bullying
«Είναι εύκολο να στήνεις επιτροπές, να απαγορεύεις τα κινητά τηλέφωνα, να επιβάλλεις αποβολές, να κατασκευάζεις ψηφιακές πλατφόρμες καταγγελιών, να ενοχοποιείς οικογένειες και να ποινικοποιείς τους αγώνες των εκπαιδευτικών»

«Οι νέοι άνθρωποι δεν χρειάζονται εκφοβιστικά μέτρα αλλά αξίες και προοπτικές που να διαμορφώνονται στην πραγματική σχολική ζωή» επισημαίνει ο τομέας Παιδείας του ΜέΡΑ25 σε ανακοίνωσή του για τα μέτρα της κυβέρνησης για την ενδοσχολική βία.

Μάλιστα, υποστηρίζει ότι «οι «λύσεις» που προτείνονται δεν είναι απλώς ατελέσφορες. Είναι και επικίνδυνες καθώς οι απαγορεύσεις και η καταστολή ενδέχεται να εντείνουν την οργή των νέων η οποία συχνά βρίσκει διέξοδο σε άγριες μορφές βίας εναντίον του ίδιου του σχολικού θεσμού (βανδαλισμοί, φθορές, κ.λπ.)».

«Η κυβέρνηση επιχειρεί να πείσει την κοινωνία πως με αστυνομικού τύπου μέτρα (απαγορεύσεις, αποβολές, κ.λπ.) θα καταφέρει να αντιμετωπίσει τα σχολικά και κοινωνικά αδιέξοδα που οδηγούν μια μερίδα των νέων ανθρώπων σε βίαιες συμπεριφορές εντός και εκτός σχολείου. Της απαντάμε πως είναι εύκολο να στήνεις επιτροπές, να απαγορεύεις τα κινητά τηλέφωνα, να επιβάλλεις αποβολές, να κατασκευάζεις ψηφιακές πλατφόρμες καταγγελιών, να ενοχοποιείς οικογένειες και να ποινικοποιεί τους αγώνες των εκπαιδευτικών» τονίζει.

Το ΜέΡΑ25 καλεί την κυβέρνηση να δει σοβαρά το ζήτημα της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου και της κοινωνικής περιθωριοποίησης μεγάλης μερίδας νέων ανηλίκων και εφήβων. «Να διασφαλίσει την εκπαιδευτική πορεία όλων των μαθητών και κυρίως των πιο περιθωριοποιημένων σε ένα αξιόπιστο δημόσιο και δωρεάν σύστημα εκπαίδευσης και κατάρτισης. Να πάψει να εκτοπίζει χιλιάδες νέους στο εξωτερικό, στη φτώχεια, την ανεργία, την επισφάλεια, την ανασφάλεια και το κοινωνικό περιθώριο» προσθέτει.

«Εκεί είναι η αιτία της έκρηξης των βίαιων συμπεριφορών των νέων οι οποίοι συσσωρεύουν οργή, ματαίωση, απογοήτευση» καταλήγει.

Η ανακοίνωση του τομέα Παιδείας του ΜέΡΑ25

Bullying: Ατελέσφορες και επικίνδυνες οι προτάσεις της κυβέρνησης

Οι νέοι άνθρωποι έχουν προβλήματα αλλά δεν είναι πρόβλημα οι ίδιοι

 Η κυβέρνηση επιχειρεί να πείσει την κοινωνία πως με αστυνομικού τύπου μέτρα (απαγορεύσεις, αποβολές, κ.λπ.) θα καταφέρει να αντιμετωπίσει τα σχολικά και κοινωνικά αδιέξοδα που οδηγούν μια μερίδα των νέων ανθρώπων σε βίαιες συμπεριφορές εντός και εκτός σχολείου. Της απαντάμε πως είναι εύκολο να στήνεις επιτροπές, να απαγορεύεις τα κινητά τηλέφωνα, να επιβάλλεις αποβολές, να κατασκευάζεις ψηφιακές πλατφόρμες καταγγελιών, να ενοχοποιείς οικογένειες και να ποινικοποιείς τους αγώνες των εκπαιδευτικών.

Είναι, όμως, δύσκολο να παραδεχτείς πως το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού είναι η κοινωνική έκφραση της πολλαπλής κρίσης– οικονομικής, κοινωνικής, αξιακής -που βιώνουν οι νέοι και οι οικογένειες τους στη σκληρή καθημερινότητά τους. Και είναι ακόμα πιο δύσκολο και μάλλον ουτοπικό να περιμένεις να αντιμετωπίσουν τέτοια φαινόμενα οι εκπαιδευτικοί, όταν τους έχεις περιθωριοποιήσει οικονομικά και τους έχεις απαξιώσει στα μάτια των ίδιων των μαθητών τους και των γονέων.

Οι χρόνιες πληγές του ελληνικού σχολείου, οι ελλείψεις σε υλικοτεχνικές υποδομές, τα τεράστια σχολικά συγκροτήματα στα οποία στοιβάζονται τα παιδιά των λαϊκών στρωμάτων, η σχολική διαρροή, το αίσθημα του κενού και του μάταιου, η απουσία νοήματος όσον αφορά τη σχέση με τη σχολική γνώση, δεν αντιμετωπίζονται με τιμωρίες και ψηφιακές πλατφόρμες σε εποχές συνολικής απορρύθμισης της κοινωνίας, ρήξης του κοινωνικού ιστού και αποδόμησης των συλλογικών αναπαραστάσεων για το ρόλο του σχολείου ως ύψιστου δημόσιου αγαθού.
Οι «λύσεις» που προτείνονται δεν είναι απλώς ατελέσφορες. Είναι και επικίνδυνες καθώς οι απαγορεύσεις και η καταστολή ενδέχεται να εντείνουν την οργή των νέων η οποία συχνά βρίσκει διέξοδο σε άγριες μορφές βίας εναντίον του ίδιου του σχολικού θεσμού (βανδαλισμοί, φθορές, κ.λπ.).

