ζεττα μακρή
Ζέττα Μακρή: Πρόγραμμα για 100.000 άτομα που θα συμμετάσχουν στη δια βίου μάθηση στον τομέα της πληροφορικής.

«Νέα νομοθετική πρωτοβουλία που θα φέρουμε σύντομα και θα περιλαμβάνει την ουσιαστική συνένωση δυνάμεων των ΕΠΑΛ, των ΙΕΚ και των Εργαστηριακών Κέντρων με επικαιροποιημένα προγράμματα σπουδών» ανακοίνωσε, ανάμεσα σε άλλα, η υφυπουργός Παιδείας κ. Ζέττα Μακρή στη συνέντευξη που παραχώρησε στο alfavita.gr 

Παράλληλα ενημερώνει για όλες τις δράσεις του υπουργείου Παιδείας στα σχολεία της Περιφέρειας Θεσσαλίας με «στόχο την ασφαλή επιστροφή των μαθητριών, μαθητών και εκπαιδευτικών στο σχολικό περιβάλλον».

Στο πλαίσιο του συνολικού σχεδιασμού για την διαχείριση κρίσεων και μετατραυματικού άγχους, το ΥΠΑΙΘΑ «σε συνεργασία με το Κέντρο Παιδοψυχικής Υγιεινής και, συγκεκριμένα, με την καθηγήτρια κ. Χατζηχρήστου Χρυσή και τους συνεργάτες της από το Εργαστήριο Σχολικής Ψυχολογίας του ΕΚΠΑ, εφαρμόζει το πρόγραμμα για την ενίσχυση της ψυχικής ανθεκτικότητας καθώς και την επιμόρφωση και την ανάπτυξη κατάλληλων δεξιοτήτων».

Αναφορικά με τους διορισμούς εκπαιδευτικών και τις προσλήψεις αναπληρωτών η κ. Ζέττα Μακρή σημείωσε ότι το πρώτο δεκαήμερο του Νοεμβρίου θα γίνουν 2.700 προσλήψεις εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή ενώ ο στόχος του υπουργείου Παιδείας είναι 4.000 μόνιμοι διορισμοί κάθε χρόνο.

Παράλληλα η κ. Ζέττα Μακρή μίλησε για την ενίσχυση του θεσμού των δημοσίων ΙΕΚ Ειδικής Αγωγής με την αύξηση του δικτύου των δομών αυτών και σε άλλες πόλεις της Ελλάδας, με επιμορφώσεις εκπαιδευτικών, εκπαιδευτών και στελεχών ΕΕΚ, καθώς και αξιολόγηση δομών και συντελεστών ΕΕΚ.

Επίσης η υφυπουργός Παιδείας επισημαίνει την επικαιροποίηση και πιστοποίηση των επαγγελματικών περιγραμμάτων και των οδηγών κατάρτισης από τον ΕΟΠΠΕΠ και την λειτουργία Γραφείων Επαγγελματικής Ανάπτυξης και Σταδιοδρομίας (Γ.Ε.Α.Σ.) στα ΙΕΚ

Οι ερωτήσεις του alfavita.gr και οι απαντήσεις της υφυπουργού Παιδείας

Alfavita.gr: Ζείτε σε μια περιοχή που έχει πληγεί σε τραγικό βαθμό από τις πλημμύρες. Μπορείτε να μας περιγράψετε τις παρεμβάσεις του υπουργείου Παιδείας έτσι ώστε να υπάρχει ανακούφιση της εκπαιδευτικής κοινότητας και να μην χαθεί πολύτιμος χρόνος μαθημάτων;

Ζέττα Μακρή: Δύσκολες και πρωτόγνωρες οι καιρικές συνθήκες που έπληξαν την Περιφέρεια Θεσσαλίας . Από την πρώτη στιγμή, μετά τα πλημμυρικά φαινόμενα, η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ, η Περιφέρεια Θεσσαλίας, η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης, οι κατά τόπους Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Περιφέρειας Θεσσαλίας και όλοι οι συναρμόδιοι φορείς συνεργαστήκαμε, στενά, για την ταχύτερη και, συγχρόνως, ασφαλή επιστροφή των μαθητριών, μαθητών και εκπαιδευτικών στο σχολικό περιβάλλον.

Το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού προχώρησε σε ολοκληρωμένο σχέδιο, το οποίο και είχε παρουσιάσει ο Υπουργός Παιδείας Κυρ. Πιερρακάκης, που περιελάμβανε την καταγραφή των σχολικών βιβλίων που καταστράφηκαν και εντολή στον ΔΙΟΦΑΝΤΟ για άμεση αποστολή νέων πακέτων βιβλίων, την αποστολή στους μαθητές νέου τεχνολογικού εξοπλισμού και σχολικών ειδών, την προετοιμασία για την πιθανότητα διεξαγωγής τηλεκπαίδευσης ενώ σαφής προτεραιότητα δόθηκε στον προγραμματισμό για την ομαλή επιστροφή στις τάξεις και την κανονικότητα μέσα από τη στήριξη των μαθητών και των οικογενειών τους με ψυχολόγους.

Καθ’ όλη τη διάρκεια της κακοκαιρίας Daniel και της κακοκαιρίας Elias υπήρχε εκτενής συνεργασία και τακτικές συσκέψεις όλων των εμπλεκόμενων φορέων για την εκτίμηση της κατάστασης και την ομαλή επαναλειτουργία των σχολικών μονάδων.

Θα ήθελα να αναφερθώ ιδιαιτέρως στις ενημερωτικές συναντήσεις, που πραγματοποιήθηκαν, και μέσω webinars, με πρωτοβουλία του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, για την υποστήριξη των εκπαιδευτικών, των γονέων-κηδεμόνων, των Συμβούλων Εκπαίδευσης, των Προϊσταμένων Νηπιαγωγείων και Δημοτικών Σχολείων, των Διευθυντών/ντριών όλων των σχολικών μονάδων Α’θμιας και Β’θμιας εκπαίδευσης καθώς και των Διευθυντών ΣΜΕΑΕ και των ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών των σχολείων της Περιφέρειας Θεσσαλίας για την αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών που προέκυψαν από τις φυσικές καταστροφές.

Στο πλαίσιο του συνολικού σχεδιασμού για την διαχείριση κρίσεων και μετατραυματικού άγχους, το ΥΠΑΙΘΑ σε συνεργασία με το Κέντρο Παιδοψυχικής Υγιεινής και, συγκεκριμένα, με την καθηγήτρια κ. Χατζηχρήστου Χρυσή και τους συνεργάτες της από το Εργαστήριο Σχολικής Ψυχολογίας του ΕΚΠΑ, εφαρμόζει το πρόγραμμα για την ενίσχυση της ψυχικής ανθεκτικότητας καθώς και την επιμόρφωση και την ανάπτυξη κατάλληλων δεξιοτήτων. Το πρόγραμμα θα συνεχιστεί καθ΄όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους με ποικίλες παρεμβάσεις, εκπαιδευτικό υλικό, on line και δια ζώσης ομαδικές και ατομικές υποστηρίξεις. Στόχος είναι η πλήρης και αποτελεσματική ενίσχυση όλων των μελών της σχολικής κοινότητας των πληγεισών περιοχών στην Περιφέρεια Θεσσαλίας.

Για να σας δώσω την εικόνα, αυτή τη στιγμή που μιλάμε, το 99% των σχολείων των τεσσάρων Νομών της Θεσσαλίας λειτουργούν κανονικά και τα μαθήματα πραγματοποιούνται δια ζώσης ενώ είκοσι μία σχολικές μονάδες έχουν μετεγκατασταθεί σε γειτονικά σχολεία. Συγκεκριμένα, έχουν μετεγκατασταθεί έξι σχολικές μονάδες στην Περιφερειακή Ενότητα Καρδίτσας (Δήμος Παλαμά), οκτώ στην Περιφερειακή Ενότητα Λάρισας εκ των οποίων έξι στον Δήμο Λαρισαίων και δύο στον δήμο Κιλελέρ, επτά στην Περιφερειακή Ενότητα Τρικάλων, εκ των οποίων έξι στον Δήμο Φαρκαδόνας και μία στον Δήμο Τρικκαίων.

