Η ΟΛΜΕ καταγγέλλει με έντονο τρόπο την πρωτοφανή διοικητική προχειρότητα και τη θεσμική απαξίωση που επιδεικνύει για ακόμη μία χρονιά το Υπουργείο Παιδείας, εκδίδοντας την εγκύκλιο εγγραφών στα Λύκεια μόλις μία εργάσιμη ημέρα πριν τη λήξη του σχολικού έτους.
Όπως αναφέρουν οι εκπαιδευτικοί, η εγκύκλιος εκδόθηκε την Παρασκευή 27 Ιουνίου και όρισε την έναρξη των εγγραφών για τη Δευτέρα 30 Ιουνίου, την τελευταία ημέρα επίσημης λειτουργίας των σχολείων, πρακτική που καταργεί κάθε έννοια διοικητικού προγραμματισμού και υπονομεύει τη λειτουργία των σχολείων.
Σοβαρές συνέπειες από την καθυστέρηση
Ως αποτέλεσμα, οι μαθητές αναγκάζονται είτε να εγγραφούν σε τομείς που δεν επιθυμούν, είτε να αλλάξουν σχολείο.
Επιπλέον, οι εκπαιδευτικοί υποχρεώνονται να προσέλθουν σε υπηρεσία εντός Ιουλίου χωρίς νόμιμη κάλυψη ή αποζημίωση, για να υποστηρίξουν γονείς και μαθητές στη διαδικασία, ενώ οι οικογένειες αναγκάζονται να προσαρμοστούν σε ένα εξαιρετικά δύσκολο και άτυπο χρονοδιάγραμμα.
Παράλληλα, η ΟΛΜΕ καταγγέλλει την υποχρηματοδότηση της παιδείας που υπονομεύει την ομαλή λειτουργία της, και ζητά να μην οριστικοποιηθεί κανένα τμήμα ή ειδικότητα πριν τον Σεπτέμβριο, τη θέσπιση σταθερού και έγκαιρου χρονοδιαγράμματος εγγραφών, καθώς και πλήρη θεσμική και οικονομική κάλυψη για τους εκπαιδευτικούς που εργάζονται εκτός σχολικού έτους.
Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΟΛΜΕ
«Για τις εγγραφές μαθητών και μαθητριών για την επόμενη σχολική χρονιά
Η ΟΛΜΕ καταγγέλλει την πρωτοφανή διοικητική προχειρότητα και θεσμική απαξίωση που επιδεικνύει για ακόμη μία χρονιά το Υπουργείο Παιδείας, εκδίδοντας την εγκύκλιο εγγραφών στα Λύκεια μόλις μία εργάσιμη ημέρα πριν από τη λήξη του σχολικού έτους.
Η εγκύκλιος εκδόθηκε την Παρασκευή 27 Ιουνίου, κυριολεκτικά στο παρά πέντε της λήξης του σχολικού έτους, και όρισε την έναρξη των εγγραφών για τη Δευτέρα 30 Ιουνίου – δηλαδή την τελευταία ημέρα της επίσημης λειτουργίας των σχολείων.
Πρόκειται για μια απαράδεκτη πρακτική, που καταργεί κάθε έννοια προγραμματισμού, σοβαρότητας και διοικητικής υπευθυνότητας, ενώ αναδεικνύει την πλήρη έλλειψη σεβασμού στον θεσμικό χρόνο της εκπαίδευσης.
Η καθυστέρηση αυτή:
- Καταργεί κάθε έννοια ορθού διοικητικού προγραμματισμού και υπονομεύει την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων.
- Οδηγεί σε αδυναμία συγκρότησης των απαραίτητων τμημάτων, καθώς ο μικρός αριθμός αιτήσεων κατά την περίοδο του καλοκαιριού επιφέρει κλείσιμο τμημάτων ειδικά κατευθύνσεων, τομέων και ειδικοτήτων, με αποτέλεσμα οι μαθητές/τριες να εξαναγκάζονται να εγγραφούν σε τομείς που δεν επιθυμούν ή να αλλάξουν σχολείο.
- Αναγκάζει τους/τις εκπαιδευτικούς να προσέλθουν σε “παράτυπη υπηρεσία” εντός Ιουλίου, για να υποστηρίξουν γονείς και μαθητές/τριες σε μια διαδικασία που θα έπρεπε να έχει ξεκινήσει εγκαίρως.
- Ακυρώνει τον προγραμματισμό χιλιάδων οικογενειών, που ενημερώνονται τελευταία στιγμή για το κρίσιμο χρονοδιάγραμμα των εγγραφών.
- Δημιουργεί αθέμιτο υπηρεσιακό άγχος, ενισχύοντας το κλίμα διοικητικής ασυνέπειας και απαξίωσης του ρόλου των εκπαιδευτικών.
Η διαδικασία εγγραφών απαιτεί τη συνεχή και ενεργή παρουσία διευθυντών/ντριών και εκπαιδευτικών, καθώς περιλαμβάνει ενέργειες που δεν μπορούν να διεκπεραιωθούν εξ αποστάσεως, όπως η παραλαβή και επιβεβαίωση δικαιολογητικών, η τοποθέτηση μαθητών/τριών σε τομείς και ειδικότητες, καθώς και η υποστήριξη των οικογενειών που δυσκολεύονται με την ψηφιακή πλατφόρμα. Οι σχολικές μονάδες καλούνται να λειτουργήσουν εκτός επίσημου σχολικού έτους, χωρίς νομική κάλυψη, χωρίς αποζημίωση και χωρίς σαφές θεσμικό πλαίσιο.
Την ίδια στιγμή που το Υπουργείο αποτυγχάνει να φέρει εις πέρας εγκαίρως τις πιο στοιχειώδεις διοικητικές του ευθύνες, προχωρά με απαιτήσεις αξιολόγησης εκπαιδευτικών. Πρόκειται για θεσμικό οξύμωρο και για έλλειμμα αξιοπιστίας. Ο πραγματικός λόγος της προχειρότητας αυτής είναι προφανώς η περικοπή πόρων από την εκπαίδευση με την μείωση τμημάτων και άρα αναγκών στελέχωσης, αφού πάγια τακτική της κυβέρνησης είναι η υποχρηματοδότηση της Παιδείας. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat η Ελλάδα είναι τρίτη από το τέλος σε δαπάνες για την Παιδεία στην Ευρώπη, με μόλις 3,4% του ΑΕΠ.
Απαιτούμε:
- Να μην οριστικοποιηθεί κανένα τμήμα, τομέας ή ειδικότητα έως και τον Σεπτέμβρη, προκειμένου να εγγραφούν όλοι/ες οι μαθητές και οι μαθήτριες στα τμήματα της επιλογής τους. Έγκριση όλων των απαραίτητων τμημάτων.
- Θεσμοθέτηση ετήσιου, σταθερού χρονοδιαγράμματος εγγραφών, που να δημοσιεύεται έγκαιρα και να σέβεται τη σχολική και οικογενειακή ζωή.
- Άμεση νομοθετική ρύθμιση για την αποσαφήνιση των καθηκόντων εκπαιδευτικών εκτός σχολικού έτους, με πλήρη θεσμική και οικονομική κάλυψη.
- Δημόσια ανάληψη ευθύνης από την πολιτική ηγεσία, με δέσμευση ότι η φετινή εικόνα δεν θα επαναληφθεί.
Η Παιδεία δεν μπορεί να υποκαθίσταται από πρόχειρα email, καθυστερημένες εγκυκλίους και άτυπες “διευκολύνσεις”.
Η ΟΛΜΕ στέκεται στο πλευρό των εκπαιδευτικών, των μαθητών/τριών και των οικογενειών τους και δεν θα επιτρέψει η διοικητική ασυνέπεια να γίνει κανόνας.»
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
750 ευρώ σε 170.000 πολίτες - Πάρτε τα με μια μόνο αίτηση και όλα εξα αποστάσεως μέσω golearn
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 7/7
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