Προς τους γονείς των μαθητών μας και την τοπική κοινωνία1
Ενημέρωση προς τους γονείς των μαθητών και την τοπική κοινωνία της Σάμου

Ανακοίνωση εξέδωσε ο Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Σάμου σχετικά με την αξιολόγηση, καθώς και με την εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 3 Φεβρουαρίου στις 6 μ.μ. στο ΓΕΛ Σάμου με κύριο ομιλητή τον Περικλή Παυλίδη, Καθηγητή και Πρόεδρο του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΑΠΘ.

Θέμα της παρουσίασης είναι «Αξιολόγηση: στόχος η αναβάθμιση ή η κατηγοριοποίηση σχολείων, μαθητών και εκπαιδευτικών;».

Στην ανακοίνωση τονίζονται ιδιαίτερα τα προβλήματα που η αξιολόγηση «κουβαλάει» μαζί της, οδηγώντας στον κατακερματισμό της εκπαίδευσης.

Η ανακοίνωση

«Η αξιολόγηση αποτελεί μια κρατική (αντι-)μεταρρύθμιση που επιδιώκει να δέσει το σχολείο στις ανάγκες της αγοράς: δηλαδή οι σημερινοί μαθητές να είναι οι αυριανοί φτηνοί εργαζόμενοι, που και ιδεολογικά θα αποδέχονται τη σκληρή πραγματικότητα της εκμετάλλευσης ως φυσιολογική. Εφαρμόζεται δεκαετίες τώρα σε άλλες χώρες (βλ. ΗΠΑ, Αγγλία, Αυστραλία κ.α.) με καταστροφικά αποτελέσματα. Πιο συγκεκριμένα:

1. Τα σχολεία μετατρέπονται σε μικρές επιχειρήσεις. Η κρατική χρηματοδότηση θα συνεχίσει να μειώνεται και θα αναζητούν χορηγούς ώστε να εξασφαλίζουν τα απαραίτητα μέσα για τη λειτουργία τους, ενώ οι εκπαιδευτικοί θα αξιολογούνται για το κατά πόσο αποδεικνύονται ικανοί μάνατζερ ώστε να προσελκύουν κεφάλαια. Ανοίγει ο δρόμος για ακόμα μεγαλύτερη εμπορευματοποίηση της παιδείας.

2. Τα σχολεία στο εξής θα συγκρίνονται μεταξύ τους και θα χωρίζονται σε «καλά» και «κακά». Ένα σχολείο θα χαρακτηρίζεται «κακό» όταν δεν κατάφερε να εξασφαλίσει μέσω χορηγών τη χρηματοδότηση για τη θέρμανση, τη συντήρησή του κλπ, όταν οι μαθητές του έχουν χαμηλές επιδόσεις σε σχέση με τους μαθητές άλλων σχολείων, κ.ά. Το αποτέλεσμα της αξιολόγησης θα δένεται με τη χρηματοδότηση. Οι γονείς θα βάζουν πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη. Τα σχολεία θα διαλέγουν μαθητές: τα παιδιά με τις μεγαλύτερες μαθησιακές δυσκολίες, τα παιδιά που οι γονείς τους δε θα έχουν τα χρήματα για την παραπαιδεία, δε θα προτιμώνται από τα «καλά σχολεία»! Τελικά, τα σχολεία θα επιλέγουν τους μαθητές τους, μιας και οι «κακοί» μαθητές θα αποτελούν μελλοντική απειλή για την αξιολόγηση και χρηματοδότηση της σχολικής μονάδας!

3. Εισάγονται πανελλαδικές εξετάσεις για την ΣΤ Δημοτικού, με στόχο να συνδεθούν οι επιδόσεις των μαθητών με την αξιολόγηση του σχολείου τους και κατόπιν τη χρηματοδότησή του. Οι εξετάσεις γεμίζουν άγχος τα παιδιά, μετατρέπουν όλη τη χρονιά σε μία προετοιμασία για το τέλος και παραγκωνίζονται τα μαθήματα που δεν εξετάζονται (πλην Γλώσσας και Μαθηματικών). Εξοβελίζονται το παιχνίδι, οι συζητήσεις, οι τέχνες κλπ. και αποστεώνεται και η ίδια η διδασκαλία της Γλώσσας και των Μαθηματικών. Δηλαδή το σχολείο αποστεώνεται κι άλλο, γίνεται χειρότερο.

4. Η αξιολόγηση είναι μέρος της ίδιας πολιτικής που θέλει να ιδιωτικοποιήσει την τριτοβάθμια εκπαίδευση, που απέκλεισε 20000 μαθητές με την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής τα τελευταία χρόνια για να τους στείλει ως πελάτες στα ιδιωτικά κολλέγια.

Θέλουμε ένα σχολείο γνώσης και ελευθερίας που δε διαχωρίζει αλλά ενώνει, δεν αποκλείει αλλά αγκαλιάζει!

Η παιδεία είναι αγαθό δεν είναι εμπόρευμα! Είναι δικαίωμα όλων των μαθητών και των φοιτητών γι’ αυτό και κάθε αλλαγή που έρχεται πρέπει να είναι προς όφελός τους!

Δε νοιάζεται για την παιδεία το υπουργείο Παιδείας αφού είναι το μόνο υπεύθυνο που τα σχολεία μας δεν έχουν εκπαιδευτικούς από την αρχή της χρονιάς, που μειώνεται κάθε χρόνο η χρηματοδότησή τους, που έχουν ακατάλληλα κτήρια και ελλιπείς υποδομές. Το υπουργείο φταίει αποκλειστικά που δεν λήφθηκε κανένα μέτρο για αραίωση των τμημάτων εν μέσω κορονοϊού αλλά αντίθετα αύξησε τον αριθμό των μαθητών ανά τάξη!

Όπως κατά τη διάρκεια της πανδημίας εμείς, μαζί με τους μαθητές μας και τους γονείς κρατήσαμε ζωντανό το σχολείο την ώρα που το υπουργείο επέτρεπε να αποκλείονται παιδιά που δεν είχαν laptop ή καλό μικρόφωνο ή καλή σύνδεση ή… Σας καλούμε και πάλι να μην επιτρέψουμε να αποκλειστεί κανένα παιδί και κανένα σχολείο από τα ίσα δικαιώματα στη μόρφωση! Να μην επιτρέψουμε να εξαρτάται η παιδεία από κανέναν χορηγό!

Είμαστε κομμάτι μιας κοινωνίας που αγωνίζεται για ένα καλύτερο αύριο. Ζούμε ό,τι ζείτε, είμαστε μαζί κι όχι απέναντι, όπως θα ήθελε το υπουργείο. Αντιπαλεύουμε την αξιολόγηση όχι από τεμπελιά αλλά από έγνοια για τους μαθητές μας και την αυριανή κοινωνία.

Σας καλούμε να παλέψουμε μαζί για τη διάσωση της ισότιμης πρόσβασης στην εκπαίδευση για όλα τα παιδιά και για τον δημόσιο χαρακτήρα της εκπαίδευσης!

Σας καλούμε στη δημόσια εκδήλωση-συζήτηση που διοργανώνουμε το Σάββατο 3 Φεβρουαρίου στις 6 μ.μ. στο ΓΕΛ Σάμου με κύριο ομιλητή τον Περικλή Παυλίδη, Καθηγητή και Πρόεδρο του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΑΠΘ.»

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 8/5

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 8/5

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Τα 4 χρώματα που απωθούν τα κουνούπια
Τα κουνούπια απειλούν την Ευρώπη: Δεκαπλασιάστηκαν τα κρούσματα γάγκειου πυρετού και ελονοσίας
Εννέα από τα 10 πιο φιλόξενα χρόνια για μετάδοση της νόσου έχουν συμβεί από το 2000 και ο αριθμός των κρουσμάτων δάγκειου πυρετού που αναφέρθηκαν...
Τα κουνούπια απειλούν την Ευρώπη: Δεκαπλασιάστηκαν τα κρούσματα γάγκειου πυρετού και ελονοσίας