Απάντηση στο πρόσφατο πρωτοσέλιδο της εφημερίδας Καθημερινή με τίτλο «Διορίστηκαν και πήραν άδεια», αλλά και στις σχετικές δηλώσεις της υπουργού Παιδείας, δίνει ο αιρετός του ΚΥΣΔΕ Θοδωρής Κατσωνόπουλος, αποκαθιστώντας – όπως σημειώνει – την πραγματικότητα γύρω από τα κενά στα σχολεία και τα δικαιώματα των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών.
«Οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί έπραξαν απολύτως νόμιμα», αναφέρει χαρακτηριστικά, υπενθυμίζοντας ότι οι άδειες που αιτήθηκαν και έλαβαν (κύησης, ανατροφής, αναρρωτικές κ.λπ.) είναι θεμελιωμένα εργασιακά δικαιώματα. «Το να παρουσιάζονται οι εκπαιδευτικοί ως υπαίτιοι για τα κενά, αποτελεί επικοινωνιακή αντιστροφή της πραγματικότητας», τονίζει.
Ο αιρετός επιρρίπτει την ευθύνη για τα κενά στην Πολιτεία, κατηγορώντας το Υπουργείο Παιδείας για έλλειψη σχεδίου και καθυστερήσεις στις προσλήψεις.
Όπως σημειώνει στο alfavita.gr: «Η στελέχωση των σχολείων με μόνιμο προσωπικό είναι αναγκαία και επιβεβλημένη. Οι άδειες δεν είναι το πρόβλημα, το πρόβλημα είναι η απουσία σχεδίου για να καλυφθούν τα κενά αμέσως. Το φαινόμενο των σχολείων που ξεκινούν υποστελεχωμένα επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο, αποδεικνύοντας την έλλειψη πολιτικής βούλησης».
Ιδιαίτερη έμφαση δίνει επίσης στις ανισότητες μεταξύ μονίμων και αναπληρωτών, χαρακτηρίζοντάς τες ως «τη δομική παθογένεια του συστήματος»:
«Στη δημόσια εκπαίδευση υπάρχουν σήμερα εκπαιδευτικοί δύο ταχυτήτων. […] Αυτή η διάκριση […] οδηγεί χιλιάδες εκπαιδευτικούς σε καθεστώς επισφάλειας, παρότι καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες».
Ο Θ. Κατσωνόπουλος ζητά άμεση κάλυψη όλων των κενών, εξίσωση των δικαιωμάτων όλων των εκπαιδευτικών και σταθερό προγραμματισμό μόνιμων διορισμών.
«Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί αξίζουν μια εκπαίδευση χωρίς κενά, χωρίς προσχηματικές δικαιολογίες και χωρίς εργαζόμενους δύο κατηγοριών. Οι εκπαιδευτικοί δεν είναι το πρόβλημα, αλλά η λύση» καταλήγει.
Ανακοίνωση από τον αιρετό του ΚΥΣΔΕ Θοδωρή Κατσωνόπουλο
Κάλυψη όλων των κενών τώρα
Ισότητα δικαιωμάτων μονίμων και αναπληρωτών
Με αφορμή το πρωτοσέλιδο της εφημερίδας Καθημερινή με τίτλο «Διορίστηκαν και πήραν άδεια» και τις δηλώσεις της Υπουργού, οφείλουμε να τοποθετηθούμε ξεκάθαρα, αποκαθιστώντας την αλήθεια.
Οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί έπραξαν απολύτως νόμιμα.
Οι άδειες που αιτήθηκαν και έλαβαν είναι δικαιώματα κατοχυρωμένα στη νομοθεσία (κύησης, ανατροφής τέκνου, επαπειλούμενης κύησης, αναρρωτικές κ.ά.). Το να παρουσιάζονται οι εκπαιδευτικοί ως υπαίτιοι για τα κενά, αποτελεί επικοινωνιακή αντιστροφή της πραγματικότητας. Η στοχοποίηση εργαζομένων επειδή ασκούν θεμελιώδη δικαιώματά τους είναι επικίνδυνη και αδικαιολόγητη.
Καλώς έγιναν οι διορισμοί, καλώς δόθηκαν οι άδειες.
Η στελέχωση των σχολείων με μόνιμο προσωπικό είναι αναγκαία και επιβεβλημένη. Οι άδειες δεν είναι το πρόβλημα, το πρόβλημα είναι η απουσία σχεδίου για να καλυφθούν τα κενά αμέσως, όπως οφείλει το Υπουργείο.
Η πραγματική ευθύνη είναι της Πολιτείας.
• Δεν καλύφθηκαν όλα τα κενά από την αρχή της σχολικής χρονιάς.
• Δεν προσλήφθηκαν έγκαιρα οι απαραίτητοι αναπληρωτές.
• Το φαινόμενο των σχολείων που ξεκινούν υποστελεχωμένα επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο, αποδεικνύοντας την έλλειψη πολιτικής βούλησης και όχι κάποιο δομικό πρόβλημα.
Το δομικό πρόβλημα είναι οι ανισότητες μεταξύ μονίμων και αναπληρωτών.
Στη δημόσια εκπαίδευση υπάρχουν σήμερα εκπαιδευτικοί δύο ταχυτήτων και οι αναπληρωτές στερούνται στοιχειωδών δικαιωμάτων (πλήρεις άδειες, δυνατότητα ασθένειας χωρίς φόβο απώλειας μισθού κ.ά.).
Αυτή η διάκριση αποτελεί την πραγματική δομική παθογένεια του συστήματος, που αναπαράγει την αδικία και οδηγεί χιλιάδες εκπαιδευτικούς σε καθεστώς επισφάλειας, παρότι καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες.
Απαιτούμε λύσεις τώρα, όχι επικοινωνιακά τεχνάσματα.
• Άμεση πρόσληψη όλων των αναπληρωτών που απαιτούνται, χωρίς καθυστερήσεις και διαδοχικές πολλαπλές φάσεις προσλήψεων, παρά μόνο για έκτακτες ανάγκες που θα προκύψουν κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.
• Κάλυψη του 100% των κενών που δηλώνονται από τις Διευθύνσεις από την πρώτη μέρα.
• Εξίσωση των δικαιωμάτων αναπληρωτών και μονίμων εκπαιδευτικών.
• Σταθερός ετήσιος προγραμματισμός μόνιμων διορισμών.
Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί αξίζουν μια εκπαίδευση χωρίς κενά, χωρίς προσχηματικές δικαιολογίες και χωρίς εργαζόμενους δύο κατηγοριών.
Οι εκπαιδευτικοί δεν είναι το πρόβλημα, αλλά η λύση. Το κράτος έχει την αποκλειστική ευθύνη να εξασφαλίσει το αυτονόητο, δηλ σχολεία πλήρως στελεχωμένα, ισότητα δικαιωμάτων και αξιοπρεπείς όρους εργασίας για όλες και όλους.
Με συναδελφικούς, αγωνιστικούς χαιρετισμούς
Κατσωνόπουλος Θοδωρής
Αιρετό μέλος του ΚΥΣΔΕ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 14/9
Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