Thumbnail
KKE: Να καταργηθεί ο άδικος «κόφτης» του βαθμολογικού κριτηρίου, ώστε όλοι οι φοιτητές που έχουν ανάγκη τη μετεγγραφή, να μην αποκλείονται από τη διαδικασία

Ποσοστό 20% των φοιτητών που έκαναν εφέτος αίτηση μετεγγραφής τελικά κόπηκαν, καθώς αιτήσεις έκαναν 7.582 φοιτητές στις διάφορες κατηγορίες για τις οποίες προβλέπεται η διαδικασία και τελικά την πήραν οι 6.001.

Παράλληλα, ατέλειες και περιορισμοί στο νόμο για τις μετεγγραφές, όπως η επιβολή βαθμολογικού κριτηρίου (βάση εισαγωγής μείον 2.750 μόρια), που στερεί από χιλιάδες φοιτητές τη δυνατότητα να καταθέσουν ακόμη και αίτηση, τα 93 τμήματα χωρίς καμία αντιστοιχία, αλλά και οι περιπτώσεις φοιτητών που δεν μπορούσαν να κάνουν καν αίτηση για μετεγγραφή, αφού για παράδειγμα ο νόμος "δεν αναγνωρίζει σαν αδέλφια" τα… "δίδυμα αδέλφια", όταν επιτυγχάνουν ταυτόχρονα σε ΑΕΙ, περιπλέκουν ακόμα περισσότερο το ζήτημα.

Για όλα αυτά τα προβλήματα, το ΚΚΕ κατέθεσε χθες στη Βουλή ερώτηση προς τον Υπουργό Παιδείας.

Η ερώτηση του ΚΚΕ

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα που έδωσε στη δημοσιότητα το Υπουργείο Παιδείας, αιτήθηκαν μετεγγραφή/μετακίνηση 7.582 φοιτητές στις διάφορες κατηγορίες για τις οποίες προβλέπεται η διαδικασία και τελικά την πήραν οι 6.001. Με άλλα λόγια, πάνω από το 20% των φοιτητών που έκαναν αίτηση κόπηκαν.
Στα παραπάνω συνυπολογίζουμε και τους άδικους «κόφτες» που στερούν από πολλούς φοιτητές τη δυνατότητα ακόμα και να καταθέσουν αίτηση μετεγγραφής.
Όπως είναι η επιβολή βαθμολογικού κριτηρίου (βάση εισαγωγής μείον 2.750 μόρια), που στερεί από χιλιάδες φοιτητές τη δυνατότητα να καταθέσουν ακόμη και αίτηση μετεγγραφής. Συνολικά εξαιτίας συγκεκριμένου άδικου κριτηρίου-κόφτη τα τελευταία δύο χρόνια οι αιτήσεις έχουν μειωθεί κατακόρυφα.
Παράλληλα, ξεκινώντας από τους απαράδεκτους νόμους Γαβρόγλου (της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ), η κυβέρνηση της ΝΔ και το Υπουργείο Παιδείας έχουν αφήσει 93 τμήματα χωρίς καμία αντιστοιχία, δηλαδή δεν έχουν δυνατότητα να κάνουν καν αίτηση ενώ υπάρχουν ομοειδή τμήματα, ακόμα και πλήρους αντιστοιχίας.
Ενώ μάλιστα, υπήρξαν περιπτώσεις φοιτητών που δεν μπορούσαν να κάνουν καν αίτηση για μετεγγραφή, αφού για παράδειγμα ο νόμος "δεν αναγνωρίζει σαν αδέλφια" τα… "δίδυμα αδέλφια", όταν επιτυγχάνουν ταυτόχρονα σε ΑΕΙ με αποτέλεσμα να μην δικαιούνται μετεγγραφή.
Ειδικά τώρα, σε μια περίοδο που η ακρίβεια πιέζει αφόρητα τις λαϊκές οικογένειες, είναι πολλαπλάσιοι οι φοιτητές που θα βρεθούν σε αδιέξοδο και σε αδυναμία παρακολούθησης των σπουδών τους σε άλλη πόλη, αδυνατώντας να σπουδάσουν μακριά από τον τόπο διαμονής τους.
Η κυβέρνηση και το υπουργείο έχουν διπλά την ευθύνη, καθώς οι ελάχιστες φοιτητικές εστίες δεν επαρκούν να καλύψουν τον όγκο των φοιτητών που δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στο τεράστιο κόστος σπουδών, που έτσι κι αλλιώς υπάρχει, πόσο μάλλον αν μια οικογένεια είναι αναγκασμένη να συντηρεί δεύτερο σπίτι για να σπουδάσει το παιδί της. Το αποτέλεσμα είναι χιλιάδες φοιτητές, να αναγκάζονται να εγκαταλείψουν τις σπουδές τους.
Με βάση τα παραπάνω, ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός τι μέτρα θα λάβει ώστε:


