teachers
Δεν έχουν περάσει παρά ελάχιστες ημέρες από την τελευταία προσπάθεια παραπλάνησης των οικογενειών που διεκδικούν για τα παιδιά τους το δικαίωμα στη μόρφωση.

Πληθαίνουν συνεχώς οι διαμαρτυρίες για τα λάθη στα θέματα, την προχειρότητα και την πληγή στο αδιάβλητο των εξετάσεων που έγιναν, την περασμένη εβδομάδα, στα Πρότυπα Σχολεία. Η μετατροπή τους σε μίνι πανελλαδικές λόγω της τεράστιας αύξησης των Προτύπων τα τελευταία χρόνια έχει δημιουργήσει ένα ασφυκτικό πλαίσιο ανάλογο των εθνικών εξετάσεων.

Η κυβέρνηση, αντί να αναβαθμίσει τα υπόλοιπα σχολεία, σκέφτηκε το ιδιοφυές σχέδιο της αύξησης των Προτύπων ανά την Ελλάδα. Για να δώσει τι; Μια καλύτερη ευκαιρία στα παιδιά; Μια ακριβότερη προετοιμασία στην πίεση των εξετάσεων που θα συναντήσει σε όλη τη μαθητική του ζωή; Το φροντιστήριο και τα ιδιαίτερα αρχίζουν από την Ε' Δημοτικού (για την εισαγωγή στην Α' Γυμνασίου). Δεν τα υπολόγισε καλά όμως.

Ο πόλεμος των οικογενειών φουντώνει. Τώρα έχει μετατεθεί στο πεδίο της «αδικίας» των μαθητών που απάντησαν σωστά χωρίς τις διευκρινίσεις της Επιτροπής και τη διαβεβαίωση της ευνοϊκής βαθμολογικής μεταχείρισης. Σε μία από τις επιστολές που δέχτηκε ο πρόεδρος της ΔΕΠΠΣ από γονείς μαθητών που διαγωνίστηκαν γίνεται διάκριση ανάμεσα στους άλλους και σ εκείνους που απάντησαν εξ αρχής σωστά στις επίμαχες ερωτήσεις και δείχνουν «τη λογική σκέψη και τις γνώσεις» τους. Και αφού καταγγέλλεται το διαβλητό των εξετάσεων, ο εμπαιγμός και η ματαίωση των προσδοκιών μαθητών και οικογενειών, ζητείται η ακύρωση των εξετάσεων ή η βαθμολόγηση χωρίς τις διευκρινίσεις που δόθηκαν αργότερα.

Οπως αναφέρεται χαρακτηριστικά: «Κατανοούμε ότι την ίδια αγανάκτηση και κατάφωρη αδικία συναισθάνονται όλοι οι γονείς των μαθητών που απάντησαν ορθά στις ερωτήσεις 9, 15 και 23 και μάλιστα όχι τυχαία, αλλά κατόπιν λογικής σκέψης και γνώσεων, όπως προελέχθη. Η λογική και η δικαιοσύνη υπαγορεύουν ότι, εφόσον τα θέματα στη Γλώσσα βρίθουν ανακριβειών και αστοχιών και προκειμένου οι εξετάσεις να είναι αδιάβλητες, θεμιτές και δίκαιες, είτε θα πρέπει να ακυρωθούν εν συνόλω οι εξετάσεις, είτε απλά να αξιολογηθούν και βαθμολογηθούν οι απαντήσεις, όπως αναρτήθηκαν επισήμως στις 18/05/2024, χωρίς τις διευκρινίσεις».

Υπάρχει όμως και δεύτερη πλάνη. Γνωρίζουν οι οικογένειες σε ποια Πρότυπα στέλνει τους «καλούς» μαθητές ο πρωθυπουργός και ο προχωρημένος υπουργός Παιδείας; Πόσο καινοτόμα είναι αυτά; Ορισμένες από τις απαντήσεις που δεν θα δώσει η κυβέρνηση: η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών σε αυτά έγινε φέτος ύστερα από 10 χρόνια. Τα μαθήματα δεν διαφέρουν από το ωρολόγιο πρόγραμμα με των υπολοίπων. Εξοπλισμό δεν έχουν όλα. Αρκετά, δε, απλώς βαφτίστηκαν Πρότυπα και εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν τα χρόνια προβλήματά τους.

«Πώς θα προσφέρουμε καινοτόμες μεθόδους και θα προάγουμε τη σκέψη και όχι την απομνημόνευση, την κριτική σκέψη και όχι τη στείρα προσέγγιση όταν, για παράδειγμα, έχουμε το ίδιο ωρολόγιο πρόγραμμα με τα υπόλοιπα και στην Α' Γυμνασίου η Φυσική διδάσκεται μία ώρα την εβδομάδα;» αναρωτιέται εκπαιδευτικός που διδάσκει χρόνια σε Πρότυπο Σχολείο.

Δεν αρκεί το βάφτισμα κάποιων σχολείων σε Πρότυπα αν δεν εξασφαλιστεί η προίκα τους. Κι αν η κυβέρνηση απαντά με την απλώς η αριθμητική αύξηση των Προτύπων, τότε πώς θα πείσει για τη σοβαρή λύση πραγματικής αναβάθμισης των υπόλοιπων δημόσιων σχολείων; Εκτός κι αν λειτουργεί καρμπόν η συνταγή με τα Πανεπιστήμια. Καλά τα δημόσια, αλλά καλύτερα τα ιδιωτικά που θα «απελευθερώσουν» κιόλας την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Αλλωστε τα στόματα από το περιβάλλον της κυβέρνησης (έως και ΜΜΕ) συνεχίζουν τις φωνές καταστροφολογίας.

Γνωρίζουν καλά το παιχνίδι της απαξίωσης που προηγείται της επίθεσης. Διαβάζουμε κι ακούμε: «Τα ελληνικά σχολεία έχουν υποβαθμιστεί», «Η μεγάλη στροφή στην ιδιωτική εκπαίδευση» κ.ά. Τώρα μιλάνε (ξανά, όπως κάθε χρόνο) για την παταγώδη αποτυχία στην PISA. Και όταν θα έρθει η ώρα, θα διαφημίσουν τα καλά φάρμακα για την εξυγίανση: κλείσιμο σχολείων που δεν θα περνάνε από την αξιολόγηση (εξαιτίας της εγκατάλειψης και από τους άριστους μαθητές), μείωση των προσλήψεων εκπαιδευτικών, υποχρεωτική φοίτηση στα Πρότυπα (σε περιοχές που δεν υπάρχει άλλο δημόσιο σχολείο) και εν τέλει συρρίκνωση όλου του φάσματος της δημόσιας εκπαίδευσης. Υπάρχουν λεφτά, αλλά όχι για την Παιδεία.

Πηγή: Εφημερίδα των Συντακτών

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

35.000 στην ουρά: Τελευταία ευκαιρία για το online εύκολο Proficiency ΧΩΡΙΣ προφορικά, έκθεση έως 26 Ιουνίου

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 20/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Γλυπτά του Παρθενώνα
Με ένα έγγραφο ενός καϊμακάμη και χωρίς άδεια ο Έλγιν λεηλάτησε τον Παρθενώνα!
Σε συνεντεύξεις της σε ελληνικά Μ.Μ.Ε. η κυρία Μποζ τόνισε ότι τόσο η δική της ομάδα, όσο και άλλες από Τούρκους αρχαιολόγους έψαξαν τα οθωμανικά...
Με ένα έγγραφο ενός καϊμακάμη και χωρίς άδεια ο Έλγιν λεηλάτησε τον Παρθενώνα!