DOMNA-MIXAILIDOU
Σε ό,τι αφορά την Πλατφόρμα Αναφορών, η κ.Μιχαηλίδου επισημαίνει: «Η λειτουργία της πλατφόρμας είναι διττή: Η μία είναι για να σπάσει τη σιωπή και να μπορέσουν τα παιδιά να αναφέρουν τα περιστατικά, τα οποία νιώθουν ότι είναι εις βάρος τους ή εις βάρος κάποιου άλλου παιδιού.

Η υφυπουργός Παιδείας, Δόμνα Μιχαηλίδου αναλύει στο protothema.gr το περιεχόμενο της νέας εγκυκλίου για την πλατφόρμα αναφορών περιστατικών βίας στα σχολεία:

«Το ‘κλειδί’ της εγκυκλίου αυτής, είναι ότι ‘ξεκουμπώνει’ την πρώτη συνάντηση κοινωνικού λειτουργού ή ψυχολόγου εντός σχολείου, καθώς μέχρι τώρα μπορούσε να γίνει μόνο κατόπιν συναίνεσης γονέων. Το γεγονός αυτό, ήταν κάτι εξαιρετικά προβληματικό. Αν και επιθυμούμε να έχουμε το γονέα ενεργό συμμέτοχο στη διαδικασία στήριξης του παιδιού του, έχουμε διαπιστώσει, ότι στις περιπτώσεις, που η κακοποίηση ή η παραμέληση προέρχεται από το οικογενειακό περιβάλλον, το πιο πιθανό σενάριο είναι η οικογένεια να μην συμφωνεί να γίνει αυτή η προσέγγιση από τους ειδικούς.

Λαμβάνοντας υπόψη ότι η παιδική κακοποίηση ή η παραμέληση προέρχεται κατά 80% από το οικογενειακό περιβάλλον, αντιλαμβάνεται κανείς πόσο σημαντική είναι η ρύθμιση, που εισάγεται με τη συγκεκριμένη εγκύκλιο, αφού διαφορετικά, μπορεί να ‘χαθούν’ οι πιο δύσκολες και απαιτητικές περιπτώσεις. Προηγήθηκαν οι σχετικές συζητήσεις και με ειδικούς παιδικής προστασίας αλλά και με τη Βοηθό Συνηγόρου του Παιδιού, κ.Θεώνη Κουφονικολάκου, προχωρήσαμε στην έκδοση της εγκυκλίου».

Σε ό,τι αφορά την Πλατφόρμα Αναφορών, η κ.Μιχαηλίδου επισημαίνει: «Η λειτουργία της πλατφόρμας είναι διττή: Η μία είναι για να σπάσει τη σιωπή και να μπορέσουν τα παιδιά να αναφέρουν τα περιστατικά, τα οποία νιώθουν ότι είναι εις βάρος τους ή εις βάρος κάποιου άλλου παιδιού.

Η έτερη λειτουργία της, είναι πως διαμορφώνεται πλέον ένα σημαντικό ‘αποθετήριο’ τρόπων ή πρακτικών στήριξης του παιδιού. Περιέχει χρήσιμο υλικό, που απευθύνεται σε παιδιά, γονείς και εκπαιδευτικούς. Συγκεκριμένα, μπορεί να παρέχει πληροφορίες σχετικά με υπηρεσίες, που μπορείς να απευθυνθείς, ενημέρωση γύρω από τους τρόπους υποστήριξης του συμμαθητή αλλά και παιχνίδια ενσυναίσθησης, τα οποία μπορούν να αξιοποιηθούν από τους εκπαιδευτικούς μέσα στην τάξη, καλές πρακτικές με τη μορφή παιχνιδιών, ασκήσεων ή υποστηρικτικού υλικού ανάγνωσης και εμβάθυνσης, έτσι ώστε και οι γονείς να μαθαίνουν πως να διαχειρίζονται καταστάσεις. Ό,τι υπάρχει στην πλατφόρμα ως πληροφόρηση, είναι εγκεκριμένο από το υπουργείο και καλύπτει όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης».

Προκειμένου να μην ‘θάβονται’ οι καταγγελίες/αναφορές από τα παιδιά-θύματα και δεδομένης της ισχυρής πιθανότητας συγκάλυψης περιστατικών βίας ενάντια στα παιδιά από πλευράς σχολείου, ώστε να ‘διαφυλαχθεί το καλό τους όνομα’ ή ‘να μην αμαυρωθεί το προφίλ οικογενειών, οι γόνοι των οποίων επιδεικνύουν κακοποιητική συμπεριφορά προς τους συμμαθητές τους’, η πλατφόρμα προβλέπεται να είναι συνδεδεμένη και με άλλους φορείς.

«Όταν υπάρχει μόνο ένα ‘μάτι’ και μάλιστα ‘εσωτερικό’, δυστυχώς είναι πολύ πιο εύκολο να συγκαλυφθεί ένα περιστατικό. Είναι σημαντικό, ότι πλέον η καταγγελία ή η αναφορά δεν θα μένει ‘απλώς μέσα στο σχολείο», σημειώνει η κ.Μιχαηλίδου, διευκρινίζοντας: «Δύο θα είναι οι διαχειριστές της πληροφορίας: αφενός η διεύθυνση του σχολείου - είτε μαζί με έναν εκπαιδευτικό στην περίπτωση του δημοτικού, είτε μαζί με το σύμβουλο σχολικής ζωής στο γυμνάσιο-λύκειο, αφετέρου η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ανάλογα με την προέλευση της αναφοράς. Ήδη έχουμε στείλει τη σχετική εγκύκλιο σε κάθε Διεύθυνση, όπου θα συγκροτείται μία τετραμελής επιτροπή, η οποία θα είναι υπεύθυνη για τη διαχείριση και αξιολόγηση των αναφορών. Ό,τι γνωρίζει η μία πλευρά, αυτομάτως θα το γνωρίζει και η άλλη. Έτσι, δεν υπάρχει περιθώριο ‘κουκουλώματος’».

Η έναρξη λειτουργίας της Πλατφόρμας Αναφορών προγραμματίζεται για τις επόμενες ημέρες: «Είναι έτοιμη σε ό,τι αφορά τις καταγγελίες/αναφορές. Προσπαθούμε να ολοκληρώσουμε την οργάνωση της πληροφορίας, ώστε να είναι όσο το δυνατόν πιο δομημένη. Πρόθεσή μας είναι να τη βγάλουμε πριν τα Χριστούγεννα», θα πει η κ.Μιχαηλίδου.

Ένα επιπλέον σημαντικό στοιχείο σχετικά με τη λειτουργία της πλατφόρμας αναφοράς, είναι πως ο γονιός θα ενημερώνεται για την πρόοδο του θέματος. «Από τη στιγμή, που καταγραφεί η αναφορά, γίνεται λεπτομερής ενημέρωση σχετικά με την περαιτέρω πορεία της: αν γίνεται παραπομπή του θέματος στους κοινωνικούς λειτουργούς του σχολείου, στο ΚΕΔΑΣΥ, αν απαιτείται παραπομπή σε κοινωνικούς λειτουργούς ή ψυχολόγους εντός του πλαισίου της κοινότητας – δεν θα περιμένει, δηλαδή, ο γονιός να δει τι θα γίνει 6 μήνες μετά. Έτσι, νιώθει ανακούφιση, ότι κάποιος διαχειρίζεται το θέμα του παιδιού του».

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 14/9

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

mourtzoukou
Υπόθεση Μουρτζούκου: Κατηγορείται ότι σκότωνε βρέφη με πίεση στον θώρακα
Νέα ανατριχιαστικά στοιχεία για τη Μουρτζούκου - Κατηγορείται ότι σκότωνε βρέφη με πίεση στον θώρακα – Μαρτυρίες για απόπειρα το 2017
Υπόθεση Μουρτζούκου: Κατηγορείται ότι σκότωνε βρέφη με πίεση στον θώρακα
diapolitismikh_ekpaideush_seminar
Νέο πλαίσιο για αποφοίτους ΕΠΑ.Λ. - Αρκεί ένας τίτλος σπουδών για την αίτηση ελληνικής ιθαγένειας;
Το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους ξεκαθαρίζει τις προϋποθέσεις για αποφοίτους αλλοδαπής καταγωγής
Νέο πλαίσιο για αποφοίτους ΕΠΑ.Λ. - Αρκεί ένας τίτλος σπουδών για την αίτηση ελληνικής ιθαγένειας;
αναπληρωτης
Τοποθετήσεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών: Πήγαινε εδώ ...πήγαινε εκεί και αύριο... πήγαινε κάπου αλλού!
Η ιστορία του  αναπληρωτή εκπαιδευτικού δεν είναι απλώς ένα «γραφειοκρατικό λάθος». Είναι η αντανάκλαση ενός συστήματος που αφήνει τους αναπληρωτές...
Τοποθετήσεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών: Πήγαινε εδώ ...πήγαινε εκεί και αύριο... πήγαινε κάπου αλλού!
ladi
Λάδι τηγανίσματος: Γιατί δεν πρέπει να το πετάμε με τον λάθος τρόπο
Η ακατάλληλη απόρριψή του φθείρει τις σωληνώσεις, ρυπαίνει το περιβάλλον και μπορεί να επιβαρύνει τον υδροφόρο ορίζοντα.
Λάδι τηγανίσματος: Γιατί δεν πρέπει να το πετάμε με τον λάθος τρόπο