Κυριάκος Πιερρακάκης
INTIME/ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ
To «ψηφιακό φροντιστήριο», ο κ. Πιερρακάκης υποστήριξε πως θα ξεκινήσει τον Φεβρουάριο 2024 με δύο μαθήματα, τη Γλώσσα και τα Μαθηματικά

Μιλώντας στην τηλεόραση της ΕΡΤ ο υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Κυριάκος Πιερρακάκης τόνισε ότι «Το δημόσιο πανεπιστήμιο παραμένει η ναυαρχίδα της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης στην Ελλάδα και χρειάζεται περαιτέρω ενίσχυση και βελτίωση για να μεγιστοποιήσει τις αποδόσεις του. Δεν μπορεί όμως να εξακολουθούμε να διατηρούμε στη χώρα μια παγκόσμια ιδιαιτερότητα, ένα κρατικό μονοπώλιο στην ελληνική τριτοβάθμια εκπαίδευση».

Ο Κυριάκος Πιερρακάκης συνέχισε λέγοντας: «Για το λόγο αυτό προχωράμε σε νομοθετική πρωτοβουλία που θα έρθει άμεσα στη Βουλή, αφού πρώτα παρουσιαστεί στο υπουργικό συμβούλιο πριν το τέλος της χρονιάς, ώστε γρήγορα να κινηθούμε και να καταφέρουμε να αντλήσουμε από τις μεγάλες δυνατότητες που τόσα χρόνια δεν τις έχουμε εκμεταλλευτεί για διάφορους λόγους».

Σε ό,τι αφορά το ζήτημα της ψηφιακής ενισχυτικής διδασκαλίας ο κ. Πιερρακάκης δήλωσε πως το πρόγραμμα θα ξεκινήσει το Φεβρουάριο με δυο μαθήματα, τα Μαθηματικά και τη Γλώσσα και πως στόχος είναι το Σεπτέμβρη του 24, στην εκκίνηση της επόμενης σχολικής χρονιάς, να παρέχει το υπουργείο ενισχυτική διδασκαλία δωρεάν ψηφιακά για όλη την επικράτεια.

Όσα δήλωσε για τους αναπληρωτές

Για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς διευκρίνισε πως το νέο σύστημα καταγραφής αναγκών και αντικειμενικών τοποθετήσεων είναι σε συνεχή διαμόρφωση, ώστε στις αρχές της σχολικής χρονιάς να αποτελεί μια νέα κατάκτηση για το χώρο και να μπορεί να απαντάει άμεσα και στις ανάγκες που δημιουργούνται.

«Είναι δεδομένο ότι πρέπει να πάμε σε μόνιμες προσλήψεις, σε μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών. Αυτό έχει ήδη γίνει σε μεγάλο βαθμό. Έτσι τα τελευταία τέσσερα χρόνια είχαμε 28.000 μόνιμους διορισμούς. Αλλά σε πρώτο επίπεδο χρειαζόμαστε ένα καλύτερο σύστημα αποτύπωσης των εκπαιδευτικών αναγκών. Έχουμε πάρα πολλές σχολικές μονάδες, χιλιάδες σχολικές μονάδες σε όλη τη χώρα, έχουμε χιλιάδες εκπαιδευτικούς. Το πώς τα κενά αυτά, όπως αποτυπώνονται, θα σας έλεγα σήμερα στο χάρτη ή στην υφιστάμενη διαδικασία, μεταφράζονται σε προσλήψεις εκπαιδευτικών, είναι κάτι το οποίο μας απασχολεί.

Θεωρούμε ότι μπορεί να βελτιωθεί κατά πολύ ο τρόπος με τον οποίο γίνεται αυτό, έτσι ώστε πραγματικά να αποτυπώνονται οι ανάγκες. Να το πω απλά το σύστημα αυτό είναι ήδη υπό διαμόρφωση, είναι ήδη σε εξέλιξη. Θεωρούμε ότι στις αρχές της επόμενης χρονιάς θα είναι έτοιμο και αυτό θα μας βοηθήσει να δούμε την πλήρη αποτύπωση των εκπαιδευτικών αναγκών.

