domna michailidou
ΛΙΑΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ / INTIME NEWS
Δείτε το βίντεο μιας σπαρταριστής αντιπαράθεσης και την επίκληση της υφυπουργού Παιδείας στο άρθρο 16 -που το κόμμα της θέλει να καταργήσει!

Σπαρταριστός «τσακωμός» της υφυπουργού Παιδείας Δόμνας Μιχαηλίδου με τον πρόεδρο της «Νίκης» -και εκπαιδευτικό- κ. Νατσιό έγινε  χτες στη Βουλή για το πιο κόμμα είναι πραγματικά...συντηρητικό, με αφορμή τα βιβλία γλώσσας που διδάσκονται στα Δημοτικά και τα Γυμνάσια!

Μάλιστα για να στηρίξει τους ισχυρισμούς της η κ.Μιχαηλίδου επικαλέστηκε ότι τα σχολικά βιβλία είναι σύμφωνα με το ...άρθρο 16 του Συντάγματος, αυτό δηλαδή που το κόμμα του οποίου είναι υφυπουργός Παιδείας θέλει να καταργήσει,  γιατί εμποδίζει την ίδρυση των ιδιωτικών ΑΕΙ στη χώρα! Αλλα για τα βιβλία, είναι καλό το άρθρο. 

Η κ.Μιχαηλίδου, αφού άκουσε την τοποθέτηση του κ.Νατσιού ο οποίος είχε κάνει ερώτηση περί ακαταλληλότητας των βιβλίων γλώσσας, φέρνοντας διάφορα παραδείγματα αποσπασμάτων για να σχολιάσει ότι  είναι ακατάλληλα για τους μαθητές και να αναρωτηθεί ως πότε θα «δηλητηριάζονται και θα μαγαρίζονται τα παιδιά από τα περιοδικά ποικίλης ύλης, όπως απροκάλυπτα ονομάζω τα δήθεν βιβλία Γλώσσας», του απάντησε με τρόπο που έκανε πολλούς να γελάσουν:

«Κύριε Βουλευτά, νομίζω καλύτερα που σας έχουμε στο Κοινοβούλιο από τα τριάντα πέντε χρόνια στη τάξη. Πραγματικά! Και αυτό το λέω ως αρμόδια Υφυπουργός»! του είπε.

Βέβαια, υπονοώντας ότι με αυτά που λέει ο κ.Νατσιός καλύτερα να είναι στη Βουλή από το σχολείο, η υφυπουργός Παιδείας μετέτρεψε (κάπως) ...τη Βουλή σε νηπιαγωγείο, αλλά ας το προσπεράσουμε.

Το νόημα της τοποθέτησή της, ουσιαστικά ήταν (σε δική μας ελεύθερη απόδοση) ότι η ΝΔ είναι συντηρητικό κόμμα και βρίσκει μια χαρά τα σχολικά βιβλία γλώσσας, σύμφωνα με το Σύνταγμα άρθρο 16, και δε θα μας πείτε εσείς κύριε. 

Στο τέλος, μέχρι κι ο κ.Νατσιός γέλασε.

Η ομιλία Μιχαηλίδου

Κύριε Βουλευτά, νομίζω καλύτερα που σας έχουμε στο Κοινοβούλιο από τα τριάντα πέντε χρόνια στη τάξη. Πραγματικά! Και αυτό το λέω ως αρμόδια Υφυπουργός.

Γιατί ένας εκπαιδευτικός, τουλάχιστον έτσι όπως θέλουμε έναν εκπαιδευτικό για να προσέχει τα παιδιά μας, δεν θέλουμε ούτε κατάχρηση χρόνου να κάνει ούτε να παραθέτει στο Κοινοβούλιο και ακόμη περισσότερο στην τάξη ενός σχολείου σκέψη χωρίς δομή, θεματολογία χωρίς ειρμό και να μην δίνει καμία κινητοποίηση στον ακροατή του να απαντήσει.

Στα βιβλία μας, κύριε Βουλευτά, έχουμε μια αρκετά διευρυμένη θεματολογία, ενότητες που είναι αφιερωμένες σε εθνικές και θρησκευτικές γιορτές, άλλες που μιλάνε για το θεσμό της οικογένειας και τις συγγενικές σχέσεις, άλλες αφιερωμένες σε θέματα προστασίας του εαυτού και του περιβάλλοντος, σε θέματα καθημερινότητας, θέματα γύρω από την τέχνη, το περιβάλλον, το θέατρο, τον κινηματογράφο.

Τι από όλα αυτά, κύριε Βουλευτά, σας ενοχλεί; Γιατί εγώ δεν άκουσα καμία, μα καμία επιχειρηματολογία. Το μόνο που άκουσα δεν ήταν ούτε καν η παράθεση κάποιων αποτυπωμένων πραγμάτων από τα βιβλία μας, ήταν η παράθεση συμπερασμάτων προσωπικών. Σε αυτό οφείλω να απαντήσω, γιατί νομίζω ότι ο τρόπος που σας ενοχλεί είναι ο τρόπος που προσεγγίζουμε τα θέματα, τα οποία προανέφερα.

