δασκαλα
Καταγγελίες για ψευδο-αιρετούς και αποκλεισμό των εκπαιδευτικών από τη διαδικασία

Το κείμενο καταγγέλλει την πολιτική του Υπουργείου Παιδείας σχετικά με τις τοποθετήσεις εκπαιδευτικών, επισημαίνοντας ότι οι διαδικασίες γίνονται με fast-track και αδιαφανή τρόπο, χωρίς τη δημοσιοποίηση των πραγματικών κενών.

Υπογραμμίζεται ότι το ΠΥΣΔΕ αγνόησε τις εκτιμήσεις των σχολείων, γεγονός που οδηγεί σε παραβίαση εργασιακών δικαιωμάτων και δημιουργεί αλαλούμ στην κάλυψη θέσεων.

Η ΕΛΜΕ Κέρκυρας λαμβάνει ήδη καταγγελίες για παρατυπίες, ενώ τονίζεται ότι οι διορισμοί δεν επαρκούν για την κάλυψη των αναγκών.

Το κείμενο καταλήγει με αιτήματα για διαφάνεια, μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών, πρόσληψη σε μία φάση, και διεκδίκηση πραγματικών τοποθετήσεων με ανοιχτά σχολεία τον Σεπτέμβρη, καλώντας το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ σε άμεση παρέμβαση.

Αναλυτικά:

Συνεχίζει για μια ακόμα χρόνια το υπουργείο Παιδείας την αντιεκπαιδευτική πολιτική του στο θέμα των τοποθετήσεων των εκπαιδευτικών. Ήδη -αρχές Αυγούστου- τα ΠΥΣΔΕ συνεδρίασαν και έκαναν τις τοποθετήσεις των λειτουργικά υπεράριθμων εκπαιδευτικών και των εκπαιδευτικών που έχουν έρθει με απόσπαση στη Κέρκυρα ή ζητούν απόσπαση εντός του ΠΥΣΔΕ και μόλις στις 6 Αυγούστου, ανακοινώθηκαν οι τοποθετήσεις. Μάλιστα, η ανακοίνωση αυτή έγινε χωρίς καμία δημοσιοποίηση των κενών, χωρίς καμία ανακοίνωση από τη ΔΔΕ, «καταρρακώνοντας» κάθε διαφάνεια, την οποία είχαν κατακτήσει στο παρελθόν τα σωματεία και οι αιρετοί του κλάδου.

Όσοι γνωρίζουν τα της εκπαίδευσης, ξέρουν καλά ότι οι παραπάνω διαδικασίες απαιτούν χρόνο, πολλές και πολύωρες συνεδριάσεις του ΠΥΣΔΕ και κυρίως μια προϋπόθεση: ανοιχτά τα σχολεία με παρόντες του συνάδελφους, αφού μόνο όταν οριστικοποιηθούν τα τμήματα μετά τις εγγραφές, τις μετεγγραφές, την έγκριση των ολιγομελών, τις οριστικές επιλογές ομάδων προσανατολισμού από τους μαθητές της Β΄ και Γ΄ Λυκείου και τις τελικές αναθέσεις από τους συλλόγους διδασκόντων θα προκύψουν με σαφήνεια οι λειτουργικές υπεραριθμίες και τα κενά. Κενά για την ύπαρξη των οποίων οι συνάδελφοι έχουν δικαίωμα να γνωρίζουν προτού κάνουν οποιαδήποτε δήλωση τοποθέτησης. Τα παραδείγματα πολλά, αφού και το ΠΥΣΔΕ δεν έλαβε καν υπόψη του, τις εκτιμήσεις των Διευθυντών των σχολείων για τα τμήματα των σχολείων που θα λειτουργήσουν, μια και με το σύστημα των ηλεκτρονικών εγγραφών, δεν έχουν οριστικοποιηθεί τα τμήματα των σχολείων.

Πρόκειται για fast-track αδιαφανείς διαδικασίες που θίγουν τα δικαιώματα, τόσο των παλαιών όσο και των νεοδιόριστων συναδέλφων, στις οποίες μας έχει συνηθίσει η κυβέρνηση και το υπουργείο δεδομένου ότι:

  • Τα λειτουργικά κενά στα οποία μας καλούν να κάνουμε δήλωση τοποθέτησης δεν είναι τα πραγματικά, αφού δεν υπάρχει ξεκάθαρη εικόνα για τα τμήματα και τα κενά στα σχολεία.
  • δε λαμβάνει υπόψη τις όποιες άδειες θα προκύψουν στην αρχή της σχολικής χρονιάς προκαλώντας περαιτέρω αλαλούμ στις τοποθετήσεις.
  • Αποκλείει την δυνατότητα δημιουργίας νέων, με λιγότερους μαθητές τμημάτων, που τόσο έχουμε ανάγκη μπροστά στο άνοιγμα των σχολείων.
  • Τα όποια κενά τελικά προκύψουν θα είναι συρρικνωμένα, ώστε να μειωθεί όσο γίνεται ο αριθμός των αναπληρωτών που θα προσληφθούν.
  • Αντικειμενικά ενισχύονται οι τάσεις εμφάνισης ρουσφετολογικών μηχανισμών, μέσω χειρισμού του αριθμού των τμημάτων και απόκρυψης κενών, αφού δεν έχει δηλωθεί και δεν είναι γνωστός ο τελικός αριθμός κενών, ειδικά όταν το σημερινό ΠΥΣΔΕ απαρτίζεται από «ψευδό-αιρετούς» που – οι τελευταίοι- καμία αναγνώριση δεν έχουν ανάμεσα στους συναδέλφους.

Και δικαίως, όπως αποδεικνύεται, αφού καμία ενημέρωση δεν υπάρχει από την πλευρά των αιρετών, προς τους συναδέλφους, για τις διαδικασίες που ακολουθούνται και τις παρατυπίες που γίνονται μέσα στο ΠΥΣΔΕ. Πού είναι η δημοσιοποίηση από τους αιρετούς των κενών, μια και η διεύθυνση αρνείται να τα δημοσιοποιήσει; Πού είναι η δημόσια διαφωνία τους (αν υπάρχει καμία) σχετικά με τις τοποθετήσεις; Πού είναι η δημόσια καταδίκη της πρακτικής της ΔΔΕ, σχετικά με το χρόνο ανακοίνωσης των τοποθετήσεων, όταν είναι κλειστά τα σχολεία; Πού φαίνεται -με κάποιον τρόπο- αυτό που μας έλεγαν στις ηλεκτρονικές εκλογές, ότι «παίρνουμε τα ΠΥΣΔΕ πίσω» κι ότι «θα είμαστε στο πλευρό των συναδέλφων»; Μόνο στο πλευρό της διοίκησης στέκονται και αποδεικνύεται το γεγονός αυτό, κάθε μέρα.

Ήδη φτάνουν καταγγελίες στην ΕΛΜΕ Κέρκυρας για κενά που δεν δόθηκαν, παραβλέποντας τελείως τις εκτιμήσεις των σχολείων για τα τμήματα,  τις δηλώσεις των εκπαιδευτικών και τα εργασιακά τους δικαιώματα.

Έτσι όπως προχωράει η υλοποίηση του σχεδιασμού του υπουργείου, είναι σίγουρο ότι αφενός θα παραβιαστούν συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, αφετέρου θα επικρατήσει ένα αλαλούμ στην κάλυψη των κενών, με θύματα τελικά τα ίδια τα παιδιά και την εκπαιδευτική διαδικασία. Είναι πολύ χαρακτηριστικό, ότι τα τελευταία χρόνια που ακολουθείται αυτή η διαδικασία και βγαίνουν οι τοποθετήσεις τον Αύγουστο, το Σεπτέμβριο, έχουμε εκ νέου τοποθετήσεις, σχεδόν ολοκληρωτικά από την αρχή.

Αντίστοιχες διαδικασίες πραγματοποιούνται σταθερά τα τελευταία χρόνια, από όλες τις κυβερνήσεις που παραβιάζουν τα εργασιακά μας δικαιώματα και πολλές φορές αποτρέψαμε την εφαρμογή τους. Δεν πρέπει να γίνει συνήθεια η παραβίαση βασικών εργασιακών μας δικαιωμάτων.

Αποδεικνύεται για μια ακόμα φορά ότι οι διορισμοί, που έγιναν κάτω από την πίεση των αγώνων, αλλά και της τραγικής κατάστασης των σχολείων, δεν επαρκούν ούτε στο ελάχιστο για την κάλυψη των κενών. Διαφορετικά, κάθε εκπαιδευτικός θα κατείχε μόνιμη θέση σε κάθε σχολείο, τα όποια κενά προέκυπταν θα ήταν πραγματικά για λειτουργικούς λόγους (π.χ. ασθένεια, εγκυμοσύνη), τα παιδιά δε θα έχαναν ούτε μία ώρα μάθημα!!

Επιμένουμε ότι οι υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών πρέπει να γίνονται με ανοιχτά σχολεία, στις αρχές Σεπτέμβρη, αφού ανακοινωθούν τα πραγματικά κενά και πλεονάσματα των σχολικών μονάδων στα τελικά τμήματα των σχολείων και απαιτούμε:

  • τη μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών για την κάλυψη όλων των κενών
  • πρόσληψη όλων των αναπληρωτών σε μια φάση
  • Πλήρης διαφάνεια στις τοποθετήσεις. Δημοσιοποίηση όλων των κενών σε όλους τους εκπαιδευτικούς
  • Δικαίωμα αίτησης τοποθέτησης και διάθεσης και στις αρχές Σεπτεμβρίου, μετά την πλήρη οριστικοποίηση τμημάτων και αναθέσεων μαθημάτων.

Καλούμε το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ να πάρει θέση για το ζήτημα και να προχωρήσει σε άμεση παρέμβαση στο ΥΠΑΙΘ.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 11/10

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

δασκαλος
Σημαντική μείωση στις βάσεις μεταθέσεων δασκάλων την τελευταία τετραετία
Η σύγκριση των ετών 2021 και 2025 αποκαλύπτει μια σαφή καθοδική τάση, γεγονός που προβληματίζει εκπαιδευτικούς και αρμόδιους φορείς
Σημαντική μείωση στις βάσεις μεταθέσεων δασκάλων την τελευταία τετραετία
mathites foitites
Μαζική συμμετοχή μαθητών στην απεργία της 14ης Οκτωβρίου: «Κλείνουμε τα σχολεία μας, αγωνιζόμαστε για τη ζωή που μας αξίζει»
Η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Αθήνας κάλεσε τους μαθητές να κλείσουν τα σχολεία τους και να συγκεντρωθούν στα Προπύλαια στις 10:00 το πρωί, με...
Μαζική συμμετοχή μαθητών στην απεργία της 14ης Οκτωβρίου: «Κλείνουμε τα σχολεία μας, αγωνιζόμαστε για τη ζωή που μας αξίζει»
μαθηματικα
Ένας 16χρονος μαθητής–θαύμα που έγινε δεκτός στο Πανεπιστήμιο του Bath αλλά ονειρεύεται το ΕΚΠΑ
Γιώργος Λεβεντίδης: Η μαθηματική ιδιοφυΐα που έσπασε τα όρια του σχολείου - Μια σπάνια ακαδημαϊκή διάκριση - 16χρονος Έλληνας μαθητής γίνεται δεκτός...
Ένας 16χρονος μαθητής–θαύμα που έγινε δεκτός στο Πανεπιστήμιο του Bath αλλά ονειρεύεται το ΕΚΠΑ