Ο κλάδος ΠΕ79.02 Μουσικής Τεχνολογίας και Ακουστικής βρίσκεται για ακόμη μια χρονιά εκτός των προκηρύξεων μόνιμων διορισμών στην εκπαίδευση. Παρά το γεγονός ότι πρόκειται για έναν κλάδο με ιδιαίτερη συνεισφορά στη μουσική εκπαίδευση, ειδικά σε τομείς όπως η τεχνολογία ήχου, η ηχοληψία και η ακουστική επιστήμη, δεν έχουν συσταθεί ποτέ οργανικές θέσεις για τους αποφοίτους του, με αποτέλεσμα να αποκλείονται συστηματικά από τη διεκδίκηση μόνιμης θέσης.
Ο κλάδος ΠΕ79.02 δημιουργήθηκε με στόχο να καλύψει τις ανάγκες εκπαίδευσης σε τεχνολογίες μουσικής και ακουστικής. Ωστόσο, από την ίδρυσή του μέχρι σήμερα, δεν υπήρξε καμία μέριμνα για τη θεσμική του κατοχύρωση στην εκπαίδευση.
Η φωνή των αποφοίτων
Οι απόφοιτοι του τμήματος, με επιστολή τους, καταγγέλλουν πως η αδικία αυτή παραμένει αδιόρθωτη εδώ και χρόνια, παρότι έχουν καταθέσει σχετικά αιτήματα προς το Υπουργείο Παιδείας. Όπως σημειώνουν:
«Σε όλες τις προκηρύξεις για μόνιμο διορισμό είμαστε εκτός και ποτέ δεν συστάθηκαν οργανικές θέσεις για εμάς. Η αδικία αυτή συνεχίζεται καθώς και στις φετινές προσλήψεις δεν ήμασταν μέσα».
Οι εκπαιδευτικοί ζητούν να εξεταστεί το θέμα τους εκ νέου και να τεθεί υπόψη της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου, με στόχο να συσταθούν οργανικές θέσεις ΠΕ79.02 και να υπάρξει ουσιαστική συμμετοχή τους στις νέες προσλήψεις.
Τι σημαίνει η έλλειψη οργανικών θέσεων
Η απουσία οργανικών θέσεων σημαίνει ότι οι εκπαιδευτικοί του κλάδου δεν έχουν θεσμοθετημένη παρουσία στο δημόσιο σχολείο, παρά το γεγονός ότι η μουσική τεχνολογία και η ακουστική αποτελούν πεδία που έχουν εισαχθεί δυναμικά στη σύγχρονη εκπαιδευτική και πολιτιστική πραγματικότητα.
Ειδικότερα, σε μουσικά σχολεία και σε εργαστήρια πληροφορικής μουσικής, η παρουσία εξειδικευμένων καθηγητών κρίνεται αναγκαία για να καλυφθούν ανάγκες που σήμερα μένουν ακάλυπτες.
Τι ισχύει σε άλλες χώρες
Σε αρκετά ευρωπαϊκά κράτη, η διδασκαλία της μουσικής τεχνολογίας αποτελεί πλέον οργανικό κομμάτι της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Για παράδειγμα, στο Ηνωμένο Βασίλειο οι μαθητές έχουν πρόσβαση σε μαθήματα μουσικής παραγωγής, ηχοληψίας και χρήσης λογισμικών ήχου, με αντίστοιχες οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών που καλύπτουν το αντικείμενο. Αυτό καταδεικνύει ότι η Ελλάδα κινδυνεύει να μείνει πίσω σε ένα πεδίο που συνδέεται άμεσα με τις νέες τεχνολογίες και τη δημιουργική βιομηχανία.
Επόμενα βήματα – Τι ζητούν οι εκπαιδευτικοί
Οι απόφοιτοι ζητούν:
Σύσταση οργανικών θέσεων ΠΕ79.02 σε μουσικά σχολεία και όπου υπάρχουν εργαστήρια μουσικής τεχνολογίας.
Συμμετοχή στις προκηρύξεις μόνιμων διορισμών ώστε να πάψει ο αποκλεισμός τους.
Διασφάλιση ίσων ευκαιριών σε σχέση με τους υπόλοιπους κλάδους της μουσικής εκπαίδευσης.
Το αίτημα των εκπαιδευτικών του ΠΕ79.02 δεν αφορά μόνο την επαγγελματική τους αποκατάσταση, αλλά και την αναβάθμιση της ίδιας της μουσικής εκπαίδευσης στη χώρα. Το Υπουργείο Παιδείας καλείται να δώσει απαντήσεις: θα συνεχιστεί ο αποκλεισμός ή θα υπάρξει επιτέλους μέριμνα για την αποκατάσταση μιας χρόνιας αδικίας;
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Πότε θα βγουν οι πίνακες κατάταξης αναπληρωτών για προσλήψεις
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 17/8
Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