sxoleio
Κλείνουν σχολεία στην Κρήτη: Νέες αντιδράσεις για τη συγχώνευση των Γυμνασίων Κράνας και Συβρίτου με του Γαράζου και του Φουρφουρά

Οι μαθητές αυτών των περιοχών δεν πάνε στα γειτνιάζοντα Λύκεια όχι γιατί δεν αποφοίτησαν από το αντίστοιχο Γυμνάσιο, αλλά είτε γιατί το γειτνιάζον Λύκειο δεν είναι εύκολα προσβάσιμο με τη συγκοινωνία από το σπίτι τους, είτε γιατί αργεί να στελεχωθεί με εκπαιδευτικούς.

Όπως τονίζει η ΕΛΜΕ Ρεθύμνου, «Τα κριτήρια αναδιοργάνωσης των σχολικών μονάδων δεν πρέπει να καθορίζονται από αυστηρά αριθμητικά δεδομένα».

Συμπληρώνουν, πως η απόφαση αυτή θα βαραίνει την τωρινή Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου. 

«Στόχο όλων θα έπρεπε να συνιστά η αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου και του ρόλου που εκείνο διαδραματίζει στην τοπική κοινωνία και όχι η συρρίκνωσή του. Χαιρετίζουμε την αναφορά της ΕΛΜΕ Ρεθύμνου και τις ακόλουθες δράσεις της και συνυπογράφουμε το κείμενο της θέσης της όπως εκείνη δημοσιοποίησε στα τοπικά μέσα ενημέρωσης», όπως τονίζουν.

Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Ρεθύμνου

"Οι τοπικές κοινότητες, οι πολιτιστικοί σύλλογοι, ο Δήμος και όλοι οι κάτοικοι είναι ανάστατοι μετά την πρόσφατη εισήγηση του προϊστάμενου της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Μανούσου Μαραγκάκη, που προτείνει τη «συγχώνευση» των Γυμνασίων Κράνας και Συβρίτου με του Γαράζου και του Φουρφουρά αντίστοιχα. Η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας, αντί να κάνει εισηγήσεις για κλείσιμο σχολείων, βάζοντας ουσιαστικά και την υπογραφή της για την περαιτέρω ερήμωση της υπαίθρου και των χωριών της, οφείλει να στηρίζει αυτές τις περιοχές και τις οικογένειες που ζουν εκεί, καθώς και να διεκδικεί την αποτελεσματική οργάνωση και λειτουργία των σχολείων με την επαρκή και έγκαιρη στελέχωσή τους.

Τα κριτήρια αναδιοργάνωσης των σχολικών μονάδων δεν πρέπει να καθορίζονται από αυστηρά αριθμητικά δεδομένα. Χρειάζεται να λαμβάνονται υπόψη οι ανάγκες και οι ιδιαιτερότητες ενός τόπου. Το σχολείο αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο των κοινωνικών ζυμώσεων μιας περιοχής. Και με αποφάσεις όπως η προαναφερθείσα ελλοχεύει ο κίνδυνος αποθάρρυνσης των οικογενειών ως προς την φοίτηση των παιδιών τους σε ένα πιο απομακρυσμένο σχολείο, καθώς και ο κίνδυνος της βαθμιαίας κατάρρευσης και των υπόλοιπων εκπαιδευτικών μονάδων της περιοχής.

Η απόφαση αυτή θα βαραίνει την τωρινή Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου. Είμαστε εδώ για να υψώσουμε τη φωνή μας και να αποτρέψουμε οποιονδήποτε επιθυμεί να οδηγήσει τον τόπο μας σε εγκατάλειψη. Στόχο όλων θα έπρεπε να συνιστά η αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου και του ρόλου που εκείνο διαδραματίζει στην τοπική κοινωνία και όχι η συρρίκνωσή του. Χαιρετίζουμε την αναφορά της ΕΛΜΕ Ρεθύμνου και τις ακόλουθες δράσεις της και συνυπογράφουμε το κείμενο της θέσης της όπως εκείνη δημοσιοποίησε στα τοπικά μέσα ενημέρωσης. 

