σχολεία
ΖΑΧΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ/INTIME NEWS
«Οι συγχωνεύσεις δεν θα περάσουν!»

Στις συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων που έχουν προγραμματιστεί, αναφέρθηκε με πρόσφατη ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων 17ου Λυκείου Θεσσαλονίκης, τονίζοντας την αναγκαιότητα η συγκεκριμένη εισήγηση να μην περάσει.

Πιο συγκεκριμένα, «η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης προτείνει τη συγχώνευση του 4ου και 17ου Λυκείου και τη λειτουργία τους με έδρα το 4ο ΓΕΛ, του 13ου και 4ου Γυμνασίου και τη λειτουργία τους με έδρα το 13ο Γυμνάσιο».

Η συγκεκριμένη απόφαση, σύμφωνα με την ανακοίνωση του Συλλόγου, δεν έχει κανένα παιδαγωγικό όφελος, ενώ πρόκειται να αναγκάσει μαθητές να μετακινούνται σε αντίθετες κατευθύνσεις από τον τόπο κατοικίας τους. Κάτι τέτοιο προφανώς και αναμένεται να προκαλέσει αναστάτωση στους μαθητές λόγω της ανακατανομής που θα λάβει χώρα.

Τονίζεται, ακόμα, ότι ο αριθμός των μαθητών στα σχολεία είναι επαρκής, ιδιαίτερα αν λάβει κανείς υπ' όψιν του τις εγγραφές που θα πραγματοποιηθούν στο μέλλον.

Η ανακοίνωση

«Οι Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων του 17ου Λυκείου και 13ου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης, πληροφορηθήκαμε για την πρόθεση της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης να προχωρήσει σε συγχώνευση των σχολείων μας που στεγάζονται σε κτίριο επί της οδού Χριστοπούλου, με το 4ο Λύκειο και 4ο Γυμνάσιο που στεγάζονται σε κτίριο επί της οδού Συγγρού.

Συγκεκριμένα, με την εισήγησή της προς τη Δημοτική Επιτροπή Παιδείας Θεσσαλονίκης, η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης προτείνει τη συγχώνευση του 4ου και 17ου Λυκείου και τη λειτουργία τους με έδρα το 4ο ΓΕΛ, του 13ου και 4ου Γυμνασίου και τη λειτουργία τους με έδρα το 13ο Γυμνάσιο.

Θεωρούμε απαράδεκτη αυτή τη μεθόδευση και δηλώνουμε ότι δεν θα επιτρέψουμε να υλοποιηθούν τα σχέδια του Υπουργείου και των υπηρεσιών του. Η απόφαση αυτή πάρθηκε ομόφωνα ύστερα από κοινή γενική συνέλευση των Συλλόγων Γονέων των δύο σχολείων που πραγματοποιήσαμε την Τετάρτη 22 Νοεμβρίου 2023.

Πρόκειται για ένα σχεδιασμό που δεν έχει κανένα παιδαγωγικό όφελος, γι' αυτό άλλωστε στην εισήγηση της ΔΔΕ δεν υπάρχει και καμία σχετική τεκμηρίωση. Το μόνο που αναφέρεται είναι μια εκτίμηση σχετικά με τον αριθμό του μαθητικού πληθυσμού που θα συγκεντρωθεί σε κάθε σχολική μονάδα.

Στην πραγματικότητα, οι μαθητές και των τεσσάρων σχολείων, χωρίς κανένα παιδαγωγικό όφελος, θα μετακινούνται σε αντίθετες κατευθύνσεις από τον τόπο κατοικίας τους για όλα τα χρόνια της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσής τους. Τους επιβάλλεται βίαιη έξωση από το οικείο σχολικό περιβάλλον και τη γειτονιά τους και αναγκαστική μετακίνηση σε αποστάσεις μεγαλύτερες του ενός (1) χιλιομέτρου, μέσα σε ένα επικίνδυνο αστικό περιβάλλον με μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο. Επιπλέον επιβάλλει ανατροπή στον προγραμματισμό των οικογενειών. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι υπάρχουν μαθητές λυκείου που έχουν αδέλφια στο γυμνάσιο που ιδιαίτερα στις πρώτες τάξεις μετακινούνται με τη συνοδεία τους, όπως και αδέλφια στα δημοτικά σχολεία της γειτονιάς τους που επίσης πρέπει να συνοδεύονται από τα μεγαλύτερα παιδιά.

Αν προχωρήσει η συγχώνευση θα προκαλέσει μεγάλη αναστάτωση στους μαθητές λόγω της ανακατανομής που θα προκύψει. Επίσης λόγω της αναμενόμενης αύξησης του αριθμού των μαθητών στα τμήματα θα δημιουργηθούν επιπλέον μορφωτικά εμπόδια σε όσους μαθητές αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες.

Τα σχολεία μας έχουν επαρκές μαθητικό δυναμικό (135 στο Γυμνάσιο και 95 στο Λύκειο) και με βάση τον μαθητικό πληθυσμό των δημοτικών σχολείων της περιοχής, αναμένεται αύξηση των εγγραφών τα επόμενα χρόνια.

Θεωρούμε ότι αν ο σχεδιασμός του Υπουργείου και της ΔΔΕ είχε στόχο να βελτιώσει τις συνθήκες εκπαίδευσης των παιδιών μας, θα φρόντιζαν να μας είχαν ενημερώσει. Όμως η εξέλιξη αυτή μεθοδεύεται στα κρυφά χωρίς καμία προηγούμενη ενημέρωση όχι μόνο των γονέων των μαθητών των σχολείων αλλά και των εκπαιδευτικών.

Oι γονείς είμαστε πεπεισμένοι ότι αυτός ο σχεδιασμός στοχεύει στη μείωση του “κόστους” με τη διαμόρφωση τεχνητού πλεονάσματος εκπαιδευτικών, με τη δημιουργία μεγάλων τμημάτων στα ανώτατα όρια που οδηγεί σε υποβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης, με την κατάργηση οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών, με τη μείωση διορισμών ή πρόσληψης αναπληρωτών.

Αυτή η ίδια πολιτική λογαριάζει ως κόστος το δικαίωμα των παιδιών μας σε σύγχρονη ποιοτική αναβαθμισμένη μόρφωση μέσα σε σύγχρονα και ασφαλή σχολεία, γι' αυτό άλλωστε έχει αφήσει τα σχολεία μας να ρημάζουν από άποψη υλικοτεχνικής υποδομής, χωρίς φύλακες, με χρηματοδότηση ψίχουλα για τις λειτουργικές ανάγκες τους.

Καλούμε:

Τη Διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης, τωρινή και επόμενη, να γνωμοδοτήσει αρνητικά στην εισήγηση για τη συγχώνευση των σχολείων.

Τη ΔΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης να αποσύρει την εισήγησή της.

Την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας και το Υπουργείο Παιδείας να σταματήσουν κάθε σκέψη για συγχωνεύσεις.

Τους δηλώνουμε οι γονείς είμαστε αποφασισμένοι να σταθούμε εμπόδιο στα σχέδιά τους. Μαζί με τα παιδιά μας και τους εκπαιδευτικούς, μαζί με όλους τους κατοίκους της περιοχής, θα σταθούμε απέναντί τους.

Οι συγχωνεύσεις δεν θα περάσουν!»

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 8/5

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 8/5

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Πάσχα
Καλό Πάσχα με Αντίσταση
Τις μέρες αυτές συνηθίζουμε να ευχόμαστε ό,τι δεν κάνουμε τον υπόλοιπο χρόνο: αγάπη και αλληλεγγύη, καλή Ανάσταση, ενώ τα «χριστιανικά μας ένστικτα»...
Καλό Πάσχα με Αντίσταση
Εκπαιδευτικός
Εκπαιδευτικοί : Σχετικά με την αναγνώριση της προϋπηρεσίας που «μετράει» για πρόσληψη ή διορισμό
Τι λαμβάνεται υπόψη για τον υπολογισμό των μονάδων εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας
Εκπαιδευτικοί : Σχετικά με την αναγνώριση της προϋπηρεσίας που «μετράει» για πρόσληψη ή διορισμό