Φοιτητές
Το ερώτημα που τίθεται είναι: μπορεί το ελληνικό πανεπιστήμιο να λειτουργήσει ως φορέας ευκαιριών ή θα καταλήξει να αποκλείει τους πιο ευάλωτους;

Η απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει σε οριζόντιες διαγραφές φοιτητών που έχουν υπερβεί το όριο φοίτησης προκαλεί έντονες αντιδράσεις, τόσο στους φοιτητές όσο και στους πανεπιστημιακούς καθηγητές. Η πίεση που νιώθουν οι φοιτητές για να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους μεταφέρεται πλέον στους διδάσκοντες, οι οποίοι τονίζουν την ανάγκη στήριξης των νέων και προσαρμοσμένων κριτηρίων για την ολοκλήρωση των σπουδών.

Οι Θέσεις των Πανεπιστημιακών Καθηγητών

Οι καθηγητές της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Κρήτης, όπως και πολλοί άλλοι στα ελληνικά ΑΕΙ, εκφράζουν την αντίθεσή τους στις οριζόντιες διαγραφές φοιτητών, υπογραμμίζοντας ότι η απόφαση αυτή παραβλέπει τις ιδιαιτερότητες κάθε σχολής και τις διαφορετικές συνθήκες που μπορεί να αντιμετωπίζει κάθε φοιτητής.

Σε ψήφισμά τους, τονίζουν ότι:

  • Μεγάλος αριθμός φοιτητών παραμένει ενεργός, συμμετέχοντας σε μαθήματα και επιτυγχάνοντας στις εξετάσεις. Η πορεία αυτών των φοιτητών δείχνει ότι, με τον απαραίτητο χρόνο, μπορούν να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους.
  • Υπάρχει, ωστόσο, ένας αριθμός φοιτητών που έχει εγκαταλείψει τη φοίτηση, γεγονός που απαιτεί εξατομικευμένη προσέγγιση για την αξιολόγηση των δυνατοτήτων τους.

Οι πανεπιστημιακοί καλούν το Υπουργείο Παιδείας να μην αφαιρέσει από τα ιδρύματα την ευθύνη καθορισμού των κριτηρίων αποφοίτησης. Υπογραμμίζουν ότι οι ακαδημαϊκοί, ως δημόσιοι λειτουργοί, έχουν την απαραίτητη γνώση των εκπαιδευτικών απαιτήσεων για να αποφασίσουν σχετικά με την πρόοδο των φοιτητών.

Οι πρυτάνεις των πανεπιστημίων έχουν ήδη ζητήσει από τον υπουργό να βρεθεί μια δίκαιη λύση, προκειμένου να προστατευτούν οι φοιτητές που αντιμετωπίζουν αντικειμενικές δυσκολίες, όπως οικονομικά προβλήματα, οικογενειακές υποχρεώσεις ή προβλήματα υγείας.

Από την άλλη, τα ΑΕΙ έχουν ενημερώσει τους φοιτητές να συμμετάσχουν ενεργά στις εξεταστικές και να εντείνουν τις προσπάθειές τους για την απόκτηση πτυχίου. Αυτό αναδεικνύει την ευθύνη των ίδιων των φοιτητών να αξιοποιήσουν τις ευκαιρίες που τους δίνονται.

Οι οριζόντιες διαγραφές, σύμφωνα με τους πανεπιστημιακούς, δεν αποτελούν αντικειμενική μέθοδο αξιολόγησης της ακαδημαϊκής πορείας. Όπως αναφέρεται στο ψήφισμα της Ιατρικής Σχολής Κρήτης, οι αποφάσεις για τις διαγραφές πρέπει να λαμβάνουν υπόψη:

  • Τις ιδιαιτερότητες κάθε προγράμματος σπουδών.
  • Τις προσωπικές και κοινωνικές συνθήκες κάθε φοιτητή.

Οι διαγραφές φοιτητών, αν δεν αντιμετωπιστούν με προσοχή, κινδυνεύουν να δημιουργήσουν κοινωνικές ανισότητες, στερώντας τη δυνατότητα από άτομα με πραγματικές δυνατότητες να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους.

Το ερώτημα που τίθεται είναι: μπορεί το ελληνικό πανεπιστήμιο να λειτουργήσει ως φορέας ευκαιριών ή θα καταλήξει να αποκλείει τους πιο ευάλωτους;

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 14/9

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

sakis rouvas
Ποιοι είναι οι ηθοποιοί πίσω από τις φωνές των αγαπημένων μας κινουμένων σχεδίων;
Πόσες φορές βλέποντας μια παιδική ταινία ή σειρά μεταγλωττισμένη στα ελληνικά δεν σκεφτήκατε: "Αυτή η φωνή μου είναι γνώριμη";
Ποιοι είναι οι ηθοποιοί πίσω από τις φωνές των αγαπημένων μας κινουμένων σχεδίων;
skylos
Αύξηση διαζυγίων και κατοικίδια: Ποιος κρατάει τον σκύλο;
Όταν ένα ζευγάρι χωρίζει, πέρα από την κατανομή της περιουσίας, τη διατροφή και την επιμέλεια των παιδιών, συχνά προκύπτει και ένα άλλο ζήτημα: ποιος...
Αύξηση διαζυγίων και κατοικίδια: Ποιος κρατάει τον σκύλο;