«Στον συντάκτη της εισήγησης διαφεύγουν γεγονότα όπως: Το πιθανό κλείσιμο των δύο σχολείων θα οδηγήσει σε μεγαλύτερη μαθητική διαρροή και «αποκοινωνικοποίηση» καθώς αρκετοί μαθητές, με δεδομένη είτε τη συνδρομή που προσφέρουν σε εργασίες της οικογενείας τους, είτε λόγω των δυσκολιών στη μετακίνηση, δεν θα πάνε καν στο Γυμνάσιο, ή θα φοιτούν με αρκετές απουσίες. Αυτό θα οδηγήσει και στη μείωση των εγγραφών στα αντίστοιχα Λύκεια. Οι μαθητές αυτών των περιοχών δεν πάνε στα γειτνιάζοντα Λύκεια όχι γιατί δεν αποφοίτησαν από το αντίστοιχο Γυμνάσιο, αλλά είτε γιατί το γειτνιάζον Λύκειο δεν είναι εύκολα προσβάσιμο με τη συγκοινωνία από το σπίτι τους, είτε γιατί αργεί να στελεχωθεί με εκπαιδευτικούς. (Να σημειώσουμε πως οι δυσκολίες στη μετακίνηση αφορούν και τους εκπαιδευτικούς, καθώς τα δρομολόγια είναι απαράδεκτα αραιά). Η ρεθυμνιώτικη ύπαιθρος είναι ένας τόπος με τα δικά του γεωγραφικά, οικονομικά και πολιτισμικά στοιχεία. Κάθε σχολική μονάδα έχει μόνο θετικά στοιχεία να προσφέρει.

Η κατάργησή τους θα δώσει ένα ακόμα σήμα απαξίωσης της υπαίθρου μας με μακροχρόνιες συνέπειες που δεν είναι εύκολο να προβλεφθούν. Τέτοιες εισηγήσεις, χωρίς μάλιστα τη σύμφωνη γνώμη γονέων και τοπικών αρχών, αποτελούν βούτυρο στο ψωμί κάθε κυβέρνησης που περιστέλλει αδίστακτα τις κοινωνικές δαπάνες για να χαρίζει τον δημόσιο πλούτο σε μεγαλοεργολάβους, καναλάρχες, εφοπλιστές και άλλους ημετέρους.
  
Ως ΕΛΜΕ Ρεθύμνου:

Απαιτούμε από τον κ. Μαραγκάκη να αποσύρει άμεσα τις απαράδεκτες εισηγήσεις. Σε περίπτωση που δεν το πράξει, ζητάμε από την ΠΔΕ Κρήτης να εισηγηθεί αρνητικά ως προς την πρόταση της ΔΔΕ Ρεθύμνου και το ΥΠΑΙΘΑ να μην την κάνει αποδεκτή, ενώ ως σωματείο επιφυλασσόμαστε για τις επόμενες κινήσεις μας. Καλούμε τις διευθύνσεις των εμπλεκόμενων σχολείων (και των σχολείων υποδοχής), τις δημοτικές αρχές, τους γονείς και κάθε άλλο εμπλεκόμενο φορέα σε κοινό μέτωπο ώστε να κρατήσουμε τα σχολεία μας ανοιχτά, στελεχωμένα και επαρκώς εξοπλισμένα.

Εκφράζουμε τη συμπαράστασή μας στους συναδέλφους των δύο σχολείων που, μέσα στον αγώνα που δίνουν για να μεταδώσουν γνώσεις και ευρύτερη μόρφωση στους μαθητές, καλούνται να αντιμετωπίσουν και αυτή τη δύσκολη κατάσταση.» Συνυπογράφουν οι πολιτιστικοί σύλλογοι: Π.Σ. Νευς Αμαρίου- Οψυγιά , Π.Σ. Βισταγής, Π.Σ. Αποστόλων, Π.Σ. Μέρωνα, Π.Σ. Μοναστηρακίου, Π.Σ. Μεσονησίων, Π.Σ. Βρυσών- Καρδακίου, Π.Σ. Φουρφουρά, Π.Σ. Κουρουτιανών, Π.Σ. Πετροχωρίου, Π.Σ. Λοχριάς, Π.Σ. Βολεώνων, Π.Σ. Παντάνασσας, Π.Σ. Αϊ Γιάννη, Π.Σ. Άνω Μέρους, Π.Σ. Πατσού, Π.Σ. Θρόνους- Κλεισιδίου, Π.Σ. Γερακαρίου, Π.Σ. Πλατάνου, Π.Σ. Λαμπιωτών, Π.Σ. Νίθαυρης".

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 4/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα