Thumbnail
Η εφαρμογή αυτής της διάταξης θα προκαλέσει σοβαρές αδικίες και ανισότητες, καθώς αντιμετωπίζει όλα τα τμήματα και γνωστικά αντικείμενα με τον ίδιο τρόπο, παραγνωρίζοντας τις διαφορετικές ανάγκες και δυσκολίες των φοιτητών

Οι καθηγητές Μαθηματικών από τα Πανεπιστήμια της χώρας εκφράζουν έντονη αντίθεση στις διαγραφές φοιτητών που υπερβαίνουν τα όρια φοίτησης, σύμφωνα με το Άρθρο 76 του Ν. 4957/2022.

Θεωρούν ότι η εφαρμογή αυτής της διάταξης θα προκαλέσει σοβαρές αδικίες και ανισότητες, καθώς αντιμετωπίζει όλα τα τμήματα και γνωστικά αντικείμενα με τον ίδιο τρόπο, παραγνωρίζοντας τις διαφορετικές ανάγκες και δυσκολίες των φοιτητών.

Οι καθηγητές ζητούν την άμεση απόσυρση του άρθρου, προκειμένου να προστατευτεί η ποιότητα της εκπαίδευσης και η αξιοπιστία των δημόσιων ΑΕΙ.

Η ανακοίνωση των καθηγητών Μαθηματικών

Σχετικά με το Άρθρο 76, του Ν. 4957/2022, περί “διαγραφής των φοιτητριών/ών που υπερβαίνουν το ανώτατο όριο φοίτησης ν+2 έτη”, θα θέλαμε να επισημάνουμε τα ακόλουθα:

1. Ο οριζόντιος τρόπος με τον οποίο η συγκεκριμένη διάταξη αντιμετωπίζει όλα τα διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα, διαφορετικά ΑΕΙ, διαφορετικά Τμήματα και, κυρίως, διαφορετικές κατηγορίες φοιτητριών/ών έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία αδικιών και ανισοτήτων.

Η διάταξη δεν αναφέρει το κριτήριο με το οποίο επελέγησαν τα ν+2 έτη αντί κάποιου άλλου ορίου, καθώς και το όφελος από τις επιδιωκόμενες διαγραφές φοιτητριών/ών.

2. Η συγκεκριμένη διάταξη φέρνει τεράστια αναστάτωση στη λειτουργία των ΑΕΙ λόγω:

Των έκτακτων εξεταστικών περιόδων και αντίστοιχων μέτρων, στα οποία πολλά Τμήματα θα καταφύγουν, προκειμένου να βοηθήσουν τις/τους φοιτήτριες/ές που κινδυνεύουν με διαγραφή.

Της εύλογης πίεσης που θα εξασκηθεί από τις/τους διαγραφόμενες/ους φοιτήτριες/ές προς τις Διοικήσεις των Τμημάτων, που θα εκδώσουν την πράξη διαγραφής τους, αλλά και προς όλα τα μέλη ΔΕΠ.

Της μετατροπής του ρόλου των ακαδημαϊκών δασκάλων, οι οποίοι, αντί να ασχολούνται με την εκπαίδευση των φοιτητριών/ών τους, καλούνται να λάβουν αντι-ακαδημαϊκές και μη-τεκμηριωμένες αποφάσεις για το μέλλον τους.

Όλα τα προηγούμενα θα επιδράσουν αρνητικά στην εκπαιδευτική διαδικασία, υποβαθμίζοντας τελικά το επίπεδο των σπουδών, ενώ θα έχουν (και) αρνητικές επιπτώσεις στις σχέσεις μεταξύ διδασκόντων και διδασκομένων.

3. Ειδικότερα για τα (τετραετούς φοίτησης) Τμήματα Μαθηματικών της Χώρας, ο μέσος όρος αποφοίτησης ξεπερνάει τα 6.5 έτη. Αν εφαρμοζόταν η συγκεκριμένη διάταξη, με επίσημα στοιχεία από τις Μονάδες Διασφάλισης Ποιότητας (ΜΟ.ΔΙ.Π.) των Ιδρυμάτων, περισσότεροι του 50% των φοιτητριών/ών που πήραν το πτυχίο τους μεταξύ Σεπτεμβρίου 2023 και Σεπτεμβρίου 2024 δεν θα το είχαν επιτύχει γιατί θα είχαν προηγουμένως διαγραφεί.

Έτσι, η συγκεκριμένη διάταξη θα οδηγήσει εκτός ακαδημαϊκής εκπαίδευσης πολλές/ούς φοιτήτριες/ές υποβαθμίζοντας με αυτόν τον τρόπο το επιστημονικό δυναμικό της χώρας.

