ντουντουκα
Στο στόχαστρο η παιδαγωγική ελευθερία - Οι εκπαιδευτικοί καταγγέλλουν «δίωξη για μια εκδήλωση ενάντια στη βία κατά των γυναικών»

Την έντονη διαμαρτυρία των Αγωνιστικών Παρεμβάσεων Δυτικής Αθήνας προκαλεί η παραπομπή της εκπαιδευτικού Λυδίας Κάσση του 2ου ΕΠΑΛ Ιλίου στο πειθαρχικό συμβούλιο με το ερώτημα της δυνητικής αργίας, μετά από εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο σχολείο στις 25 Νοεμβρίου 2024 για την Παγκόσμια Ημέρα ενάντια στη βία κατά των γυναικών.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, η διαδικασία που ξεκίνησε με εντολή του ΥΠΑΙΘΑ και υλοποιήθηκε από την ΠΔΕ Αττικής συνοδεύτηκε από ανακρίσεις όλων των εκπαιδευτικών του σχολείου, κάτι που χαρακτηρίζεται ως προσπάθεια φίμωσης και περιορισμού της ελεύθερης διακίνησης των ιδεών στη σχολική κοινότητα.

Η εκπαιδευτικός καλείται να απολογηθεί στις 3 Σεπτεμβρίου 2025 στο πρωτοβάθμιο πειθαρχικό συμβούλιο, με το ερώτημα της αργίας. Οι Αγωνιστικές Παρεμβάσεις Δυτικής Αθήνας κάνουν λόγο για μια υπόθεση που εγείρει σοβαρά ζητήματα σχετικά με τα δημοκρατικά δικαιώματα των εκπαιδευτικών και τα όρια της παιδαγωγικής ελευθερίας.

Παράλληλα, καλούν σε συγκέντρωση συμπαράστασης την ίδια μέρα, στις 10:30 π.μ., έξω από την ΠΔΕ Αττικής (Ξενίας 24, Μετρό «Μέγαρο Μουσικής»), απαιτώντας να σταματήσει κάθε δίωξη και να διασφαλιστεί ότι η παιδαγωγική ελευθερία και η δημοκρατία στα σχολεία δεν τίθενται υπό αμφισβήτηση.

Αναλυτικά η ανακοίνωση

Η ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΔΙΑΚΙΝΗΣΗ ΤΩΝ ΙΔΕΩΝ ΚΑΙ Η ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΤΕΣ!

Να μην τεθεί σε δυνητική αργία η συνάδελφος Λ. Κάσση-Να σταματήσει κάθε δίωξη!

Καταγγέλλουμε την πειθαρχική διαδικασία που διατάχτηκε και ακολουθήθηκε από την ΠΔΕ Αττικής και τον πρώην προϊστάμενό της, με εντολή του ΥΠΑΙΘΑ, σε βάρος συναδέλφου του 2ου ΕΠΑΛ Ιλίου, με αφορμή εκδήλωση που  πραγματοποιήθηκε στο σχολείο στις 25 Νοέμβρη ’24 για τη διεθνή ημέρα ενάντια στη βία κατά των γυναικών. Η δίωξη δρομολογήθηκε με την κλήση και όλων των συνάδελφων του σχολείου σε ανακρίσεις στην  Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Αττικής στο πλαίσιο ΕΔΕ. Άνοιξε έτσι η πόρτα σε μια γενικότερη στόχευση που καταστέλλει την ελευθερία του λόγου και την ελεύθερη διακίνηση των ιδεών στα σχολεία. Τα δημοκρατικά δικαιώματα δεν μπορεί να αμφισβητούνται από κανέναν και δεν μπορεί να τίθεται θέμα λογοκρισίας στις παιδαγωγικές δράσεις που πραγματοποιούνται.

