Thumbnail
«Το Άρθρο 76, του Ν. 4957/2022, δεν λύνει κανένα από τα προβλήματα της Ανώτατης Εκπαίδευσης, αλλά δημιουργεί πολλά επιπρόσθετα, και για αυτό ζητάμε την απόσυρσή του»

Οι Πρόεδροι των Τμημάτων Μαθηματικών των ΑΕΙ στέλνουν ανακοίνωση σχετικά με τις επικείμενες διαγραφές φοιτητριών/ών και τον αντίκτυπο που έχουν στα Δημόσια πανεπιστήμια.

«Η απόφαση αυτή επιδρά  αρνητικά στην εκπαιδευτική διαδικασία, υποβαθμίζοντας τελικά το επίπεδο των σπουδών, ενώ θα έχουν (και) αρνητικές επιπτώσεις στις σχέσεις μεταξύ διδασκόντων και διδασκομένων», συμπληρώνουν οι Πρόεδροι.                                         

Ολόκληρη η ανακοίνωση:

Σχετικά με το Άρθρο 76, του Ν. 4957/2022, περί “διαγραφής των φοιτητριών/ών που υπερβαίνουν το ανώτατο όριο φοίτησης ν+2 έτη”, θα θέλαμε να επισημάνουμε τα ακόλουθα:

  1. Ο οριζόντιος τρόπος με τον οποίο η συγκεκριμένη διάταξη αντιμετωπίζει όλα τα διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα, διαφορετικά ΑΕΙ, διαφορετικά Τμήματα και, κυρίως, διαφορετικές κατηγορίες φοιτητριών/ών έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία αδικιών και ανισοτήτων. Η διάταξη δεν αναφέρει το κριτήριο με το οποίο επελέγησαν τα ν+2 έτη αντί κάποιου άλλου ορίου, καθώς και το όφελος από τις επιδιωκόμενες διαγραφές φοιτητριών/ών.
  2. Η συγκεκριμένη διάταξη φέρνει τεράστια αναστάτωση στη λειτουργία των ΑΕΙ λόγω:
  • Των έκτακτων εξεταστικών περιόδων και αντίστοιχων μέτρων, στα οποία πολλά Τμήματα θα καταφύγουν, προκειμένου να βοηθήσουν τις/τους φοιτήτριες/ές που κινδυνεύουν με διαγραφή.
  • Της εύλογης πίεσης που θα εξασκηθεί από τις/τους διαγραφόμενες/ους φοιτήτριες/ές  προς τις Διοικήσεις των Τμημάτων, που θα εκδώσουν την πράξη διαγραφής τους, αλλά και προς όλα τα μέλη ΔΕΠ.
  • Της μετατροπής του ρόλου των ακαδημαϊκών δασκάλων, οι οποίοι, αντί να ασχολούνται με την εκπαίδευση των φοιτητριών/ών τους, καλούνται να λάβουν αντι-ακαδημαϊκές και μη-τεκμηριωμένες αποφάσεις για το μέλλον τους.

Όλα τα προηγούμενα θα επιδράσουν αρνητικά στην εκπαιδευτική διαδικασία, υποβαθμίζοντας τελικά το επίπεδο των σπουδών, ενώ θα έχουν (και) αρνητικές επιπτώσεις στις σχέσεις μεταξύ διδασκόντων και διδασκομένων.                                                   

  1. Ειδικότερα για τα (τετραετούς φοίτησης) Τμήματα Μαθηματικών της Χώρας, ο μέσος όρος αποφοίτησης ξεπερνάει τα 6.5 έτη. Αν εφαρμοζόταν η συγκεκριμένη διάταξη, με επίσημα στοιχεία από τις Μονάδες Διασφάλισης Ποιότητας (ΜΟ.ΔΙ.Π.) των Ιδρυμάτων, περισσότεροι του 50% των φοιτητριών/ών που πήραν το πτυχίο τους μεταξύ Σεπτεμβρίου 2023 και Σεπτεμβρίου 2024 δεν θα το είχαν επιτύχει γιατί θα είχαν προηγουμένως διαγραφεί. Έτσι, η συγκεκριμένη διάταξη θα οδηγήσει εκτός ακαδημαϊκής εκπαίδευσης πολλές/ούς φοιτήτριες/ές υποβαθμίζοντας με αυτόν τον τρόπο το επιστημονικό δυναμικό της χώρας.
  2. Τελικά, η συγκεκριμένη διάταξη:
  • Υποβαθμίζει το Δημόσιο Πανεπιστήμιο, το οποίο, παρά την ελλιπή χρηματοδότηση και στήριξή του από την Ελληνική Πολιτεία, προσφέρει, για σχεδόν δύο αιώνες, υψηλού επιπέδου εκπαίδευση, που αναγνωρίζεται (και) από τα Ιδρύματα  της Αλλοδαπής, στα οποία οι απόφοιτες/οί του συνεχίζουν μεταπτυχιακές και διδακτορικές σπουδές. Πολλές/οί δε απόφοιτες/οι των Ελληνικών Δημόσιων Πανεπιστημίων ακολουθούν ακαδημαϊκή σταδιοδρομία σε Πανεπιστήμια της Αλλοδαπής.
  • Δημιουργεί ευνοϊκές προοπτικές για τα υπάρχοντα, καθώς και για τα υπό ίδρυση, ιδιωτικά κολλέγια, στα οποία ενδεχομένως θα καταφύγουν οι εν δυνάμει διαγραφείσες/φέντες φοιτήτριες/ές.

Για όλους τους παραπάνω λόγους, θεωρούμε ότι το Άρθρο 76, του Ν. 4957/2022, δεν λύνει κανένα από τα προβλήματα της Ανώτατης Εκπαίδευσης, αλλά δημιουργεί πολλά επιπρόσθετα, και για αυτό ζητάμε την απόσυρσή του.

Σωτήρης Νοτάρης

Καθηγητής

Πρόεδρος του Τμήματος Μαθηματικών του ΕΚΠΑ

Ρωμανός-Διογένης Μαλικιώσης

Καθηγητής

Πρόεδρος του Τμήματος Μαθηματικών του ΑΠΘ

Νίκος Τσάντας

Καθηγητής

Πρόεδρος του Τμήματος Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Πατρών

Χάρης Παπαδόπουλος

Καθηγητής

Πρόεδρος του Τμήματος Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων

Άλκης Τερσένοβ

Καθηγητής

Πρόεδρος του Τμήματος Μαθηματικών και Εφαρμοσμένων Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Κρήτης

Μιχάλης Ανούσης

Καθηγητής

Πρόεδρος του Τμήματος Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Αιγαίου

Νίκος Καραχάλιος

Καθηγητής

Πρόεδρος του Τμήματος Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

Αντώνης Μπίσμπας

Καθηγητής

Πρόεδρος του Τμήματος Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας

Μιχάλης Λουλάκης

Καθηγητής

Διευθυντής του Τομέα Μαθηματικών της ΣΕΜΦΕ του ΕΜΠ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

«Θέλω να πατήσω ένα κουμπί και να εξαφανίσω τους τουρίστες» – Η αίσθηση της έλλειψης χώρου στην Αθήνα

Προσοχή! Νέο κύμα καύσωνα από σήμερα Κυριακή με διάρκεια και κινδύνους – Ποιες περιοχές θα «καούν»

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 14/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

texnikes anapnois
Tεχνικές αναπνοής: Ένα εναλλακτικό μονοπάτι για ψυχική ισορροπία
Oι τεχνικές αναπνοής έχουν αναδειχθεί ως μια φυσική, προσιτή και αποτελεσματική μέθοδος για την αντιμετώπιση του στρες και άλλων ψυχοσωματικών...
Tεχνικές αναπνοής: Ένα εναλλακτικό μονοπάτι για ψυχική ισορροπία
istoria
Όταν τα επίθετα μιλούν... τουρκικά: Πώς το όνομά σου φανερώνει επάγγελμα και παρελθόν
Όταν το επίθετο αποκαλύπτει το επάγγελμα των προγόνων: Μια γλωσσική διαδρομή από τα οθωμανικά χρόνια
Όταν τα επίθετα μιλούν... τουρκικά: Πώς το όνομά σου φανερώνει επάγγελμα και παρελθόν
pneumonia
Η ατμοσφαιρική ρύπανση μπορεί να προκαλέσει καρκίνο του πνεύμονα, ακόμα και σε μη καπνιστές
Σύμφωνα με διεθνή μελέτη που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό Nature, η ρύπανση του αέρα αποτελεί βασικό παράγοντα πρόκλησης καρκίνου στους...
Η ατμοσφαιρική ρύπανση μπορεί να προκαλέσει καρκίνο του πνεύμονα, ακόμα και σε μη καπνιστές
ypologistis
10 λόγοι που αποδεικνύουν ότι η ιστοσελίδα είναι απαραίτητη για κάθε σύγχρονη επιχείρηση
Παρότι ορισμένοι επαγγελματίες εξακολουθούν να αμφιβάλλουν για τη χρησιμότητα μιας ιστοσελίδας, η αλήθεια είναι πως η απουσία της ισοδυναμεί με...
10 λόγοι που αποδεικνύουν ότι η ιστοσελίδα είναι απαραίτητη για κάθε σύγχρονη επιχείρηση