Η Α' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης εξέδωσε ψήφισμα διαμαρτυρίας για την κλήση σε γραπτές εξηγήσεις εκπαιδευτικού από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΔΔΕ) Ανατολικής Θεσσαλονίκης, εξαιτίας της μη συμμετοχής της στην τηλεκπαίδευση κατά τη διάρκεια της κακοκαιρίας BORA. Η καταγγελία σημειώνει ότι η εκπαιδευτικός, η οποία είναι οργανωτική γραμματέας της ΕΛΜΕ, αντιμετώπισε πίεση για συμμετοχή σε τηλεκπαίδευση παρά τις δύσκολες συνθήκες και την απόφαση του Δήμου Θεσσαλονίκης να παραμείνουν κλειστά τα σχολεία.
Η ανακοίνωση της ΟΛΜΕ, στην οποία αναφέρεται η Α' ΕΛΜΕ, υπογραμμίζει ότι η τηλεκπαίδευση, που εφαρμόστηκε εκτάκτως κατά την πανδημία, δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία. Η Ομοσπονδία καταγγέλλει την έλλειψη ισότιμης πρόσβασης των μαθητών και εκπαιδευτικών σε τεχνολογικά μέσα, όπως και την υποκρισία της κυβέρνησης, που χρησιμοποιεί την τηλεκπαίδευση για να καλύψει τις ευθύνες της για τις ελλείψεις στα σχολεία.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση, η Διευθύντρια του 31ου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης προχώρησε σε αναφορά, ισχυριζόμενη ότι η εκπαιδευτικός αρνήθηκε να συμμετάσχει στην τηλεκπαίδευση. Παράλληλα, την προέτρεψε να προσέλθει στο σχολείο για να διδάξει, παρά την απόφαση για κλείσιμο των σχολικών μονάδων λόγω επικινδυνότητας. Είναι αξιοσημείωτο ότι η εν λόγω εκπαιδευτικός είχε τραυματιστεί σοβαρά στο παρελθόν από την πτώση καγκελόπορτας στο σχολείο, γεγονός που υπογραμμίζει την έλλειψη μέριμνας για την ασφάλεια στις σχολικές υποδομές.
Η Α' ΕΛΜΕ καταδικάζει την ταχύτητα με την οποία κινήθηκε η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ζητώντας εξηγήσεις από την εκπαιδευτικό μέσα σε μία μόλις ημέρα. Επιπλέον, θέτει ερωτήματα για την απουσία ανάλογης κινητοποίησης σε ζητήματα όπως τα κενά προσωπικού, οι ελλείψεις υποδομών και η ανεπαρκής χρηματοδότηση.
Η Ένωση εκπαιδευτικών τονίζει ότι τέτοιες πρακτικές δεν αποθαρρύνουν τους αγώνες της εκπαιδευτικής κοινότητας, η οποία συνεχίζει να υπερασπίζεται τα δικαιώματα των συναδέλφων και των μαθητών. Κλείνοντας, καλεί τους διευθυντές σχολείων να περιοριστούν στα καθήκοντα που ορίζονται από τον νόμο και να αποφεύγουν ενέργειες που υπερβαίνουν τις αρμοδιότητές τους, εκθέτοντάς τους και προκαλώντας ένταση.
Αναλυτικά
Για την πρόσκληση σε γραπτές εξηγήσεις συναδέλφισσας από την ΔΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης γιατί δεν συμμετείχε σε τηλεκπαίδευση
«Με αφορμή το πέρασμα της κακοκαιρίας BORA από πολλές περιοχές της Ελλάδας που δέχτηκαν ισχυρά πλήγματα και το κλείσιμο σχολικών μονάδων η κυβέρνηση επανέφερε το μέτρο της τηλεκπαίδευσης για εκπαιδευτικούς και μαθητές/τριες των συγκεκριμένων περιοχών.
Η ΟΛΜΕ έχει επανειλημμένα τοποθετηθεί για το ζήτημα της τηλεκπαίδευσης. Τη περίοδο της πανδημίας και της εγκληματικής πολιτικής του Υπουργείου των κλειστών σχολείων για περίπου 2 χρόνια, σταθήκαμε δίπλα στους στις μαθητές/τριες μας και στις οικογένειές τους και αξιοποιήσαμε κάθε πρόσφορο μέσο για να διατηρηθεί η επαφή με τη σχολική ζωή. Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου από τότε μέχρι και σήμερα, δε δημιούργησε καμία προϋπόθεση για την ισότιμη συμμετοχή όλων των μαθητών/τριών στην τηλεκπαίδευση.
Αντίθετα χρησιμοποιεί την τηλεκπαίδευση προκειμένου να κρύψει τις τεράστιες ευθύνες της για τη διακοπή της δια ζώσης εκπαιδευτικής διαδικασίας λόγω της ακαταλληλότητας των σχολικών κτηρίων, των υποδομών συνολικά, των ελλείψεων σε προσωπικό (π.χ. Γαύδος) ακόμα και ως μέσο καταστολής των αγωνιζόμενων μαθητών/τριών.
Η τηλεκπαίδευση δεν μπορεί να αντικαταστήσει την δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία, όπως αποδείχθηκε και την περίοδο της πανδημίας.
Η τακτική του Υπουργείου να ενημερώνει με ένα email την προηγούμενη ημέρα το βράδυ εκπαιδευτικούς και μαθητές/τριες ότι την επόμενη ημέρα θα γίνει τηλεκπαίδευση αγγίζει τα όρια της γελοιότητας. Η προετοιμασία του εκπαιδευτικού υλικού και του σχεδίου μαθήματος προσαρμοσμένα στην εξ αποστάσεως διδασκαλία είναι αδύνατη να πραγματοποιηθεί μέσα σε μια νύχτα. Είναι προκλητικό να καλούνται οι συνάδελφοι/-ισσες να μπουν σε μια τέτοια διαδικασία, πόσο μάλλον όταν οι ίδιοι/ες αλλά και οι οικογένειες των μαθητών/τριών έχουν χτυπηθεί από τα καιρικά φαινόμενα (κατεστραμμένα σπίτια, διακοπές ρεύματος, σύνδεση στο Internet κλπ).
Είναι προφανές ότι δεν πρόκειται ούτε καν για τηλεκπαίδευση απλά για τηλε-απασχόληση που ικανοποιεί τα επικοινωνιακά κόλπα της κυβέρνησης.
Σε περίοδο κακοκαιρίας είναι επίσης προφανές ότι οι συνάδελφοι/-ισσες που επιθυμούν να χρησιμοποιήσουν τον εξοπλισμό των σχολικών μονάδων δεν μπορούν να το κάνουν αφού η πρόσβαση προς τα σχολεία μπορεί να είναι δύσκολη ή επικίνδυνη.»
Όλα τα παραπάνω αποτελούν μέρος της ανακοίνωσης της ΟΛΜΕ που έστειλε η Α’ ΕΛΜΕ για την τηλεκπαίδευση στα σχολεία στις 6/12. Σε όλα αυτά η απάντηση της Διευθύντριας του 31ου Γυμνασίου ήταν να αποστείλει έγγραφη αναφορά στη ΔΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης, ότι μία εκπαιδευτικός (Μαρία Παπαγιάννη, οργανωτική γραμματέας της ΕΛΜΕ) δεν συμμετείχε στην τηλεκπαίδευση τη Δευτέρα 2/12, γιατί, όπως αναφέρει συγκεκριμένα, «αρνήθηκε να πάρει μέρος». Μάλιστα παρότρυνε την συναδέλφισσα να πάει στο σχολείο για να κάνει τη δουλειά της εφόσον δεν διαθέτει τα απαραίτητα μέσα, αφού κατά τα λεγόμενά της το σχολείο είναι ασφαλές. Εγγυήθηκε δηλαδή την ασφάλεια της εκπαιδευτικού παρακάμπτοντας την απόφαση του Δήμου Θεσσαλονίκης να κλείσει με ευθύνη του τα σχολεία ακριβώς για την ασφάλεια μαθητών και εκπαιδευτικών. Να σημειώσουμε ότι η συγκεκριμένη εκπαιδευτικός έχει υποστεί η ίδια τις ελλείψεις και τις παραλείψεις στην ασφάλεια των σχολείων, όταν πριν λίγα χρόνια έπεσε πάνω της η καγκελόπορτα της αυλής του σχολείου με αποτέλεσμα τον σοβαρό τραυματισμό της. Μάλιστα η βιασύνη της Διευθύντριας ΔΔΕ Ανατολικής ήταν τόσο μεγάλη, που μέσα σε μία ημέρα από την αναφορά της διευθύντριας του σχολείου έστειλε έγγραφο στην συναδέλφισσα εκπαιδευτικό, ώστε να δοθούν γραπτές διευκρινίσεις.
Αλήθεια, γιατί δεν εμφανίζουν τέτοια αντανακλαστικά με όλα αυτά που συμβαίνουν στα σχολεία (κενά που υπάρχουν ακόμη και σήμερα, σχολεία που ρημάζουν, την έλλειψη χρηματοδότησης κ.α.);
Τέτοια τερτίπια δεν μας τρομάζουν, καθώς εμείς ήμασταν αυτοί που μόνοι μας στην κυριολεξία αντιμετωπίσαμε όλα τα προβλήματα στην περίοδο της πανδημίας και τις επιπτώσεις τους μέχρι σήμερα και για αυτό είμαστε υπερήφανοι.
Σε αυτόν τον δρόμο θα συνεχίσουμε υπερασπιζόμενοι τα δικαιώματα των συναδέλφων και των μαθητών μας
Υστερόγραφο: Πόσο νόμιμο είναι να καλούνται οι εκπαιδευτικοί να πάνε στα σχολεία που έκλεισε ο Δήμος γιατί δεν μπορούσε να διασφαλίσει την ασφάλεια των εκπαιδευτικών και των μαθητών;
Καλούμε τους συναδέλφους διευθυντές και διευθύντριες να περιορίζονται στα υπηρεσιακά τους νόμιμα καθήκοντα και ευθύνες και να μην υπερβαίνουν των αρμοδιοτήτων τους αφού πολύ συχνά αποδεικνύονται έκθετοι.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 13/01
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση