aksiologisi
Μεγάλη συμμετοχή στην εκδήλωση για την αξιολόγηση στην εκπαίδευση στην Πάτρα

Η εκδήλωση με τίτλο «Αξιολόγηση στην εκπαίδευση: Ιχνηλατώντας το αποτύπωμα στο δημόσιο σχολείο», που πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 17 Μαΐου στην Πάτρα, συγκέντρωσε απροσδόκητα μεγάλο αριθμό συμμετεχόντων. Η μαζική παρουσία εκπαιδευτικών και πολιτών ανέδειξε τη βαθιά ανάγκη για διάλογο γύρω από τις πρόσφατες εξελίξεις στην εκπαίδευση και ιδιαίτερα γύρω από το ζήτημα της αξιολόγησης.

Την πρωτοβουλία διοργάνωσαν εκπαιδευτικοί από την Αχαΐα που συμμετέχουν στην απεργία-αποχή από την αξιολόγηση, με τη στήριξη της Πρωτοβουλίας Εκπαιδευτικών ενάντια στην Αξιολόγηση (ΠΡΣΑ). Σκοπός της εκδήλωσης ήταν η ενημέρωση της τοπικής κοινωνίας και η ανάδειξη των προβλημάτων που δημιουργούν οι διώξεις εις βάρος των απεργών εκπαιδευτικών.

Ο πρώτος ομιλητής, ο καθηγητής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Γιώργος Ντάφλος –ο οποίος παύθηκε από τη θέση του διευθυντή στο 19ο Γυμνάσιο Πατρών λόγω της συμμετοχής του στην απεργία– αναφέρθηκε στην ιστορική πορεία της αξιολόγησης στην ελληνική εκπαίδευση μετά την κατάργηση του επιθεωρητισμού τη δεκαετία του ’80. Εξήγησε πώς η σύγχρονη αξιολόγηση επιβαρύνει διοικητικά τους εκπαιδευτικούς και αποσπά την προσοχή τους από το παιδαγωγικό έργο, ενώ υπογράμμισε πως η εκπαιδευτική διαδικασία δεν μπορεί να μετρηθεί με στατιστικούς δείκτες.

Στη συνέχεια προβλήθηκε συνέντευξη των πανεπιστημιακών Αλεξάνδρας Ανδρούσου και Πέτρου Χαραβιτσίδη (ΤΕΑΠΗ, ΕΚΠΑ), οι οποίοι επεσήμαναν τη σημασία της διαρκούς σχέσης μεταξύ πανεπιστημίου και εκπαιδευτικής βάσης. Τόνισαν ότι οι εκπαιδευτικοί μπορούν να αξιοποιήσουν σύγχρονες παιδαγωγικές θεωρίες, όπως η συμπεριληπτικότητα και η πολυτροπικότητα, για να παράξουν ποιοτικό έργο και να το υπερασπιστούν δημόσια, παρά τις πιέσεις της εκπαιδευτικής πολιτικής.

Ο δημοσιογράφος Κωνσταντίνος Πουλής, από το The Press Project, προσέγγισε με χιούμορ το ζήτημα της «παρεξήγησης» του μηνύματος των εκπαιδευτικών σχετικά με την αξιολόγηση. Επισήμανε ότι, μέσα από το κυρίαρχο αφήγημα της ατομικής ευθύνης, πολλοί αντιλαμβάνονται την άρνηση αξιολόγησης ως τεμπελιά ή φόβο, παραβλέποντας τη βαθύτερη πολιτική διάσταση. Υπογράμμισε επίσης πως η αξιολόγηση τείνει να αναπαράγει και να παγιώνει κοινωνικές ανισότητες.

Ο τελευταίος ομιλητής, ο αναπληρωτής καθηγητής του Πανεπιστημίου St. Andrews (Σκωτία) Αντώνης Βραδής, παρουσίασε την εμπειρία της Βρετανίας. Αναφέρθηκε στην πίεση που ασκείται στους εκπαιδευτικούς από συστήματα όπως το OFSTED και το REF, στις επιπτώσεις που έχουν οι αξιολογήσεις στη χρηματοδότηση των σχολείων και στη διαμόρφωση της κοινωνικής γεωγραφίας – ακόμα και στις τιμές των ακινήτων. Επισήμανε την ειρωνεία του γεγονότος ότι η Ελλάδα υιοθετεί μοντέλα που σήμερα αμφισβητούνται έντονα στη χώρα που τα εφάρμοσε πρώτη, λόγω των αρνητικών κοινωνικών συνεπειών.

Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με μια πλούσια συζήτηση, κατά την οποία οι εκπαιδευτικοί μίλησαν ανοιχτά για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν στα σχολεία, ζητώντας ουσιαστική στήριξη στο παιδαγωγικό τους έργο και σεβασμό στον ρόλο τους. Οι παρεμβάσεις του κοινού –ανάμεσά τους και από μέλη της ΠΕΣΕΚ (Πανελλήνια Ένωση Συνταξιούχων Εκπαιδευτικών)– ανέδειξαν τη σημασία της διαγενεακής αλληλεγγύης και τη βαθιά αγωνία για το μέλλον της δημόσιας εκπαίδευσης.

Ένα μεγάλο ευχαριστώ απευθύνθηκε σε όλους τους ομιλητές, στους διερμηνείς ΕΝΓ και φυσικά στους παρευρισκόμενους, για την ουσιαστική παρουσία και στήριξή τους.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Η ύλη για 70.000 υποψήφιους ως 19/5 με τις λύσεις

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 19/05

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

serres
«Το ήξεραν και δεν το απέτρεψαν»: Συγκλονίζει η κατάθεση στη δίκη για τον θάνατο του 11χρονου μαθητή
Η φονική έκρηξη του λέβητα στο 9ο Δημοτικό Σχολείο Σερρών, που κόστισε τη ζωή σε ένα 11χρονο παιδί και τραυμάτισε σοβαρά δύο συμμαθητές του, φαίνεται...
«Το ήξεραν και δεν το απέτρεψαν»: Συγκλονίζει η κατάθεση στη δίκη για τον θάνατο του 11χρονου μαθητή