Κενά στα σχολεία: «Να καλυφθούν στην πρώτη φάση, σε όλες τις δομές»
«Να καλυφθούν τώρα όλα τα κενά στα σχολεία, σε όλες τις δομές και σε μία φάση», ζητούν οι Αγωνιστικές Παρεμβάσεις Θεσσαλονίκης

Την άμεση κάλυψη των κενών στα σχολεία, σε μία φάση ζητούν οι εκπαιδευτικοί από τις Αγωνιστικές Παρεμβάσεις Θεσσαλονίκης, με ανακοίνωση που εξέδωσαν. 

Όπως αναφέρουν, «για άλλη μια χρονιά το Υπουργείο Παιδείας, στα πλαίσια της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής του προχωρά στη διαχείριση των κενών στα σχολεία σε βάρος των μορφωτικών αναγκών των μαθητών και των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών».

Συμπληρώνουν πως «ακολουθεί το γνώριμο δρόμο με τις κατά δόσεις προσλήψεις των αναπληρωτών και διατυπώνει την πρόθεσή του για δραστική μείωση του αριθμού τους, ενώ ήδη προχωρεί στην αφαίρεση ημερομισθίων των αναπληρωτών, που θα μετράνε όχι από την ημέρα πρόσληψής τους, αλλά την ημέρα ανάληψης της υπηρεσίας τους». 

Αναλυτικά

Να καλυφθούν τώρα όλα τα κενά στα σχολεία, σε όλες τις δομές και σε μία φάση

Να γίνουν αποδεκτές από τις Διοικήσεις οι διεκδικήσεις των ΕΛΜΕ και να ισχύσουν κριτήρια διαφάνειας  και ισοτιμίας σε όλες τις τοποθετήσεις μονίμων και αναπληρωτών 

Για άλλη μια χρονιά το Υπουργείο Παιδείας, στα πλαίσια της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής του προχωρά στη διαχείριση των κενών στα σχολεία σε βάρος των μορφωτικών αναγκών των μαθητών και των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών. Ακολουθεί το γνώριμο δρόμο με τις κατά δόσεις προσλήψεις των αναπληρωτών και διατυπώνει την πρόθεσή του για δραστική μείωση του αριθμού τους, ενώ ήδη προχωρεί στην αφαίρεση ημερομισθίων των αναπληρωτών, που θα μετράνε όχι από την ημέρα πρόσληψής τους, αλλά την ημέρα ανάληψης της υπηρεσίας τους. 

Αυτή την περίοδο προωθούν νέα επέλαση στα εργασιακά δικαιώματα μέσω του νέου εργασιακού νομοσχεδίου του Γεωργιάδη που καταργεί και επίσημα το πενθήμερο, αυξάνει τις ώρες απασχόλησης, παραβιάζει συλλογικές συμβάσεις,  προωθεί συμβάσεις μηδενικών ωρών απασχόλησης, πολλαπλούς εργοδότες και περισσότερες αυθαιρεσίες,  κ.ά.  Το νέο αντεργατικό νομοσχέδιο που δόθηκε στη δημοσιότητα τυπικά και ουσιαστικά μετατρέπει τους εργαζόμενους σε έρμαια του κάθε εργοδότη.  
Για την υλοποίηση των αντιεκπαιδευτικών σχεδίων τους στρατεύουν τις Διευθύνσεις εκπαίδευσης και τα ελεγχόμενα Υπηρεσιακά Συμβούλια, τα οποία σαν έτοιμα από καιρό, έρχονται να συνδράμουν το έργο της κυβέρνησης. Άλλωστε οι ΔΔΕ και τα νόθα ΠΥΣΔΕ έχουν βεβαρημένο παρελθόν, με πιο πρόσφατη τη συνδρομή των ΔΔΕ στην κομματική άλωση της εκπαίδευσης από την κυβέρνηση στην παιδεία, όπως εκφράστηκε στις κρίσεις Διευθυντών σχολείων που έχρισαν Διευθυντές όλους τους υποψηφίους από τα ψηφοδέλτια της ΔΑΚΕ. Την ίδια στιγμή προχωρούν σε τοποθετήσεις χωρίς τήρηση κριτηρίων ισότητας και διαφάνειας για όλους τους εκπαιδευτικούς και για όλες τις κατηγορίες των τοποθετήσεων, όπως επανειλημμένα καταγγέλλουν πολλές ΕΛΜΕ.

