Τον τελευταίο καιρό η ιστοσελίδα μας, alfavita.gr, λαμβάνει πλήθος μηνυμάτων από τους υποψήφιους εκπαιδευτικούς αναφορικά με τη σειρά τους στους προσωρινούς πίνακες κατάταξης που ανακοίνωσε το ΑΣΕΠ (1ΓΕ/2023 και 2ΓΕ/2023). Παράλληλα είναι προφανές ότι ευθύνες έχει ο ΟΠΣΥΔ και το ΑΣΕΠ, ωστόσο η κύρια ευθύνη είναι του υπουργείου Παιδείας.
Οι εκπαιδευτικοί μέσω επιστολών ζητάνε να γνωστοποιηθεί το τι έχει συμβεί, να διαμαρτυρηθούν, καθώς και να βρεθούν λύσεις.
Ενδεικτικά:
Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Επαγγελματιών Άσκησης και Αθλητισμού (Π.Σ.Ε.Α.Α.) μας γράφει:
Ο σύλλογός μας έχει ως κύριο σκοπό την συνδικαλιστική εκπροσώπηση όλων των εκφάνσεων των αθλητικών επιστημόνων και μεταξύ αυτών και των μόνιμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών ΠΕ11 Φυσικής Αγωγής. Με την παρούσα μας είμαστε υποχρεωμένοι να σας εφιστήσουμε την προσοχή στο παρακάτω ζήτημα:
Αυτές τις ημέρες γινόμαστε αποδέκτες παραπόνων πολυάριθμων συναδέλφων μας αναπληρωτών εκπαιδευτικών οι οποίοι διαμαρτύρονται ότι στους προσωρινούς πίνακες κατάταξης που εκδόθηκαν βάσει της 2ΓΕ/2023 προκήρυξης του ΑΣΕΠ για τη διαδικασία κατάταξης με σειρά προτεραιότητας, υποψήφιων εκπαιδευτικών, δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, παρεισέφρησαν πάρα πολλά λάθη, που είχαν ως αποτέλεσμα εκπαιδευτικοί που κατά τους προηγούμενους πίνακες κατάταξης βρίσκονταν σε υψηλότερες θέσεις να έχουν καταταχθεί τώρα σε πολύ χαμηλότερες.
Σύμφωνα με όσα μας μεταφέρουν, τα λάθη αυτά οφείλονται σε ασαφείς και λανθασμένες συντακτικά διατυπώσεις που δίνονται από τον ΟΠΣΥΔ για τον τρόπο συμπλήρωσης των πεδίων της ηλεκτρονικής αίτησης πρόσληψης που αφορούν την προϋπηρεσία, οι οποίες είχαν ως αποτέλεσμα να μην υπολογιστεί από το σύστημα πραγματική και καταγεγραμμένη προϋπηρεσία βάσει της οποίας οι συνάδελφοι είχαν εργαστεί όλα τα προηγούμενα χρόνια.
Η κατάσταση αυτή έχει οδηγήσει τους συναδέλφους στην απόγνωση, δεδομένου ότι εκπαιδευτικοί που επί τόσα χρόνια εργάζονται ως αναπληρωτές και έχουν βασίσει τις ζωές τους και την επιβίωση της οικογένειάς τους στην εργασία τους αυτή, εξ αιτίας των παραπάνω λαθών και ασαφειών, θα μείνουν φέτος χωρίς εργασία.
Επιπλέον όλοι αυτοί οι συνάδελφοι υποχρεώνονται, πληρώνοντας το παράβολο των 20 ευρώ, να καταθέσουν ενστάσεις στον ΑΣΕΠ για να αποδείξουν την προϋπηρεσία τους, αλλά παρά ταύτα ο χρόνος εξέτασης των ενστάσεων είναι πολύ μεγάλος, αρκετοί μήνες, με αποτέλεσμα τουλάχιστον για την φετινή σχολική χρονιά οι άνθρωποι αυτοί να μείνουν χωρίς εργασία.
Μετά από αυτά παρακαλούμε να προβείτε σε όσες ενέργειες απαιτούνται προκειμένου να απαλειφθούν τα λάθη στους πίνακες κατάταξης, την στιγμή κατά την οποία ένα πολύ μεγάλο ποσοστό αναπληρωτών εκπαιδευτικών θίγεται άδικα και δεν τους υπολογίζεται πραγματική και καταγεγραμμένη κατά τους προηγούμενους πίνακες κατάταξης προϋπηρεσία.
Η Κ.Π. μας γράφει:
Αναρωτιέται κανείς στην Ελλάδα του 2023 με την ισχυρή εντολή ψηφιοποίησης του εκατό τοις εκατό του δημοσίου να διακυβεύεται το επαγγελματικό μέλλον χιλιάδων αναπληρωτών εξαιτίας λαθών και παραλείψεων στους προσωρινούς πίνακες του ΑΣΕΠ; Είναι δυνατόν για γίνεται πρόσληψη στο δημόσιο από προσωρινούς πίνακες και όχι από οριστικούς;
Είναι δυνατόν χιλιάδες αναπληρωτές να πληρώσουν παράβολο 20 ευρώ για ενστάσεις τη στιγμή που υποτίθεται ότι γίνεται διασταύρωση στοιχείων ΑΣΕΠ και ΟΠΣΥΔ; Είναι δυνατόν όταν διαπιστώνονται λάθη σε χιλιάδες εκπαιδευτικούς να μην γίνεται άμεση ανακοινοποίηση των πινάκων κατάταξης και καρδιοχτυπούν χιλιάδες αναπληρωτές και οι οικογένειές τους; Είναι δυνατόν να διαμαρτύρονται οι εκπαιδευτικοί σύλλογοι για τα αυτονόητα; Ποιος επωφελείται από όλη αυτή την αναστάτωση και την αδικία άραγε;
Ο Στέλιος Καρανάσιος, μας γράφει:
Ονομάζομαι Καρανάσιος Αθανάσιος του Στυλιανού και μένω μόνιμα στο Ναύπλιο. Είμαι εκπαιδευτικός μουσικός με ειδικότητα στο παραδοσιακό βιολί από το πανεπιστήμιο Μακεδονίας.
Τη σχολική χρονιά 2020 - 2021 δούλεψα σαν αναπληρωτής μουσικός μειωμένου ωραρίου στο γυμνάσιο Μολάων της Λακωνίας. Τη σχολική χρονιά 2021 – 2022 δούλεψα σαν αναπληρωτής μουσικός μειωμένου ωραρίου στο μουσικό σχολείο της Καλαμάτας και τη σχολική χρονιά 2022 – 2023 στο μουσικό σχολείο της Αργολίδας επίσης με μειωμένο ωράριο.
Κατέθεσα την αίτησή μου για διορισμό σαν αναπληρωτής μουσικός στην αίτηση - προκήρυξη 1ΓΕ 2023 , όπου εκεί έβαλα την προϋπηρεσία μου όπως ακριβώς ήταν γραμμένη στον ΟΠΣΥΔ. Με έκπληξη διαπίστωσα ότι στους προσωρινούς πίνακες στη γενική κατάταξη των μουσικών, μου έβαλαν μόνο 3 μόρια από τα 14 συνολικά της προϋπηρεσίας μου και στην ειδικότητά μου στο παραδοσιακό βιολί μου έβαλαν μόνο 11 μόρια από τα 14 συνολικά μόρια της προϋπηρεσίας μου.
Επικοινώνησα με το υπουργείο παιδείας, μου είπαν ότι έχω δίκιο, αλλά δεν μπορούν να κάνουν τίποτα και μου είπαν ότι το μόνο που μπορώ να κάνω, είναι να κάνω ένσταση στον ΑΣΕΠ. Έκανα ένσταση στον ΑΣΕΠ, αλλά ακούω ότι τα αποτελέσματα βγαίνουν μετά από μήνες.
Κατόπιν αυτού ζητώ από τις δύο εκπαιδευτικές ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών να παρέμβουν άμεσα προς το υπουργείο παιδείας και τον ΑΣΕΠ, προκειμένου όλες οι ενστάσεις να εξεταστούν άμεσα και γρήγορα, πριν τους διορισμούς. Επίσης να υπολογιστεί στην αίτησή μου 1ΓΕ 2023 η συνολική μου προϋπηρεσία δηλαδή τα 14 μόρια, να διορθωθεί η κατάφωρη αδικία εις βάρος μου και εις βάρος πολλών άλλων συναδέλφων μου, όπως διαβάζω με τα πολλά λάθη του ΑΣΕΠ.