Σε ό,τι αφορά τώρα στις σχολικές μονάδες της Μαγνησίας, μετά το πρώτο κύμα κακοκαιρίας αποφασίστηκε η μετεγκατάσταση τριών νηπιαγωγείων σε γειτονικά δημοτικά σχολεία της ίδιας Δημοτικής Ενότητας.

Σημαντικό να αναφέρουμε ότι διευκολύνεται με επιπλέον δρομολόγια η μετακίνηση μαθητών προς το σχολείο στο οποίο έγινε η μετεγκατάσταση.

Τέλος, είναι βασικό να αναφέρω ότι η επιστροφή στην κανονικότητα είναι μια πολυπαραμετρική διαδικασία και, ως εκ τούτου, το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού παρακολουθεί στενά τη σταδιακή ομαλοποίηση της κατάστασης, παρεμβαίνοντας έγκαιρα και αποτελεσματικά, όπου τυχόν χρειαστεί.

Alfavita.gr: Εχετε αναλάβει το χαρτοφυλάκιο της επαγγελματικής εκπαίδευσης, κατάρτισης και διά βίου μάθησης. Πείτε μας για τους στόχους σας 

Ζέττα Μακρή: Ουσιαστικά η αναβάθμιση της ΕΕΚ ξεκίνησε από την Κυβέρνηση Κυριάκου Μητσοτάκη 2019-2023 με την ψήφιση και υλοποίηση του ν. 4763/2020 ο οποίος κυρίως παρέχει το πλαίσιο δομής του Εθνικού Συστήματος Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, το οποίο αναπτύσσεται κατ΄αντιστοιχία του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων.

Η αναβάθμιση της ΕΕΚ θα συνεχιστεί εντατικά, όπως άλλωστε έχει ανακοινώσει και ο Υπουργός Παιδείας Κυρ. Πιερρακάκης, με τις απαραίτητες παρεμβάσεις μέσω της νέας νομοθετικής πρωτοβουλίας που θα φέρουμε σύντομα και θα περιλαμβάνουν την ουσιαστική συνένωση δυνάμεων των ΕΠΑΛ, των ΙΕΚ και των Εργαστηριακών Κέντρων με επικαιροποιημένα προγράμματα σπουδών. Επίσης, θα ενισχυθεί η μάθηση με βάση την εργασία (μαθητεία και πρακτική άσκηση) ενώ θα σχεδιασθούν ειδικά προγράμματα σπουδών κλαδικού/τομεακού χαρακτήρα, με στόχο την βελτίωση της σύνδεσης με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας και των επιχειρήσεων.

Ακόμη, θα ήθελα να τονίσω ότι είμαστε ιδιαίτερα ευαίσθητοι στα ζητήματα ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης και αφουγκραζόμαστε τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα άτομα με αναπηρία. Για τον λόγο αυτό, έχουμε αρχίσει την διαδικασία διαλόγου με τις αντίστοιχες κοινωνικές ομάδες προκειμένου να σχεδιάσουμε δράσεις που θα ενισχύσουν τον θεσμό των δημοσίων ΙΕΚ Ειδικής Αγωγής. Προσανατολιζόμαστε, τάχιστα, στην αύξηση του δικτύου των δομών αυτών και σε άλλες πόλεις της Ελλάδας, δεδομένου ότι αυτή την στιγμή λειτουργούν μόλις δύο στην Αθήνα και στην Θεσσαλονίκη για τους συμπολίτες μας, κυρίως με προβλήματα όρασης και ακοής, καθώς και στην προσθήκη νέων ειδικοτήτων προσαρμοσμένων στις ανάγκες αυτών των ατόμων, εκτός από τις ειδικότητες του Τεχνικού Χειριστή Η/Υ και τηλεφωνικών κέντρων, του Τεχνικού Εφαρμογών Πληροφορικής (Πολυμέσα/Web Designer-Developer/Video Games) και του Απομαγνητοφωνητή Συνομιλιών-Πρακτικών. Προχωρούμε, επίσης, στην έκδοση εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας των ΙΕΚ Ειδικής Αγωγής. Παράλληλα, δίνουμε έμφαση στις επιμορφώσεις εκπαιδευτικών, εκπαιδευτών και στελεχών ΕΕΚ, καθώς και στην αξιολόγηση δομών και συντελεστών ΕΕΚ.

Alfavita.gr: Μπορείτε να μας σκιαγραφήσετε τις παρεμβάσεις – αλλαγές που λογαριάζετε να κάνετε;

Ζέττα Μακρή: Θα προτιμούσα να φωτίσω, παρά να σκιαγραφήσω, τις μεταρρυθμίσεις στο κομμάτι των αρμοδιοτήτων μου, της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης.

Και σας ευχαριστώ για τη δυνατότητα να μιλήσω αναλυτικά για το χαρτοφυλάκιό μου, που χαρακτηρίζεται από προκλήσεις αλλά και από μεγάλο εύρος για παρεμβάσεις καθώς, εκτός από την ενδυνάμωση των νέων δομών ΕΕΚ και ΔΒΜ, όπως τα Πρότυπα ΕΠΑΛ, τα Πειραματικά και Θεματικά ΙΕΚ, σχεδιάζουμε την περαιτέρω ενίσχυση της μαθητείας και της πρακτικής άσκησης.

Βεβαίως, συνεχίζουμε να χτίζουμε πάνω στο κεκτημένο των μεταρρυθμίσεων της πρώτης τετραετίας της διακυβέρνησης της ΝΔ και αναφέρομαι στα Επαγγελματικά Λύκεια, τα 25 Πρότυπα Επαγγελματικά, την υποβολή παράλληλου μηχανογραφικού, τα 125 αναβαθμισμένα Δ.Ι.Ε.Κ., εκ των οποίων 10 Πειραματικά και 5 Θεματικά, την παροχή 96 ειδικοτήτων μεγάλης ζήτηση, την ίδρυση πάνω από 30 ειδικοτήτων νέων, πειραματικών ή με πιλοτικό πρόγραμμα, καθώς και 3 ειδικοτήτων για άτομα με προβλήματα όρασης ή και ακοής σε συνεργασία με την ΕΣΑμΕΑ., τις 3 Επαγγελματικές Σχολές Κατάρτισης με έμφαση στην Ναυπηγοεπισκευαστική Βιομηχανία, την καθιέρωση αμειβόμενης πρακτικής άσκησης όλων των καταρτιζόμενων των Δ.Ι.Ε.Κ. και στεγαστικού επιδόματος, την εξασφάλιση της διαπερατότητας του Εκπαιδευτικού συστήματος, το Μητρώο Εκπαιδευτών Επαγγελματικής Κατάρτισης, την εφαρμογή νέου πλαισίου για το Μεταλυκειακό Έτος - Τάξη Μαθητείας, τη λειτουργία Γραφείων Επαγγελματικής Ανάπτυξης και Σταδιοδρομίας, σε όλα τα Ι.Ε.Κ. της χώρας, τους νέους οδηγούς κατάρτισης για 130 ειδικότητες των Ι.Ε.Κ., την επιμόρφωση, για πρώτη φορά, των εκπαιδευτών των Ι.Ε.Κ. σε οριζόντιες δεξιότητες και των εκπαιδευτικών επαγγελματικών ειδικοτήτων στις εξελίξεις της επιστήμης τους, τους νέους κανονισμούς λειτουργίας τόσο των Δημοσίων όσων και των Ιδιωτικών Ι.Ε.Κ. και την έκδοση του κανονισμού λειτουργίας των Ι.Ε.Κ. Ειδικής Αγωγής, τον σχεδιασμό και την υλοποίηση νέων πρόσθετων ειδικοτήτων και δράσεων που θα καλύπτουν τις συνολικές ανάγκες των ατόμων με αναπηρία και θα ενισχύσουν τον θεσμό των δημοσίων ΙΕΚ Ειδικής Αγωγής.

Ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι εμβληματικά έργα του Ταμείου Ανάκαμψης  αποτελούν η πλήρης ανανέωση του εργαστηριακού εξοπλισμού όλων των Εργαστηριακών Κέντρων της χώρας καθώς και η δημιουργία ψηφιακής πλατφόρμας που θα αποτελέσει τον ψηφιακό κόμβο όλης της  Ε.Ε.Κ.

Επιπλέον, υλοποιείται η επικαιροποίηση και πιστοποίηση των επαγγελματικών περιγραμμάτων και των οδηγών κατάρτισης από τον ΕΟΠΠΕΠ. Παράλληλα, θα εφαρμόσουμε την καινοτόμο πρωτοβουλία για την λειτουργία Γραφείων Επαγγελματικής Ανάπτυξης και Σταδιοδρομίας (Γ.Ε.Α.Σ.) στα ΙΕΚ, στο πλαίσιο στοχευμένων δράσεων για την αναβάθμιση και την ενίσχυση των ΙΕΚ.

Ταυτόχρονα, επενδύουμε στην συνεχή ενίσχυση της διά βίου μάθησης, για την άμβλυνση του χάσματος δεξιοτήτων και προωθούμε ένα πρόγραμμα για 100.000 άτομα που θα συμμετάσχουν στη δια βίου μάθηση στον τομέα της πληροφορικής. Το πρόγραμμα θα υλοποιηθεί με τη συνεργασία πολλών υπουργείων και με τον Σύνδεσμο Εταιρειών Πληροφορικής Ελλάδος με εντατικές επιμορφώσεις, στις νέες τεχνολογίες, κυρίως των τελειόφοιτων και των αποφοίτων όλων των ειδικοτήτων των ΙΕΚ και ΑΕΙ.

Ενώ, ιδρύουμε εργαστήρια εικονικής πραγματικότητας σε 100 σχολεία της χώρας και Kέντρων Καινοτομίας, ένα σε κάθε περιφέρεια, προϋπολογισμού 114 εκατ. ευρώ, με πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, για παροχή σύγχρονου τεχνολογικού εξοπλισμού σε όλα τα Εργαστηριακά Κέντρα των δομών Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης με επιπλέον ψηφιακά εργαλεία για κάθε μαθητή, εκπαιδευτικό και εκπαιδευτική δομή, με διαδραστικούς πίνακες, ταχύτερο Internet και ειδικό προηγμένο τεχνολογικό εξοπλισμό για μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρία.

Alfavita.gr: Μιλάτε για εκσυγχρονισμό της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης. Τι ακριβώς εννοείται;

Ζέττα Μακρή: Ο εκσυγχρονισμός και η αναβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης (ΕΕΚ & ΔΒΜ) στην Ελλάδα βρίσκεται στο επίκεντρο των μεταρρυθμιστικών πρωτοβουλιών για την Παιδεία και αποτελεί μέρος του συνολικού σχεδιασμού του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και πρωταρχική μέριμνα του Υπουργού Παιδείας Κυρ. Πιερρακάκη. Την παρούσα χρονική στιγμή,  η αναβάθμιση αυτή είναι σε πλήρη εξέλιξη και στηρίζεται σε μια ολοκληρωμένη στρατηγική για την δυναμική καθώς και τις εναλλακτικές και ποιοτικές επιλογές της ΕΕΚ και της ΔΒΜ με κύριο στόχο την διασύνδεση με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας και  την ουσιαστική συμμετοχή των κοινωνικών εταίρων, όπως έχει τονίσει σε πρόσφατες συνεντεύξεις του και ο Υπουργός Παιδείας Κυρ. Πιερρακάκης. Άλλωστε, η ενίσχυση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και η αποτελεσματική σύνδεσή της με την τοπική κοινωνία, την οικονομία και την τεχνολογία αποτελεί  προσωπική δέσμευση του ίδιου του Πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη.

Alfavita.gr: Αναφερθήκατε στο Μεταλυκειακό Έτος – Τάξη Μαθητείας μιλήστε μας για αυτήν την επιλογή 

Ζέττα Μακρή: Το Μεταλυκειακό Έτος - Τάξη Μαθητείας αποτελεί μια εξαιρετικά ελκυστική επιλογή, αφού δίνει τη δυνατότητα στους αποφοίτους των Επαγγελματικών Λυκείων να αναβαθμίσουν τα επαγγελματικά προσόντα τους και ενισχύει τη δυνατότητα ένταξής τους στην αγορά εργασίας, συνδυάζοντας την εκπαίδευση στο σχολείο με αμειβόμενη κατάρτιση στον εργασιακό χώρο.

Για την περίοδο 2023-2024 έχουν εξασφαλισθεί 9.500 θέσεις μαθητείας σε Δημόσιο και Ιδιωτικό Τομέα εκ των οποίων το 64% προέρχεται από επιχειρήσεις του Ιδιωτικού Τομέα. Πιο συγκεκριμένα, σημειώθηκε αύξηση της τάξεως του 42% στον αριθμό των προσφερόμενων θέσεων Μαθητείας συνολικά στην επικράτεια, έναντι 6638 θέσεων που προσφέρθηκαν αντίστοιχα κατά την περσινή χρονιά, με στόχο να δοθεί η δυνατότητα σε όσο το δυνατόν περισσότερους κατόχους πτυχίου ΕΠΑ.Λ. να παρακολουθήσουν το Μεταλυκειακό έτος-Τάξη Μαθητείας.

Η εξαιρετικά μεγάλη πρόοδος και εντυπωσιακή ανταπόκριση των εμπλεκόμενων φορέων αποτυπώθηκε στην υποβολή σχετικών αιτήσεων κατόπιν πρόσκλησης της Γενικής Γραμματείας ΕΕΚ & ΔΒΜ του ΥΠΑΙΘΑ. Η αύξηση αυτή είναι πραγματικά θεαματική και είμαστε εξαιρετικά ικανοποιημένοι καθώς η ανοδική πορεία στη συμμετοχή του Δημόσιου και Ιδιωτικού τομέα αποτελεί απτή απόδειξη της σωστής κατεύθυνσης του νέου πλαισίου για το Μεταλυκειακό Έτος – Τάξη Μαθητείας, το οποίο σχεδιάσθηκε, οργανώθηκε και ξεκίνησε να εφαρμόζεται από τις αρχές του 2020.

Το νέο αυτό πλαίσιο ρυθμίζει, αποτελεσματικά, το Μεταλυκειακό Έτος – Τάξη Μαθητείας σε απογευματινή βάση δίνοντας λύση στον αρχικό στρεβλό σχεδιασμό και μειώνοντας, παράλληλα, τις ανάγκες για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς. 

Μέσα και από τη δική μας συζήτηση θα ήθελα να ευχαριστήσω τους εμπλεκόμενους δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς για την έμπρακτη στήριξή τους στην ενίσχυση του θεσμού της μαθητείας, η οποία αποτελεί έναν από τους πυλώνες της διασύνδεσης της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης με την αγορά εργασίας.

Και, φυσικά, να τονίσω την σημαντική συνδρομή του Γενικού Γραμματέα ΕΕΚ&ΔΒΜ κ. Γ. Βούτσινου και την ουσιαστική συμβολή των εκπαιδευτικών και των Συντονιστών των Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης καθώς και των Υπευθύνων των Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, οι οποίοι εργάστηκαν με ζήλο, προκειμένου να διατεθούν όσο το δυνατόν περισσότερες θέσεις στο Μεταλυκειακό έτος - Τάξη Μαθητείας δίνοντας ώθηση στη συνένωση δυνάμεων δημόσιου και ιδιωτικού τομέα για την ανάπτυξη ανταγωνιστικών ανθρώπινων πόρων στο διεθνοποιημένο περιβάλλον της οικονομίας.

Alfavita.gr: Έχουν περάσει σχεδόν δύο μήνες από την έναρξη του σχολικού έτους και υπάρχουν ακόμη εκατοντάδες σχολεία με κενά εκπαιδευτικών. Μάλιστα πρόσφατα Σύλλογος γονέων Πειραματικού Γυμνασίου κατέθεσε αγωγή στο υπουργείο Παιδείας καθώς στο σχολείο υπάρχουν 44 ώρες κενά την εβδομάδα. Τι πρόκειται να κάνει το υπουργείο για να μην επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο αυτή η  κατάσταση;

Ζέττα Μακρή: Το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού γνωρίζει πολύ καλά ότι η καλύτερη επένδυση είναι αυτή στο ανθρώπινο δυναμικό της εκπαίδευσης και το έχουμε αποδείξει με 28.500 διορισμούς την τελευταία τετραετία, μετά από 12 χρόνια, 4.500 διορισμούς στην ειδική αγωγή – τους πρώτους στα εκπαιδευτικά χρονικά – και 1.600 διορισμούς ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών στα σχολεία, επίσης, τους πρώτους στην ιστορία.

