Σε καταγγελία της σύμβασης προσωρινού αναπληρωτή εκπαιδευτικού Αγγλικής γλώσσας (ΠΕ06), προχώρησε το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, μετά από ομόφωνη γνωμοδότηση του αρμόδιου Π.Υ.Σ.Δ.Ε., καθώς ο εκπαιδευτικός απέκρυψε ενεργή εμπορική δραστηριότητα κατά τη φάση πρόσληψής του.
Χρονολόγιο Υπόθεσης
Ημερομηνία | Εξέλιξη |
---|---|
06.09.2024 | Υπογραφή σύμβασης αναπληρωτή ΠΕ06 |
25.04.2025 | Γνωμοδότηση ΠΥΣΔΕ για καταγγελία λόγω απόκρυψης δραστηριότητας |
05.06.2025 | Απόφαση ΥΠΑΙΘ για καταγγελία της σύμβασης |
Η απόφαση του Υπουργείου βασίστηκε στην από 25.04.2025 Πράξη του Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, η οποία διαπιστώνει ότι ο εκπαιδευτικός δεν δήλωσε τις ενεργές εμπορικές του δραστηριότητες, όπως όφειλε, μέσω των υπεύθυνων δηλώσεων του Ν.1599/1986 που υπέβαλε κατά την πρόσληψή του τον Σεπτέμβριο του 2024.
Η αποσιώπηση αυτή θεωρήθηκε σοβαρή παράβαση, οδηγώντας στην καταγγελία της σύμβασής του από το ΥΠΑΙΘ, όπως προβλέπεται στο θεσμικό πλαίσιο περί συμβάσεων εργασίας ορισμένου χρόνου στο Δημόσιο.
Τον Απρίλιο που μας πέρασε σε άλλες δύο απολύσεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών προχώρησε με αποφάσεις της η υπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη.
Συγκεκριμένα, καταγγέλθηκαν οι συμβάσεις εργασίας του προσωρινού αναπληρωτή εκπαιδευτικού Ι. Π. του Ε., κλάδου ΠΕ83-Ηλεκτρολόγων και της προσωρινής αναπληρώτριας εκπαιδευτικού Ε. Α. του Β. κλάδου ΠΕ02-Φιλολόγων.
Όπως προκύπτει από τις αποφάσεις για την απόλυσή τους, «από τις -τηρούμενες στο αρχείο της Υπηρεσίας-υπεύθυνες δηλώσεις Ν. 1599/1986 που υπέβαλαν κατά το στάδιο της πρόσληψής τους οι ως άνω αναπληρωτές αποσιώπησαν τις προρρηθείσες ενεργές εμπορικές δραστηριότητές τους [...]».
Δείτε εδώ αναλυτικά την απόφαση απόλυσης εκπαιδευτικού.
Δείτε εδώ αναλυτικά την απόφαση απόλυσης εκπαιδευτικού.
Νομικό πλαίσιο: Τι ορίζει ο νόμος για τους αναπληρωτές
Οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, κατά τη φάση της πρόσληψής τους, υποχρεούνται να δηλώσουν τυχόν άλλες επαγγελματικές ή επιχειρηματικές τους δραστηριότητες, καθώς η παράλληλη άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας θεωρείται ασυμβίβαστη ή επιτρεπτή μόνο υπό προϋποθέσεις.
Τι προβλέπεται:
Σύμφωνα με το άρθρο 31 του ν. 3528/2007 (Υπαλληλικός Κώδικας), δημόσιοι υπάλληλοι δεν μπορούν να ασκούν εμπορική δραστηριότητα χωρίς προηγούμενη άδεια.
Οι προσωρινοί αναπληρωτές υποχρεούνται σε πλήρη απασχόληση και διαθεσιμότητα, επομένως απαγορεύεται να διαθέτουν ταυτόχρονα ενεργή ατομική επιχείρηση ή να έχουν θέση σε νομικά πρόσωπα εμπορικού χαρακτήρα.
Αναλύοντας την υπόθεση: Τυπικό λάθος ή συστηματική απόκρυψη;
Η απόφαση καταγγελίας θέτει ερωτήματα για την επαρκή ενημέρωση των εκπαιδευτικών σχετικά με τις υποχρεώσεις τους, ιδιαίτερα όταν εισέρχονται για πρώτη φορά στο Δημόσιο μέσω πρόσληψης ως αναπληρωτές.
Είναι κρίσιμο να διασαφηνιστεί εάν επρόκειτο για εσκεμμένη απόκρυψη ή για παρανόηση των υποχρεώσεων που συνεπάγεται η δήλωση εμπορικής δραστηριότητας. Πολλοί νεοεισερχόμενοι στο σύστημα ενδέχεται να μην γνωρίζουν ότι, ακόμη και αν μια επιχείρηση παραμένει ανενεργή (π.χ. χωρίς τζίρο), εφόσον είναι ακόμη δηλωμένη στο ΓΕΜΗ ή στην Εφορία, θεωρείται ενεργή.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Η ύλη για 47.000 υποψήφιους ως 6/6 με τις λύσεις
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 6/6
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