Καταρχήν, κύριε Βουλευτά, η συγγραφή και η επιστημονική επιμέλεια των διδακτικών πακέτων ακολουθούν συγκεκριμένες προδιαγραφές που καθορίζονται, ώστε αυτά να ανταποκρίνονται στο σκοπό τους. Ειδικά τώρα για το μάθημα της γλώσσας σκοπός είναι οι μαθητές να αποκτήσουν την ικανότητα να χειρίζονται με επάρκεια, με αυτοπεποίθηση, συνειδητά, υπεύθυνα και δημιουργικά τον γραπτό και τον προφορικό λόγο.

Ως εκπαιδευτικός εσείς, αλλά άλλο τόσο και εγώ, γνωρίζουμε ότι η γλωσσική επάρκεια προάγει τη διανόηση, τη δημιουργική, την κριτική σκέψη, γίνεται φορέας πολιτισμού, δίαυλος επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης με τους άλλους, μέσω κατανόησης, μέσω έκφρασης, περιγραφής, μετατροπής της πραγματικότητας. Αυτό νομίζω κάπως σας αρέσει.

Για τον λόγο αυτό, η μαθησιακή προσέγγιση κάθε θεματικής στα βιβλία της γλώσσας, πρέπει, θέλουμε και είναι ανοιχτή. Τα κείμενα που την πλαισιώνουν πρέπει να παρέχουν διάφορες οπτικές και ερμηνείες του κόσμου, να εμπλουτίζουν την αντίληψη των μαθητών και να διευρύνουν τον ορίζοντα των εμπειριών τους, να συμβάλουν στην κατανόηση της διαφορετικότητας και στην ανάπτυξη της ανεκτικότητας. Πάνω σ’ αυτή τη φιλοσοφία έγινε η συγγραφή των βιβλίων στα οποία αναφέρεστε. Το πνεύμα τους βρίσκεται σε πλήρη αρμονία κι αυτό είναι το σημαντικό με εμάς, το πλέγμα τους είναι σε πλήρη αρμονία με το Σύνταγμα και συγκεκριμένα με το άρθρο 16.

Εκεί αναφέρεται και σ’ αυτό δεν δεχόμαστε, ως συντηρητικό κόμμα, καμία παρέκκλιση.

Η παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Κράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Ελλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και διάπλαση τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες.

Τι είχε προηγηθεί

Προηγουμένως ο κ.Νατσιός έιχε αναφέρει μια σειρά αποσπασμάτων από βιβλία, που κατά τη γνώμη του δηλητηριάζουν τα παιδιά μας. Ανάμεσα σε πολλά που ανέφερε: Το αφιέρωμα στην Α΄ Γυμνασίου στο βιβλίο Γλώσσας: «Έκαναν τα παιδιά μια παράσταση. Ο τάδε μαθητής έσκυψε να πάρει τα τσαρούχια να μου τα δώσει και φάνηκε το σώβρακό του και τα κορίτσια έβαλαν τα γέλια». Και τέτοια κειμενάκια, ενώ έχουμε εξαιρετικά κείμενα για την ευλογημένη και αγιασμένη επανάσταση, που έλεγε ο Κόντογλου. Και κάτω από το κείμενο που θα περιμέναμε να πει, για παράδειγμα, η ωραία ζωγραφιά για την έξοδο του Μεσολογγίου έχει διαφήμιση αυτού του ερεβώδους έργου, που λέγεται «ο Άρχοντας των Δαχτυλιδιών».

Στην Α΄ Γυμνασίου στα κείμενα νεοελληνικής λογοτεχνίας «Η γάτα του παπά», μία γάτα μπήκε μέσα σε εκκλησία στην Αγία Πρόθεση -ξέρουν οι ιερείς- και έκανε τις ακαθαρσίες της. Αυτό βρήκαμε να βάλουμε; Δεν γίνεται τίποτα δεκαεπτά χρόνια έχει ένα κείμενο στη Γλώσσα της Γ΄ Γυμνασίου, το οποίο το υπογράφει ο Πήτερ Δαγκλής.

Έχει στην Γ΄ Γυμνασίου ένα βιβλίο με τίτλο «Παραπλανητικά», το οποίο το υπογράφει ο Κώστας Λεφάκης, όπου λέει μεταξύ άλλων: «Ο Άρης, ο πλανήτης θα εμπνεύσει πολύ κόσμο πάνω σε νέους σκοπούς. Αυτό το μήνα οι συμπτώσεις θα ενισχύσουν τις ερωτικές σας σχέσεις».

Δείτε το βίντεο της συζήτησης

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλήνιες: Πανωλεθρία στα Τμήματα Φυσικής και Μαθηματικών με "βροχή" κενών θέσεων

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 29 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 29/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα