Φοιτητές
Το ερώτημα που τίθεται είναι: μπορεί το ελληνικό πανεπιστήμιο να λειτουργήσει ως φορέας ευκαιριών ή θα καταλήξει να αποκλείει τους πιο ευάλωτους;

Η απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει σε οριζόντιες διαγραφές φοιτητών που έχουν υπερβεί το όριο φοίτησης προκαλεί έντονες αντιδράσεις, τόσο στους φοιτητές όσο και στους πανεπιστημιακούς καθηγητές. Η πίεση που νιώθουν οι φοιτητές για να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους μεταφέρεται πλέον στους διδάσκοντες, οι οποίοι τονίζουν την ανάγκη στήριξης των νέων και προσαρμοσμένων κριτηρίων για την ολοκλήρωση των σπουδών.

Οι Θέσεις των Πανεπιστημιακών Καθηγητών

Οι καθηγητές της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Κρήτης, όπως και πολλοί άλλοι στα ελληνικά ΑΕΙ, εκφράζουν την αντίθεσή τους στις οριζόντιες διαγραφές φοιτητών, υπογραμμίζοντας ότι η απόφαση αυτή παραβλέπει τις ιδιαιτερότητες κάθε σχολής και τις διαφορετικές συνθήκες που μπορεί να αντιμετωπίζει κάθε φοιτητής.

Σε ψήφισμά τους, τονίζουν ότι:

  • Μεγάλος αριθμός φοιτητών παραμένει ενεργός, συμμετέχοντας σε μαθήματα και επιτυγχάνοντας στις εξετάσεις. Η πορεία αυτών των φοιτητών δείχνει ότι, με τον απαραίτητο χρόνο, μπορούν να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους.
  • Υπάρχει, ωστόσο, ένας αριθμός φοιτητών που έχει εγκαταλείψει τη φοίτηση, γεγονός που απαιτεί εξατομικευμένη προσέγγιση για την αξιολόγηση των δυνατοτήτων τους.

Οι πανεπιστημιακοί καλούν το Υπουργείο Παιδείας να μην αφαιρέσει από τα ιδρύματα την ευθύνη καθορισμού των κριτηρίων αποφοίτησης. Υπογραμμίζουν ότι οι ακαδημαϊκοί, ως δημόσιοι λειτουργοί, έχουν την απαραίτητη γνώση των εκπαιδευτικών απαιτήσεων για να αποφασίσουν σχετικά με την πρόοδο των φοιτητών.

Οι πρυτάνεις των πανεπιστημίων έχουν ήδη ζητήσει από τον υπουργό να βρεθεί μια δίκαιη λύση, προκειμένου να προστατευτούν οι φοιτητές που αντιμετωπίζουν αντικειμενικές δυσκολίες, όπως οικονομικά προβλήματα, οικογενειακές υποχρεώσεις ή προβλήματα υγείας.

Από την άλλη, τα ΑΕΙ έχουν ενημερώσει τους φοιτητές να συμμετάσχουν ενεργά στις εξεταστικές και να εντείνουν τις προσπάθειές τους για την απόκτηση πτυχίου. Αυτό αναδεικνύει την ευθύνη των ίδιων των φοιτητών να αξιοποιήσουν τις ευκαιρίες που τους δίνονται.

Οι οριζόντιες διαγραφές, σύμφωνα με τους πανεπιστημιακούς, δεν αποτελούν αντικειμενική μέθοδο αξιολόγησης της ακαδημαϊκής πορείας. Όπως αναφέρεται στο ψήφισμα της Ιατρικής Σχολής Κρήτης, οι αποφάσεις για τις διαγραφές πρέπει να λαμβάνουν υπόψη:

  • Τις ιδιαιτερότητες κάθε προγράμματος σπουδών.
  • Τις προσωπικές και κοινωνικές συνθήκες κάθε φοιτητή.

Οι διαγραφές φοιτητών, αν δεν αντιμετωπιστούν με προσοχή, κινδυνεύουν να δημιουργήσουν κοινωνικές ανισότητες, στερώντας τη δυνατότητα από άτομα με πραγματικές δυνατότητες να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους.

Το ερώτημα που τίθεται είναι: μπορεί το ελληνικό πανεπιστήμιο να λειτουργήσει ως φορέας ευκαιριών ή θα καταλήξει να αποκλείει τους πιο ευάλωτους;

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

αυτοκίνητο
Μαζικές ανακλήσεις αυτοκινήτων στην Ελλάδα - Πάνω από 11.000 οχήματα στο μικροσκόπιο
Ford, Renault, Toyota και Lexus καλούν ιδιοκτήτες για άμεσο τεχνικό έλεγχο λόγω ζητημάτων ασφάλειας
Μαζικές ανακλήσεις αυτοκινήτων στην Ελλάδα - Πάνω από 11.000 οχήματα στο μικροσκόπιο
«έξυπνες» κάμερες
Αττική: Ξεκίνησε η εγκατάσταση «έξυπνων» καμερών για οδική ασφάλεια – Πως θα στέλνουν τα πρόστιμα
Οι πρώτες επτά κάμερες τέθηκαν σε λειτουργία, ενώ έως τον Φεβρουάριο θα έχουν εγκατασταθεί άλλες 44 σε κεντρικές αρτηρίες της Αττικής
Αττική: Ξεκίνησε η εγκατάσταση «έξυπνων» καμερών για οδική ασφάλεια – Πως θα στέλνουν τα πρόστιμα
γιαπωνεζα
Ιαπωνία: Γάμος με τεχνητή νοημοσύνη μέσω ChatGPT – «Μου έμαθε τι σημαίνει αγάπη»
Μια 32χρονη αντάλλαξε όρκους με ψηφιακό σύντροφο σε τελετή με VR, προκαλώντας συζητήσεις για τα όρια ανθρώπου και AI
Ιαπωνία: Γάμος με τεχνητή νοημοσύνη μέσω ChatGPT – «Μου έμαθε τι σημαίνει αγάπη»