποτε μορφή αναπηρίας ακόμα κι εάν προσληφθεί βιώνει απίστευτο άγχος αβεβαιότητας αναφορικά με το πόσο προσβάσιμη θα είναι η σχολική μονάδα; Θα τον αποδεχτούν οι συνάδελφοι;

Κάτι που θα έπρεπε να είναι αυτονόητο!

Επιπρόσθετα πώς θα βρει σπίτι; Που θα βρει σπίτι;

Με ποιον τρόπο θα καλύπτει όταν χρειάζεται τις μετακινήσεις του; Και κατά πόσο είναι εφικτό να μην είναι κοντά στο σπίτι του; Πράγμα που επίσης θα έπρεπε να είναι δεδομένο καθώς συντρέχουν λόγοι υγείας.

Ωστόσο υλοποιούμε στα σχολεία δράσεις για συμπερίληψη και ενσυναίσθηση. Τραγική ειρωνεία την στιγμή που πρακτικά και όχι θεωρητικά μιλώντας κανείς δεν υπολογίζει τίποτα αναφορικά με όλα όσα αναφέρθηκαν παραπάνω με αποτέλεσμα να μην υφίσταται ίχνος σεβασμού προς κάθε εκπαιδευτικό αναπληρωτή!

Οι απαντήσεις που μου δώσατε τηλεφωνικά τα προηγούμενα χρόνια είναι 2:

1. «Εάν δεν μπορείτε να πάτε όπου σας στείλουμε παραιτηθείτε αλλά από την στιγμή που είστε ανίκανη να μας το πιστοποιήσουν οι γιατροί σας»..

2. «Δεν μας αφορά το ζήτημα της προσβασιμότητας του σχολείου σας καθώς σκεφτείτε πόσοι πολλοί εκπαιδευτικοί με αναπηρία είστε.. θα καθόμαστε να ασχολούμαστε με έναν έναν;»

Ωστόσο συγνώμη αλλά όλα όσα αναφέρετε προφορικά κάνεις δεν έχει το θάρρος να μου τα δώσει γραπτώς και κανένα άτομο με αναπηρία δεν σπούδασε εκπαιδευτικός με την λογική να σκέφτεται κάθε χρόνο τι έχει να αντιμετωπίσει και εάν προσληφθεί γιατί δεν μπορεί να δηλώσει όλη την Ελλάδα!

Αυτή την φορά λοιπόν αναμένω γραπτώς την απάντηση σας.

Ευχαριστώ εκ των προτέρων!

Με εκτίμηση,

(Αναπλ. Εκπ/κος με Εγκεφαλική Παράλυση)»

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 14/9

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

νηπιαγωγείο ΚΙΝΑ
Λάρισα: Παιδάκι ξέφυγε από την προσοχή της δασκάλας και περιπλανιόταν μόνο του στο δρόμο
Συγκλονιστικό περιστατικό σε ολοήμερο νηπιαγωγείο – Γονείς θορυβήθηκαν έντονα
Λάρισα: Παιδάκι ξέφυγε από την προσοχή της δασκάλας και περιπλανιόταν μόνο του στο δρόμο
eidiki agwgi
Πίνακες εκπαιδευτικών 4ΕΑ/2025: Κλείνει αύριο το ΑΣΕΠ στην Ειδική Αγωγή – Μέχρι την Παρασκευή το ΟΠΣΥΔ
Ειδική Αγωγή: Τέλος προθεσμίας για τους πίνακες 4ΕΑ/2025 – Μέχρι αύριο η αίτηση στο ΑΣΕΠ, έως την Παρασκευή τα δικαιολογητικά στο ΟΠΣΥΔ
Πίνακες εκπαιδευτικών 4ΕΑ/2025: Κλείνει αύριο το ΑΣΕΠ στην Ειδική Αγωγή – Μέχρι την Παρασκευή το ΟΠΣΥΔ
eidiki agwgi
Τμήματος Ένταξης το ανάγνωσμα
Μια τέτοια συνδιδασκαλία που προτείνεται θα ήταν ενδιαφέρουσα να μας τη διδάξουν οι σύμβουλοι ειδικής αγωγής και παιδαγωγικής ευθύνης σε μια τάξη 27...
Τμήματος Ένταξης το ανάγνωσμα