Στα Μειονοτικά Σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Θράκης, το πρόγραμμα διδασκαλίας είναι δίγλωσσο, με μαθήματα στην Ελληνική και στην Τουρκική γλώσσα, σύμφωνα με τις διεθνείς συνθήκες και τα σχετικά μορφωτικά πρωτόκολλα.
Η Υπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη, με επίσημη τοποθέτησή της σε ερώτηση στη Βουλή υπογραμμίζει ότι η ελληνομάθεια προάγεται μέσα από:
Τμήματα με μικρό αριθμό μαθητών, χαμηλότερο από την οργανική προβλεπόμενη σύνθεση.
Λειτουργία ολοήμερων τμημάτων και δραστηριοτήτων ενεργού πολίτη.
Συμμετοχή σε προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας και Πολιτιστικών Δραστηριοτήτων.
Εκπαιδευτικές επισκέψεις σε Βουλή, αρχαιολογικούς χώρους, μουσεία και καλλιτεχνικές εκδηλώσεις.
Ενίσχυση των σχολικών βιβλιοθηκών και εφαρμογή προγραμμάτων μετάβασης από Δημοτικό σε Γυμνάσιο.
Ενισχυτικά προγράμματα στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Στα μειονοτικά σχολεία Δευτεροβάθμιας, εφαρμόζονται και υποστηρίζονται από το Υπουργείο προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας σε Ελληνική Γλώσσα (Νεοελληνική και Αρχαία), Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία και Αγγλικά.
Τα μέτρα αυτά αποσκοπούν στο να μειωθούν τα γλωσσικά προβλήματα των μαθητών, ιδιαίτερα των παιδιών που προέρχονται από ορεινές και μειονοτικές κοινότητες. Η μετάβαση σε δημόσια σχολεία γίνεται έτσι πιο ομαλά, διασφαλίζοντας καλύτερη κατανόηση των μαθημάτων και ομαλότερη εκπαιδευτική πορεία.
Δείτε ΕΔΩ την απάντηση της Υπουργού Παιδείας
Αναλυτικά η απάντηση της Υπουργού Παιδείας, Σοφίας Ζαχαράκη
«Απάντηση στην Ερώτηση με αριθμ. πρωτ. 6196/13-6-2025
Σε απάντηση του ανωτέρω Μέσου Κοινοβουλευτικού Ελέγχου, κάνουμε γνωστά τα ακόλουθα:
Στα Μειονοτικά Σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Θράκης το πρόγραμμα είναι δίγλωσσο. Υπάρχουν μαθήματα που διδάσκονται στην Ελληνική γλώσσα και μαθήματα που διδάσκονται στην Τουρκική γλώσσα. Όλα αυτά καθορίζονται με βάση τις διεθνείς Συνθήκες και τα σχετικά Μορφωτικά Πρωτόκολλα, τα οποία η χώρα μας σέβεται και εφαρμόζει με συνέπεια διαχρονικά.
Στα σχολεία αυτά η ελληνομάθεια των μαθητών προάγεται με εκπαιδευτικά μέτρα, όπως η λειτουργία τμημάτων με μικρό αριθμό μαθητών πολύ χαμηλότερο από τον προβλεπόμενο, βάσει της οργανικότητας, με τη λειτουργία ολοήμερων τμημάτων, την εφαρμογή του θεσμού των σχολικών δραστηριοτήτων και δράσεων ενεργού Πολίτη, καθώς και τη συμμετοχή των σχολείων σε προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας και Πολιτιστικών Δραστηριοτήτων.
Επίσης, προάγεται με την πραγματοποίηση επισκέψεων στη Βουλή, σε αρχαιολογικούς χώρους, μουσεία, καλλιτεχνικές εκδηλώσεις, την ενίσχυση με βιβλία των σχολικών βιβλιοθηκών κ.λπ. και την εφαρμογή προγραμμάτων μετάβασης από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο.
Επιπλέον, στα Μειονοτικά σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, όπως και στα αντίστοιχα Δημόσια, εφαρμόζονται και υποστηρίζονται από το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας στα μαθήματα Ελληνική Γλώσσα (Νεοελληνική και Αρχαία),
Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία και Αγγλικά.
Η ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΣΟΦΙΑ ΖΑΧΑΡΑΚΗ»
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 3/9
Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