Υπουργείο Παιδείας, Διοίκηση και  «ΠΥΣΔΕ»  ετοιμάζονται να υπηρετήσουν την επίπλαστη  «κανονικότητα» που η κυβέρνηση επιδιώκει να επιβάλλει στα σχολεία σε βάρος των μαθητών, των οικογενειών τους και των εκπαιδευτικών. 

Έντονες είναι οι ανησυχίες στους εκπαιδευτικούς και ιδιαίτερα στους αναπληρωτές, από τις προσπάθειες της κυβέρνησης να μειώσει τα κενά στα σχολεία. Αυτό επιβεβαιώνεται από τις δηλώσεις της υφυπουργού παιδείας  κ. Μιχαηλίδου ότι «τα κενά που έχουν εντοπιστεί σήμερα είναι γύρω στις 30.000», όταν οι προσλήψεις των αναπληρωτών κάθε χρόνο προσεγγίζουν τις 50.000. Με έγγραφό του  το Υπουργείο Παιδείας  προς τις διευθύνσεις εκπαίδευσης καλεί τους διευθυντές εκπαίδευσης να μειώσουν τον αριθμό των κενών σε παράλληλη στήριξη, καθώς σχεδιάζει (εγκύκλιος 93506/Δ3/25-8-2023) σε ένα τμήμα που υπάρχουν δυο ή παραπάνω παιδιά που χρειάζονται παράλληλη θα τοποθετείται ένας εκπαιδευτικός για όλα τα παιδιά και όχι ένας για κάθε παιδί!
Οι  διορισμοί 3.699 συνολικά σε Α/θμια και Β/θμια εκπαιδευτικών (3.449 Γενική Παιδεία, 250 Ειδική Αγωγή)  φέτος και οι διορισμοί των προηγούμενων χρόνων, αποτέλεσμα πολυετούς αγώνα του κινήματος της εκπαίδευσης, είναι πολύ μικρός αριθμός σε σχέση με τα πραγματικά κενά της Εκπαίδευσης. Στη ΔΔΕ Δυτ. Θεσ/νίκης φέτος διορίστηκαν μόνο 3 εκπαιδευτικοί (1 Γενική Παιδεία, 2 Ειδική Αγωγή), και άλλοι 3 στη ΔΔΕ Ανατ. Θεσ/νίκης, όταν πέρσι είχαν διοριστεί 112 στη Δυτ. και 36 στην Ανατ. Θεσ/νίκη.   

    • Αν οι σχεδιασμοί του ΥΠΑΙΘΑ επικρατήσουν, η πολιτική των περιορισμών και μειωμένων προσλήψεων των αναπληρωτών θα δημιουργήσει με την έναρξη της σχολικής  χρονιάς πολύ περισσότερα προβλήματα από πέρσι, όσες έντεχνες προσπάθειες και να κάνουν διοικήσεις και ΠΥΣΔΕ για να μειώσουν τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων σε εκπαιδευτικούς. Οι προσλήψεις με βάση τις δηλώσεις της υφυπουργού Παιδείας θα υπολείπονται κατά δεκάδες χιλιάδες από το σύνολο των προσλήψεων που πραγματοποιήθηκαν πέρσι πανελλαδικά στην Α/θμια και στην Β/θμια εκπαίδευση (25.227 Γενική Παιδεία, 14.742 Ειδική Αγωγή, 8.225 Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό). Μειωμένες θα είναι και οι προσλήψεις που θα αντιστοιχούν στην Β/θμια εκπαίδευση και στη Θεσσαλονίκη σε σχέση με τις περσινές προσλήψεις. (Στη ΔΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης οι προσλήψεις αναπληρωτών πέρσι ήταν 634).

    • Χαρακτηριστικά είναι τα στοιχεία της ραγδαίας αύξησης των ελαστικών εργασιακών σχέσεων με τις προσλήψεις των αναπληρωτών που γίνονται κάθε χρόνο στη Β/θμια Εκπ/ση Δυτ. Θεσ/νίκης: Το 2020 οι προσλήψεις αναπληρωτών ήταν 502, το 2021 ήταν 522, το 2022 ήταν 544 και φέτος έφτασαν τις 634. Οι αναπληρωτές πλέον, αντί να αποτελούν εκπαιδευτικούς που καλύπτουν έκτακτες ανάγκες, αποτελούν εκπαιδευτικούς που καλύπτουν πάγιες ανάγκες του δημόσιου σχολείου. Κάθε χρόνο αυξάνονται και από τους 7.404 που ήταν στη δευτεροβάθμια το 2017, πέρσι, μετά από έξι χρόνια, διπλασιάστηκαν και έφτασαν τις 14.711. Η εξέλιξη αυτή αποτελεί συνειδητή επιλογή των κυβερνήσεων με σκοπό το χτύπημα εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών και με στόχευση την κατάργηση της μονιμότητας και τη μείωση των δαπανών για την παιδεία. Αναλυτικά περιγράφονται οι επιδιώξεις αυτές και στις εκθέσεις του ΟΟΣΑ, του οποίου τα πορίσματα έγιναν το ευαγγέλιο της εκπαιδευτικής πολιτικής όλων των κυβερνήσεων. 

Να σταματήσουν οι αυθαιρεσίες στις τοποθετήσεις από το ΥΠΑΙΘΑ, τις Διοικήσεις και τα ΠΥΣΔΕ

Να σταματήσει το επιβαρυμένο τοπίο που βιώνουμε κάθε χρόνο στις τοποθετήσεις  με ευθύνη του Υπ. Παιδείας, των Διοικήσεων και των «ΠΥΣΔΕ», να παραβιάζονται κριτήρια διαφάνειας και ισοτιμίας σε όλες τις τοποθετήσεις (λειτουργικά υπεράριθμοι, εκπαιδευτικοί σε διάθεση, αποσπασμένοι, νεοδιόριστοι, αναπληρωτές). Οι αδιαφανείς διαδικασίες ήδη έκαναν την παρουσία τους με τις Διευθύνσεις να έχουν ξεκινήσει τις Υπηρεσιακές Μεταβολές μέσα στο καλοκαίρι (αιτήσεις αποσπάσεων, αιτήσεις για συμπλήρωση ωραρίου χωρίς κενά, ξεκίνημα διαδικασιών λύσης υπεραριθμιών στη ΔΔΕ Ανατ. Θεσ/νίκης, ξεκίνημα διαδικασιών στην ειδική αγωγή, κ.ά.). Η Αδιαφάνεια ήταν και το χαρακτηριστικό στον προσδιορισμό των οργανικών κενών με τη μη δημοσιοποίηση των κενών, όπως προτάθηκαν από τα σχολεία (πίνακας Α) που επικράτησε και στις τοποθετήσεις για οργανικές θέσεις και στις δύο ΔΔΕ. Αυθαίρετες ήταν και οι τοποθετήσεις των συναδέλφων ΠΕ04 που έγιναν μόνο κατά ειδικότητα στα πλαίσια της εξοικονόμησης προσωπικού με αποτέλεσμα να χαθούν περισσότερες από 10 οργανικές θέσεις ΠΕ04 σε σχολεία της Αν. Θεσ/νίκης.

Να σταματήσουν οι αδικίες σε βάρος των αναπληρωτών. Οι παρατυπίες στις τοποθετήσεις των αναπληρωτών αποτελούν αρνητική παράδοση. Γίνονται στο σκοτάδι και με διαβλητό τρόπο, με προεπιλεγμένα κενά από τη Διεύθυνση και μόνο όσες είναι οι προσλήψεις των αναπληρωτών σε κάθε ειδικότητα, ενώ τους ανακοινώνονται ηλεκτρονικά και στον κάθε έναν ξεχωριστά. Η κατάσταση αυτή δημιουργεί κάθε χρόνο αδικίες και ανισότητες στις τοποθετήσεις της γενικής παιδείας και της ειδικής αγωγής.  Στους αναπληρωτές δεν δίνονται όλα τα κενά τα οποία προϋπάρχουν λόγω του διαβλητού καθεστώτος που επικρατεί στις τοποθετήσεις μέσω ΟΠΣΥΔ και της προεπιλογής τους από τους ΔΔΕ, ενώ στις προσλήψεις στην Παράλληλη στήριξη και στα Τμήματα Ένταξης τα κενά προσδιορίζονται με λιγότερες ώρες για κάθε παιδί με ειδικές ανάγκες. Αυτή η διαδικασία των τοποθετήσεων των αναπληρωτών παραβιάζει και τη σειρά που προβλέπεται από την εκπαιδευτική διαδικασία στις τοποθετήσεις και προηγούνται οι αναπληρωτές στις τοποθετήσεις, αντί των μονίμων και αποβαίνει σε βάρος και των μονίμων και των αναπληρωτών.

Οι ΕΛΜΕ να προωθήσουν τις πάγιες θέσεις του κλάδου

    • Να καλυφθούν τώρα όλα τα κενά με μαζικούς μόνιμους διορισμούς με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία. 20.000 χιλιάδες μόνιμους διορισμούς τώρα στη Β/θμια. Όχι στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.
    • Να γίνουν όλες οι προσλήψεις αναπληρωτών σε μία φάση και για όλες τις εκπαιδευτικές δομές. 
    • Να δημοσιοποιηθούν όλα τα πραγματικά κενά με προσδιορισμό τους  από τους συλλόγους διδασκόντων. Να καταθέτουν πρόταση και οι ΕΛΜΕ. 
    • Οι προσωρινές τοποθετήσεις αποσπασμένων, εκπαιδευτικών στη διάθεση, νεοδιόριστων και αναπληρωτών να γίνουν με δημοσιοποίηση των κενών, με αιτήσεις και μόρια. 
    • Οι Διοικήσεις να καταθέσουν χρονοδιάγραμμα τοποθετήσεων με βάση τις προτάσεις του κλάδου.
    • Να σταματήσουν οι αδιαφανείς τοποθετήσεις των αναπληρωτών, όπως υλοποιούνται με κουτσουρεμένα τα κενά από ΔΔΕ και μέσω ΟΠΣΥΔ. 
    • Οι ΔΔΕ να κάνουν τις τοποθετήσεις των αναπληρωτών στη βάση των προτάσεων των ΕΛΜΕ  (δημοσιοποίηση όλων των κενών – αιτήσεις – τοποθετήσεις με μόρια – δικαίωμα ενστάσεων και για τους αναπληρωτές). 
    • Πλήρη εργασιακά, ασφαλιστικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα για τους αναπληρωτές. 
    • Μέτρα στήριξης της διαβίωσης συναδέλφων που τοποθετούνται μακριά από τον τόπο τους. 
    • Να κοινοποιηθούν τα κενά κάτω από 12 ώρες για συμπλήρωση ωραρίου και οι τοποθετήσεις  να γίνουν με  αιτήσεις και μόρια. Κανένας συνάδελφος σε πάνω από δύο σχολεία και μόνο σε όμορα.
    • Να δοθούν όλα τα κενά στην ειδική αγωγή με βάση τις προτάσεις των σχολείων. Παράλληλη στήριξη για κάθε μαθητή ξεχωριστά και με κάλυψη όλων των ωρών και όλων των μαθητών που δικαιούνται παράλληλη στήριξη. 
    • Να λειτουργήσουν τώρα όλες οι εκπαιδευτικές δομές (πρόσφυγες, ενισχυτική, ΕΠΑΛ, κ.ά.).
    • Ενισχυτική και πρόσθετη διδασκαλία από την αρχή της χρονιάς σε όλα τα Γυμνάσια, τα ΓΕΛ και τα ΕΠΑΛ. 
    • Να εγκριθούν όλα τα λεγόμενα ολιγομελή σε ΓΕΛ, ΕΠΑΛ, Γυμνάσια και σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε.
    • 20 μαθητές στο τμήμα, 15 στις ομάδες προσανατολισμού, 10 στα εργαστήρια. 

Οι ΕΛΜΕ να προωθήσουν τις διεκδικήσεις του κλάδου με συντονισμό και να οργανώσουν πολύμορφες κινητοποιήσεις (ενημερώσεις, συναντήσεις, δημιουργία επιτροπών, παραστάσεις, διαμαρτυρίες, κ.ά.). Να ενημερώνουν τους συναδέλφους για τις αυθαιρεσίες των Διοικήσεων και των «ΠΥΣΔΕ». Άμεσα να οργανωθούν από τις ΕΛΜΕ παραστάσεις στις Διευθύνσεις. Η ΟΛΜΕ να οργανώσει ημέρα διαμαρτυρίας για τα κενά, τις τοποθετήσεις και τις διεκδικήσεις του κλάδου με μέτρα στήριξης των κινητοποιήσεων στο Υπουργείο Παιδείας και σε όλες  τις Διευθύνσεις από τις ΕΛΜΕ.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency GOLEARN ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση (Μόνο 10 ημέρες έμειναν για την ΑΛΛΑΓΗ!)

Παν.Πατρών: Ανακοινώθηκε το 1ο σε Ελλάδα Μοριοδοτούμενο Πανεπιστημιακό σεμινάριο στην Τεχνητή Νοημοσύνη για εκπαιδευτικούς

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 20/5

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα