Στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+/KA122, το Μουσικό Σχολείο Δράμας πραγματοποίησε την τρίτη του κινητικότητα στο Δουβλίνο (28 Απριλίου – 3 Μαΐου 2025), με τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών Ελένης Ερίκη, Αθηνάς Τσακίρη και Ιωάννας Τσακιρίδου.
Το σεμινάριο που παρακολούθησαν, με θέμα την ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαίδευση, επικεντρώθηκε σε εφαρμογές όπως το ChatGPT και σε ασκήσεις κριτικής και υπολογιστικής σκέψης.
Η επιμόρφωση συνδυάστηκε με διεθνή συνεργασία, πολιτιστικές δραστηριότητες και γόνιμο προβληματισμό γύρω από τις προκλήσεις της ΤΝ στην εκπαιδευτική πράξη.
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
Η τρίτη κινητικότητα του Μουσικού Σχολείου Δράμας στο πλαίσιο του προγράμματος επιμόρφωσης εκπαιδευτικών Erasmus+/KA122 πραγματοποιήθηκε στο Δουβλίνο της Ιρλανδίας από τις 28 Απριλίου έως τις 3 Μαΐου 2025.
Οι εκπαιδευτικοί, Ελένη Ερίκη, Αθηνά Τσακίρη και Ιωάννα Τσακιρίδου, που συμμετείχαν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Η ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης στη σχολική τάξη με κριτική σκέψη» του εκπαιδευτικού οργανισμού EuropassTeacherAcademy είπαν για την εν λόγω επιμόρφωση τα ακόλουθα:
«Συναντηθήκαμε εκπαιδευτικοί από κάθε γωνιά τής Ευρώπης, από την Ισπανία ως τη Σουηδία και από τη Ρουμανία μέχρι την Ολλανδία, τη Γερμανία, ακόμα και τη μακρινή γαλλική Γουινέα.
Οι δραστηριότητες γνωριμίας και ενεργοποίησης και η ανταλλαγή στοιχείων και εμπειριών μάς οδήγησε να συνειδητοποιήσουμε ότι τελικά αυτά που μάς ενώνουν είναι σίγουρα περισσότερα από όσα μάς χωρίζουν. Δοκιμάσαμε τη δημιουργικότητα και τη σκέψη μας δίπλα σε δημοφιλείς εφαρμογές τής Τεχνητής Νοημοσύνης, όπως το Co-Pilot, Chat Gpt, DeepSeek, Claudeκαι GammaAI, ώστε να κατανοήσουμε πώς μπορούμε να αξιοποιήσουμε παρόμοιες εφαρμογές ως εργαλεία μάθησης, δημιουργίας και αυτενέργειας. Ακολούθησαν ασκήσεις Υπολογιστικής Σκέψης (ComputationalThinking) και Κριτικής Σκέψης (CriticalThinking), οι οποίες μπορούν να εφαρμοστούν στην τάξη και να αξιοποιηθούν θετικά προς όφελος της εκπαιδευτικής διαδικασίας και της εκπαιδευτικής κοινότητας ως εργαλεία μάθησης και δημιουργικότητας, εφόσον η κριτική σκέψη θεωρείται πλέον προαπαιτούμενη δεξιότητα του 21ου αιώνα. Σαφώς δεν έλειψε η συζήτηση και ο προβληματισμός σχετικά με τα ηθικά διλήμματα που εγείρει η χρήση των μέσων Τεχνητής Νοημοσύνης, τόσο στην εκπαίδευση όσο και στην καθημερινότητά μας.
Η επιμόρφωση πλαισιώθηκε από όμορφα διαδραστικά παιχνίδια αλληλεπίδρασης, συζητήσεις, κινητικές δραστηριότητες, ομαδικές επισκέψεις σε προορισμούς ενδιαφέροντος μέσα στην πόλη αλλά στην ύπαιθρο, προκειμένου να γνωρίσουμε την Ιστορία, τον πολιτισμό και την καθημερινότητα του ιρλανδικού λαού. Ενός λαού φιλόξενου που ξέρει να μοιράζεται ανοιχτόκαρδα τις ώρες χαλάρωσης και γλεντιού με όλους τους πολίτες τού κόσμου.
Το Δουβλίνο μάς άφησε τις καλύτερες αναμνήσεις και εντυπώσεις. Φύγαμε υποσχόμενες να αξιοποιήσουμε και να μοιραστούμε τη γνώση και την εμπειρία των ημερών με τους/τις συναδέλφους/ισσες και τους/τις μαθητές/τριες του σχολείου μας.»
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Η ύλη για 70.000 υποψήφιους ως 19/5 με τις λύσεις
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 19/05
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