σχολείο
Ενημέρωση από την Ένωση Συλλόγων Γονέων Δήμου Καλαμάτας

Ενημέρωση για τα προβλήματα των σχολείων στην Καλαμάτα αλλά και για τις περεοετοιμασίες ενόψει έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς κάνει η Ένωση Συλλόγων Γονέων Δήμου Καλαμάτας.

Οπως αναφέρουν οι γονείς, σε συσκέψεις που έγιναν με τους διευθυντές των σχολείων οι οποίοι έχουν καταγράψει πλήρως όλα τα τεχνικά θέματα που απασχολούν τα σχολεία τους.

Προβλήματα που πολλά από αυτά είναι χρόνια και άλλα που προκύπτουν από φυσιολογικές ή μη φθορές (προσβασιμότητα α.μ.ε.α., οροφές και κουφώματα που στάζουν νερά, έλλειψη υλικοτεχνικής υποδομής, έλλειψη αθλητικού υλικού, σχολεία που έχουν να βαφτούν πολλά χρόνια, προβλήματα στην πυρασφάλεια, λίγες ώρες καθαριότητας του σχολείου, χαλασμένες πόρτες, χαλασμένα συστήματα συναγερμού, ακατάλληλους χώρους υγιεινής, προβλήματα με το internet, χαλασμένες βρύσες, συντήρηση και καλλωπισμός προαυλίων χώρων, τοποθέτηση καθισμάτων στα προαύλια (παγκάκια), φύλαξη, κλιματισμός, ηλεκτρολογικές – υδραυλικές – αποχετευτικές εγκαταστάσεις, περιφράξεις, παλιά φωτιστικά, πάγιος εξοπλισμός (θρανία, καθίσματα, γραφεία, βιβλιοθήκες, δια δραστικοί πίνακες, κ.α.), επικινδυνότητα στην πρόσβαση στα σχολεία από τους δρόμους (πεζοδρόμια, κ.α.), κουρτίνες, έλλειψη αιθουσών, προβλήματα με πόρτες και κουφώματα, ανελκυστήρες, ακατάλληλα δάπεδα (φθαρμένα, ολισθηρά), προβλήματα στην θέρμανση, στέγαστρα, κ.α.).

Ολη η ανακοίνωση της Ένωσης Συλλόγων Γονέων Δήμου Καλαμάτας

Στις 19/7/2023 ο δήμος Καλαμάτας διοργάνωσε συσκέψεις, στο πλαίσιο προετοιμασίας του για τις εργασίες στα σχολεία του δήμου μας την περίοδο του καλοκαιριού. Στις συσκέψεις αυτές (ξεχωριστές για την πρωτοβάθμια και για την δευτεροβάθμια εκπαίδευση) έκτος από τους υπηρεσιακούς παράγοντες του δήμου συμμετείχε και το σύνολο σχεδόν των διευθυντών των σχολείων, καθώς και η Ένωση Γονέων του Δήμου Καλαμάτας.

Οι διευθυντές των σχολείων στο σύνολο τους σχεδόν είχαν καταγράψει πλήρως όλα τα τεχνικά θέματα που απασχολούν τα σχολεία τους. Προβλήματα που πολλά από αυτά είναι χρόνια και άλλα που προκύπτουν από φυσιολογικές ή μη φθορές (προσβασιμότητα α.μ.ε.α., οροφές και κουφώματα που στάζουν νερά, έλλειψη υλικοτεχνικής υποδομής, έλλειψη αθλητικού υλικού, σχολεία που έχουν να βαφτούν πολλά χρόνια, προβλήματα στην πυρασφάλεια, λίγες ώρες καθαριότητας του σχολείου, χαλασμένες πόρτες, χαλασμένα συστήματα συναγερμού, ακατάλληλους χώρους υγιεινής, προβλήματα με το internet, χαλασμένες βρύσες, συντήρηση και καλλωπισμός προαυλίων χώρων, τοποθέτηση καθισμάτων στα προαύλια (παγκάκια), φύλαξη, κλιματισμός, ηλεκτρολογικές – υδραυλικές – αποχετευτικές εγκαταστάσεις, περιφράξεις, παλιά φωτιστικά, πάγιος εξοπλισμός (θρανία, καθίσματα, γραφεία, βιβλιοθήκες, δια δραστικοί πίνακες, κ.α.), επικινδυνότητα στην πρόσβαση στα σχολεία από τους δρόμους (πεζοδρόμια, κ.α.), κουρτίνες, έλλειψη αιθουσών, προβλήματα με πόρτες και κουφώματα, ανελκυστήρες, ακατάλληλα δάπεδα (φθαρμένα, ολισθηρά), προβλήματα στην θέρμανση, στέγαστρα, κ.α.).

