ζαχα
Έκδηλη ανησυχία για την παιδική παχυσαρκία και την υποβάθμιση του ρόλου των γυμναστών – Στο τραπέζι η αύξηση ωρών και η κάλυψη των κενών από εκπαιδευτικούς

Μια ιδιαίτερα κρίσιμη και επίκαιρη συζήτηση επανέρχεται στη δημόσια σφαίρα και τη Βουλή: η ανάγκη για ενίσχυση του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης – από το δημοτικό μέχρι και την πιθανή εισαγωγή του στα νηπιαγωγεία.

Η αφορμή δόθηκε με την επίσημη κατάθεση σχετικής κοινοβουλευτικής ερώτησης, που ζητά από την Υπουργό Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη, να ξεκαθαρίσει τις προθέσεις της κυβέρνησης σχετικά με:

  • την αύξηση των ωρών διδασκαλίας του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής,

  • την κάλυψη των κενών θέσεων αποκλειστικά από εξειδικευμένους καθηγητές Φυσικής Αγωγής (ΠΕ11) και

  • την εισαγωγή του μαθήματος της Γυμναστικής ακόμη και στην προσχολική εκπαίδευση.

Η κίνηση έρχεται σε μια περίοδο όπου τα ποσοστά παιδικής παχυσαρκίας στη χώρα μας βρίσκονται σταθερά σε υψηλά επίπεδα, προκαλώντας έντονο προβληματισμό σε γονείς, ειδικούς και εκπαιδευτικούς.

Παρά τις εξαγγελίες προηγούμενων κυβερνήσεων για αύξηση των ωρών Φυσικής Αγωγής κατά μία ώρα εβδομαδιαίως σε όλες τις βαθμίδες, καμία ενέργεια δεν έχει ακόμη υλοποιηθεί. Αντίθετα, όπως σημειώνουν εκπρόσωποι από τον κλάδο, παραμένουν πολλά κενά σε ώρες και προσωπικό, ειδικά στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.

Οι γυμναστές εκτός… γυμναστικής

Ιδιαίτερα ανησυχητικό, σύμφωνα με εκπαιδευτικούς της ειδικότητας ΠΕ11, είναι το γεγονός ότι σε πολλές περιπτώσεις το μάθημα της Φυσικής Αγωγής ανατίθεται σε δασκάλους άλλων ειδικοτήτων, με αποτέλεσμα να υποβαθμίζεται τόσο η ποιότητα της διδασκαλίας όσο και ο ρόλος του εξειδικευμένου εκπαιδευτικού.

«Το μάθημα της Φυσικής Αγωγής δεν είναι “διάλειμμα”. Είναι αναπόσπαστο κομμάτι της ολόπλευρης ανάπτυξης του παιδιού», δηλώνουν χαρακτηριστικά εκπρόσωποι του κλάδου, τονίζοντας πως το μάθημα χρειάζεται ενίσχυση – όχι υποκατάσταση.

Η Φυσική Αγωγή… από την αρχή

Ιδιαίτερο βάρος δίνεται και στο αίτημα για ένταξη της Φυσικής Αγωγής και στα νηπιαγωγεία, με προγράμματα προσαρμοσμένα στην ηλικία και την κινητική ανάπτυξη των παιδιών. Η πρόταση αυτή δεν είναι καινούργια, ωστόσο μέχρι σήμερα δεν έχει εφαρμοστεί.

Ειδικοί στον τομέα της παιδικής υγείας και ανάπτυξης έχει επισημανθεί ότι η σωματική δραστηριότητα από την προσχολική ηλικία ενισχύει όχι μόνο τη φυσική κατάσταση, αλλά και τη συναισθηματική ισορροπία και τη γνωστική λειτουργία των παιδιών.

Η ερώτηση έχει πλέον κατατεθεί επισήμως και αναμένεται η απάντηση της Υπουργού Παιδείας, καθώς και οι πρωτοβουλίες που ενδεχομένως θα αναλάβει το Υπουργείο.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 17/11

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

αυτισμός
«Όχι, δεν είμαστε όλοι στο φάσμα»: Η αλήθεια πίσω από μια παρεξηγημένη φράση
Μια καθηγήτρια Δημόσιας Υγείας εξηγεί γιατί η διάδοση του μύθου περί “λίγου αυτισμού” υποβαθμίζει τις πραγματικές εμπειρίες και δυσκολίες των...
«Όχι, δεν είμαστε όλοι στο φάσμα»: Η αλήθεια πίσω από μια παρεξηγημένη φράση
ΦΟΙΤΗΤΕΣ
Από το «Εδώ Πολυτεχνείο» στο «Εδώ Πειθαρχικό»: Πώς δοκιμάζεται σήμερα η ιστορική κληρονομιά του ΕΜΠ
Το Πολυτεχνείο ως καθρέφτης: τι κερδήθηκε τότε, τι κινδυνεύει τώρα
Από το «Εδώ Πολυτεχνείο» στο «Εδώ Πειθαρχικό»: Πώς δοκιμάζεται σήμερα η ιστορική κληρονομιά του ΕΜΠ
aytismos_1.jpg
«Εσύ ήσουν ο πιο ξεχωριστός μου μαθητής, γιατί με έκανες να γίνω δασκάλα»
Ένα παιδί κλειστό, παραμελημένο, σχεδόν αόρατο στους άλλους· μια εκπαιδευτικός κουρασμένη, εγκλωβισμένη στις πρώτες της εντυπώσεις.
«Εσύ ήσουν ο πιο ξεχωριστός μου μαθητής, γιατί με έκανες να γίνω δασκάλα»