ΑΠΘ
Για να σπουδάσεις στην Ιατρική Θεσσαλονίκης θα χρειαστεί να πιάσεις 18,8 μέσο όρο στα 4 εξεταζόμενα μαθήματα ενώ για να σπουδάσεις στην ιδιωτική ιατρική σχολή θα χρειάζεται να έχεις κάτω από 10 και φυσικά 120000 ευρώ δίδακτρα.

Να μην καταθέσει το νομοσχέδιο για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια και να σταματήσει να τρομοκρατεί την πανεπιστημιακή κοινότητα και να εργαλειοποιεί την εξεταστική, κάλεσαν την κυβέρνηση, οι εκπρόσωποι του Ενιαίου Συλλόγου Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (ΕΣΔΕΠ) ΑΠΘ στη διάρκεια συνέντευξης τύπου που παραχώρησαν την Παρασκευή.

Καταδίκασαν τον αυταρχικό κατήφορο της κυβέρνησης και ανέφεραν ότι θα πραγματοποιήσουν παρέμβαση στην εισαγγελία της Θεσσαλονίκης για την κατεπείγουσα προκαταρκτική εισαγγελική έρευνα που έχει διαταχθεί κατά πάντων (διοικήσεων, φοιτητών/τριών, και μελών ΔΕΠ). Δήλωσαν την αντίθεσή τους στην απόπειρα επιβολής καθολικής διενέργειας διαδικτυακών εξετάσεων, καθώς δεν διασφαλίζει το αδιάβλητο. Και ξεκαθάρισαν ότι οι εξετάσεις των φοιτητών θα γίνουν με όρους ακαδημαϊκής αξιοπιστίας, με διασφάλιση του αδιάβλητου, με σεβασμό στην ακαδημαϊκή αυτονομία των διδασκόντων, σε συνεννόηση με τους φοιτητές τους και με μετάθεσή τους τελικά, όταν οι συνθήκες το επιτρέψουν.

Ειδικά για το νομοσχέδιο για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια, ανέφεραν ότι είναι αντισυνταγματικό και με επιχειρήματα στη συνέχεια αποδόμησαν και τα μυθεύματα που διακινούσε όλο το προηγούμενο διάστημα η κυβέρνηση.

Ενδεικτική ήταν η αναφορά στα δήθεν αυστηρότητα κριτήρια που τίθενται για την ίδρυση ενός ιδιωτικού πανεπιστημίου. Κάνοντας μια θεωρητική εφαρμογή των κριτηρίων ο Ηλίας Κονδύλης, Γραμματέας του ΕΣΔΕΠ ΑΠΘ, είπε: «Στην πράξη πχ η κερδοσκοπική ιατρική σχολή της Λευκωσίας, δύναται να ανοίξει τρεις σχολές τις οποίες θα λειτουργήσει με 24 μέλη ΔΕΠ με διδακτορικό, 6 μέλη ΕΔΙΠ χωρίς διδακτορικό, μία γραμματέα και ένα φύλακα. Και υποχρεούται από το 35% του περιθωρίου μεικτού κέρδους να δώσει υπό τη μορφή φιλοδωρήματος το 5% σε υποτροφίες φοιτητών ως μέγας ευεργέτης. Ελεος».

Ενώ σχετικά με την θεσμοθέτηση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής για την εγγραφή και στα ιδιωτικά πανεπιστήμια, ανέφερε το παράδειγμα της Ιατρικής Σχολής του ΑΠΘ. «Το 2023 η ΕΒΕ διαμορφώθηκε σε 13,97 και η πραγματική βάση εισαγωγής λόγω του αυξημένου ανταγωνισμού και της αυξημένης ζήτησης ήταν 18.800 μόρια. Στο Πεδίο 3 στο οποίο ανήκει και η Ιατρική, η ΕΒΕ ήταν 9,62. Με άλλα λόγια για να σπουδάσεις στην Ιατρική Θεσσαλονίκης θα χρειαστεί να πιάσεις 18,8 μέσο όρο στα 4 εξεταζόμενα μαθήματα ενώ για να σπουδάσεις στην ιδιωτική ιατρική σχολή θα χρειάζεται να έχεις κάτω από 10 και φυσικά 120000 ευρώ δίδακτρα. Αυτή είναι η πραγματικότητα που διαμορφώνεται με το νομοσχέδιο το οποίο κατατέθηκε».

Ο Ελευθέριος Αγγελής, καθηγητής στο Τμήμα Πληροφορικής του ΑΠΘ, σημείωσε ότι «η πανεπιστημιακή εκπαίδευση μετατρέπεται σε κερδοφόρα επιχείρηση για λίγους και εκλεκτούς, σε μια αγορά πτυχίων αμφίβολης ποιότητας και παραγωγής φθηνού εργατικού δυναμικού το οποίο θα εργάζεται με άθλιες μισθολογικές και εργασιακές συνθήκες».

Ο Δημήτρης Ραπτάκης, καθηγητής στο Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών ΑΠΘ, ανέφερε ότι σκοπός «είναι η μείωση του εργασιακού κόστους. Δηλαδή η μείωση των αμοιβών των αποφοίτων επιστημόνων από τα πανεπιστήμια προς όφελος του κεφαλαίου».

Ο Ιωάννης Σταμέλος, καθηγητής και πρόεδρος του Τμήματος ΠΛηροφορικής της ΣΘΕ του ΑΠΘ, εξέφρασε την αντίθεση του Τμήματος στην οριζόντια εφαρμογή του μέτρου των διαδικτυακών εξετάσεων, καθώς δεν διασφαλίσουν το αδιάβλητο και εξήγησε τους λόγους. Στάθηκε ιδιαίτερα στην εμπειρία από τη διεξαγωγή των εξετάσεων στη διάρκεια της πανδημίας που απέδειξε ότι δεν ήταν αδιάβλητες, αλλά και στην εμφάνιση ισχυρών εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης, που είναι πολύ εύκολα προσβάσιμα.

Γιώργος Λιτσαρδάκης, Γραμματέας της ΠΟΣΔΕΠ, χαρακτήρισε απαράδεκτη παρέμβαση στο αυτοδιοίκητο, την εγκύκλιο για τις διαδικτυακές εξετάσεις. Και καταρρίπτοντας με τη σειρά του τους μύθους που καλλιεργεί η κυβέρνηση σε σχέση με την ποιότητα των ιδιωτικών πανεπιστημίων που θα τρέξουν να λειτουργήσουν στη χώρα μας είπε, ότι στις ΗΠΑ υπάρχει διάκριση ανάμεσα σε κολέγια που παρέχουν εκπαίδευση και σε ερευνητικά πανεπιστήμια. «Στην Ελλάδα τα δημόσια πανεπιστήμια είναι ερευνητικά και έχουμε υποχρέωση να κάνουμε διδασκαλία και έρευνα εξίσου. Τα παραρτήματα που θα έρθουν θα είναι κολέγια και όχι πανεπιστήμια και αυτό προκύπτει από τους όρους λειτουργίας που προβλέπονται».

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency GOLEARN ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση (Μόνο 5 ημέρες έμειναν για την ΑΛΛΑΓΗ!)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Απόστολος Λύτρας
Εισαγγελία Αρείου Πάγου για Λύτρα: Ζητά άμεση ολοκλήρωση της ανάκρισης και παραπομπή σε δίκη
Η εισαγγελέας του Αρείου Πάγου ζητεί διεξαγωγή της κύριας ανάκρισης κατ’ απόλυτη προτεραιότητα
Εισαγγελία Αρείου Πάγου για Λύτρα: Ζητά άμεση ολοκλήρωση της ανάκρισης και παραπομπή σε δίκη
ΑΣΕΠ
Μητσοτάκης: Σύσκεψη το απόγευμα για το ΑΣΕΠ – Οι αλλαγές που εξετάζονται
Εξετάζεται η δημιουργία και επικουρικού οργανισμού ως υποβοηθητικού στη διαχείριση του όγκου των προσλήψεων, δηλαδή ενός “μίνι- ΑΣΕΠ” εκτός ΑΣΕΠ
Μητσοτάκης: Σύσκεψη το απόγευμα για το ΑΣΕΠ – Οι αλλαγές που εξετάζονται
pisa
ΙΕΠ: Νέες αλλαγές στα σχολεία με στόχο την προαγωγή της δημιουργικής σκέψης των μαθητών το 2024-25, με βάση τα αποτελέσματα του διαγωνισμού PISA
Περιλαμβάνονται η αξιοποίηση των ψηφιακών μέσων στον σχεδιασμό δημιουργικών ιδεών και λύσεων ειδικά στα καλλιτεχνικά μαθήματα και ανάπτυξη Τράπεζας...
ΙΕΠ: Νέες αλλαγές στα σχολεία με στόχο την προαγωγή της δημιουργικής σκέψης των μαθητών το 2024-25, με βάση τα αποτελέσματα του διαγωνισμού PISA