4. Τελικά, η συγκεκριμένη διάταξη:

Υποβαθμίζει το Δημόσιο Πανεπιστήμιο, το οποίο, παρά την ελλιπή χρηματοδότηση και στήριξή του από την Ελληνική Πολιτεία, προσφέρει, για σχεδόν δύο αιώνες, υψηλού επιπέδου εκπαίδευση, που αναγνωρίζεται (και) από τα Ιδρύματα της Αλλοδαπής, στα οποία οι απόφοιτες/οί του συνεχίζουν μεταπτυχιακές και διδακτορικές σπουδές. Πολλές/οί δε απόφοιτες/οι των Ελληνικών Δημόσιων Πανεπιστημίων ακολουθούν ακαδημαϊκή σταδιοδρομία σε Πανεπιστήμια της Αλλοδαπής.

Δημιουργεί ευνοϊκές προοπτικές για τα υπάρχοντα, καθώς και για τα υπό ίδρυση, ιδιωτικά κολλέγια, στα οποία ενδεχομένως θα καταφύγουν οι εν δυνάμει διαγραφείσες/φέντες φοιτήτριες/ές.

Για όλους τους παραπάνω λόγους, θεωρούμε ότι το Άρθρο 76, του Ν. 4957/2022, δεν λύνει κανένα από τα προβλήματα της Ανώτατης Εκπαίδευσης, αλλά δημιουργεί πολλά επιπρόσθετα, και για αυτό ζητάμε την απόσυρσή του.

Σωτήρης Νοτάρης Καθηγητής

Πρόεδρος του Τμήματος Μαθηματικών του ΕΚΠΑ

Ρωμανός-Διογένης Μαλικιώσης Καθηγητής

Πρόεδρος του Τμήματος Μαθηματικών του ΑΠΘ

Νίκος Τσάντας Καθηγητής

Πρόεδρος του Τμήματος Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Πατρών

Χάρης Παπαδόπουλος Καθηγητής

Πρόεδρος του Τμήματος Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων

Άλκης Τερσένοβ Καθηγητής

Πρόεδρος του Τμήματος Μαθηματικών και Εφαρμοσμένων Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Κρήτης

Μιχάλης Ανούσης Καθηγητής

Πρόεδρος του Τμήματος Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Αιγαίου

Νίκος Καραχάλιος Καθηγητής

Πρόεδρος του Τμήματος Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

Αντώνης Μπίσμπας Καθηγητής

Πρόεδρος του Τμήματος Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας

Μιχάλης Λουλάκης Καθηγητής

Διευθυντής του Τομέα Μαθηματικών της ΣΕΜΦΕ του ΕΜΠ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 19/10

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

δίπλωμα οδήγησης
Δίπλωμα οδήγησης: Έρχονται αλλαγές – Θα υπάρχει δοκιμαστική περίοδος για αρχάριους οδηγούς
Νέοι ευρωπαϊκοί κανόνες για τα διπλώματα οδήγησης – Στόχος η ενίσχυση της οδικής ασφάλειας
Δίπλωμα οδήγησης: Έρχονται αλλαγές – Θα υπάρχει δοκιμαστική περίοδος για αρχάριους οδηγούς
χαλκιδα
Διαμαρτυρία στη Χαλκίδα για την ασφάλεια των σχολείων μετά τα δύο περιστατικά ηλεκτροπληξίας και φωτιάς
Δυναμική κινητοποίηση στη Χαλκίδα: Γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί ζητούν ασφαλή σχολεία
Διαμαρτυρία στη Χαλκίδα για την ασφάλεια των σχολείων μετά τα δύο περιστατικά ηλεκτροπληξίας και φωτιάς
δένδιας
Ξεκάθαρες αποστάσεις Δένδια από Μητσοτάκη για τον Άγνωστο Στρατιώτη: "Το Μνημείο δεν είναι πεδίο πολιτικής αντιπαράθεσης"
Δένδιας «αδειάζει» Μητσοτάκη – «Το Μνημείο είναι σύμβολο ενότητας, όχι διχασμού»
Ξεκάθαρες αποστάσεις Δένδια από Μητσοτάκη για τον Άγνωστο Στρατιώτη: "Το Μνημείο δεν είναι πεδίο πολιτικής αντιπαράθεσης"
δασκαλα
Απαράδεκτο περιστατικό βίας στην Εύβοια: Διευθύντρια χτύπησε δασκάλα μπροστά σε μαθητές και σχολική σύμβουλο
Η διευθύντρια, σύμφωνα με τη ΔΟΕ, χτύπησε τη δασκάλα εντός του σχολικού χώρου, παρουσία μαθητών αλλά και της Σχολικής Συμβούλου, προκαλώντας σοκ στην...
Απαράδεκτο περιστατικό βίας στην Εύβοια: Διευθύντρια χτύπησε δασκάλα μπροστά σε μαθητές και σχολική σύμβουλο