Με προσεκτικό σχεδιασμό και διαρκές ενδιαφέρον για την εκπαιδευτική κοινότητα, υλοποιήσαμε ένα πάγιο και δίκαιο αίτημα για την ενίσχυση του μόνιμου προσωπικού της εκπαίδευσης και συνεχίζουμε να επενδύουμε στην αξιοποίηση των μεγάλων δυνατοτήτων των εκπαιδευτικών μας λειτουργών, θέλοντας να αποδείξουμε, έμπρακτα, την προτεραιότητά μας να εξαλείψουμε χρόνιες παθογένειες και να δώσουμε στους εκπαιδευτικούς τη δυνατότητα για επαγγελματική σταθερότητα και ανέλιξη και στους μαθητές και τα σχολεία την ευκαιρία για βέλτιστη κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών.

Σε συνεργασία με το Υπουργείο Εσωτερικών, το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού καταβάλλει εντατική προσπάθεια για την περαιτέρω ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού της εκπαίδευσης με μόνιμους διορισμούς, προκειμένου να αποκατασταθεί η χρόνια στρέβλωση του θεσμού του αναπληρωτή και να επιτευχθεί σταδιακά καθεστώς αναπλήρωσης που θα εστιάζει στις πραγματικά έκτακτες ανάγκες στοχεύοντας στους 4.000 διορισμούς κάθε χρόνο, όπως είχε ανακοινώσει στις προγραμματικές του δηλώσεις ο Πρωθυπουργός. Δεδομένου όμως ότι η εκπαιδευτική διαδικασία είναι μια δυναμική και «ζωντανή» διαδικασία, συχνά προκύπτουν έκτακτες εκπαιδευτικές ανάγκες οι οποίες καλύπτονται με τον βέλτιστο και αμεσότερο δυνατό τρόπο μέσω του προγραμματισμού του Υπουργείου μας για την πρόσληψη αναπληρωτών. Έτσι, την την Τετάρτη 25 Οκτωβρίου, ανακοινώθηκαν προσλήψεις 2.763 εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στη Γενική Εκπαίδευση ως αναπληρωτών για το διδακτικό έτος 2023-2024 ενώ το πρώτο δεκαήμερο του Νοεμβρίου θα γίνουν 2.700 προσλήψεις εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Ανακοινώθηκε το 1ο σε Ελλάδα Μοριοδοτούμενο Πανεπιστημιακό σεμινάριο στην Τεχνητή Νοημοσύνη για εκπαιδευτικούς

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/5

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency χωρίς προφορικά, χωρίς έκθεση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

police
Θεσσαλονίκη: Μητέρα και γιαγιά κλείδωσαν 5χρονο στο σπίτι - Συνελήφθησαν οι 2 γυναίκες
Σε σύλληψη δύο γυναικών προχώρησε η αστυνομία επειδή άφησαν μόνο του στο σπίτι έναν 5χρονο
Θεσσαλονίκη: Μητέρα και γιαγιά κλείδωσαν 5χρονο στο σπίτι - Συνελήφθησαν οι 2 γυναίκες
ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ.jpg
Νηπιαγωγεία: Η εγκύκλιος Προγραμματισμού εκπαιδευτικού έργου και λειτουργίας Ολοήμερου 2024- 2025
Τι ισχύει για το Ολοήμερο πρόγραμμα και για το ωράριο των Νηπιαγωγών
Νηπιαγωγεία: Η εγκύκλιος Προγραμματισμού εκπαιδευτικού έργου και λειτουργίας Ολοήμερου 2024- 2025
hsap.jpg
Σοκ στον ΗΣΑΠ Αγίου Ελευθερίου: Επιβάτιδα προσπάθησε να πετάξει τη σταθμάρχη στις γραμμές
Πρωτοφανής και βίαιη επίθεση επιβάτιδας στη σταθμάρχη - Προσπάθησε να την πετάξει στις γραμμές
Σοκ στον ΗΣΑΠ Αγίου Ελευθερίου: Επιβάτιδα προσπάθησε να πετάξει τη σταθμάρχη στις γραμμές