Αντί επομένως η κυβέρνηση να καταφεύγει σε ημίμετρα αυταρχικής έμπνευσης άλλων εποχών, ας φροντίσει να αντιμετωπίσει τις κραυγαλέες εκπαιδευτικές ανισότητες, την πρόωρη σχολική διαρροή, την απαξίωση του δημόσιου σχολείου, την απουσία ουσιαστικού ενδιαφέροντος για σπουδές, δηλαδή, τα αποτελέσματα των μνημονιακών πολιτικών που πάνω από μία δεκαετία εφαρμόζει πιστά.

Ας μας απαντήσει, επίσης, ποιο εθνικό σχέδιο έχει εκπονήσει για τους/τις νέους/ες ηλικίας 16-29 ετών που ανήκουν στην πιο ευάλωτη ομάδα των αποκαλούμενων διεθνώς ΝΕΕΤs (NotinEducation, EmploymentorTraining). HEλλάδα, σύμφωνα με στοιχεία του ΟΟΣΑ, κατέχει την υψηλότερη θέση μεταξύ των ευρωπαϊκών κρατών με μέσο όρο 17,3% το 2022. Αλήθεια, τι σκοπεύει να κάνει γι’ αυτούς;

Οι νέοι άνθρωποι δεν χρειάζονται εκφοβιστικά μέτρα αλλά αξίες και προοπτικές που να διαμορφώνονται στην πραγματική σχολική ζωή. Χρειάζονται ισχυρά υποστηρικτικά δίκτυα εντός και εκτός σχολείου. Πρωτίστως, όμως, χρειάζονται κοινωνική αναγνώριση και μια πολιτεία που να μην τους αντιμετωπίζει ως πρόβλημα.

Καλούμε την κυβέρνηση να δει σοβαρά το ζήτημα της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου και της κοινωνικής περιθωριοποίησης μεγάλης μερίδας νέων ανηλίκων και εφήβων. Να διασφαλίσει την εκπαιδευτική πορεία όλων των μαθητών και κυρίως των πιο περιθωριοποιημένων σε ένα αξιόπιστο δημόσιο και δωρεάν σύστημα εκπαίδευσης και κατάρτισης. Να πάψει να εκτοπίζει χιλιάδες νέους στο εξωτερικό, στη φτώχεια, την ανεργία, την επισφάλεια, την ανασφάλεια και το κοινωνικό περιθώριο.

Εκεί είναι η αιτία της έκρηξης των βίαιων συμπεριφορών των νέων οι οποίοι συσσωρεύουν οργή, ματαίωση, απογοήτευση. Μόνο αν η σύνολη εκπαιδευτική κοινότητα (μαθητές, εκπαιδευτικοί, γονείς) αναδιατάξει τις δυνάμεις της διεκδικώντας σθεναρά δημοκρατία, αξιοπρέπεια και αποτελεσματικά μέτρα για την κοινωνική περιθωριοποίηση εντός και εκτός σχολείου, μπορούμε να ελπίζουμε σε καλύτερες μέρες.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλήνιες: Πανωλεθρία στα Τμήματα Φυσικής και Μαθηματικών με "βροχή" κενών θέσεων

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 29 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 29/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Γεωργιάδης-Πολάκης
Χαμός με Γεωργιάδη - Πολάκη στη Βουλή: «Ήσουν ο πρώτος ιδιώτης σε δημόσιο νοσοκομείο» - «Τολμάς ρε κακομοίρη;»
Ανέβηκαν ξανά οι τόνοι ανάμεσα σε Γεωργιάδη και Πολάκη
Χαμός με Γεωργιάδη - Πολάκη στη Βουλή: «Ήσουν ο πρώτος ιδιώτης σε δημόσιο νοσοκομείο» - «Τολμάς ρε κακομοίρη;»
paidaki
Απίστευτο! - Δασκάλα κούρεψε 5χρονο σε νηπιαγωγείο γιατί δεν της άρεσαν τα μαλλιά του
Δασκάλα σε νηπιαγωγείο κούρεψε 5χρονο επειδή δεν της άρεσαν τα μαλλιά του, όπως καταγγέλλει η μητέρα του μικρού - Τι είπε για το περιστατικό ο Ο...
Απίστευτο! - Δασκάλα κούρεψε 5χρονο σε νηπιαγωγείο γιατί δεν της άρεσαν τα μαλλιά του
Ακρόπολη
Εφορεία Αρχαιοτήτων: ΕΔΕ για την «ξενάγηση» με αρχαιοελληνικές ενδυμασίες στην Ακρόπολη
ΕΔΕ για το περιστατικό στην Ακρόπολη από την Εφορεία Αρχαιοτήτων Πόλης Αθηνών
Εφορεία Αρχαιοτήτων: ΕΔΕ για την «ξενάγηση» με αρχαιοελληνικές ενδυμασίες στην Ακρόπολη