ασεπ
Ανακοίνωση του Αυτόνομου Δικτύου Εκπαιδευτικών

Ανακοίνωση εξέδωσε το Αυτόνομο Δίκτυο Εκπαιδευτικών κάνοντας προτάσεις για την αναμόρφωση στη βάση ενός δίκαιου νομοθετικού πλαισίου υπηρεσιακών μεταβολών.

Η ανακοίνωση

«Προτάσεις σχετικά με την αναμόρφωση του νομοθετικού πλαισίου πραγματοποίησης των υπηρεσιακών μεταβολών των εκπαιδευτικών καθώς και της εκπροσώπησής τους σε όλες τις υπηρεσιακές διαδικασίες.

Μεταθέσεις – Αποσπάσεις:

  • Εκσυγχρονισμός του νομοθετικού πλαισίου, επέκταση και επαναπροσδιορισμός των ασθενειών που εντάσσουν τους εκπαιδευτικούς σε ειδικές κατηγορίες με τακτική αναμόρφωση του πλαισίου από την αρμόδια επιτροπή π.χ. ανά 5ετία (ένταξη και αφαίρεση ασθενειών σε αυτές).
  • Οι αποσπάσεις σε φορείς, γραφεία Διευθύνσεων Εκπαίδευσης και Περιφερειακών Διευθύνσεων πρέπει να γίνεται με σαφή μοριοδοτούμενα κριτήρια και πίνακα κατάταξης, όπως οι λοιπές υπηρεσιακές μεταβολές.
  • Επανακαθορισμός του νομοθετικού πλαισίου και των διατάξεων που αφορούν τη διαδικασία των αποσπάσεων κατά προτεραιότητα καθώς και των συνυπηρετήσεων με σκοπό την ενίσχυση της διαφάνειας και της ισονομίας.
  • Μοριοδότηση των μονογονεϊκών οικογενειών- στις υπηρεσιακές μεταβολές.
  • Επιπλέον κίνητρα μοριοδότησης για τις/τους συναδέλφους που επιλέγουν να εργαστούν σε απομακρυσμένες σχολικές μονάδες (ορεινές, νησιωτικές, κ.ά.).
  • Υπηρέτηση της οργανικής θέσης από τους νεοδιόριστους ένα έτος και δυνατότητα απόσπασης-μετάθεσης από το δεύτερο έτος του διορισμού τους.
  • Αναγνώρισης της υπηρέτησης του στρατού ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας (τόσο για τις υπηρεσιακές μεταβολές όσο και για το ασφαλιστικό-συνταξιοδοτικό).
  • Ενίσχυση της μοριοδότησης της προϋπηρεσίας στις μεταθέσεις και αποσπάσεις.
  • Στη μοριοδότηση των μεταθέσεων να προστεθεί και η χιλιομετρική απόσταση από τον τόπο συμφερόντων του εκπαιδευτικού.

Προσδιορισμός εκπαιδευτικών αναγκών και τοποθέτηση αναπληρωτών εκπαιδευτικών:

  • Ο προσδιορισμός των κενών σε κάθε νομό πρέπει να αποτελεί ζήτημα των υπηρεσιακών συμβουλίων, ώστε και νομοθετικά οι αιρετοί εκπρόσωποι του Κλάδου να προασπίζονται τις ανάγκες των σχολικών μονάδων. Να κατοχυρωθεί νομοθετικά ότι η τοποθέτηση και κάθε μετακίνηση των αναπληρωτών εκπαιδευτικών είναι αρμοδιότητα του υπηρεσιακού συμβουλίου και όχι μονοπρόσωπου οργάνου (Διευθυντή Εκπαίδευσης).
  • Καθιέρωση διευκολύνσεων σε σίτιση και στέγαση ανάλογα με τις τοπικές δυνατότητες των περιοχών (π.χ. στρατιωτικές λέσχες, συνέργειες με πανεπιστήμια για αξιοποίηση των φοιτητικών εστιών κι εστιατορίων ή αντίστοιχα cambus κλπ) σε συγκεκριμένες περιοχές με οξυμένο το στεγαστικό πρόβλημα.
  • Προσλήψεις αναπληρωτών σε όλα τα πραγματικά κενά πριν την έναρξη του σχολικού έτους και η τελευταία μεγάλη φάση κάλυψης των μακροχρόνιων αδειών να γίνεται εντός Σεπτεμβρίου.
  • Απλοποίηση και διεύρυνση των δυνατοτήτων παροχής αδειών για άσκηση ιδιωτικού έργου με αμοιβή.

Άδειες:

  • Εκσυγχρονισμός του νομοθετικού πλαισίου των αδειών και σαφέστερος προσδιορισμός των αδειών για εκπαιδευτικούς λόγους με βάση και τις θέσεις της ΔΟΕ για τη μετεκπαίδευση των συναδέλφων μας.
  • Εξίσωση των αδειών των αναπληρωτών εκπαιδευτικών με εκείνες των μονίμων (π.χ. 9μηνη άδεια ανατροφής κλπ).
  • Οι άδειες άνευ αποδοχών να γίνονται αποδεκτές και κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς καθώς και η δυνατότητα ανάκλησης αυτών όποτε το κρίνει ο συνάδελφος.

Θεσμικές αλλαγές:

  • Ξεκάθαρο νομικό πλαίσιο με κωδικοποίηση της νομοθεσίας για να μην παρατηρείται το φαινόμενο ένα ΠΥΣΠΕ να αποφαίνεται θετικά σε ένα ζήτημα και ένα άλλο ΠΥΣΠΕ, για το ίδιο θέμα, να αποφαίνεται αρνητικά.
  • Ενιαίο χρονοδιάγραμμα για την πραγματοποίηση των υπηρεσιακών μεταβολών σε όλα τα ΠΥΣΠΕ ( π.χ. υπεραριθμίες).
  • Επαναφορά των Αιρετών στα συμβούλια επιλογής στελεχών. Η ενίσχυση της διαφάνειας, της αξιοκρατίας και της εκπροσώπησης των συναδέλφων επιβάλλει την άμεση επάνοδο των Αιρετών στα συμβούλια επιλογής στελεχών.
  • Καθιέρωση 3ου Αιρετού στα Υπηρεσιακά Συμβούλια.
  • Όλα τα αρμόδια υπηρεσιακά όργανα (ΠΥΣΠΕ-ΑΠΥΣΠΕ-ΚΥΣΠΕ) να ανακτήσουν το σύνολο των αρμοδιοτήτων που σήμερα νομοθετικά βρίσκονται στα μονοπρόσωπα όργανα (διευθυντές εκπαίδευσης, περιφερειακοί, υπουργός).
  • Διασφάλιση της παρουσίας με δικαίωμα ψήφου των αιρετών στα πειθαρχικά συμβούλια κάθε επιπέδου. Έγκαιρη ενημέρωση για τις υποθέσεις (π.χ. εντός 1 μήνα) και κάλυψη των οδοιπορικών στις περιπτώσεις μετακίνησης από νομό σε νομό για συνεδριάσεις των πειθαρχικών συμβουλίων.
  • Κατάργηση του άρθρου 123 του Ν. 4763/2020 περί αντικατάστασης αιρετών, σε περίπτωση παραίτησης κ.α, που παραβιάζει το εκλογικό αποτέλεσμα και τη σειρά εκλογής.
  • Τροποποίηση του άρθρου 22 του ν.4728/2020 στην κατεύθυνση της κατάργησης της δυνατότητας των αποκλειστικών ηλεκτρονικών εκλογών ανάδειξης αιρετών εκπροσώπων για τα υπηρεσιακά συμβούλια και επαναφορά της εκλογικής διαδικασίας σε εργάσιμη ημέρα με άδεια.
  • Δημιουργία νομικού τμήματος σε κάθε Διεύθυνση Εκπαίδευσης & Περιφερειακή τόσο για την υποστήριξη των υπηρεσιακών συμβουλίων όσο και για νομική υποστήριξη των εκπαιδευτικών.»

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Γνωρίζετε τι σημαίνει «ωκύμορος» και «ωκυτόκια»;

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 15 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 15/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

aselgeia_8.jpg
Στο δικαστήριο η υπόθεση ασέλγειας σε βάρος μαθήτριας Α΄ Γυμνασίου
Ο κατηγορούμενος είχε καταδικαστεί πρωτόδικα καταδικαστεί για άλλες δύο περιπτώσεις ασέλγειας σε βάρος μαθητριών
Στο δικαστήριο η υπόθεση ασέλγειας σε βάρος μαθήτριας Α΄ Γυμνασίου