κινητ
Παρά το γεγονός ότι δεν άλλαξε το περιεχόμενο ούτε το στυλ διδασκαλίας, οι πρόσφατες αξιολογήσεις του μαθήματος ήταν εντυπωσιακά πιο θετικές από κάθε άλλη χρονιά

Για περισσότερο από δέκα χρόνια, ένας καθηγητής του Πανεπιστημίου της Πενσυλβάνια δίδασκε με τον ίδιο τρόπο το μάθημά του σε φοιτητές διαφορετικών τμημάτων.

Παρά το γεγονός ότι δεν άλλαξε το περιεχόμενο ούτε το στυλ διδασκαλίας, οι πρόσφατες αξιολογήσεις του μαθήματος ήταν εντυπωσιακά πιο θετικές από κάθε άλλη χρονιά.

Η τομή: χωρίς κινητά και υπολογιστές

Ο καθηγητής Ezekiel J. Emanuel, γιατρός και ειδικός στην ιατρική δεοντολογία και πολιτική υγείας, αποφάσισε να εφαρμόσει μια ριζική αλλαγή: καμία χρήση κινητών τηλεφώνων ή φορητών υπολογιστών μέσα στην τάξη. Η απόφαση αυτή, που αρχικά προκάλεσε αντιδράσεις, οδήγησε σε μεγαλύτερη συγκέντρωση και αλληλεπίδραση μεταξύ των φοιτητών.

Ο ίδιος τόνισε ότι η πολιτική του προέβλεπε τα τηλέφωνα να είναι εντελώς εκτός οπτικού πεδίου, με ελάχιστες εξαιρέσεις για περιπτώσεις επείγουσας ανάγκης.

Γιατί βελτιώθηκε η μάθηση

Ο Emanuel παρουσίασε στους φοιτητές του μια σειρά από έρευνες που έδειχναν πως οι χειρόγραφες σημειώσεις είναι πιο αποτελεσματικές, καθώς απαιτούν ενεργή επεξεργασία των πληροφοριών και όχι μηχανική καταγραφή. Με αυτόν τον τρόπο, το μάθημα αποτυπώνεται στη μνήμη με πιο ανθεκτικό και μακροπρόθεσμο τρόπο.

Επιπλέον, πλήθος μελετών έχει δείξει ότι ακόμη και η παθητική παρουσία ενός smartphone —ακόμα κι αν είναι απενεργοποιημένο— περιορίζει τις γνωστικές ικανότητες, μειώνοντας την προσοχή και την ικανότητα συγκέντρωσης.

Τα ερευνητικά ευρήματα

Πειράματα με εκατοντάδες φοιτητές απέδειξαν ότι οι καλύτερες επιδόσεις καταγράφονταν όταν τα κινητά βρίσκονταν εκτός αίθουσας. Αντιθέτως, όταν παρέμεναν πάνω στα θρανία, οι επιδόσεις σε τεστ μνήμης και επίλυσης προβλημάτων ήταν αισθητά χαμηλότερες.

Ακόμη και σε κοινωνικά πλαίσια, όπως ένα γεύμα με φίλους, η απλή παρουσία τηλεφώνου στο τραπέζι μείωνε την ποιότητα της επικοινωνίας και την απόλαυση της εμπειρίας.

Ένα διαφορετικό πανεπιστήμιο

Ο Emanuel θεωρεί ότι η συστηματική απαγόρευση κινητών και υπολογιστών θα μπορούσε να αναβαθμίσει συνολικά την πανεπιστημιακή εκπαίδευση. Σε μια ιδανική εικόνα, φαντάζεται αίθουσες όπου τα κινητά θα παραμένουν κλειδωμένα σε ειδικούς χώρους κατά τη διάρκεια του μαθήματος.

Με αυτόν τον τρόπο, οι φοιτητές θα ήταν πιο αφοσιωμένοι στο περιεχόμενο, θα μοιράζονταν περισσότερο τις απόψεις τους και θα ενίσχυαν τις διαπροσωπικές σχέσεις τους, χωρίς την αόρατη αλλά καθοριστική σκιά της τεχνολογίας.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Η πρώτη αργία του Σεπτεμβρίου για όλες τις τάξεις τη νέα σχολική χρονιά

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 27/8

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

κινητ
Τι έγινε όταν ένας καθηγητής απαγόρευσε κινητά και υπολογιστές στην τάξη: Πώς αντέδρασαν οι φοιτητές και τι άλλαξε στη μάθηση;
Παρά το γεγονός ότι δεν άλλαξε το περιεχόμενο ούτε το στυλ διδασκαλίας, οι πρόσφατες αξιολογήσεις του μαθήματος ήταν εντυπωσιακά πιο θετικές από κάθε...
Τι έγινε όταν ένας καθηγητής απαγόρευσε κινητά και υπολογιστές στην τάξη: Πώς αντέδρασαν οι φοιτητές και τι άλλαξε στη μάθηση;
Συνταξιούχος σε τράπεζα κοιτάει μέσα από το τζάμι
Ξεχάστε τη σύνταξη στα 62: Οι σημερινοί 55άρηδες θα δουλέψουν περισσότερο από ό,τι φαντάζονταν
Το ασφαλιστικό «ρολόι» χτυπά: Το 2030 οι συντάξεις θα έρχονται πιο αργά για όλους - Σε αδιέξοδο οι 55άρηδες, τα νέα μέτρα τους κρατούν στη δουλειά...
Ξεχάστε τη σύνταξη στα 62: Οι σημερινοί 55άρηδες θα δουλέψουν περισσότερο από ό,τι φαντάζονταν
Στέφανος Αρετάκης
Στέφανος Αρετάκης: Ποιος είναι ο Μαθηματικός φαινόμενο από το Παγκράτι με θεώρημα που φέρει το όνομά του
Από την Ελλάδα στο Κέμπριτζ και το University of Toronto, ο Στέφανος Αρετάκης ανοίγει νέους δρόμους στη μαθηματική επιστήμη, με την ανακάλυψη της...
Στέφανος Αρετάκης: Ποιος είναι ο Μαθηματικός φαινόμενο από το Παγκράτι με θεώρημα που φέρει το όνομά του