Για μεθοδευμένο αποκλεισμό εκπαιδευτικών από επιμορφωτική διαδικασία στο Εργαστηριακό Κέντρο ΕΠΑΛ Λασιθίου καταγγέλλει η ΕΛΜΕ του νομού, κάνοντας λόγο για «αντιπαιδαγωγικές και αυθαίρετες πρακτικές» από τη Διεύθυνση του Κέντρου.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, ενώ δόθηκε σπάνια ευκαιρία επιμόρφωσης με αφορμή την άφιξη νέου τεχνολογικού εξοπλισμού, η πρόσβαση περιορίστηκε αυστηρά σε τρία στελέχη (τομεάρχη και υπευθύνους εργαστηρίων), αφήνοντας τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς της ίδιας ειδικότητας στο σκοτάδι.
«Η γνώση δεν είναι προνόμιο των λίγων, αλλά κοινωνικό αγαθό», υπογραμμίζει η ΕΛΜΕ, κάνοντας λόγο για επιλεκτική πληροφόρηση που πλήττει την ισότητα στο σχολείο και θέτει σε κίνδυνο την αποτελεσματική αξιοποίηση του εξοπλισμού από την επόμενη σχολική χρονιά.
Η απουσία του Συμβούλου Εκπαίδευσης από τη διαδικασία και η σιωπή γύρω από την επίσκεψη των τεχνικών ενισχύουν, σύμφωνα με την ΕΛΜΕ, τα ερωτήματα για το ποιος ωφελείται από τον αποκλεισμό των μάχιμων εκπαιδευτικών: «Γιατί να αποκλείονται όσοι βρίσκονται καθημερινά στην τάξη και στο εργαστήριο; Τι εξυπηρετεί αυτή η τακτική;» διερωτώνται.
Η ΕΛΜΕ Λασιθίου καλεί την κοινωνία και ιδιαίτερα τους γονείς να σταθούν στο πλευρό των εκπαιδευτικών, τονίζοντας πως «ο καθημερινός αγώνας για ένα σχολείο όλων, χωρίς αποκλεισμούς και υποταγή, συνεχίζεται».
Καταγγελία της ΕΛΜΕ Λασιθίου για αποκλεισμό εκπαιδευτικών από διαδικασία επιμόρφωσης στο Εργαστηριακό Κέντρο ΕΠΑΛ του νομού
Η εκπαιδευτική κοινότητα που οραματίζεται ένα σχολείο αντάξιο των κοινωνικών αναγκών, θέτει ως θεμέλιο της αναβάθμισης της εκπαίδευσης τη συνεχή, δημόσια και ισότιμη επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών.
Ωστόσο, ακόμη και όταν – σπανίως – παρουσιάζεται μια πραγματική ευκαιρία επιμόρφωσης και γνωριμίας με νέο τεχνολογικό εξοπλισμό, όπως συνέβη πρόσφατα σε ΕΠΑΛ του Λασιθίου με την άφιξη πολυαναμενόμενου εξοπλισμού στο Εργαστηριακό Κέντρο, η Διεύθυνση του ΕΚ επέλεξε να καλέσει μόνο τρεις εκπαιδευτικούς-στελέχη (τομεάρχη και υπευθύνους εργαστηρίων).
Οι υπόλοιποι εκπαιδευτικοί της ίδιας ειδικότητας, τοποθετημένοι στο ίδιο σχολείο, ούτε ενημερώθηκαν, ούτε προσκλήθηκαν, αποκλειόμενοι πλήρως από την προγραμματισμένηδιαδικασία. Δεν τους δόθηκε καμία δυνατότητα ενημέρωσης, διατύπωσης ερωτήσεων ή καταγραφής πολύτιμων παρατηρήσεων για τη χρήση του εξοπλισμού – τον οποίο οι ίδιοι θα κληθούν να αξιοποιήσουν από τη νέα σχολική χρονιά, τόσο για την εκπαίδευση των μαθητών όσο και για τη στήριξη των νεότερων συναδέλφων.
Σαν να μην έφτανε αυτό, απουσίαζε παντελώς και το μοναδικό θεσμικό πρόσωπο που θα όφειλε να είναι παρόν σε κάθε επιμορφωτική διαδικασία: ο περιβόητος «Σύμβουλος Εκπαίδευσης» της ειδικότητας. Παρά το γεγονός ότι δεν έχει μέχρι σήμερα αναλάβει καμία ουσιαστική πρωτοβουλία για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών ή την κάλυψη των χιλιάδων χαμένων διδακτικών ωρών της ειδικότητας, παραμένει εξαιρετικά δραστήριος όταν πρόκειται για την προώθηση της αξιολόγησης των συναδέλφων. Η παρουσία του θα έπρεπε να θεωρείται αυτονόητη, και επομένως θα έπρεπε να του έχει γνωστοποιηθεί από τη Διεύθυνση του Εργαστηριακού Κέντρου αυτή η επιμορφωτική διαδικασία, όπως και κάθε άλλη που εμπίπτει στον τομέα ευθύνης του.
Η μεθόδευση αυτή εγείρει σοβαρά ερωτήματα: Γιατί η γνώση να παρέχεται επιλεκτικά και όχι ισότιμα; Γιατί αποκλείονται όσοι βρίσκονται καθημερινά στην τάξη και στο εργαστήριο; Τι και ποιους εξυπηρετεί αυτή η τακτική; Ποιος ωφελείται από την αποσιώπηση της επίσκεψης των τεχνικών της εταιρείας – πιθανόν της μοναδικής που θα πραγματοποιούσαν για εγκατάσταση και επιμόρφωση;
Σε μια περίοδο που η αξιολόγηση αξιοποιείται ως μηχανισμός κατηγοριοποίησης, εκφοβισμού και ελέγχου, και την ώρα που προωθούνται «εκλεκτοί» εις βάρος της συλλογικής εμπειρίας και γνώσης του κλάδου, η επιλεκτική διαχείριση της επιμόρφωσης αποτελεί ακόμη ένα βήμα προς την υποβάθμιση και διάλυση του δημόσιου σχολείου.
Η ΕΛΜΕ Λασιθίου καταγγέλλει την εν λόγω πρακτική ως αντιπαιδαγωγική, αντισυναδελφική και αυθαίρετη. Η γνώση είναι κοινωνικό αγαθό – δεν ανήκει στους λίγους, αλλά σε όλους.
Στον καθημερινό αγώνα που δίνουμε μέσα στις τάξεις – ακόμη και με τα ίδια τα στελέχη να μας βάζουν τρικλοποδιές – καλούμε τους γονείς και κηδεμόνες να σταθούν στο πλευρό των εκπαιδευτικών και να στηρίξουν το όραμα για ένα σχολείο όλων, όχι των λίγων, χωρίς αποκλεισμούς, φόβο και υποταγή.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Η ύλη για 47.000 υποψήφιους ως 3/6 με τις λύσεις
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 3/6
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