Δηλαδή αυτό πρακτικά, αυτό το ψηφιακό σύστημα πώς θα βοηθήσει τους αναπληρωτές και πώς θα βοηθήσει και τα ίδια τα σχολεία και τους μαθητές στα σχολεία; Καταρχήν στους αναπληρωτές υπάρχει το εξής πρόβλημα, ενημερώνονται πάρα πολύ αργά και ταλαιπωρούνται.

Το κόστος είναι πολύ μεγάλο για τους ίδιους, τις οικογένειές τους κλπ. Η διαδικασία όλη αυτή πρέπει να έρθει πιο νωρίς. Το σύστημα αυτό λοιπόν θα μας επιτρέψει η διαδικασία αυτή να έρθει πιο νωρίς. Η σύλληψη είναι το ότι έχουμε εν πολλοίς, με εξαίρεση την πρώτη δημοτικού αποτυπωμένο, τον σχολικό πληθυσμό. Ξέρουμε δηλαδή χοντρικά θα σας πω με πολύ μεγάλη λεπτομέρεια ποιες είναι οι απαιτήσεις. Ξέρουμε επίσης ποια είναι η κείμενη νομοθεσία, δηλαδή υπό ποιες προϋποθέσεις χρειάζονται, πόσοι εκπαιδευτικοί που αυτό το οποίο δεν έχουμε αποτυπωμένο ψηφιακά στην πληρότητά του, είναι με βάση όλα αυτά να ορίζουμε ποιες είναι οι εκπαιδευτικές ανάγκες.

Αυτό ακόμη δεν το έχουμε κατακτήσει. Θα το κατακτήσουμε τώρα με όλα τα εργαλεία τα οποία αποκτούμε από το Ταμείο Ανάκαμψης, τα ψηφιακά εργαλεία και έτσι θα μπορέσουμε την επόμενη χρονιά αφενός να αποτυπώσουμε τις εκπαιδευτικές ανάγκες γρηγορότερα, δεύτερον, να τις αποτυπώσουμε πιο αξιόπιστα με έναν τρόπο συστηματικό, τεκμηριωμένο, θεμελιωμένο από το ίδιο το σύστημα, γιατί θα βλέπουμε τα στοιχεία στην πραγματικότητα και με έναν τρόπο που σέβεται ακόμα περισσότερο τον εκπαιδευτικό. Ο εκπαιδευτικός θα ξέρει πολύ νωρίτερα το ποια κενά θα κληθεί να γεμίσει. Να το πω νωρίτερα μάλιστα».

Αναφερόμενος στις εξελίξεις στον ΣΥΡΙΖΑ απέφυγε να τις χαρακτηρίσει τηρώντας μια ουδέτερη στάση, χωρίς όμως να αποστεί από την ευκαιρία να τονίσει πως «οι ζαριές στην πολιτική δεν κάνουν πολύ καλό».

Ο κ. Πιερρακάκης ερμήνευσε το μήνυμα των αυτοδιοικητικών εκλογών ως «μια ακόμη εντολή της κοινωνίας προς τον Κυριάκο Μητσοτάκη και την κυβέρνηση για γκάζι και όχι φρένο, για μεταρρυθμίσεις και αλλαγές παντού κι αυτό είναι που θα δει ο κόσμος σε όλα τα πεδία της πολιτικής και σίγουρα στην εκπαίδευση».

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 1/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΚΑΡΚΙΝΟΣ
Έρχεται φάρμακο «από ελαιόλαδο»- Υπόσχεται θεραπεία σε ορισμένους τύπους καρκίνου
Το φάρμακο, με την ονομασία 2-OHOA, είναι μια θεραπεία πρώτης κατηγορίας -που σημαίνει ότι προσφέρει έναν νέο και μοναδικό τρόπο θεραπείας της νόσου-...
Έρχεται φάρμακο «από ελαιόλαδο»- Υπόσχεται θεραπεία σε ορισμένους τύπους καρκίνου