Είμαστε αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, προσφέρουμε για χρόνια πάρα πολλά στη δημόσια παιδεία ανά τις εσχατιές της χώρας μας και ζητάμε σεβασμό, αξιοπρέπεια και κυρίως δικαιοσύνη από την ελληνική πολιτεία, ανάλογο της δικής μας προσφοράς και της αγάπης μας προς την ελληνική νεολαία και την πατρίδα μας την Ελλάδα.
Με εκτίμηση
Ο Ελευθέριος Ναβροζίδης, μας γράφει:
Για όσους αντιμετωπίζουν ζήτημα με την ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΠΑΡΚΕΙΑ έχοντας εισαχθεί σε καθηγητική σχολή πριν το 2014-2015.
Σε αυτό το σημείο υπάρχει αντίφαση διότι υπάρχουν πτυχιούχοι που εισήχθησαν έως το 2014-2015, αλλά πήραν πτυχίο μετά το εαρινό εξάμηνο του 2019. Λόγο αυτής της αντίφασης, αρκετοί δεκάδες πτυχιούχοι όπως παρατήρησα, στερούνται της παιδαγωγικής επάρκειας. Οι δύο διαφορετικές διατυπώσεις που θα μπορούσαν να ισχύουν και θα είχαν διαφορετικό νόημα είναι οι εξής:
Η εκπαιδευτικός Παναγιώτα Δημακάκου, μας γράφει:
Την Παρασκευή 28 Ιουλίου 2023 αναρτήθηκαν από το ΑΣΕΠ οι προσωρινοί πίνακες αναπληρωτών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (2ΓΕ/2023 προκήρυξη Γενικής Εκπαίδευσης).
Εργάζομαι ως αναπληρώτρια φυσικός από το 2016, και νωρίτερα ως ωρομίσθια και μετά μεγάλης μου έκπληξης είδα το όνομά μου στους νέους πίνακες αναπληρωτών γενικής (2ΓΕ προκήρυξη) 2000 θέσεις πιο κάτω, απ΄αυτή που θα είχα πραγματικά. Αυτό σημαίνει ότι δεν θα εργαστώ ποτέ ξανά στο σχολείο, γιατί ακόμα κι αν το όνομά μου είναι στους πίνακες η θέση αυτή είναι "απαγορευτική " για εργασία.
Αντί για 63 μήνες που είναι η πραγματική προϋπηρεσία μου στον ΟΠΣΥΔ εμφανίζονται στο σύστημα 19 μήνες!!!
Ακόμα και ένσταση να γίνει ( την οποία θα υποβάλω, φυσικά ) περνάει μεγάλο χρονικό διάστημα, ώσπου να εξεταστεί (σύμφωνα με το καθεστώς που ισχύει στον ΑΣΕΠ ) και στην ουσία δεν ωφελεί σε τίποτα, γιατί μετράνε ακόμα και οι μέρες και ώρες που εργαζόμαστε ως αναπληρωτές.
Τόσα χρόνια χαμένα και τόσος κόπος άδικος!!! Αποκλεισμός από την εργασία, άρα και τεράστιο θέμα επιβίωσης!!!
Τα λάθη στις προϋπηρεσίες οφείλει ο ΟΠΣΥΔ σε συνεργασία με τον ΑΣΕΠ να τα διορθώσει άμεσα (πριν γίνει η α΄φάση αναπληρωτών γενικής εκπαίδευσης) και χρειάζεται να παρέμβει άμεσα και ο υπουργός.
Δεν μπορεί από τη στιγμή που η προϋπηρεσία μας έχει καταχωρηθεί στον ΟΠΣΥΔ να μην περνιέται αυτόματα στο σύστημα του ΑΣΕΠ και να ανατρέπεται κυριολεκτικά η ζωή μας.
Υπάρχει μεγάλη απόγνωση και κατάφωρη αδικία!!!
Δεν μπορούν να παίζουν με τις ζωές μας!!!
Παναγιώτα Δημακάκου ΠΕ04.01 Φυσικός
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/10
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη