σχολική τάξη, θρανία, σχολείο, μαυροπίνακας
Ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Ρεθύμνου

Αρνητική είναι η τελική εισήγηση της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου αναφορικά με τις «συγχωνεύσεις» - κλείσιμο των Γυμνασίων Κράνας και Συβρίτου, όπως αναφέρει η ΕΛΜΕ Ρεθύμνου σε πρόσφατη ανακοίνωσή της.

Τονίζεται ότι αυτή η εξέλιξη ήταν αποτέλεσμα του πολυμέτωπου αγώνα που δόθηκε, ενώ τονίζεται ότι «Η ΕΛΜΕ Ρεθύμνου από την πρώτη στιγμή ανέπτυξε μια πλήρη και οργανωμένη επιχειρηματολογία, αποδομώντας τις μισές αλήθειες της εισήγησης του κ. Μαραγκάκη για τα δύο σχολεία, αλλά και παρουσιάζοντας τη μεγάλη εικόνα, εκείνη της υποστελέχωσης και γενικότερης εγκατάλειψης των σχολικών μας μονάδων, ειδικά της υπαίθρου. Παράλληλα ζητήσαμε τη συνδρομή και τη συνεργασία κάθε εμπλεκόμενου φορέα και, όπου χρειάστηκε, τους θέσαμε προ των ευθυνών τους».

Το «στοπ» που μπήκε στο κλείσιμο των Γυμνασίων αποτελεί όφελος για τις συγκεκριμένες σχολικές μονάδες, αλλά συμβάλλει και στην αποτροπή ανάλογων ενεργειών, ενώ αποτελεί και παράδειγμα του αποτελεσματικού αγώνα απέναντι στις αντιεκπαιδευτικές πολιτικές που φαίνεται να σημειώνονται.

Η ανακοίνωση

«Αρνητική είναι η τελική εισήγηση της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου αναφορικά με τις «συγχωνεύσεις» - κλείσιμο των Γυμνασίων Κράνας και Συβρίτου, σύμφωνα και με όσα δήλωσε σε τοπικά μέσα ενημέρωσης ο Διευθυντής Εκπαίδευσης κ. Μανούσος Μαραγκάκης. 

Η εξέλιξη αυτή ήρθε ως αποτέλεσμα του πολυμέτωπου, διαρκούς και επίμονου αγώνα των τοπικών αρχών, γονέων, διδασκόντων, πολιτιστικών συλλόγων, κομμάτων της αντιπολίτευσης και φυσικά της ΕΛΜΕ Ρεθύμνου, αποδεικνύοντας – ανάμεσα σε άλλα – πως οι μοναδικοί χαμένοι αγώνες είναι αυτοί που δεν γίνονται.

Η ΕΛΜΕ Ρεθύμνου από την πρώτη στιγμή ανέπτυξε μια πλήρη και οργανωμένη επιχειρηματολογία, αποδομώντας τις μισές αλήθειες της εισήγησης του κ. Μαραγκάκη για τα δύο σχολεία, αλλά και παρουσιάζοντας τη μεγάλη εικόνα, εκείνη της υποστελέχωσης και γενικότερης εγκατάλειψης των σχολικών μας μονάδων, ειδικά της υπαίθρου. Παράλληλα ζητήσαμε τη συνδρομή και τη συνεργασία κάθε εμπλεκόμενου φορέα και, όπου χρειάστηκε, τους θέσαμε προ των ευθυνών τους. (Εδώ οφείλουμε να επισημάνουμε πως προκαλεί αλγεινή εντύπωση το γεγονός ότι ο κυβερνητικός βουλευτής του νομού ουδέποτε τοποθετήθηκε για το θέμα).

Η αποτροπή του κλεισίματος των Γυμνασίων Κράνας και Συβρίτου δεν συνιστά μόνο «φιλί ζωής» για τις εν λόγω σχολικές μονάδες αλλά: α) Βάζει φρένο σε πιθανές ανάλογες ενέργειες και για άλλες β) Αποτελεί παράδειγμα αποτελεσματικού αγώνα απέναντι στις αντιεκπαιδευτικές και «λογιστικού» χαρακτήρα πολιτικές της κυβέρνησης.

Ωστόσο τα προβλήματα είναι ακόμα εδώ. Βρισκόμαστε στα τέλη Νοεμβρίου και τα σχολεία – ακόμα και εντός πόλης! – εξακολουθούν να έχουν κενά καθηγητών, οι κτιριακές υποδομές δεν είναι οι καλύτερες, το ζήτημα της στέγης για τους εκπαιδευτικούς (και όχι μόνο) παραμένει οξύ, τα δρομολόγια εντός του νομού ανεπαρκή. Ο κ. Προϊστάμενος, αντί να θέσει στο κάδρο των ευθυνών το υπουργείο και την πολιτική του, διαμηνύει πως θα επανέλθει μελλοντικά στην αρχική του εισήγηση και ζητάει να λύσουν τα προβλήματα των σχολείων οι δήμοι, σαν να είναι αυτοί οι αρμόδιοι φορείς για τις προσλήψεις εκπαιδευτικού προσωπικού!

Ως ΕΛΜΕ Ρεθύμνου:

  • Ζητάμε από τη ΔΔΕ Ρεθύμνου να μείνει στο πεδίο των θεσμικών της αρμοδιοτήτων, που είναι η ενίσχυση των σχολικών μονάδων. Καμία σκέψη για κλείσιμο σχολείων, ούτε τώρα, ούτε στο μέλλον! Το ίδιο ισχύει και για την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κρήτης και το ΥΠΑΙΘΑ.
  • Ενημερώνουμε πως θα επιδιώξουμε τη συνέχιση της συνεργασίας με τους δήμους, τους συλλόγους γονέων, τους πολιτιστικούς συλλόγους κ.ά., ώστε να μεγαλώσουμε την πίεση για έγκαιρη στελέχωση των σχολείων της υπαίθρου, καθώς και δημιουργία ελκυστικών προϋποθέσεων (ως προς τη στέγη, μετακινήσεις κλπ) για τους εκπαιδευτικούς.
  • Επαναφέρουμε το αίτημα προς της ΠΔΕ Κρήτης και το ΥΠΑΙΘΑ για αύξηση της μοριοδότησης των σχολείων της Περιφερειακής Ενότητας Ρεθύμνου και τον χαρακτηρισμό του Γυμνασίων Κράνας και Γαράζου και του ΕΠΑΛ Γαράζου ως «δυσπρόσιτων».

Ευχαριστούμε και χαιρετίζουμε όλους όσοι συνέβαλαν σε αυτή τη συλλογική και ευδόκιμο προσπάθεια. Ο δρόμος του αγώνα είναι ο μόνος που έχουμε.»

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Έκτακτο επίδομα έως 1.700 ευρώ σε εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα

Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 14/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

δασκάλα
Υπουργείο Παιδείας: Αποζημίωση - μαμούθ 53.650 ευρώ σε εκπαιδευτικό για παράλειψη διορισμού
Τελεσίδικη απόφαση υποχρεώνει το κράτος να καταβάλει πάνω από 53.000 ευρώ σε εκπαιδευτικό - Το χρονικό της «παράλειψης διορισμού» και η δικαίωση δύο...
Υπουργείο Παιδείας: Αποζημίωση - μαμούθ 53.650 ευρώ σε εκπαιδευτικό για παράλειψη διορισμού
Εκπαιδευτικοί
Ένας εκπαιδευτικός αλλά... δύο, τρία ή περισσότερα σχολεία
Πως επιδρά στους ίδιους τους εκπαιδευτικούς αλλά και μέσα στην τάξη η εξάντληση των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε περισσότερα από ένα σχολεία
Ένας εκπαιδευτικός αλλά... δύο, τρία ή περισσότερα σχολεία
Σχολεία
Από το δημόσιο σχολείο στη «σχολική μονάδα»: Το νέο διοικητικό μοντέλο και τα διεθνή παραδείγματα

Η συζήτηση για την «αυτονομία» των σχολικών μονάδων και τον αναβαθμισμένο ρόλο των διευθυντών επανέρχεται...

Από το δημόσιο σχολείο στη «σχολική μονάδα»: Το νέο διοικητικό μοντέλο και τα διεθνή παραδείγματα
Εθνικό Απολυτήριο: Κλειστά σχολεία στις 16/12 – Μαθητές σε καταλήψεις για «μπλόκο» στις τριπλές Πανελλαδικές
Εθνικό Απολυτήριο: Κλειστά σχολεία στις 16/12 – Μαθητές σε καταλήψεις για «μπλόκο» στις τριπλές Πανελλαδικές
Δυναμικές κινητοποιήσεις στις 16 Δεκεμβρίου: Οι μαθητές ετοιμάζουν καταλήψεις, αποχές και μαζικές δράσεις ενάντια στο Εθνικό Απολυτήριο
Εθνικό Απολυτήριο: Κλειστά σχολεία στις 16/12 – Μαθητές σε καταλήψεις για «μπλόκο» στις τριπλές Πανελλαδικές