pliroforiki
Μια ανοικτή επιστολή που καλεί σε ίδρυση δημόσιων σχολείων Πληροφορικής, εμπνευσμένων από το μοντέλο των Μουσικών Σχολείων, με στόχο την παιδεία του μέλλοντος

Σε μια εποχή ραγδαίων τεχνολογικών εξελίξεων, όπου έννοιες όπως Τεχνητή Νοημοσύνη, Αλγόριθμοι, Ρομποτική και Κυβερνοασφάλεια έχουν ήδη γίνει μέρος της καθημερινότητας, ο εκπαιδευτικός Διογένης Αλεξανδράκης καταθέτει ανοικτά την πρότασή του: Ίδρυση δημόσιων σχολείων Πληροφορικής/STEM, βασισμένων στο πρότυπο των Μουσικών Σχολείων.

Η πρόταση έρχεται να καλύψει την αυξανόμενη ανάγκη για ουσιαστική, εμβληματική και κοινωνικά ωφέλιμη τεχνολογική εκπαίδευση. Τα σχολεία αυτά δεν θα περιορίζονται στην παροχή βασικών γνώσεων, αλλά θα ενισχύουν την υπολογιστική και κριτική σκέψη, τη δημιουργικότητα, την επίλυση προβλημάτων, καθώς και την ηθική και κοινωνική ευθύνη των μαθητών.

Ο σκοπός τους θα είναι διττός:
αφενός να αξιοποιήσουν τη φυσική κλίση των μαθητών προς την τεχνολογία και αφετέρου να λειτουργήσουν ως κόμβοι καινοτομίας και εκπαίδευσης για ολόκληρη την τοπική κοινωνία. Μετά το ωρολόγιο πρόγραμμα, οι υποδομές τους θα μπορούν να χρησιμοποιούνται για επιμορφωτικά σεμινάρια, σχολές γονέων, δράσεις δια βίου μάθησης, ακόμα και εκπαιδευτική ρομποτική για παιδιά.

Τα σχολεία Πληροφορικής/STEM θα μπορούσαν να λειτουργούν σε σύνδεση με την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και τα Κέντρα Καινοτομίας, δημιουργώντας ένα πανελλαδικό δίκτυο τεχνολογικής εκπαίδευσης και δημιουργικότητας.

Ο Διογένης Αλεξανδράκης κλείνει την επιστολή του με σαφή προτροπή:
Η ίδρυση τέτοιων σχολείων δεν είναι απλώς αναγκαία, αλλά καθοριστική για το μέλλον των μαθητών και της κοινωνίας μας. Αν η Παιδεία είναι ο καθρέφτης κάθε εποχής, τότε ήρθε η ώρα να τον στρέψουμε προς το αύριο.

Η επιστολή

Ανοικτή Επιστολή: Σχολεία Πληροφορικής/STEM

Υπήρξαν περίοδοι στην ανθρώπινη ιστορία που η καθημερινότητα των ανθρώπων παρέμενε η ίδια για αιώνες. Ωστόσο, η περίοδος που διανύουμε δεν είναι μια από αυτές.

Πλέον οι ψηφιακές τεχνολογίες εξελίσσονται δυναμικά και με επιταχυνόμενο ρυθμό. «Πληροφορία» και «Διαδίκτυο», «Τεχνητή Νοημοσύνη», «Αλγόριθμοι», «Προσομοιώσεις» και «Εικονικοί Κόσμοι», «Ρομποτική», «Κυβερνοασφάλεια» και πολλοί άλλοι, είναι όροι που έχουν ήδη διαβεί το κατώφλι της καθημερινότητάς μας και εξελίσσονται ταχύτατα.

Οι επιστημονικές, βιολογικές, κοινωνικές και ηθικές προκλήσεις που αναδύονται είναι μεγάλες. Το πώς θα τις διαχειριστεί η εκάστοτε κοινωνία θα καθορίσει και το μέλλον της. Οι συνθήκες είναι γόνιμες προκειμένου να ανοίξει η συζήτηση περί ίδρυσης δημόσιων σχολείων Πληροφορικής/STEM. Η ιδέα δεν είναι νέα, έχει υλοποιηθεί με επιτυχία σε άλλους γνωστικούς κλάδους, όπως είναι η περίπτωση των Μουσικών σχολείων.

