ιδιωτικα
Fwd: Συγκεντρωτισμός στη διαμόρφωση του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας από ΥΠΑΙΘΑ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ (Πανελλαδικής) ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΩΝ

Με ανακοίνωση που αποστέλλει στο alfavita.gr, η Πανελλαδική Συσπείρωση Πανεπιστημιακών εξαπολύει πυρά κατά του πολυνομοσχέδιου-σκούπα τους υπουργείου Παιδείας  σημειώνοντας ότι δρομολογεί τις προϋποθέσεις δραματικής συρρίκνωσης και πλήρους ιδιωτικοποίησης της ανώτατης εκπαίδευσης.

Η Πανελλαδική Συσπείρωση Πανεπιστημιακών καλεί το διδακτικό προσωπικό και τα όργανα διοίκησης των πανεπιστημίων να μην ευτελίσουν το ρόλο τους και να αντιταχθούν στις πρωτοβουλίες συρρίκνωσης της ανώτατης εκπαίδευσης που θα επιχειρηθούν.

Η ανακοίνωση

Το υπό ψήφιση Σχέδιο Νόμου «σκούπα» για τις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας Θρησκευμάτων και Αθλητισμού (ΥΠΑΙΘΑ) δρομολογεί τις προϋποθέσεις δραματικής συρρίκνωσης και πλήρους ιδιωτικοποίησης της ανώτατης εκπαίδευσης. Η κυβέρνηση επέλεξε να ψηφίσει βιαστικά κατακαλόκαιρο και με προσχηματική διαβούλευση λίγων ημερών ένα νέο νομοθετικό πλαίσιο, φοβούμενη τις αντιδράσεις της ακαδημαϊκής κοινότητας.

Ειδικότερα, μεταξύ των άρθρων του σχεδίου νόμου:

Με το άρθρο 38 του νομοσχεδίου δίνεται η πρωτοβουλία και η αποφασιστική αρμοδιότητα στην κυβέρνηση να αναμορφώνει το ακαδημαϊκό τοπίο της χώρας (καταργήσεις, συγχωνεύσεις, κατατμήσεις, μεταβολή γνωστικού αντικειμένου, μεταβολή έδρας Τμημάτων και Σχολών).

Συγκεκριμένα, η κατάργηση Τμήματος συνιστά πλέον μια εύκολη διαδικασία που δεν απαιτεί τη σύμφωνη γνώμη της Γενικής Συνέλευσης του Τμήματος. Το εντελώς παράλογο βρίσκεται στην προσθήκη της παραγράφου 7 στο άρθρο 21 του ν. 4957: «Ο Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού δύναται να υποβάλει οποτεδήποτε ερώτημα στην ΕΘ.Α.Α.Ε. σχετικά με την αναδιάρθρωση του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας. Η απάντηση της ΕΘ.Α.Α.Ε επέχει θέση σύμφωνης γνώμης». Δηλαδή, ακόμα και αν διαφωνεί πλήρως η ΕΘ.Α.Α.Ε., η οποιαδήποτε απάντηση βαπτίζεται συμφωνία;

Τα άρθρα 74–79 του νομοσχεδίου εντάσσουν αναλυτικά στις αρμοδιότητες της ΕΘ.Α.Α.Ε. την πιστοποίηση/αξιολόγηση των ιδιωτικών πανεπιστημίων («Ν.Π.Π.Ε.»). Σε πρώτη ανάγνωση φαίνεται να είναι μια νομοτεχνική συμπλήρωση του νόμου που αφορά στα ΝΠΠΕ, ώστε να ισχύουν και για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια τα ίδια κριτήρια πιστοποίησης που ισχύουν για τα δημόσια πανεπιστήμια.

Πρόκειται όμως ουσιαστικά για ένα ακόμη φύλλο συκής, διότι στον αρχικό νόμο προβλέπεται ότι: όταν ιδρύεται ένα ιδιωτικό πανεπιστήμιο «το μητρικό ίδρυμα ελέγχει την ακαδημαϊκή διοίκηση και εγγυάται την ορθή τήρηση των ακαδημαϊκών προτύπων σύμφωνα με το παρόν» και η ΕΘ.Α.Α.Ε. απλώς ελέγχει ένα σύνολο από τυπικές προϋποθέσεις που δεν έχουν σχέση με διαδικασίες ποιότητας. Οπότε, αν ιδρυθεί ένα ιδιωτικό πανεπιστήμιο και μετά από μερικά χρόνια κληθεί η ΕΘ.Α.Α.Ε. να το πιστοποιήσει, πόσο εύκολο είναι να το κρίνει αρνητικά, δεδομένων των χρημάτων που θα έχουν επενδυθεί και των χρημάτων που θα έχουν ήδη πληρωθεί ως δίδακτρα; Πρόκειται για ένα επιπλέον βήμα κατάλυσης του δημόσιου χαρακτήρα της ανώτατης εκπαίδευσης.

Η ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΩΝ καλεί το διδακτικό προσωπικό και τα όργανα διοίκησης των πανεπιστημίων να μην ευτελίσουν το ρόλο τους και να αντιταχθούν στις πρωτοβουλίες συρρίκνωσης της ανώτατης εκπαίδευσης που θα επιχειρηθούν. Ο σχεδιασμός του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας πρέπει να προσβλέπει στην ενίσχυση των δημόσιων πανεπιστημίων με την απαραίτητη χρηματοδότηση και το αναγκαίο προσωπικό, στη βελτίωση των υποδομών τους και της φοιτητικής μέριμνας, καθώς και στη δημιουργία ακαδημαϊκών μονάδων που θα θεραπεύουν νέα πεδία, με γνώμονα την προώθηση της καινοτόμας έρευνας προς όφελος της κοινωνίας και της αειφορικής ανάπτυξης.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Η ύλη για 70.000 υποψήφιους ως 14/5 με τις λύσεις

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 15/05

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

erasmus
Εκπαιδευτική αποστολή του 4ου ΕΠΑΛ Αθήνας στη Χάβρη για το πρόγραμμα Erasmus+ «Βιώσιμη Κατανάλωση»
Οκτώ μαθητές και δύο εκπαιδευτικοί συμμετείχαν σε βιωματικά εργαστήρια και επισκέψεις σε σημαντικά μνημεία, αποκτώντας πολύτιμες εμπειρίες και...
Εκπαιδευτική αποστολή του 4ου ΕΠΑΛ Αθήνας στη Χάβρη για το πρόγραμμα Erasmus+ «Βιώσιμη Κατανάλωση»
Βραχιολάκι με barcode στα νοσοκομεία
Ευαγγελισμός: Έκανε «πρεμιέρα» το βραχιολάκι ιχνηλάτησης ασθενών στις εφημερίες του ΕΣΥ
Κάθε πολίτης που προσέρχεται στα επείγοντα θα λαμβάνει κατά την είσοδο ένα φορητό GPS και ένα ειδικό πλαστικό βραχιόλι με barcode - Αδ. Γεωργιάδης:...
Ευαγγελισμός: Έκανε «πρεμιέρα» το βραχιολάκι ιχνηλάτησης ασθενών στις εφημερίες του ΕΣΥ
foitites_students_spoudastes.jpg
Εκπαιδευτικοί προειδοποιούν: Τα νέα προγράμματα σπουδών χρειάζονται στήριξη για να επιτύχουν
Η «Δημοκρατική Συνεργασία Εκπαιδευτικών» προειδοποιεί ότι χωρίς διαρκή αξιολόγηση, υποστήριξη και προσαρμογή στις πραγματικές ανάγκες της...
Εκπαιδευτικοί προειδοποιούν: Τα νέα προγράμματα σπουδών χρειάζονται στήριξη για να επιτύχουν
kakopoiisi
Ξυλοδαρμός ανήλικης στην Πάτρα: Τη χτυπούσε με μπουνιές και καλώδιο – Συνελήφθη ο 54χρονος κηδεμόνας
Σοκαριστικές καταγγελίες για κακοποίηση 15χρονης στην Πάτρα, η οποία φέρεται να υπήρξε επανειλημμένα θύμα σωματικής βίας από τον 54χρονο κηδεμόνα...
Ξυλοδαρμός ανήλικης στην Πάτρα: Τη χτυπούσε με μπουνιές και καλώδιο – Συνελήφθη ο 54χρονος κηδεμόνας