Στο επίκεντρο πολιτικής και κοινωνικής αντιπαράθεσης βρίσκεται η απόφαση για συγχώνευση του 2ου και 4ου Δημοτικού Σχολείου Καλαμαριάς, με στόχο τη μεταστέγαση του 1ου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Θεσσαλονίκης στις εγκαταστάσεις του 2ου.
Η εξέλιξη αυτή έχει προκαλέσει την έντονη αντίδραση εκπαιδευτικών, γονέων και μαθητών, που κάνουν λόγο για σοβαρές συνέπειες στην καθημερινότητα και την ψυχοσυναισθηματική ισορροπία των παιδιών.
Το θέμα φέρνουν στη Βουλή με ερώτησή τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, ζητώντας από την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να δώσει ξεκάθαρες απαντήσεις για το μέλλον των τριών σχολικών μονάδων και να επανεξετάσει τη λύση που φέρνει «συρρίκνωση» των δημόσιων σχολείων αντί για ενίσχυσή τους.
Η ερώτηση των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ στη Βουλή
«Η συγχώνευση του 2ου και 4ου ΔΣ Καλαμαριάς θα δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στους μαθητές των δύο σχολείων»
Σύμφωνα με ψήφισμα του Συλλόγου Διδασκόντων του 2ου Δημοτικού Σχολείου Καλαμαριάς, η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας και η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης προγραμματίζουν τη συγχώνευση του 2ου με το 4ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμαριάς και τη στέγαση του ενός πλέον σχολείου στο κτίριο του 4ου Δημοτικού, ώστε στο κτίριο του 2ου Δημοτικού να μεταφερθεί το 1ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο (ενταγμένο στο Α.Π.Θ.), είτε τον Σεπτέμβριο του 2025, είτε τον Σεπτέμβριο του 2026. Αξίζει να σημειωθεί ότι το κτίριο που στεγάζει το 1ο Πειραματικό ΔΣ Θεσσαλονίκης αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα, η επίλυσή τους όμως δε μπορεί να γίνει εις βάρος του 2ου και 4ου ΔΣ Καλαμαριάς. Σημειώνουμε επίσης ότι πρόσφατα το 1ο Πειραματικό ΔΣ Θεσσαλονίκης διασυνδέθηκε με το 2ο Γυμνάσιο Καλαμαριάς.
Σε ανακοίνωση του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 2ου ΔΣ Καλαμαριάς αναφέρεται ότι σε συνάντηση που πραγματοποίησαν με τον Αντιδήμαρχο Παιδείας του Δήμου Καλαμαριάς, ο Αντιδήμαρχος επιβεβαίωσε για την προφορική κατάθεση της πρότασης από τους αρμόδιους εκπαιδευτικούς φορείς.
Στα δύο υπό συγχώνευση σχολεία φοιτούν αυτήν τη στιγμή περίπου 580 μαθητές. Το νέο σχολείο που θα προκύψει από τη συγχώνευση, εφόσον είναι 18θέσιο δε θα μπορέσει να απορροφήσει το σύνολο των μαθητών των δύο σχολείων υποχρεώνοντας σημαντικό αριθμό μαθητών σε μετεγγραφή σε άλλα σχολεία του Δήμου Καλαμαριάς.
Τα παραπάνω έχουν ήδη προκαλέσει αναστάτωση στο σύνολο της σχολικής κοινότητας του 2ου Δημοτικού Σχολείου (μαθητές, γονείς/κηδεμόνες και διδάσκοντες) ενώ η συγχώνευση θα προκαλέσει μια σειρά από αρνητικές συνέπειες στους μαθητές των δύο σχολείων:
-Παιδιά θα αλλάξουν το σχολικό τους περιβάλλον, θα χάσουν τους συμμαθητές τους και τους δασκάλους τους με ότι αυτό μπορεί να συνεπάγεται για την εκπαιδευτική, συναισθηματική και ψυχική τους εξέλιξη.
-Η συγχώνευση θα προκαλέσει ανακατανομή τμημάτων, υπερφόρτωση σχολείων με επιπλέον μαθητές και δημιουργία υπεράριθμων τμημάτων.
-Σε παιδιά με μαθησιακά ή συμπεριφορικά προβλήματα, τα οποία αντιμετωπίζονται ως αυτήν τη στιγμή σε ένα σχολικό περιβάλλον που τα γνωρίζει καλά, είτε στο τμήμα ένταξης, είτε στην τάξη, η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος (αλλά και η τοποθέτηση σε υπερφορτωμένα τμήματα) θα προκαλέσει μεγάλη αναστάτωση με πολύ αρνητικές συνέπειες για αυτά.
-Μαθητές και Γονείς θα υποχρεωθούν να μετακινούνται σε σχολεία σε μακρινότερες αποστάσεις.