Τα σχολεία Πληροφορικής/STEM μπορούν να δώσουν τη δυνατότητα στους μαθητές και τις μαθήτριες να αναπτύξουν περαιτέρω την κλίση τους στην Πληροφορική και τις τεχνολογίες. Επιπλέον, η λειτουργία τους δύναται να συνδυαστεί με τα Κέντρα Καινοτομίας και την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, στα πλαίσια πανελλαδικών δικτύων δημιουργικότητας.

Το πρόγραμμα σπουδών θα συνδυάζει τη γενική Παιδεία με την επιστημονική εμβάθυνση. Η κριτική και η υπολογιστική σκέψη, η ικανότητα επίλυσης προβλημάτων, η δημιουργικότητα, η αναγκαία ηθική συγκρότηση, η συνεργασία, ο σεβασμός και η αποδοχή της διαφορετικότητας θα αποτελούν μέρος των στόχων του αναλυτικού προγράμματος.

Ο ρόλος των σχολείων Πληροφορικής/STEM πρόκειται να επεκτείνεται πέρα από τα όρια της τυπικής εκπαίδευσης. Ενδεικτικά, μετά την ολοκλήρωση των μαθημάτων:

● οι εγκαταστάσεις τους μπορούν να διατίθενται για επιμορφωτικές δράσεις και ομιλίες στην τοπική κοινωνία (π.χ. σχολές γονέων, δια βίου μάθηση, διάχυση γνώσης σχετικά με τις τεχνολογικές εξελίξεις, βραδιές ερευνητή),

● τα εργαστήρια ρομποτικής μπορούν να αξιοποιούνται για δωρεάν μαθήματα εκπαιδευτικής ρομποτικής/STEM σε παιδιά. Το όφελος ενός τέτοιου είδους σχολείου καθίσταται πολύτιμο για τους μαθητές και τις μαθήτριες που θα το επιλέξουν και ανεκτίμητο για την κοινωνία που θα το αγκαλιάσει. Διογένης Αλεξανδράκης Εκπαιδευτικός

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 1/9

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ipourgeio_paideias
Υπουργείο Παιδείας: Ξεκινούν οι αιτήσεις στην Επαγγελματική Σχολή Κατάρτισης (Ε.Σ.Κ.) Περάματος
Αρχίζουν οι αιτήσεις για το εκπαιδευτικό έτος 2025-2026 στην Επαγγελματική Σχολή Κατάρτισης (Ε.Σ.Κ.) Περάματος – Δωρεάν φοίτηση, πρακτική άσκηση και...
Υπουργείο Παιδείας: Ξεκινούν οι αιτήσεις στην Επαγγελματική Σχολή Κατάρτισης (Ε.Σ.Κ.) Περάματος
Αιρετός Παναγιώτης Ι. Αντωνακάκης
ΚΥΣΔΙΠ: Αποφάσεις για μόνιμους διοικητικούς υπαλλήλους των Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης
ΚΥΣΔΙΠ 29 Αυγούστου: Τα θέματα που συζητήθηκαν στη συνεδρίαση
ΚΥΣΔΙΠ: Αποφάσεις για μόνιμους διοικητικούς υπαλλήλους των Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης
Πανελλήνιες εξετάσεις 2025
Υπουργείο Παιδείας: Επίδειξη γραπτών και αποκομμάτων τετραδίων των πανελλαδικών εξετάσεων 2025
Η επίδειξη μπορεί να γίνει από τον ίδιο τον υποψήφιο ή, εφόσον το ζητήσει, με την παρουσία γονέα ή κηδεμόνα
Υπουργείο Παιδείας: Επίδειξη γραπτών και αποκομμάτων τετραδίων των πανελλαδικών εξετάσεων 2025
Βουλή
Χωρίς εισόδημα χιλιάδες άνεργοι και αναπληρωτές εκπαιδευτικοί: Ερώτηση στη Βουλή για τα επιδόματα
Δεκαπενταύγουστος χωρίς εισόδημα για χιλιάδες εκπαιδευτικούς – Στη Βουλή το θέμα από τον ΣΥΡΙΖΑ
Χωρίς εισόδημα χιλιάδες άνεργοι και αναπληρωτές εκπαιδευτικοί: Ερώτηση στη Βουλή για τα επιδόματα