Thumbnail
«Θα πρέπει να δούμε ποια είναι η λειτουργία των σχολείων αυτών και ποιους μαθητές εξυπηρετούσε η λειτουργία τους»

Το τελευταίο διάστημα, κυκλοφόρησε στα εκπαιδευτικά μέσα πληροφόρησης μία είδηση ότι το Υπουργείο παιδείας προτίθεται σε ένα κοντινό χρονικό διάστημα να προτείνει την κατάργηση των ειδικών σχολείων.

Θα πρέπει να δούμε ποια είναι η λειτουργία των σχολείων αυτών, και ποιους μαθητές εξυπηρετούσε η λειτουργία τους.

Αρχικά θα πρέπει να επισημάνουμε, ότι τα ειδικά σχολεία είναι ελάχιστα ,στηρίζονται σε άσχημες υποδομές επειδή τα περισσότερα ανήκουν σε ιδρύματα  ή είναι κληροδοτήματα και η παρεμβάσεις για διαμόρφωση των χώρων είναι εξαιρετικά αδύνατες, σε όλα αυτά όμως τα σχολεία φοιτούν παιδιά των οποίων η φοίτηση σε κανονικά σχολεία είναι απαγορευτική (παραδείγματος χάρη μη λειτουργικός αυτισμός, υψηλή νοητική στέρηση, αναπηρίες)

Μέσα σε αυτά τα περιβάλλοντα ,εργάζονται εκπαιδευτικοί οι οποίοι δίνουν το υστέρημα της καρδιάς και της ψυχής τους ,έτσι ώστε να προσφέρουν όσα περισσότερα πράγματα μπορούν, για να βελτιώσουν τόσο την κατάσταση των παιδιών αυτών όσο και να στηρίξουν τις οικογένειες των δυσκολίες που αντιμετωπίζουν.

Πολλοί από αυτούς που εισηγούνται διάφορα για το κλείσιμο τον ειδικών σχολείων, πιθανόν να μην έχουν επισκεφτεί να δούνε τη λειτουργία ενός ειδικού σχολείου .

 Καλώ οποιονδήποτε πριν πάρει την οποιαδήποτε η απόφαση να επισκεφτεί το ειδικό μας σχολείο και να δει τόσο τους εκπαιδευτικούς όσο και τις ειδικότητες που εργάζονται μέσα σε αυτό, με πόση αγάπη και αυταπάρνηση στέκονται πάνω σε αυτά τα παιδιά ,τα μαθαίνουν να αυτό εξυπηρετούνται, τα μαθαίνουμε βασικές ανάγκες τροφής- διαβίωσης- κοινωνικότητας προσπαθούν, να δώσουν σε παιδιά είναι περισσότερα λειτουργικά στοιχειώδης γνώσεις της εκπαιδευτικής διαδικασίας, να τα κάνω να είναι χαρούμενα ευτυχισμένα χαμογελαστά.

Στηρίζουν τους γονείς τους οι ψυχολόγοι όσο και οι κοινωνικοί λειτουργοί που εργάζονται στα σχολεία αυτά έτσι ώστε να αντιμετωπίσουν από κοινού τα διάφορα προβλήματα που η οικογένειες αυτές αντιμετωπίζουν, σχετικά με τον κοινωνικοποίηση των παιδιών τους.

Είναι γνωστός σε όλους ότι η λειτουργία ενός ειδικού σχολείου είναι μία ακριβή υπόθεση για το κράτους όμως το κάθε κράτος αποδεικνύει τη δημοκρατία του ανάλογα με τη συμπεριφορά που έχει απέναντι στους κοινωνικά μειοψηφούντες ανθρώπους αυτούς που η ζωή στέρησε το αγαθό της πλήρους υγείας.

Η πρότασή μου είναι τελείως αντίθετη σε σκέψεις που αναπτύσσονται για το κλείσιμο των ειδικών.

Η πρότασή μου είναι η πλήρη επάνδρωση τους με το απαραίτητο επιστημονικό προσωπικό, με τους ειδικούς παιδαγωγούς, λογοθεραπευτές ,τους εργοθεραπευτές, τους σχολικούς νοσηλευτές, τους κοινωνικούς λειτουργούς, τους ψυχολόγους, τους θεατρολόγους, τους μουσικούς, τους εκπαιδευτικούς πληροφορικής και βέβαια πολλούς στο Ε.Β Π οι οποίοι θα βρίσκονται στα σχολεία αυτά από την αρχή της χρονιάς, και καλό θα ήταν να μην ήταν μόνο αναπληρωτές, οι οποίοι κάθε χρόνο αλλάζουν αλλά να είχαν μία σταθερότητα και μία μονιμότητα, καθότι όταν χτίζεται μία ομάδα για να μπορέσει να λειτουργήσει καλό είναι η ομάδα αυτή να παραμείνει σταθερή για ένα πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα.

Ό τι και να πει κάποιος για τη λειτουργία ενός ειδικού σχολείου ,είναι ελάχιστο μπροστά σε αυτά τα οποία θα μπορούσε να μάθει ζώντας μέσα σε αυτό μια ολόκληρη μέρα ,εκπαιδευτικούς που τρέχουν πίσω από τα παιδιά ώστε αυτά να μη χτυπήσουν, εκπαιδευτικούς που ταΐζουν τα παιδιά, ειδικότητες που φροντίζουν τα παιδιά και τους παρέχουνε με όσα μέσα είναι δυνατόν αυτά τα οποία έχουν ανάγκη μία ομάδα ανθρώπων οι οποίοι λειτουργούν συνεργατικά μεταξύ τους, έτσι ώστε να μπορέσουμε να έχουμε τα οποία για μας δεν είναι παιδιά ενός κατώτεροι θεού.

Ας ενισχύσουμε λοιπόν να επανδρώσουμε τα ειδικά αυτά σχολεία τόσο με το απαραίτητο ανθρώπινου δυναμικό, όσο και με τις κατάλληλες υλικοτεχνικές υποδομές.

Το έργο το οποίο προσφέρουν, είναι και έργο κοινωνικής πρόνοιας ,είναι η στήριξη των γονέων η οποία δίνεται πολλές φορές με ομάδες γονέων ώστε να ξεπεράσουν τη ματαίωση που νιώθουν για τα παιδιά τους και μη ξεχνάμε πάντα ότι όλη η εκπαιδευτικοί που εργάζονται στα ειδικά σχολεία ,δεν εργάζονται για κάποιο extra επιμίσθιο, εργάζονται μόνο και μόνο γιατί αγαπάνε αυτό που κάνουν και θέλουν να προσφέρουν όσα περισσότερα μπορούν.

Ας αφήσουμε το ειδικό σχολείο να λειτουργήσει για τα παιδιά που το έχουν ανάγκη, ας αφήσουμε το ειδικό σχολείο να αναπνεύσει και ας παρέχουμε τις κατάλληλες συνθήκες όσο ακριβές κι αν είναι αυτές γιατί κι αυτά είναι δικά μας παιδιά.

Αν θέλεις να λέγεσαι άνθρωπος…

* Διευθυντής 1ου Ειδικού Σχολείου Αμαρουσίου

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

35.000 στην ουρά: Τελευταία ευκαιρία για το online εύκολο Proficiency ΧΩΡΙΣ προφορικά, έκθεση έως 26 Ιουνίου

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 24/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Φρούτα
Έρευνα: Αυτό το φρούτο είναι ο «βασιλιάς» στην πρόληψη της οστεοπόρωσης και απώλειας βάρους
Το Νο1 φρούτο για την πρόληψη της οστεοπόρωσης που μπορεί να συμβάλλει στην απώλεια βάρους, σύμφωνα με μελέτη
Έρευνα: Αυτό το φρούτο είναι ο «βασιλιάς» στην πρόληψη της οστεοπόρωσης και απώλειας βάρους