domna-michailidou
Εβδομήντα τρεις χιλιάδες πεντακόσιοι μαθητές και μαθήτριες έχουν είτε ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες είτε αναπηρία.

Συζητήθηκαν τις προηγούμενες μέρες στη Βουλή (Τετάρτη 27 Σεπτεμβρίου) οι Επίκαιρες Ερωτήσεις προς τον Υπουργό Παιδείας, Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ με θέμα: «Οι τεράστιες ελλείψεις στη στελέχωση της Παράλληλης Στήριξης προκαλούν απόγνωση σε γονείς και εκπαιδευτικούς» και Βουλευτή της ΝΙΚΗΣ  με θέμα: «Κάλυψη εκπαιδευτικών κενών στην παράλληλη στήριξη και την ειδική αγωγή στα σχολεία όλης της Χώρας».

Ουσιαστικά οι ερωτήσεις αφορούσαν στα μέτρα που προτίθεται να πάρει το υπουργείο Παιδείας προκειμένου να καλυφθούν το ταχύτερο δυνατό οι ελλείψεις σε προσωπικό όλων των αναγκαίων εκπαιδευτικών Παράλληλης Στήριξης σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.

Τις Ερωτήσεις απάντησε από πλευράς ΥΠΑΙΘΑ η Υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κα Δόμνα Μιχαηλίδου.

mixahlidou

Στις απαντήσεις της (πρωτολογία και δευτερολογία) η Δόμνα Μιχαηλίδου, ανάμεσα σε άλλα, είπε:

– Από το 2020 μέχρι και το 2023, οι διορισμοί σε ειδικό εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό ήταν τέσσερις χιλιάδες επτακόσιοι είκοσι. Το σύνολο των διορισμών ήταν είκοσι οκτώ χιλιάδες επτακόσιοι εκπαιδευτικοί. Το ποσοστό επί του συνόλου των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής είναι υπερπολλαπλάσιο, για την ακρίβεια τρεις φορές πάνω του ποσοστού των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή με αναπηρία, στο σύνολο.

– Συγκεκριμένα, ενώ έχουμε ένα εκατομμύριο τριακόσιες πενήντα χιλιάδες μαθητές στο σύνολο της χώρας, περίπου εβδομήντα τρεις πεντακόσιοι από αυτούς έχουν είτε ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες είτε αναπηρία. Και το ποσοστό των διορισμών που έγιναν σε ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό από 5,5% που είναι οι μαθητές ήταν στο 16% του συνόλου. Άρα, αυτό δείχνει και εμπράκτως πώς η ελληνική πολιτεία επενδύει στην συμπεριληπτική αγωγή.

– Ακριβώς επειδή καταλαβαίνουμε ότι η ανάγκη είναι μεγαλύτερη, ότι τα αιτήματα και τα παιδιά που χρειάζονται αυτό, είναι περισσότερα, υπερδιπλασιάσαμε -τώρα, προχθές κιόλας- τις πιστώσεις και τους πόρους που πηγαίνουν σε ειδική αγωγή, έτσι ώστε από τις εννιά χιλιάδες τριακόσιες που δόθηκαν στον Σεπτέμβριο, να πάμε στο σύνολο στις είκοσι. Οι εννιά χιλιάδες τριακόσιες από αυτές, αν δεν κάνω λάθος, θα πάνε στην αρχή του Οκτώβρη και οι υπόλοιπες επτά χιλιάδες επτακόσιες στην αρχή του Νοέμβρη. Οπότε, δίνουμε με αυτόν τον τρόπο όση κάλυψη είναι και τα αιτήματα, για να βοηθήσουμε όσο μπορούμε την ελληνική οικογένεια και ακόμη περισσότερο τα παιδιά με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

– Οι αιτήσεις και οι ανάγκες βγαίνουν από τα ΚΕΔΑΣΥ και τα ΚΕΔΑΣΥ είναι αυτά τα οποία κάνουν μετά την κατανομή των αναγκών. Mε 19 χιλιάδες αιτήσεις για παράλληλη στήριξη, το σύνολο των αναπληρωτών που έδωσε το Υπουργείο φέτος και μιλάω για την ανακοίνωσή μας προ δύο ημερών, είναι 20 χιλιάδες, δηλαδή 19 χιλιάδες συν το ειδικό βοηθητικό προσωπικό το οποίο χρειάζεται για περιπτώσεις αναπηρίας. Μιλάμε για το ειδικό βοηθητικό προσωπικό και τους νοσηλευτές. Οπότε γι’ αυτό υπάρχει αν θέλετε κι αυτό το πλεόνασμα σε σχέση με τις 19 χιλιάδες και είμαστε στις 20 χιλιάδες. 

– Από την άλλη, όμως, αν από το 2018 μέχρι το 2023, δηλαδή, ένα χρόνο πριν την τελευταία κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ μέχρι και σήμερα, έχουμε αύξηση στις παράλληλες στηρίξεις 270%, αυτό δεν μπορεί να εξηγείται μόνο από την αύξηση της ζήτησης ή της ανάγκης σε παράλληλη στήριξη για αναπηρία ή για ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Η ελληνική οικογένεια έχει ανοίξει παραπάνω, αλλά δεν γίνεται να έχει ανοίξει παραπάνω κατά 270% των διαπιστώσεων και της ανάγκης για παράλληλη στήριξη.

