Απίστευτο: Προϊστάμενος με ερωτηματολόγια καλεί τους γονείς να αξιολογήσουν τα σχολεία!
Τέτοιου είδους ερωτηματολόγια ευτελίζουν την παιδαγωγική δουλειά που γίνεται στα σχολεία και  οδηγούν από μια «άλλη πόρτα» στην πολιτική του να «χαρακτηρίζεται» το κάθε σχολείο και να συγκρίνεται με τα άλλα.

Τις τελευταίες μέρες διακινείται ένα ερωτηματολόγιο με πρωτοβουλία του Προϊστάμενου Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης,  σε σχολεία της Πρωτοβάθμιας στη Χίο  ώστε οι γονείς να κάνουν "αποτίμηση" του έργου του σχολείου.

Είναι φανερό ότι ένα τέτοιο ερωτηματολόγιο όχι μόνο δεν προάγει την καλοδεχούμενη συζήτηση και βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου αλλά διαμορφώνει "πρότυπα" σχολεία ανταγωνισμού, κατηγοριοποιημένα σε "καλά" και "κακά", με τον ανταγωνισμό να επεκτείνεται ανάμεσα και στους ίδιους τους μαθητές και με κίνδυνο σχολεία να κλείνουν ή να συγχωνεύονται. 

Είναι φανερό ότι τέτοιου είδους ερωτηματολόγια πραγματικά ευτελίζουν την εκπαιδευτική και παιδαγωγική διαδικασία, και  οδηγούν από μια «άλλη πόρτα» στην πολιτική του να «χαρακτηρίζεται» το κάθε σχολείο και να συγκρίνεται με τα άλλα. Οδηγεί δηλαδή, στη διακηρυγμένη προσπάθεια της κατηγοριοποίησης των σχολείων, των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Οδηγεί σε πρόχειρες και αντιεπιστημονικές εντυπώσεις, γι αυτό και η κοινοποίησή του είναι αυθαίρετη και απαράδεκτη. 

Τέτοια διαφοροποιημένα σχολεία μόνο εις βάρος των παιδιών θα λειτουργήσουν και θα πρέπει να βρεθούν και οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές απέναντι στις απόπειρες τα σχολεία να λειτουργούν "αυτόνομα", ως μονάδες ξεκομμένες από την κρατική στήριξη που θα αναζητούν υποστηρικτές, χορηγούς μεταξύ άλλων και στους ίδιους τους γονείς.

Αυτή είναι άλλωστε η εμπειρία από τα σχολεία της υπόλοιπης Ευρώπης που κάθε χρόνο κινδυνεύουν να κλείσουν (βλ αυτοκτονία Δ/ντριας στην Αγγλία), που έχουν διαφοροποιημένα προγράμματα σπουδών και τα παιδιά δεν έχουν ισότιμη πρόσβαση στα Πανεπιστήμια.
Τα σχολεία μας για να μπορέσουν να λειτουργήσουν αξιοπρεπώς χρειάζονται στελέχωση με όλο το απαραίτητο εκπαιδευτικό προσωπικό και μέσα σε ειδική και γενική αγωγή, σε ειδικότητες. Χρειάζονται ασφαλή, καλοσυντηρημένα και όμορφα κτίρια με αντισεισμική θωράκιση. Χρειάζονται σύγχρονο τεχνολογικό εξοπλισμό και εργαστήρια πληροφορικής. 

Να φροντίσει λοιπόν η Δ/νση Πρωτοβάθμιας να σκύψει ουσιαστικά πάνω από τα προβλήματα της εκπαίδευσης, να ακούσει τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς, όταν χρειάζεται και όχι κατά το δοκούν και όποτε συμφέρει και να αφήσει πρακτικές που οδηγούν στο διαίρει και βασίλευε.

Η ανακοίνωση του Συλλόγου Δασκάλων & Νηπιαγωγών Χίου «O Αδαμάντιος Κοραής»

Το δικό σου σχολείο πόσα αστεράκια πήρε;

Τις τελευταίες μέρες διακινείται ένα ερωτηματολόγιο με πρωτοβουλία του Προϊστάμενου Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης,  σε σχολεία της Πρωτοβάθμιας στη Χίο αλλά και σε ομάδες facebook (έτσι θα επικοινωνούμε με τους γονείς από εδώ κι εμπρός γιατί η δια ζώσης επαφή, επικοινωνία και ανταλλαγή απόψεων είναι passé), ώστε οι γονείς να κάνουν "αποτίμηση" του έργου του σχολείου.

Και θα μπορούσε κάποιος να αναρωτηθεί: «Πού είναι το κακό;».

Η επαφή του Συλλόγου Διδασκόντων με τους γονείς, είναι απολύτως απαραίτητη και όχι μόνο δεν υποκαθίσταται από ρηχά και απρόσωπα ερωτηματολόγια αλλά υποβαθμίζεται. Όλοι γνωρίσουν, και ο ίδιος ο Προϊστάμενος, ότι το κάθε σχολείο με τον Δ/ντή ή Δ/ντρια μαζί με τους εκπαιδευτικούς φροντίζουν τη συχνή ενημέρωση των γονέων, σε κλίμα συνεργασίας και ανταλλαγής απόψεων, χωρίς άγχος και καταστροφικούς ανταγωνισμούς που είναι το τελευταίο που λείπει από τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς των μαθητών μας. 

Ωστόσο όμως, δεν μπορεί να υπάρξει πλήρης αποτύπωση της δουλειάς που γίνεται σε ένα σχολείο, ούτε μπορεί να μετρηθεί αριθμητικά με ένα ερωτηματολόγιο. Η παιδαγωγική δουλειά και τα αποτελέσματά της φαίνονται σε βάθος χρόνου και αποτελούν επίμονη και κοπιαστική διαδικασία. Τέτοιου είδους ερωτηματολόγια πραγματικά την ευτελίζουν, και  οδηγούν από μια «άλλη πόρτα» στην πολιτική του να «χαρακτηρίζεται» το κάθε σχολείο και να συγκρίνεται με τα άλλα. Οδηγεί δηλαδή, στη διακηρυγμένη προσπάθεια της κατηγοριοποίησης των σχολείων, των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Οδηγεί σε πρόχειρες και αντιεπιστημονικές εντυπώσεις, γι αυτό και η κοινοποίησή του είναι αυθαίρετη και απαράδεκτη. 
Ένα τέτοιο ερωτηματολόγιο δεν προάγει την καλοδεχούμενη συζήτηση και βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου, το αντίθετο.

Διαμορφώνει "πρότυπα" σχολεία ανταγωνισμού, κατηγοριοποιημένα σε "καλά" και "κακά", με τον ανταγωνισμό να επεκτείνεται ανάμεσα και στους ίδιους τους μαθητές και με κίνδυνο σχολεία να κλείνουν ή να συγχωνεύονται. 

Τέτοια διαφοροποιημένα σχολεία μόνο εις βάρος των παιδιών θα λειτουργήσουν και θα πρέπει να βρεθούν και οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές απέναντι στις απόπειρες τα σχολεία να λειτουργούν "αυτόνομα", ως μονάδες ξεκομμένες από την κρατική στήριξη που θα αναζητούν υποστηρικτές, χορηγούς μεταξύ άλλων και στους ίδιους τους γονείς. Αυτή είναι άλλωστε η εμπειρία από τα σχολεία της υπόλοιπης Ευρώπης που κάθε χρόνο κινδυνεύουν να κλείσουν (βλ αυτοκτονία Δ/ντριας στην Αγγλία), που έχουν διαφοροποιημένα προγράμματα σπουδών και τα παιδιά δεν έχουν ισότιμη πρόσβαση στα Πανεπιστήμια.
Τα σχολεία μας για να μπορέσουν να λειτουργήσουν αξιοπρεπώς χρειάζονται στελέχωση με όλο το απαραίτητο εκπαιδευτικό προσωπικό και μέσα σε ειδική και γενική αγωγή, σε ειδικότητες. Χρειάζονται ασφαλή, καλοσυντηρημένα και όμορφα κτίρια με αντισεισμική θωράκιση. Χρειάζονται σύγχρονο τεχνολογικό εξοπλισμό και εργαστήρια πληροφορικής. 

Να φροντίσει λοιπόν η Δ/νση Πρωτοβάθμιας να σκύψει ουσιαστικά πάνω από τα προβλήματα της εκπαίδευσης, να ακούσει τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς, όταν χρειάζεται και όχι κατά το δοκούν και όποτε συμφέρει και να αφήσει πρακτικές που οδηγούν στο διαίρει και βασίλευε.

Να θυμίσουμε εδώ βέβαια ότι δυο φορές βρέθηκαν οι γονείς του 2ου ΔΣ που ετσιθελικά μετατράπηκε σε πειραματικό, έξω από το γραφείο του Δ/ντη Εκπαίδευσης και βρήκαν την πόρτα  κλειστή. Οπότε, ως σύλλογος Δασκάλων και Νηπ/γών δεν μπορούμε να δεχτούμε από τη μια τέτοιες απαξιωτικές πρακτικές και από την άλλη ωραία λόγια περί σεβασμού και συνεργασίας.

Δε θα  επιτρέψουμε να γίνουν τα σχολεία μας μαγαζιά και να μετράνε «αστεράκια»!

Απαιτούμε άμεσα να σταματήσουν τέτοιες πρακτικές!

Καλούμε τη ΔΟΕ να πάρει άμεσα θέση στο συγκεκριμένο ζήτημα!

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 29 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 29/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

pistopoiisi agglikwn
Πιστοποίηση Αγγλικών ΑΣΕΠ επιπέδου C2: Ποιο είναι το πιο εύκολο στην Ελλάδα
Το πιο εύκολο online Πιστοποιητικό Αγγλικής Γλώσσας επιπέδου Β2,C1,C2 στην Ελλάδα είναι αυτό που προωθεί η goLearn με ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΙΣΧΥ και πλήρη...
Πιστοποίηση Αγγλικών ΑΣΕΠ επιπέδου C2: Ποιο είναι το πιο εύκολο στην Ελλάδα
γονείς
Υπουργείο Παιδείας: Σχετικά με τις Άδειες Παρακολούθησης Σχολικής Επίδοσης Τέκνου
Η άδεια χορηγείται στο γονέα−υπάλληλο ανεξάρτητα από το αν ο άλλος γονέας εργάζεται ή όχι
Υπουργείο Παιδείας: Σχετικά με τις Άδειες Παρακολούθησης Σχολικής Επίδοσης Τέκνου
alfavita_logo
Το alfavita συμμετέχει στην 24ωρη απεργία που κήρυξαν οι Ενώσεις εργαζομένων στο χώρο του Τύπου και των ΜΜΕ
24ωρη απεργία προκήρυξαν για σήμερα οι Ενώσεις των εργαζομένων στο χώρο του Τύπου και των ΜΜΕ
Το alfavita συμμετέχει στην 24ωρη απεργία που κήρυξαν οι Ενώσεις εργαζομένων στο χώρο του Τύπου και των ΜΜΕ