Έχουμε επισημάνει πολλές φορές ότι η ακολουθούμενη πολιτική του υπουργείου με τις συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων και την αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα εκτός από τα παραπάνω δημιουργεί σοβαρές δυσχέρειες στην ομαλή εκπαιδευτική διαδικασία, εγκυμονεί κινδύνους για την ασφάλεια και υγιεινή μαθητών και εκπαιδευτικών, ενώ οδηγεί σε απώλεια και κλείσιμο σχολικών μονάδων. Ταυτόχρονα, η διαδικασία της κλήρωσης που εφαρμόζεται για την εγγραφή στις εισαγωγικές τάξεις των Πειραματικών Σχολείων έχει ως αποτέλεσμα την απώλεια του χαρακτήρα σχολείων γειτονιάς, ενώ αυτός θα έπρεπε να διατηρείται και να ισχυροποιείται για όλα τα σχολεία όλων των βαθμίδων και όλων των τύπων
Επειδή η επίλυση του προβλήματος στέγασης του 1ου Πειραματικού Σχολείου Θεσσαλονίκης με τη μεταφορά του στο 2ο ΔΣ Καλαμαριάς δημιουργεί προβλήματα στο 2ο και 4ο ΔΣ Καλαμαριάς και στις αντίστοιχες σχολικές κοινότητες.
Ερωτάται η αρμόδια Υπουργός:
- Προτίθεται να λύσει τα σοβαρά προβλήματα στέγασης που αντιμετωπίζει το 1ο Πειραματικό ΔΣ Θεσσαλονίκης (ενταγμένο στο ΑΠΘ) χωρίς να προκληθούν προβλήματα στην ομαλή εκπαιδευτική διαδικασία άλλων σχολείων και χωρίς να αναστατωθεί η ζωή των μαθητών και των γονέων/κηδεμόνων τους;
- Ποιος είναι ο ακριβής σχεδιασμός του υπουργείου για τα τρία προαναφερόμενα Δημοτικά Σχολεία;
- Θα επιμείνει στη συγχώνευση του 2ου και 4ου ΔΣ Καλαμαριάς παρά τις ισχυρές ενστάσεις που προβάλει το σύνολο της σχολικής κοινότητας;
Οι Ερωτώντες Βουλευτές
Νοτοπούλου Κατερίνα
Βέττα Καλλιόπη
Γιαννούλης Χρήστος
Δούρου Ρένα
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
Μπάρκας Κώστας
Τσαπανίδου Πόπη
Κ. Νοτοπούλου: Καμία αλλαγή δεν μπορεί να γίνεται και να σχεδιάζεται ερήμην της εκπαιδευτικής κοινότητας - Συνάντηση με γονείς και εκπαιδευτικούς στην Καλαμαριά
Συνάντηση με γονείς και εκπροσώπους του Συλλόγου Γονέων και κηδεμόνων του 2ου Γυμνασίου Καλαμαριάς, είχε η βουλεύτρια Α’ Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Κατερίνα Νοτοπούλου, με αφορμή τη μεγάλη αναστάτωση που έχει δημιουργηθεί από την αιφνίδια απόφαση του Υπουργείου Παιδείας να χαρακτηρίσει ως Πειραματικά σχολεία σε διασύνδεση μεταξύ τους το 2ο Γυμνάσιο και 2ο Λύκειο Καλαμαριάς, καθώς και το 1ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης με το 2ο Γυμνάσιο Καλαμαριάς.
Ενώ για τους μαθητές των Α΄και Β΄ τάξεων Γυμνασίου και Λυκείου προβλέπεται η εγγραφή τους κανονικά στις επόμενες τάξεις για τη σχολική χρονιά 2025-2026, για την εγγραφή των μαθητών της Γ΄ Γυμνασίου στην Α΄ Λυκείου προβλέφθηκε κλήρωση μεταξύ των αιτούντων μαθητών, με δικαίωμα αίτησης από μαθητές και από άλλα Γυμνάσια με αποτέλεσμα 40 μαθητές που φοιτούν μέχρι σήμερα στο 2ο Γυμνάσιο Καλαμαριάς, να έχουν μείνει εκτός κλήρωσης και να πρέπει να διαμοιραστούν σε άλλα σχολεία του Δήμου. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα την όξυνση του προβλήματος καθώς διαταράσσεται η συνέχεια του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος και της εκπαιδευτικής διαδικασίας, θα πρέπει να αυξηθεί ο αριθμός των μαθητών ανα τάξη στα σχολεία όπου θα γίνουν δεκτοί οι μαθητές, ενώ οι μαθητές θα πρέπει να διανύουν μεγάλη απόσταση αφού χάνεται επί της ουσίας το σχολείο της γειτονιάς.
Η Κατερίνα Νοτοπούλου συμμεριζόμενη την αγωνία των γονιών διαβεβαίωσε πως θα αναλάβει επιπλέον πρωτοβουλίες τόσο σε κοινοβουλευτικό επίπεδο όσο και εκτός Βουλής προκειμένου να διεκδικήσει το δίκαιο αίτημα για αυτοδίκαιη εγγραφή των μαθητών της Γ΄Γυμνασίου, στην Α’ Λυκείου του διασυνδεόμενου 2ου νέου Πειραματικού Λυκείου Καλαμαριάς.
Επιπλέον, δήλωσε πως η διαδικασία κλήρωσης για την εγγραφή στις εισαγωγικές τάξεις των πειραματικών σχολείων, ως πρακτική που έχει ως αποτέλεσμα την απώλεια του χαρακτήρα σχολείων γειτονιάς εγείρει σοβαρά ζητήματα, απώλεια του χαρακτήρα σχολείων γειτονιάς, ψυχολογικη επιβάρυνση των μαθητών υπο το άγχος της κλήρωσης ,θέμα το οποίο θέτουν και με ερώτησή τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ προς την Υπουργό Παιδείας.
Η βουλεύτρια του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ βρίσκεται στο πλευρό των μαθητών, γονιών και εκπαιδευτικών και θα συνεχίσει να διεκδικεί το δίκαιο αίτημά τους.
Η Κατερίνα Νοτοπούλου είχε ακόμη συνάντηση με το σύλλογο διδασκόντων του 2ου δημοτικού σχολείου Καλαμαριάς και με εκπροσώπους του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων, μετά την αναστάτωση που έχει προκληθεί εξαιτίας της φημολογούμενης συγχώνευσης του 2ου και 4ου Δημοτικού Σχολείου Καλαμαριάς, της μετεγκατάστασής του στο κτίριο του 4ου δημοτικού που ήδη έχει συγχωνευτεί με άλλο δημοτικό σχολείο πριν από μερικά χρόνια και της μετεγκατάστασης του 1ου Πειραματικού Σχολείου του Δήμου Θεσσαλονίκης στο κτίριο του 2ου Δημοτικού Καλαμαριάς χωρίς καμία ενημέρωση των εκπαιδευτικών και τον γονέων.
Συζητήθηκαν οι προβληματισμοί τόσο των εκπαιδευτικών όσο και τον γονέων καθώς και τα προβλήματα που θα προκύψουν αν επιβεβαιωθούν τα σενάρια μετεγκατάστασης του 1ου Πειραματικού στο χώρο όπου λειτουργεί το 2ο δημοτικό σχολείο Καλαμαριάς.
Ένα τέτοιο ενδεχόμενο προκαλεί την αγωνία των γονέων ως προς την πιθανότητα εξαναγκασμού των παιδιών να αλλάξουν σχολικό περιβάλλον ή και να συγχωνευτούν τα τμήματα σε υπεράριθμα σε ένα ήδη 18θεσιο δημοτικό σχολείο με ότι αυτό συνεπάγεται για την εύρυθμη λειτουργία του. Οι όποιες ενέργειες φαίνεται πως δρομολογούνται χωρίς διαβούλευση με τις εμπλεκόμενες πλευρές και χωρίς σαφή σχεδιασμό.
Τα κτιριακά ζητήματα των σχολείων της Θεσσαλονίκης παραμένουν άλυτα για χρόνια, χάνονται πόροι και χρόνος με αποτέλεσμα την επιβάρυνση του εκπαιδευτικού έργου. Στο 1ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης είναι μεγάλα τα προβλήματα σχετικά με το κτιριακό που αντιμετωπίζουν εκπαιδευτικοί και μαθητές και απαιτείται άμεσα λύση.
Οι βιώσιμες λύσεις προϋποθέτουν συμμετοχή της εκπαιδευτικής κοινότητας και των εμπλεκόμενων μερών στη διαμόρφωσή τους.
Η Κατερίνα Νοτοπούλου δήλωσε πως καμία αλλαγή δεν μπορεί να γίνεται και να σχεδιάζεται ερήμην της εκπαιδευτικής κοινότητας. Η πολιτική που εφαρμόζει η κυβέρνηση της ΝΔ στο δημόσιο σχολείο είναι απαξίωση του δημόσιου σχολείου, στοχοποίηση των εκπαιδευτικών, ιδιωτικοποίηση. Οι συγχωνεύσεις, το κλείσιμο σχολείων, τα υπεράριθμα τμήματα, η έλλειψη διαβούλευσης σε σχέση με τις αλλαγές υπηρετούν μόνο την περαιτέρω υποβάθμιση της δημόσιας παιδείας.
Δήλωσε ακόμη, πως θα αναλάβει κάθε πρωτοβουλία για εξαντλητική διαβούλευση σε σχέση με επικείμενες αλλαγές, για να διασφαλιστεί η ομαλή λειτουργία όλων των προαναφερόμενων σχολείων, η επίλυση των κτιριακών τους ζητημάτων και η στήριξη των μαθητών και των εκπαιδευτικών.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
2ος Πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός: Βγήκε η προκήρυξη - Αιτήσεις από 29/4 έως 14/5
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 7/05
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