Η Ένωση, στο πλαίσιο της προετοιμασίας της για την σύσκεψη αυτή επικοινώνησε με το σύνολο σχεδόν των μελών της (σχολείων που συμμετέχουν στην Ένωση) και όχι μόνο, προκειμένου να καταγραφούν εκ νέου τα επικαιροποιημένα προβλήματα που απασχολούν τα σχολεία μας. Προβλήματα που τόσο οι σύλλογοι γονέων κάθε σχολείου όσο και η Ένωση τα έχουν κοινοποιήσει πολλές φορές στις δημοτικές αρχές.

Στην τοποθέτηση της η Ένωσης δεν χρειάστηκε να αναφερθεί σε επιμέρους προβλήματα των σχολικών μονάδων μιας και οι διευθυντές των σχολείων είχαν εξαιρετική και ουσιαστική παρουσία (παρόλο που πολύ από αυτούς είχαν αναλάβει τα καθήκοντά τους λίγες μέρες νωρίτερα), πράγμα που αποδεικνύει το έμπρακτο ενδιαφέρον τους για τον περιβάλλον όπου μαθαίνουν τα παιδιά μας. Επικεντρωθήκαμε περισσότερο σε γενικά προβλήματα όπου απασχολούν το σύνολο των σχολείων και υπάγονται στην αρμοδιότητα του δήμου. Πιο συγκεκριμένα αναφερθήκαμε :

Στο πρόβλημα της καθαριότητας. Επισημάναμε ότι οι ανάγκες των σχολείων μας είναι πολλαπλάσιες από αυτές που καλύπτονται σήμερα και τονίσαμε την αναγκαιότητα για την πρόσληψη μόνιμου προσωπικού καθαριότητας που θα βρίσκονται στο σχολείο καθ΄ όλη την διάρκεια λειτουργίας του και λίγο περισσότερο από αυτό προκειμένου να καθαρίζεται το σχολείο για την επόμενη ημέρα.

Στην απαίτηση μας για την λήψη των αναγκαίων μέτρων πυροπροστασίας των σχολείων. Θεωρούμε αδιανόητο να συζητάμε ακόμη και τώρα για πράγματα που θα έπρεπε να θεωρούνται αυτονόητα και αφορούν πρωτίστως την ασφάλεια των παιδιών μας.

Στην ολοκλήρωση του δευτεροβάθμιου αντισεισμικού ελέγχου των σχολείων μας. Γνωρίζουμε πως η ολοκλήρωση του πρωτοβάθμιου αντισεισμικού ελέγχου (στατιστικού κυρίως εντύπου) δεν εξασφαλίζει την ασφάλεια των μαθητών σε μια σεισμογενή περιοχή όπως η πόλη μας.

Στην ελάχιστη χρηματοδότηση των σχολικών μονάδων από τις σχολικές επιτροπές, γεγονός που δημιουργεί προβλήματα στην καθημερινή λειτουργία τους (έλλειψη γραφικής ύλης, εκτυπωτών, εργαστηριακού εξοπλισμού, υλικά καθαριότητας με το σταγονόμετρο, κ.α.).

Στο πρόβλημα της σχολικής στέγης που αντιμετωπίζουν σχολικές μονάδες της πόλη μας (17ο δημοτικό, Μπενάκειο δημοτικό, Ειδικό Δημοτικό & Νηπιαγωγείο, Ειδικό Γυμνάσιο, κ.α.).

Στα προβλήματα προσβασιμότητα ανθρώπων με δυσκολίες. Δεν υπάρχουν ράμπες & w.c. α.μ.ε.α. σε πολλά σχολεία, καθώς και ανελκυστήρες.

Στα παραπάνω θέματα που θίξαμε για πολλοστή φορά αναφέρθηκαν και πολλοί από τους διευθυντές των σχολείων, γεγονός που αποδεικνύει την ορθότητα των συνεχών παρεμβάσεων της Ένωσης για την κατάσταση των σχολικών υποδομών του δήμου μας. Από το γεγονός αυτό αποδεικνύεται ότι οι δηλώσεις της δημοτικής αρχής για ¨πρωτόγνωρο έργο στα σχολεία¨ είναι πολύ μακριά από την πραγματικότητα και από τις σύγχρονες ανάγκες των παιδιών μας. Από την μεριά της η δημοτική αρχή και οι υπηρεσιακοί της παράγοντες κατέγραψαν τα προβλήματα που δεν γνώριζαν, αν και για τα περισσότερα ήταν ενήμεροι. Για κάποια από αυτά δεσμεύτηκαν, σε κάποια άλλα είπαν ότι θα τα δούνε άμεσα και για άλλα απέκλεισαν το ενδεχόμενο κάποιας παρέμβασης.