ΚΑΤΑΓΓΕΛΟΥΜΕ την παραπομπή της εκπαιδευτικού Λυδίας Κάσση στο πειθαρχικό συμβούλιο με το ερώτημα της δυνητικής αργίας ως αυταρχική, αντιδημοκρατική, καταχρηστική ενέργεια από την πλευρά της Διοίκησης και προκλητική πράξη παραβίασης της παιδαγωγικής ελευθερίας της καθηγήτριας. Από τη στιγμή που το ΥΠΑΙΘΑ κρίνει ότι το αποδιδόμενο κατηγορητήριο επισύρει ποινές παύσης και αργίας, η συνάδελφος Λυδία Κάσση καλείται την Τετάρτη 3/9/25 να απολογηθεί στο πρωτοβάθμιο πειθαρχικό συμβούλιο με το ερώτημα της δυνητικής αργίας.

Η συνάδελφος διοργάνωσε στο σχολείο της με την ενδεδειγμένη διαδικασία εκδήλωση ενάντια στην έμφυλη βία καλώντας να συμμετάσχει και φεμινιστική συλλογικότητα που έμπρακτα δραστηριοποιείται ενάντια στη βία κατά των γυναικών, όπως είχε το δικαίωμα και την δημοκρατική υποχρέωση. Οι στόχοι μιας τέτοιας εκδήλωσης είναι αντικειμενικά η πάλη για την εξάλειψη της έμφυλης βίας. Αυτό το νόημα είχε και η πρωτοβουλία της εκπαιδευτικού, δηλαδή να ευαισθητοποιήσει τους μαθητές στο παραπάνω ζήτημα και να τους βοηθήσει να επικοινωνήσουν με το γυναικείο και φεμινιστικό κίνημα.

Η προσπάθεια της ιεραρχίας της Διοίκησης να λογοκρίνει το περιεχόμενο της εκδήλωσης με βάση αναφορά σε συγκεκριμένη πολιτική συλλογικότητα και, ταυτόχρονα, να θέσει υπό αμφισβήτηση την εργασιακή ικανότητα της εκπαιδευτικού, μας γυρίζει πολλά χρόνια πίσω, τότε που χρειαζόταν να είσαι “εθνικόφρων”, να υποστηρίζεις την εκάστοτε κυβερνητική πολιτική, να έχεις αποκηρύξει την πολιτική και συνδικαλιστική δράση και τις απόψεις σου για να μπορείς να εργάζεσαι στον ιδιωτικό ή τον δημόσιο τομέα. 

Ταυτόχρονα, είναι τουλάχιστον υποκριτικό να μιλάνε για δήθεν διάδοση της βίας από τη πλευρά της συναδέλφου, αυτοί που υπερασπίζονται τη θεσμική βία σε όλες τις μορφές της μέσα στο υπάρχον κοινωνικό περιβάλλον. Από την προσπάθεια χειραγώγησης και υποταγής των εκπαιδευτικών μέσω της "αξιολόγησης" και των πειθαρχικών νομοσχεδίων, τον περιορισμό των μορφωτικών δικαιωμάτων και την εμπορευματοποίηση, μέχρι και την έμπρακτη υπεράσπιση της βίας του κράτους-δολοφόνου του Ισραήλ και της γενοκτονίας των Παλαιστινίων στη Γάζα. Μιλούν για διάδοση της βίας, αυτοί που δικαιολογούν και προωθούν την άσκηση βίας ενάντια σε πρόσφυγες και μετανάστες, την άρνηση ασύλου, που προσφεύγουν στην ωμή αστυνομική βία και καταστολή ενάντια σε εργαζόμενους, μαθητές, φοιτητές που διεκδικούν, αυτοί που διαδίδουν και προωθούν την κυβερνητική βία ενάντια στις κοινωνικές ανάγκες και δικαιώματα, με την εκτόξευση των πολεμικών δαπανών, με την ιδιωτικοποίηση κοινωνικών αγαθών (υγεία, παιδεία, στέγη, μεταφορές),  που οδήγησαν άλλωστε και στο ατιμώρητο έγκλημα των Τεμπών.

Το ΥΠΑΙΘΑ συνεχίζοντας το μόνο που του απομένει για να περάσει τις αντιεκπαιδευτικές πολιτικές, δηλαδή  τον εντεινόμενο αυταρχισμό, ζητάει υποταγή και απειλεί με απολύσεις. Με δεκάδες διώξεις για συνδικαλιστική δράση, για συμμετοχή σε απεργία-αποχή, ακόμη και για μια απλή έκφραση γνώμης, δείχνει υπερβάλλοντα ζήλο για το τι συνέβη σε μια δράση  του σχολείου. Την ίδια στιγμή, σταθερά υπονομεύει τα μορφωτικά δικαιώματα και το μέλλον των μαθητών με τους  νόμους που προωθεί στα ΕΠΑΛ και σε όλα τα δημόσια σχολεία. 

Το ΥΠΑΙΘΑ καλεί σε απολογία δασκάλους και καθηγητές, ενώ ταυτόχρονα δίνει το λόγο στην ισραηλινή πρεσβεία για το πανό με το σύνθημα «Λευτεριά στην  Παλαιστίνη» -που έφτιαξαν μαθητές σε δημοτικό σχολείο-, που ποινικοποιεί το θεατρικό έργο της Έφης Λάζου “Η Άννα Φρανκ συνομιλεί με τα παιδιά της Παλαιστίνης,  που ανέβηκε εκτός σχολείου, δίνει το λόγο στο Κεντρικό Ισραηλιτικό συμβούλιο, αφού από τα βιβλία Νεοελληνικής Γλώσσας της Γ΄ Γυμνασίου αφαιρέθηκε κείμενο του δημοσιογράφου Π. Παπακωνσταντίνου που αναφέρεται στην Παλαιστίνη, το οποίο είχε δημοσιευθεί 22 χρόνια πριν στο «Κ» της Καθημερινής. Δίνεται, ταυτόχρονα, ο λόγος σε διάφορα «ευαγή» ιδρύματα γνωστών εφοπλιστών «ευεργετών», την αστυνομία, αμερικανικά ιδρύματα και προγράμματα για την  εκπαίδευση, σε θρησκευτικούς ποιμένες και σε όποιον άλλον αποκρύπτει στα παιδιά τα κοινωνικά δεδομένα και τους περιορίζει τους ορίζοντες. 

Καλούμε τα εκπαιδευτικά σωματεία και τις Ομοσπονδίες

 να στηρίξουν τη ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ στη συνάδελφο έξω από την ΠΔΕ Αττικής

(Ξενίας 24, Μετρό «Μέγαρο Μουσικής») την Τετάρτη 3 Σεπτεμβρίου ’25 στις 10:30 π.μ.!

Να σταματήσει τώρα κάθε δίωξη σε βάρος της συναδέλφου του 2ου ΕΠΑΛ Ιλίου!»

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 1/9

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

eidiki agogi
Ειδική Αγωγή: Τροποποιήσεις και ανακλήσεις μεταθέσεων εκπαιδευτικών Α/θμιας – Άρθρο 77 του ν. 5218/2025
Ανακλήσεις και Τροποποιήσεις Μεταθέσεων Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην Ειδική Αγωγή για το 2024-2025
Ειδική Αγωγή: Τροποποιήσεις και ανακλήσεις μεταθέσεων εκπαιδευτικών Α/θμιας – Άρθρο 77 του ν. 5218/2025
doe
ΔΟΕ: Καταδικάζει τη γενοκτονία στη Γάζα και στηρίζει την αναγνώριση της ανεξαρτησίας της Παλαιστίνης
ΔΟΕ: Καλεί τους εκπαιδευτικούς σε δράσεις αλληλεγγύης για τον παλαιστινιακό λαό
ΔΟΕ: Καταδικάζει τη γενοκτονία στη Γάζα και στηρίζει την αναγνώριση της ανεξαρτησίας της Παλαιστίνης
σημαία της ΔΟΕ
ΔΟΕ: Δυναμική συμμετοχή στην 89η ΔΕΘ - Δημόσιο σχολείο και εργασιακά δικαιώματα στο επίκεντρο
Μαζική συμμετοχή των εκπαιδευτικών στη συγκέντρωση της ΑΔΕΔΥ στην 89η ΔΕΘ
ΔΟΕ: Δυναμική συμμετοχή στην 89η ΔΕΘ - Δημόσιο σχολείο και εργασιακά δικαιώματα στο επίκεντρο