Τη διαμαρτυρία της εκφράζει η ΕΛΜΕ Κέρκυρας για την καθυστερημένη έναρξη των ηλεκτρονικών εγγραφών στα ΕΠΑΛ και τα ΓΕΛ, κάνοντας λόγο για «υποβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης» και σοβαρά εμπόδια στην ομαλή λειτουργία των σχολικών μονάδων.
Σύμφωνα με ανακοίνωση της ΕΛΜΕ, το Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε την έναρξη της διαδικασίας την τελευταία ημέρα λειτουργίας των σχολείων, γεγονός που καθιστά εξαιρετικά δύσκολη την υποστήριξη των μαθητών και την ορθή καταγραφή των αναγκών.
Η τοπική εκπαιδευτική κοινότητα εκφράζει ανησυχία για τον αντίκτυπο στις εγγραφές, στις αναθέσεις καθηγητών και στη διαμόρφωση των τμημάτων, ενώ υπογραμμίζει πως η συγκυρία αυτή ωθεί εκπαιδευτικούς σε «εθελοντική εργασία» κατά την καλοκαιρινή τους άδεια. Παράλληλα, κατηγορεί την ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ για συνειδητή πολιτική υποστελέχωσης και τεχνητού περιορισμού του αριθμού των προσλήψεων.
Η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Κέρκυρας
Η καθυστέρηση στην έναρξη των ηλεκτρονικών εγγραφών υπονομεύει ακόμη περισσότερο τα δικαιώματα των μαθητών και τη λειτουργία των ΕΠΑΛ
Η απαράδεκτη καθυστέρηση και φέτος στην έκδοση της εγκυκλίου εγγραφών στα ΕΠΑΛ και στα ΓΕΛ δημιουργεί σοβαρά προβλήματα και απαξιώνει ακόμα περισσότερο, ειδικά την επαγγελματική εκπαίδευση. Πιο συγκεκριμένα, το ΥΠΑΙΘΑ ανακοίνωσε την έναρξη των εγγραφών την τελευταία ημέρα λειτουργίας των σχολείων μέχρι τις 8 Ιούλη, με αποτέλεσμα να είναι πρακτικά αδύνατη η πλήρης και σαφής καταγραφή τόσο των επιλογών των μαθητών όσο και των αναγκών σε διδακτικό προσωπικό.
Δεν γνωρίζουν στο Υπουργείο ότι τα σχολεία και οι Σύλλογοι Διδασκόντων στηρίζουν τους μαθητές και τις οικογένειές τους στη διαδικασία των εγγραφών; Είναι βέβαιο ότι, με την περίοδο που επέλεξε το Υπουργείο για την έναρξη των εγγραφών, πολλοί εκπαιδευτικοί θα αναγκαστούν να παραμείνουν στα σχολεία και να εργαστούν έως και το πρώτο δεκαήμερο του Ιουλίου, καταστρατηγώντας ουσιαστικά τη θερινή τους άδεια.
Οι εγγραφές ειδικά στα ΕΠΑΛ, στους τομείς και τις ειδικότητες, είναι μια ιδιαίτερη διαδικασία. Οι μαθητές πρέπει πρώτα να ενημερωθούν για τους διαθέσιμους τομείς, τις ειδικότητες και τα επαγγελματικά δικαιώματα που απορρέουν από κάθε μία, προκειμένου να κάνουν μια συνειδητή επιλογή. Οι εκπαιδευτικοί των ΕΠΑΛ γνωρίζουν πολύ καλά ότι η πλειοψηφία των μαθητών, παιδιά λαϊκών εργατικών οικογενειών, εργάζονται μετά το τέλος των μαθημάτων – πολλοί από αυτούς φεύγουν για εποχική εργασία, κάτι που καθιστά την ενημέρωση και την εγγραφή τους εξαιρετικά δύσκολη. Υπάρχουν επίσης μαθητές χωρίς πρόσβαση στο διαδίκτυο, μαθητές κοινωνικά ευάλωτοι, που αδυνατούν να ολοκληρώσουν μόνοι τους την εγγραφή τους και θα χρειαστούν τη συνδρομή των εκπαιδευτικών.
Η συνδρομή των εκπαιδευτικών είναι απολύτως απαραίτητη, ειδικά στις περιπτώσεις που υπάρχει αναντιστοιχία (ακόμα και ενός γράμματος) μεταξύ των στοιχείων στο MySchool και στο Taxisnet. Σε αυτές τις περιπτώσεις απαιτείται τροποποίηση των στοιχείων στο MySchool από το σχολείο, ώστε να μπορέσει να ολοκληρωθεί η εγγραφή.
Η κατάσταση αυτή οδηγεί:
- Σε απαξίωση της Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, η οποία αντιμετωπίζεται ως τομέας μειωμένης σημασίας, αφού η διαδικασία των εγγραφών πραγματοποιείται σε ασφυκτικά χρονικά πλαίσια, την περίοδο που τα σχολεία είναι κλειστά.
- Σε αδυναμία συγκρότησης τμημάτων, καθώς ο μικρός αριθμός αιτήσεων κατά την περίοδο του καλοκαιριού οδηγεί στο κλείσιμο τομέων και ειδικοτήτων έως τα μέσα Ιουλίου. Ως αποτέλεσμα, μαθητές εξαναγκάζονται τον Σεπτέμβρη να εγγραφούν σε τομείς και ειδικότητες που δεν επιθυμούν.
- Σε ανατροπή του οικογενειακού προγραμματισμού, καθώς οι γονείς δεν γνωρίζουν πότε και πώς θα ολοκληρωθούν οι εγγραφές, ούτε αν τελικά θα λειτουργήσει η ειδικότητα που επιθυμούν για τα παιδιά τους.
Για όλους αυτούς τους λόγους, το Υπουργείο καλεί στην πράξη τους εκπαιδευτικούς να εργαστούν «εθελοντικά» για να διασφαλιστεί η ολοκλήρωση των εγγραφών.
Η επιλογή αυτή του Υπουργείου δεν είναι ούτε τυχαία ούτε αποτέλεσμα αμέλειας. Με αυτόν τον τρόπο επιχειρεί να μειώσει τεχνητά τις ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό, περιορίζοντας τις προσλήψεις και κατευθύνοντας τους μαθητές προς τις ήδη λειτουργούσες ειδικότητες – όχι σε αυτές που επιθυμούν οι ίδιοι. Πρόκειται για επιλογή που θα ενταθεί το επόμενο διάστημα, καθώς τα κονδύλια για την Παιδεία και τις κοινωνικές ανάγκες θα περικοπούν δραστικά, προκειμένου να διατεθεί το 5% του κρατικού προϋπολογισμού για τους πολεμικούς – επιθετικούς εξοπλισμούς του ΝΑΤΟ.
Αντίστοιχα, οι εκπαιδευτικοί των ειδικοτήτων ζουν με την αγωνία αν θα έχουν εργασία, αφού η έγκριση ή μη ενός ολιγομελούς τμήματος καθορίζει το επαγγελματικό τους μέλλον.
Απαιτούμε:
- Να μην οριστικοποιηθεί κανένα τμήμα τομέα ή ειδικότητας, ή αντίστοιχα κατευθύνσεων στα ΓΕΛ, έως και τον Σεπτέμβρη, προκειμένου να εγγραφούν όλοι οι μαθητές στον τομέα και την ειδικότητα που επιθυμούν.
- Έγκριση όλων των τομέων και ειδικοτήτων.
- Έγκριση όλων των ολιγομελών τμημάτων.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο 2025: Ποιοι πρέπει να «τρέξουν» για έκπτωση στον λογαριασμό ρεύματος
750 ευρώ σε 170.000 πολίτες - Πάρτε τα με μια μόνο αίτηση και όλα εξα αποστάσεως μέσω golearn
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 2/7
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