Από την μεριά μας ζητήθηκε επίμονα να μας δοθεί συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα των εργασιών που προτίθεται να αναλάβει ο δήμος, δυστυχώς όμως δεν ήταν σε θέση να μας απαντήσουν μιας και από ότι μας ενημέρωσαν ο προγραμματισμός γίνεται κάθε Παρασκευή για τις εργασίες της επόμενης εβδομάδας. Δεσμεύσεις δόθηκαν μόνο για τα παρακάτω :

ως τις 20 Αυγούστου θα ξεκινήσει ο καθαρισμός της βλάστησης των προαύλιων χώρων, ως την 1η Σεπτεμβρίου το κλάδεμα των δέντρων, ως τις 5 Σεπτεμβρίου θα έχουν τοποθετηθεί οι καθαρίστριες, άμεσοι ελαιοχρωματισμοί του 7ου και του 18ο δημοτικού και στην πορεία το 11ο, το 19ο, το 13ο και το 16ο. Τέλος ο Δήμαρχος δεσμεύτηκε για νέα συνάντηση απολογισμού των εργασιών στα τέλη Αυγούστου.

Σε γενικές γραμμές θεωρούμε ότι η συνάντηση αυτή μπορεί να φανεί χρήσιμη στην προετοιμασία των υπηρεσιών, αλλά η πάγια θέση μας παραμένει η δημιουργία μόνιμης τεχνικής υπηρεσίας στον δήμο, που θα ασχολείται αποκλειστικά με τα σχολεία, πλήρως στελεχωμένης που η ύπαρξή της θα εξασφαλίζει: την επαρκή γνώση όλων των προβλημάτων, τη έγκαιρη αξιολόγησή τους, τον σωστό σχεδιασμό και γενικά θα βοηθούσε στην συντήρηση των σχολείων σε υψηλά επίπεδα και θα μείωνε και το κόστος των εργασιών. Δεν συμβιβαζόμαστε με τα λίγα !!! Πολλές ήταν οι φορές που η δημοτική αρχή επικαλέστηκε τις περιορισμένες δυνατότητες που έχει και την αδυναμία της να παρέμβει στην επίλυση σημαντικών προβλημάτων. Απαιτούμε τα αυτονόητα !!!

Συνεπής στον ρόλο της διαχρονικά, η Ένωση Γονέων το επόμενο διάστημα θα επικοινωνήσει με τα μέλη της (σύλλογοι γονέων) και τους εκπαιδευτικούς, προκειμένου να ενημερωθούμε – καταγράψουμε την κατάσταση των σχολείων και τις εργασίες που πραγματοποιήθηκαν, ώστε στην προγραμματισμένη σύσκεψη απολογισμού εργασιών να αναδείξουμε και να πιέσουμε έτι περαιτέρω για την επίλυση όλων των προβλημάτων των σχολείων.

Tο Δ.Σ. της Ένωσης Γονέων

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλήνιες: Πανωλεθρία στα Τμήματα Φυσικής και Μαθηματικών με "βροχή" κενών θέσεων

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 29 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 29/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

αξιολόγηση-εκπαιδευτικών
Αξιολόγηση στο Δημόσιο 15.000-20.000 ατόμων με ΑΙ και λεξικό στόχων
Αφορά περίπου 250.000 υπαλλήλους του ευρύτερου δημόσιου τομέα, ενώ εξαιρούνται οι εκπαιδευτικοί, οι δικαστικοί, οι νοσηλευτές και οι γιατροί, οι...
Αξιολόγηση στο Δημόσιο 15.000-20.000 ατόμων με ΑΙ και λεξικό στόχων
Θέσεις εργασίας
Πανελλαδικές 2024: Οι 8 δυναμικοί κλάδοι για την αγορά εργασίας και οι συνδεόμενες σπουδές
Πανελλήνιες-Πανελλαδικές 2024: Ποιοι είναι οι 8 δυναμικοί κλάδοι για την αγορά εργασίας και οι συνδεόμενες σπουδές
Πανελλαδικές 2024: Οι 8 δυναμικοί κλάδοι για την αγορά εργασίας και οι συνδεόμενες σπουδές
εκπαιδευτικος
Σχολεία: Η διαφοροποίηση εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο χρόνο μείωσης του ωραρίου
Ποια προϋπηρεσία υπολογίζεται για μείωση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών-Πότε μειώνεται
Σχολεία: Η διαφοροποίηση εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο χρόνο μείωσης του ωραρίου