sxoleia_sigxonefsis
Επιστολή – καταγγελία: «Υπάρχουν διαθέσιμες αίθουσες, αλλά προωθούνται 25αρια τμήματα»

Με μια καυστική ανακοίνωση, ο Διδασκαλικός Σύλλογος Ξάνθης καταγγέλλει την προωθούμενη «συγχώνευση των 9ου και 18ου Δημοτικών Σχολείων» ως μια απόφαση που πλήττει τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών ενώ «αξιολογείται κάτω από τη βάση» το Υπουργείο Παιδείας.

Η τοπική Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κατηγορείται για «έλλειμμα παιδαγωγικής τεκμηρίωσης» και χρήση «πλεονάσματος επικοινωνιακής ομίχλης» προκειμένου να δικαιολογήσει αρνητικές αποφάσεις που «εξαφανίζουν ένα ολόκληρο σχολείο, το 18ο».

Η ανακοίνωση τονίζει ότι επιχειρούνται συγχωνεύσεις με προσχηματικά επιχειρήματα όπως «διαφορετικοί σύμβουλοι εκπαίδευσης» και «διαφορετικοί κωδικοί myschool», ενώ «προβλήματα που το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας δημιουργεί» χρησιμοποιούνται ως αιτία. Παράλληλα, γίνεται αναφορά στην «προσβλητική» φράση της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ότι «Δυο νοικοκυρές στον ίδιο νεροχύτη δεν χωρούν», μια εικόνα που απορρίπτεται ως ψευδής και αποπροσανατολιστική.

Στην ανακοίνωση καταγράφεται επίσης η ολιγωρία για την ανέγερση νέων σχολικών κτιρίων, καθώς και η «διαστρέβλωση στοιχείων» σχετικά με τον αριθμό των μαθητών και τα τμήματα, που χρησιμοποιούνται για να στηρίξουν τη συγχώνευση.

Ο Διδασκαλικός Σύλλογος Ξάνθης επισημαίνει πως «υπάρχουν διαθέσιμες αίθουσες, ενώ λειτουργούν 25αρια τμήματα», κάτι που «δεν συμβάλλει στην παροχή ποιοτικής παιδείας».

Αναλυτικά η ανακοίνωση του Συλλόγου

«ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗΣ 9ου – 18ου ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΑΞΙΟΛΟΓΕΙΤΑΙ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΣΗ ΚΑΙ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΕΤΑΙ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΠΕΡΙΚΟΠΩΝ ΣΤΑ ΜΟΡΦΩΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΑΣ

Αποκαλυπτική ήταν η συνέντευξη τύπου της ΔΙΠΕ Ξάνθης στα τοπικά ΜΜΕ για τη λειτουργία των σχολικών μονάδων την οποία και χαρακτήρισε ως εξαιρετική σε μια προσπάθεια να υπερασπιστεί τις προσωπικές της επιλογές αλλά και την κυβερνητική εκπαιδευτική πολιτική.

Όπως αποκαλυπτική ήταν και σε ό,τι αφορά τους λόγους για τους οποίους επιχειρείται η συγχώνευση των 9ου και 18ου Δημοτικών Σχολείων. Τον τελευταίο καιρό μάλιστα πληθαίνουν οι εμφανίσεις της σε τοπικά ΜΜΕ σε μια προσπάθεια εξωραϊσμού προδήλως αρνητικών αποφάσεων για τη δημόσια εκπ/ση όπως η εξαφάνιση ενός ολόκληρου σχολείου, του 18ου.

Στο έλλειμμα παιδαγωγικής τεκμηρίωσης αντιπροτείνεται ένα πλεόνασμα επικοινωνιακής ομίχλης. Τα μαύρα άσπρα προσπαθεί να εμφανίσει η ΔΙΠΕ Ξάνθης κάνοντας χρήση της λαϊκής θυμοσοφίας του λαού.

Στην προσπάθειά της να μπορέσει να δικαιολογήσει την εισήγηση-πρόταση για τη συγχώνευση των σχολείων, αναφέρθηκε σε δυσλειτουργίες και εφηύρε επιχειρήματα που σε καμία περίπτωση δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα και μη λαμβάνοντας σκόπιμα υπόψη το νομοθετικό πλαίσιο που διέπει τη λειτουργία των συστεγαζόμενων δημοτικών σχολείων.

Δυσλειτουργίες που αναφέρθηκαν, όπως διαφορετικοί σύμβουλοι εκπαίδευσης στα 2 σχολεία, διαφορετικοί κωδικοί myschool στο σχολείο, άρα δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν και κοινές εκδρομές, είναι εκτός πραγματικότητας, σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να σταθούν ως επιχειρήματα για τη συγχώνευση, δηλαδή προβλήματα που το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας δημιουργεί, καθώς η κατανομή των σχολείων ευθύνης και η τοποθέτηση των Συμβούλων Εκπαίδευσης δε γίνεται από τους εκπαιδευτικούς αλλά από τη Διεύθυνση ΠΕ Ξάνθης, και συνεπώς, με μια απλή απόφαση αλλαγής κατανομής σχολείων, θα έπαυε να υφίσταται το εν λόγω «πρόβλημα», ενώ για την πραγματοποίηση εκδρομών είναι δυνατή η σύμπραξη σχολικών μονάδων για την πραγματοποίηση πολυήμερων εκδρομών.

Ακολούθησε η προσβλητική κατά τη γνώμη μας ως προς τους 2 διευθυντές, αλλά και διευθυντές αντίστοιχων συστεγαζόμενων σχολείων αναφορά, «Δυο νοικοκυρές στον ίδιο νεροχύτη δεν χωρούν», τη στιγμή μάλιστα που ο νομοθέτης προβλέπει ρητά πως σε περίπτωση διαφωνίας αποφασίζει ο Διευθυντής Εκπαίδευσης.

Επιπλέον δημιουργεί μια ψευδή εικόνα διαφωνιών και δυσλειτουργιών σε σχολεία που συστεγάζονται, αγνοώντας ότι το περιβάλλον των σχολείων αυτό το θεωρεί ως προαπαιτούμενο και βασικό στόχο, την ύπαρξη και την καλλιέργεια, δηλαδή, κλίματος συνεργασίας μες στη σχολική κοινότητα.

Η διαπίστωση και ομολογία επίσης της Δ/ντριας Εκπαίδευσης για την παλαιότητα των κτιριακών υποδομών αποδεικνύει περίτρανα την ολιγωρία, τις ευθύνες της διοίκησης αλλά και την παντελή απουσία της προς την κατεύθυνση ανέγερσης νέων σχολικών μονάδων.

Η ουσία όμως της διαστρέβλωσης στοιχείων προς επίρρωση των ισχυρισμών της Διοίκησης στη λειτουργία των σχολικών μονάδων, ήρθε στο τέλος. Το 18ο Δημοτικό Σχολείο προσδιορίστηκε ως 3/θ με βάση το μαθητικό δυναμικό και ανακοινώθηκαν 25αρια τμήματα σε Α΄ - Β – Στ΄ τάξεις.

Με βάση τη νομοθεσία για τα συστεγαζόμενα σχολεία:
Στα συστεγαζόμενα σχολεία τα δικαιολογητικά εγγραφής της Α΄ τάξης συγκεντρώνονται από τους Διευθυντές ή τους Προϊστάμενους των σχολείων. Η κατανομή των μαθητών σε τμήματα γίνεται ισομερώς αλφαβητικά και ανά φύλο από επιτροπή που αποτελείται από τους διευθυντές των συστεγαζόμενων σχολείων και έναν εκπαιδευτικό του κάθε σχολείου που ορίζεται από τον οικείο Σύλλογο Διδασκόντων.

Η ίδια διαδικασία ακολουθείται για την κατανομή των μαθητών που προέρχονται από μετεγγραφή ανεξάρτητα από το σχολείο του συγκροτήματος στο οποίο απευθύνεται το αποδεικτικό μετεγγραφής ώστε να εξασφαλίζεται η λειτουργία τμημάτων με ίσο αριθμό μαθητών.

Όταν ο αριθμός των μαθητών στα συστεγαζόμενα δημοτικά σχολεία δεν επιτρέπει τη λειτουργία όλων των τμημάτων, λόγω μείωσης του αριθμού των μαθητών, με απόφαση του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, μπορεί να ανασταλεί η λειτουργία τμήματος/τμημάτων με προτεραιότητα την αναστολή τμήματος στα σχολεία των οποίων οι τάξεις έχουν τα περισσότερα τμήματα.

Άρα οποιαδήποτε αναστολή τμήματος σήμερα θα αφορούσε το 9ο Δημοτικό Σχολείο.

Το ουσιαστικό όμως ερώτημα παιδαγωγικής υφής που προκύπτει, είναι κατά πόσο είναι παιδαγωγικά ορθό και συμβάλει στην παροχή ποιοτικής παιδείας η λειτουργία 2 τμημάτων των 25 μαθητών ή 3ων τμημάτων των 16, 17 και 17 μαθητών, όταν με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή εκπαίδευσης, κατόπιν αιτιολογημένης εισήγησης του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης επί σχετικού αιτήματος του Προϊσταμένου σχολικής μονάδας ιδρύεται επιπλέον τμήμα, εφόσον υπάρχει στο σχολείο διαθέσιμη αίθουσα (Ν. 4692/2020 (ΦΕΚ A 111 - 12.06.2020) «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις».

Για εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές η απάντηση είναι σίγουρα η δεύτερη, για το Υπουργείο Παιδείας είναι μάλλον η πρώτη;

Πόσο μάλλον όταν ακόμα και με το υπάρχον αντιεκπαιδευτικό νομικό πλαίσιο ο ελάχιστος αριθμός μαθητών είναι το 15 - και ακόμα μικρότερος αν υπάρχουν αίθουσες στο σχολείο - άρα «νομιμότατα» μπορούν να λειτουργήσουν από 3 τμήματα και στις 3 τάξεις, πόσο μάλλον τηρώντας τους παιδαγωγικούς όρους.

Η αναφορά τέλος της ίδρυσης του 18ου Δημοτικού Σχολείου ότι δεν έγινε με σκοπό για να μεταστεγαστεί σε κάποια άλλη χρονική στιγμή, αλλά λόγω ζητημάτων οργανικότητας, αποτελεί ένα ακόμα άτοπο επιχείρημα, χωρίς καμία λογική.

Εντάσσεται, δε, στην προσπάθεια της αποδοχής της πρότασής της και ταυτόχρονα απορρίπτεται εκ των πραγμάτων, αφού το 13ο που συστεγάζονταν με το 3ο απέκτησε δική του στέγη.

Επίσης θα έπρεπε να εξηγήσει η Διευθύντρια ΠΕ Ξάνθης γιατί πέρσι τον Φλεβάρη ζητούσε ανέγερση νέου διδακτηρίου από τον Δήμο Ξάνθης και ως διά μαγείας άλλαξε στάση και προσχηματικά ζητούσε τη θετική έκφραση γνώμης για τη συγχώνευση των εν λόγω σχολείων από τον οικείο Δήμο;

Η επίκληση των διαδικαστικών ζητημάτων είναι μια πολύ πρόχειρη τακτική προκειμένου να αποσιωπηθεί η πραγματική στόχευση της απόφασης που είναι η κατάργηση σχολείων, τμημάτων, για εξοικονόμηση προσωπικού αδιαφορώντας για την έκπτωση των ποιοτικών παραμέτρων της εκπ/σης.

Η προσπάθεια συγχώνευσης των 9ου –18ου Δημοτικών Σχολείων αποτελεί την κορυφή του παγόβουνου. Σε μια σειρά σχολικές μονάδες επιδιώκεται να κλείσουν τμήματα, να λειτουργήσουν 25αρια τμήματα ενώ υπάρχουν διαθέσιμες αίθουσες.

Ο Διδασκαλικός Σύλλογος Ξάνθης μαζί με τους Συλλόγους Γονέων θα αγωνιστούμε ενάντια σε αυτό το παιδαγωγικό έγκλημα!

Γονείς κι εκπαιδευτικοί μπορούμε να βγούμε νικητές!

Γονείς κι εκπαιδευτικοί έχουμε χρέος να λειτουργήσουμε ως ασπίδα απέναντι στην προσπάθεια κυβέρνησης, Υπουργείου Παιδείας και των μηχανισμών του να τρομοκρατήσουν τους εκπαιδευτικούς που χάρη στο φιλότιμό τους λειτουργούν τα σχολεία.

Η παραπομπή σε πειθαρχικά συναδέλφων/ισσών που είχαν το ανάστημα είτε να διεκδικήσουν για τους μαθητές τους αυτά που δικαιούνται, όπως η περίπτωση της συναδέλφισσας που ζήτησε την σχολικό νοσηλευτή για μαθητή της είτε παρά την πίεση να υλοποιούν την απεργιακή απόφαση της ΔΟΕ απέναντι στην προσπάθεια κατηγοριοποίησης των σχολείων και των μαθητών μέσω και της επαναφοράς του επιθεωρητισμού, όπως 2.500 νεοδιόριστοι σε όλη τη χώρα, θα πέσει στο κενό.

Το δικαίωμά μας στην απεργία είναι αδιαπραγμάτευτο! Δεν ήμαστε «αρνητές» της αξιολόγησης όπως για άλλη μια φορά αποκάλεσε η Δ/ντρια Π.Ε Ξάνθης τους απεργούς νεοδιόριστους συναδέλφους, αλλά διεκδικούμε παροχή ποιοτικής παιδείας σε όλα ανεξαρτήτως τα παιδιά και χωρίς διαχωρισμούς, κάτι που αρνείται συστηματικά το Υπουργείο Παιδείας.

Στους αρνητές της ποιοτικής παιδείας για όλα τα παιδιά απαντάμε με τα λόγια του κορυφαίου Έλληνα παιδαγωγού Δημήτρη Γληνού:
«Ο δάσκαλος που θα υποχρεωθεί να καταπνίξει τη σκέψη του, θα γίνει διπλά σκλάβος ή θα καταντήσει ψυχικά ανήμπορος άνθρωπος, ανίκανος να μορφώσει άλλους».

Για το Δ.Σ»

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Η ύλη για 47.000 υποψήφιους ως 11/6 με τις λύσεις

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 11/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

india
Τραγωδία στην Ινδία: Συντριβή Boeing 787 με 242 επιβαίνοντες κατά την απογείωση
Σύμφωνα με τον Faiz Ahmed Kidwai, γενικό διευθυντή της Διεύθυνσης Πολιτικής Αεροπορίας της Ινδίας (DGCA), στο αεροσκάφος επέβαιναν συνολικά 242...
Τραγωδία στην Ινδία: Συντριβή Boeing 787 με 242 επιβαίνοντες κατά την απογείωση
ισραηλ ιραν ΗΠΑ
Η Μέση Ανατολή στο χείλος της σύγκρουσης: Το Ισραήλ απειλεί το Ιράν, οι ΗΠΑ σε συναγερμό, το πετρέλαιο εκτοξεύεται
Επικίνδυνη κλιμάκωση: Πώς η γεωπολιτική ένταση πυροδοτεί την αγορά και απειλεί τη σταθερότητα στην περιοχή
Η Μέση Ανατολή στο χείλος της σύγκρουσης: Το Ισραήλ απειλεί το Ιράν, οι ΗΠΑ σε συναγερμό, το πετρέλαιο εκτοξεύεται