 – Yπάρχουν περιπτώσεις που η άμεση και η αποκλειστική καθοδήγηση του μαθητή ή της μαθήτριας χρειάζεται, η άμεση ως προς την σχέση ένας προς έναν. Ωστόσο, ο εκπαιδευτικός της παράλληλης στήριξης θα πρέπει σταδιακά -και αυτό μας το λένε οι επιστήμονες, δεν το λέω εγώ- και στον βαθμό που του επιτρέπει η κατάσταση του παιδιού να αφήνει χώρο στο παιδί και να το αφήνει να αυτενεργεί. Αυτή είναι η δουλειά, όπως την αντιλαμβανόμαστε, της παράλληλης στήριξης, η παράλληλη στήριξη στην εκπαιδευτική διαδικασία, η ενδυνάμωση του παιδιού έτσι ώστε στο μέτρο του εφικτού να γίνει όσο πιο λειτουργικό και αυτόνομο γίνεται. Αυτό θέλουμε για τα παιδιά μας, αυτό θέλουμε και για τα παιδιά με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Η συμπερίληψη δεν εξαντλείται στο βρίσκουμε στον ίδιο χώρο με παιδιά τυπικής. Δεν είναι μόνο αυτό. Είναι πολλά βήματα παραπάνω. Η ένταξη για τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες σε σχολικό περιβάλλον σημαίνει ότι ανάλογα με την αναπηρία τους, τις ειδικές δεξιότητές τους, αλληλεπιδρούν στον μέγιστο βαθμό με τους συμμαθητές τους και με το γενικό δάσκαλο, ο οποίος έχει ενεργό ρόλο. Δηλαδή και ο γενικός δάσκαλος -δεν είναι μόνο η παράλληλη- έχει την ευθύνη να δει και να συζητήσει με την παράλληλη, να συζητήσει με τα ΚΕΔΑΣΥ το προσωπικό σχέδιο -εξατομικευμένο- για κάθε παιδί και να το εντάξει όσο καλύτερα γίνεται στη σχολική κοινότητα. 

– Aν θεωρείτε ότι ο ρόλος του εκπαιδευτικού της παράλληλης στήριξης είναι να είναι η σκιά κάθε παιδιού τότε δεν μιλάμε για θεσμό συμπερίληψης. Η παράλληλη στήριξη είναι ένας συμπεριληπτικός μηχανισμός. Η υποστήριξη αποσκοπεί στην ενδυνάμωση, στη λειτουργικότητα του παιδιού και εν τέλει στην αυτονομία του. Ο ρόλος του εκπαιδευτικού της παράλληλης στήριξης είναι το παιδί να καλλιεργήσει τις δεξιότητες που θα μεγιστοποιήσουν την ικανότητά του να μαθαίνει και να ενεργεί υπεύθυνα από μόνο του. 

– Για τους μόνιμους διορισμούς, αν διατιθέμεθα να τους κάνουμε. Βεβαίως και διατιθέμεθα. Γιατί; Γιατί ήδη τους κάναμε. Το είπα και πριν, θα το ξαναπώ τώρα. Όταν το μαθητικό δυναμικό της χώρας ως ποσοστό του συνόλου που έχει ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, αλλά και αναπηρία είναι στο 5,5% και εμείς την προηγούμενη περίοδο κάναμε προσλήψεις ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού ακριβώς επειδή καταλαβαίνουμε τη σημασία της συνέχειας και τη συνέπειας μιας σχέσης μεταξύ εκπαιδευτικού και παιδιού στο 17%, δηλαδή όταν από τις προσλήψεις που έγιναν αντί να γίνουν οι 5,5% των προσλήψεων σε ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό, ανταποκρινόμενοι στο ποσοστό επί του συνόλου των μαθητών που έχουν τέτοιες ανάγκες, το ποσοστό των προσλήψεων ήταν τριπλάσιο, για την ακρίβεια υπερτριπλάσιου αυτού, τότε προφανώς η δέσμευση μας δεν είναι δέσμευση στα λόγια, είναι δέσμευση η οποία μετουσιώθηκε σε πράξεις. Και έτσι θα συνεχίσουμε. Και από το Βήμα τόσο ο Υπουργός όσο και εγώ δεσμευόμαστε γι’ αυτό. 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλήνιες: Πανωλεθρία στα Τμήματα Φυσικής και Μαθηματικών με "βροχή" κενών θέσεων

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 29 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 29/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

paidaki
Απίστευτο! - Δασκάλα κούρεψε 5χρονο σε νηπιαγωγείο γιατί δεν της άρεσαν τα μαλλιά του
Δασκάλα σε νηπιαγωγείο κούρεψε 5χρονο επειδή δεν της άρεσαν τα μαλλιά του, όπως καταγγέλλει η μητέρα του μικρού - Τι είπε για το περιστατικό ο Ο...
Απίστευτο! - Δασκάλα κούρεψε 5χρονο σε νηπιαγωγείο γιατί δεν της άρεσαν τα μαλλιά του
Ακρόπολη
Εφορεία Αρχαιοτήτων: ΕΔΕ για την «ξενάγηση» με αρχαιοελληνικές ενδυμασίες στην Ακρόπολη
ΕΔΕ για το περιστατικό στην Ακρόπολη από την Εφορεία Αρχαιοτήτων Πόλης Αθηνών
Εφορεία Αρχαιοτήτων: ΕΔΕ για την «ξενάγηση» με αρχαιοελληνικές ενδυμασίες στην Ακρόπολη
μάτι δίκη
Δίκη για το Μάτι: Ελεύθεροι και με ευκολίες πληρωμής των χρηματικών ποινών οι καταδικασθέντες
Με διευκολύνσεις αφέθηκαν ελεύθεροι οι καταδικασθέντες για την πυρκαγιά στο Μάτι
Δίκη για το Μάτι: Ελεύθεροι και με ευκολίες πληρωμής των χρηματικών ποινών οι καταδικασθέντες