-Να μετεγγραφούν στο τμήμα που επιλέγουν όλοι οι φοιτητές που το έχουν ανάγκη.
-Να καταργηθεί ο άδικος «κόφτης» του βαθμολογικού κριτηρίου, ώστε όλοι οι φοιτητές που έχουν ανάγκη τη μετεγγραφή, να μην αποκλείονται από τη διαδικασία.
-Να λυθεί το πρόβλημα με τα 93 τμήματα που δεν αντιστοιχίζονται με άλλα ίδιου αντικειμένου, ή ομοειδή, καθώς έτσι στερείται το δικαίωμα της μετεγγραφής στο σύνολο των φοιτητών αυτών των τμημάτων.
-Να προσληφθεί μόνιμο διδακτικό προσωπικό, με βάση τις ανάγκες, ώστε να έχουν τη δυνατότητα τα τμήματα να δέχονται περισσότερους φοιτητές από μετεγγραφές.
-Να ανεγερθούν νέες, σύγχρονες και ασφαλείς εστίες, χωρίς εμπλοκή ιδιωτών, ώστε να καλύπτονται οι ανάγκες του συνόλου των φοιτητών που σπουδάζουν εκτός τόπου μόνιμης κατοικίας.
-Να ολοκληρωθεί άμεσα η διαδικασία των μετεγγραφών, ώστε κανένας φοιτητής-τρια να μη χάσει το εξάμηνο του και να εξασφαλιστεί η δωρεάν πρόσβαση στις υπηρεσίες φοιτητικής μέριμνας, σίτισης, μετακίνησης, δωρεάν συγγραμμάτων.

Οι Βουλευτές
Κτενά Αφροδίτη
Δελής Γιάννης
Αμπατιέλος Νίκος
Έξαρχος Νίκος
Καραθανασόπουλος Νίκος
Κομνηνάκα Μαρία
Λαμπρούλης Γιώργος
Μαρίνος Γιώργος
Μεταξάς Βασίλης
Παπαναστάσης Νίκος
Συντυχάκης Μανώλης

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 14/9

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Χαβιέ Μπαρδέμ στα Emmy
Χαβιέ Μπαρδέμ: Με παλαιστινιακή κεφίγια στα βραβεία Emmy - «Να σταματήσει η γενοκτονία, ελεύθερη Παλαιστίνη»
Χαβιέ Μπαρδέμ στα Emmy: «Δεν θα συνεργαστώ ποτέ με κάποια εταιρεία που δεν καταδικάζει τη γενοκτονία στη Γάζα - Ζητάμε εμπορικό, διπλωματικό...
Χαβιέ Μπαρδέμ: Με παλαιστινιακή κεφίγια στα βραβεία Emmy - «Να σταματήσει η γενοκτονία, ελεύθερη Παλαιστίνη»
syntaxeis-poioi-tha-paroyn-anadromika.jpg
Συντάξεις – Αναδρομικά: Ποιοι διεκδικούν ποσά έως 16.800 ευρώ [Παραδείγματα - Πίνακες]
16 επικουρικά ταμεία, μία αδικία: Τι διεκδικούν οι συνταξιούχοι, πόσα χρήματα τους οφείλονται - Ποιοι θα λάβουν αυξήσεις και αναδρομικά έως 16.800...
Συντάξεις – Αναδρομικά: Ποιοι διεκδικούν ποσά έως 16.800 ευρώ [Παραδείγματα - Πίνακες]
μεταφορές μαθητών
«Άγονοι» διαγωνισμοί αφήνουν μαθητές χωρίς μεταφορά – Διαμαρτυρία στην Περιφέρεια Αττικής
Οξύνεται το πρόβλημα με τη μεταφορά μαθητών σε Πειραματικά, Μουσικά, Καλλιτεχνικά και Ειδικά Σχολεία – Κάλεσμα σε κινητοποίηση σήμερα
«Άγονοι» διαγωνισμοί αφήνουν μαθητές χωρίς μεταφορά – Διαμαρτυρία στην Περιφέρεια Αττικής
Personal Branding από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πώς να παρουσιάζεις αποτελεσματικά τον εαυτό σου σήμερα;
«Η «πώληση»/παρουσίαση του εαυτού μας δεν αναφέρεται στο να προσπαθούμε να γίνουμε κάτι που δεν είμαστε, αλλά στο να αναδεικνύουμε αυτό που...
Πώς να παρουσιάζεις αποτελεσματικά τον εαυτό σου σήμερα;